Info vloerstaand-speakers

Gestart door Don Boogie, september 17, 2014, 21:24:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jvanhambelgium

Citaat van: erik s. op september 21, 2014, 10:08:38
hoek,  hoek? ik heb de TS nog niet over hoeken gehoord.

Hoek of achterwand in het algemeen.
Een enkele achterwand geeft natuurlijk beperktere "gain" tov een volledige hoek waar de meeste boost gaat gebeuren van de verschillende vlakken die je daar hebt.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Don Boogie

Zoals beloofd ging ik nog eens wat foto's posten van de kamer, dan hebben jullie zowat een idee welke speakers misshien het best hier al dan niet passen, vloerstaand of boekenplankspeakers.

Nu qua budget, normaal zou ik beginnen met een 2.0 set.

Dus zowel Receiver als Left en Right speakers, ik heb er zo een 3000 euro toch over om met een deftige 2.0 setup te beginnen.

Later zou ik dan een center en een subwoofer bijnemen.

De woonkamer is in totaal zo een 40 vierkante meter, echter de zithoek, dus waar de tv en de speakers en meubels etc staan, is zo een 20 vierkante meter.

Even wat foto's posten zodat jullie dan ook zien hoe dicht ze tegen de muur zouden staan.



Zo zie je dus het zicht vanuit een zetel.

en je ziet ook al dat er hier en daar aansluitingen voorzien zijn voor een totaal 3.1 set up.

Ik zou misschien een 5.1 setup kunnen doen, maar dan ga ik wat zetels gaan moeten verschuiven en de draden onder het tapijt al dan niet leggen en dan zo verbinden met de receiver, enfin,

Hier is de rest:






Juist misschien nog een vraagje, ivm dus de vloerstaand vs boekenplank speakers, is het dan toch niet beter voor een vloerstaand speakers in de zin van, bij een boeken plank speaker moet je ook nog eens de stands erbij kopen en dan ben je al dan niet toch beter af met een vloerstaander?

Nogmaals bedankt voor de tips :)

Ik zal die allemaal zeker in acht nemen éénmaal ik er een aantal zal beluisteren :)


Don Boogie

oh en niet letten op al die draden die hier en daar rondom de kast nog hangen, de electric is daar nog niet op punt bij de verbouwingen en ik moet daar stroom voorzien vanuit een ander stopcontact etc, eenmaal dat op orde is ga ik hier geen last van hebben, want in die kast zitten er ook hdmi kabels, internetkables stopcontacten etc voorzien :)

Xander32

#28
Gezien de mogelijkheden inzake plaatsing, zou ik (zeer) terughoudend zijn betreft (forse) zuilspeakers.
In jouw situatie zou ik een stel fraaie monitoren overwegen.

Of wat meer compacte zuiltjes, zoals bijv. die van Totem.


De ls. komen relatief dicht op elkaar/op de achterwand en de rechter ls. op de pui te staan, de luisterafstand is beperkt en je zit op de luisterpositie direct met de rug tegen een muur. Geen optimale basis. Desalniettemin is daar altijd een passende oplossing. Maar of dat in de vorm van zuilspeakers is, betwijfel ik ten zeerste.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Don Boogie

ai, dus vloerstaand luidsprekers hier is dus geen optie? :(

Qua 5.1 opstelling zal dus ook hier niet haalbaar zijn?

Hmm, dus word zoeken naar goede boekenplank speakers  O0


flakkees

een vloerstaander met frontfire bass poort zou nog prima gaan
de rf-7 zou ik ook niet doen
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Xander32





... ik heb in een vergelijkbare situatie met zuilen gespeeld en dat bleef behelpen. De EQ/DSP van de receiver maakte overuren om alles te corrigeren. De grootste stap die ik toen heb gemaakt inzake de geluidskwaliteit, is die geweest naar monitoren.


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

botsen

Citaat van: Don Boogie op september 21, 2014, 12:51:36
ai, dus vloerstaand luidsprekers hier is dus geen optie? :(


Ik zou daar echt niet te treurig over zijn. Gewoon mooie monitors en eventueel later een subwoofer.

Vloerstaanders in die ruimte met het schuine dak, ik denk niet dat het gaat werken.

Don Boogie

owkies :) bedankt voor de tips :)

Ik vroeg me juist af, indien ik zo een 1000 euro over heb voor een speaker, welke boekenplank  luidsprekers zou ik zeker moeten al dan niet beluisten?

Xander32

Zoek in eerste instantie een audiowinkel (ergens in de buurt) uit, die er verschillende ls. heeft staan binnen jouw budget (en iets daarbuiten - daar is altijd ruimte voor onderhandeling  ;)) om te gaan luisteren. En neem jouw eigen favo muziek mee, muziek die jezelf goed kent.
In welke regio ben je woonachtig, wellicht hebben forumleden hier nog goede tips betreft audiowinkels (of zelfs 1 van onze sponsoren).



Citaat van: Don Boogie op september 21, 2014, 13:50:21
owkies :) bedankt voor de tips :)

Ik vroeg me juist af, indien ik zo een 1000 euro over heb voor een speaker, welke boekenplank  luidsprekers zou ik zeker moeten al dan niet beluisten?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Don Boogie

Ben van de regio oost-vlaanderen :) maar vind het ook niet erg om even de grens over te rijden, zoals eerder gezegd, zou het goed kunnen ( komende zomer) dat ik evengoed naar stassen hifi een luistersessie kan boeken of iets gelijkaardig's :)

Xander32

... er is zo te lezen sowieso geen haast bij ;D.


Citaat van: Don Boogie op september 21, 2014, 14:51:51
Ben van de regio oost-vlaanderen :) maar vind het ook niet erg om even de grens over te rijden, zoals eerder gezegd, zou het goed kunnen ( komende zomer) dat ik evengoed naar stassen hifi een luistersessie kan boeken of iets gelijkaardig's :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

KayaRahnee

Citaat van: Don Boogie op september 21, 2014, 14:51:51
Ben van de regio oost-vlaanderen :) maar vind het ook niet erg om even de grens over te rijden, zoals eerder gezegd, zou het goed kunnen ( komende zomer) dat ik evengoed naar stassen hifi een luistersessie kan boeken of iets gelijkaardig's :)

Stassen ........ misscchien iets van PMC beluisteren  ........ Twenty22 bvb, maar dat kan ook in Antwerpen.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

erik s.

#38
mocht je toch graag Klipsch willen, is bv een RF82 een betere optie kwa afmetingen en output.
rechts is idd best wel een hoek.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Jumping Jack

Citaat van: KayaRahnee op september 21, 2014, 15:35:34
Stassen ........ misscchien iets van PMC beluisteren  ........ Twenty22 bvb, maar dat kan ook in Antwerpen.

Dat kan zelfs in Gent of in Brugge ook  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

jvanhambelgium

Tja, en als je toch de RF7-II's (mijn fronts) of RF62-II (mijn rears) eens wilt bekijken en/of ervaren ben je welkom hier rond het Antwerpse  :D :D
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Don Boogie

Haast erbij is er zeker niet, want die verbouwingen kosten aardig wat geld, zal mijn eigen appartement dan hebben bij mijn ouderlijk thuis :)

Is ongeveer 120 vierkante meter eenmaal alles afgewerkt, dus boven en beneden verdiep, woonkamer/bureel/slaapkamaer zit op het eerste verdiep, en dan de keuken/eetplaats en badkamer op de gelijkvloers :)

Daarmee da ik hier toch vaak het forum afschuim voor tips en adviezen.

Mijn popcorn hour A400 heb ik ook gekocht mede dankzij een revieuw hier op het forum.

Nogmaals bedankt voor de tips O0

DavyLermi

#42
Vanwaar in Oost-Vlaanderen ben je? Ik ben van Herzele en had ook Klipsch op het zicht, tot ik een luistersessie gehad heb bij Soundcenter in Ninove... Ik ben met iets heel anders buiten gekomen! Ook de Monitor Audio RX6 stond op mijn menu.

Mijn verhouding is wel meer muziek dan film en games... Met vloerstaanders moet je wel wat opletten, want deze hebben sowieso ruimte nodig om het best tot hun recht te komen. Zet je ze vlak tegen de muur of in een hoek zal/kan je in het lage problemen krijgen!

Ondertussen is het al heel snel gegaan en ben ik momenteel bezig met de akoestiek aan te pakken in mijn ruimte door om te beginnen 20 panelen(1m bij 60cm) te maken met Rockwool 221,10cm dik. Je mag nog de beste speakers hebben met een bereik tot 20Hz, als je akoestiek op niks lijkt zal de bass maar mager overkomen... En bij de meeste ruimtes lijkt de akoestiek op niks!  ;)

Don Boogie

Hier ben ik van de streek Oudenaarde, ik denk dat ik zowiezo zal afzien van het idee van vloerstaand speakers.

De pmc twenty 22 zoals aangegeven ziet er zeer interessant uit :)

Ook de b&w pm1, is denk ik ongeveer in dezelfde prijs klasse.

Denk niet echt dat ik mijn ruimte kan verbeteren betreffend de akoestiek.

Gordijnen moeten er nog opgehangen worden enzo maar that will be all :p Denk niet echt dat ik de akoestiek in die ruimte kan verbeteren als je zo de foto beziet waar men tv staat.

Xander32

Usher monitoren zijn ook erg fraai ...




Of die van Dynaudio, Focus 160 ...




... maar daar is ie weer; altijd zelf gaan luisteren!!!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Don Boogie

Die usher monitoren zien er idd fraai uit  O0 , luisteren zal ik zeker doen :) Moet je geen zorgen in maken  :angel:

Xander32

... laat je overigens niet afschrikken door de adviesprijs van de Ushers, via de NL importeur (tevens sponsor hier) worden er andere verkoopprijzen gehanteerd 8).


Citaat van: Don Boogie op september 22, 2014, 21:16:17
Die usher monitoren zien er idd fraai uit  O0 , luisteren zal ik zeker doen :) Moet je geen zorgen in maken  :angel:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT