aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

chansig

Citaat van: sultankat op november 22, 2014, 19:59:07
Ik denk dat het voor eenieder een mooie uitdaging is om inhoudelijke reacties te combineren met een aangename toon. Inhoudelijk wordt het echt niet beter door hard/vinnig/agressief etcetera te reageren. Integendeel: je schrikt de lezer eerder af terwijl het juist de bedoeling is hem te overtuigen of in ieder geval mee te nemen in jouw gedachtengang.

Toon zit niet in de post....stomme sukkel... :clapping: :D ^^ :baaa: :inlove: :nowink: :blink: :o :police:

Mag jij kiezen welke emicon... :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Han S

Ja Hans, dat toontje ken ik van je en ik ga daar niet mee door. Ik vind het interessant om bepaalde zaken te onderzoeken en ik ben een technicus met alle exacte vakken, beta mens zeg maar.

In het verleden heb ik lange discussies met je gehad en je proberen uit te leggen in jip en janneke taal hoe dingen werken, hoe processen in de geluidstechniek werken, wat een compressor doet, wat de oorzaken zijn van het volkomen bagger klinken van de moderne pop CD en nog veel meer van dat soort zaken.

En wat jij interessant en belangrijk vindt mag je idd helemaal zelf bepalen. Maar ik hoop dat ik mag blijven leren van anderen, want er is nog zo enorm veel dat ik niet weet.

VlisChris

Citaat van: sultankat op november 22, 2014, 19:59:07
Ik denk dat het voor eenieder een mooie uitdaging is om inhoudelijke reacties te combineren met een aangename toon. Inhoudelijk wordt het echt niet beter door hard/vinnig/agressief etcetera te reageren. Integendeel: je schrikt de lezer eerder af terwijl het juist de bedoeling is hem te overtuigen of in ieder geval mee te nemen in jouw gedachtengang.

^^

chansig

Citaat van: Han S op november 22, 2014, 20:14:31
Ja Hans, dat toontje ken ik van je en ik ga daar niet mee door. Ik vind het interessant om bepaalde zaken te onderzoeken en ik ben een technicus met alle exacte vakken, beta mens zeg maar.

In het verleden heb ik lange discussies met je gehad en je proberen uit te leggen in jip en janneke taal hoe dingen werken, hoe processen in de geluidstechniek werken, wat een compressor doet, wat de oorzaken zijn van het volkomen bagger klinken van de moderne pop CD en nog veel meer van dat soort zaken.

En wat jij interessant en belangrijk vindt mag je idd helemaal zelf bepalen. Maar ik hoop dat ik mag blijven leren van anderen, want er is nog zo enorm veel dat ik niet weet.

Jij hebt geen discussies met mij over techniek gehad...want ik ben een Alpha zoals je weet. Ik heb wel erg veel discussies met jou gehad over de vorm van een discussie. Maar ja...dan ben jij weer een beta.

Gr. Hans

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Mr.M

Platenspeler ontkopelling van de gamma...
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

LABO

Staat hij nu zo scheef of lijkt dat alleen maar zo  :nowink:
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Deleted Member 2

Citaat van: maz op november 23, 2014, 00:00:33

Wellicht toch de ondergrond nog een beetje tweaken Maz. Twee tuintegels met een van die rubber tegels er tussen?

Gr
Henk

Mr.M

Ja hij was scheef omdat de matten niet overall even goed ondersteund werden vanaf onderkant (basis), ondertussen is dat verholpen en ze staan kaars recht.
Evt tegel is een optie on tussen de matjes te leggen ... Lekker aan de hobby ..
Met dank aan doktor Henk voor de moeite voor monteren van element..
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Joris1971

Citaat van: Onder013 op november 23, 2014, 00:57:19
Twee tuintegels met een van die rubber tegels er tussen?

Gr
Henk

Dat ziet er toch niet uit!

ajbeefde

Citaat van: Joris1971 op november 23, 2014, 08:37:49
Dat ziet er toch niet uit!

Klopt..... maar zal wel een gemodificeerde tuintegel worden met special mos etc.... ;)
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

patsijb

sommigen dingen in audio zien er niet uit maar werken wel..voor die persoon

Robiwan

Citaat van: maz op november 23, 2014, 00:00:33

tja een hoog klussen met kijkers gehalte, ziet er niet uit sorry. Dat kan toch wel fraaier?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

frank2

Voor velen onder ons geldt alleen dat het goed moet klinken. Anders koop je B&O dat ziet er echt mooi uit.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Joris1971

Citaat van: frank2 op november 23, 2014, 08:45:56
Voor velen onder ons geldt alleen dat het goed moet klinken. Anders koop je B&O dat ziet er echt mooi uit.

Oh dat verklaart waarom jij die lelijke Anthem hebt.

patsijb

nou vind ik dat ook lelijk haha

twani

Maar als ik het goed begrijp MAZ is de draaitafel aan één kant veel zwaarder en zakt hij daardoor wat wég?

Dan moet er toch iets anders ónder(13) weet wel een oplossing denk ik zo maar eens......

chansig

Citaat van: Joris1971 op november 23, 2014, 08:48:46
Oh dat verklaart waarom jij die lelijke Anthem hebt.

Ga ik hem maken ? Ga ik de grap echt maken...? Riskeer ik een ban of neem ik die voor lief ?

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Oud lid

Maz, jij geeft zo het een en ander uit. Koop een mooi rek waar je ook de draaitafel op kwijt kunt. Dit vind ik gerommel.

Erwin B

CZ79

Citaat van: chansig op november 23, 2014, 09:06:09
Ga ik hem maken ? Ga ik de grap echt maken...? Riskeer ik een ban of neem ik die voor lief ?

Gr Hans

Is bijna te makkelijk om het niet te doen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Joris1971

Citaat van: chansig op november 23, 2014, 09:06:09

Gr Hans

Maak die grap maar lekker Hans, je weet het toch altijd beter he, ga maar weer die grens opzoeken.

Dirk

er schiet me iets te binnen met splinters en balken  :dry:

maar verder zijn de reacties van meerdere leden (op deze nochtans zonnige zondagochtend) weer allemaal uiterst voorspelbaar...een beetje jammer imo  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

sultankat

Citaat van: Dynky op november 23, 2014, 09:46:16

maar verder zijn de reacties van meerdere leden (op deze nochtans zonnige zondagochtend) weer allemaal uiterst voorspelbaar...een beetje jammer imo  ;)

+1
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Deleted member

Citaat van: Joris1971 op november 23, 2014, 09:40:09
Maak die grap maar lekker Hans, je weet het toch altijd beter he, ga maar weer die grens opzoeken.
Volgens mij was jij eerder met "de grens opzoeken" en is de post van Hans een reactie daarop.
Stereo-fan for life!

YamahaRXV

Citaat van: technative op november 23, 2014, 09:58:45
Volgens mij was jij eerder met "de grens opzoeken" en is de post van Hans een reactie daarop.

+1 Het ergste is dat "men" dat alleen totaal niet doorheeft....
Gevalletje "macht der gewoonte" ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Citaat van: Dynky op november 23, 2014, 09:46:16

Daar sluit ik me graag bij aan. Dit is een topic waar het van papegaaien tot akoestiek kan gaan en er al zoveel on-topic is. Dat wordt gewaardeerd gezien het aantal pagina's sinds de start.

Buurtforumruzies en flauwe opmerkingen op de persoon die al tigmaal gemaakt zijn, zijn wel off topic. PM is wel een optie, al is volgens mij een diepe zucht en een mooie wandeling een nog betere oplossing. Het is nu aan jullie allen zelf om niet tegen een totaal onnodige ban te lopen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten