Hidden AS menu Epson EH-TW5000

Gestart door bfrqrv, augustus 24, 2014, 19:18:47

Vorige topic - Volgende topic

bfrqrv

Kan iemand mij zeggen hoe je deze naar voren tovert? Ik heb het volgende getest.

8 seconden menu
daarna binnen 4 seconden 2x escape

hierna zou je in het AS menu moeten komen?
Na een uur tevergeefs proberen hoop ik op iemand die het wel is gelukt.
Ik zou graag de firmware van de projector willen uitlezen.

Nahpets

Zou er een reden zijn waarom servicemenu's hidden zijn?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

bfrqrv

Zeg dan niets als je iets niet weet i.p.v. een lage retorische vraag te stellen.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

henrykb

weet wel op mijn vroegere 5500 was het up, down, right, left (als ik me goed herinner)
Je ziet ook hoeveel uren totaal, en aantal opgestart en aantal uitgezet met lamp cooldown.
Das wel nuttige info.

Joppietersen

Wie wat bewaart....

henrykb heeft mij een jaartje geleden een PM gestuurd met daarin de instructies om in dit menu te komen:
--------
code uit mijn hoofd..
menu 5 secs ingedrukt, loslaten, 2 x escape, en dan 1 x rechts en 1 x links
op de wielbutton.

yep
http://www.avforums.com/forums/projectors/1367593-epson-eh-tw5500-owners-thread.html

zie bericht van flyinmunky.
--------------

Moet zeggen dat mijn TW5500 hierin niet meeging maar ben benieuwd of het jou lukt, laat het even weten.....

VlisChris

Zo soms hè mannen, vraag ik me wel eens af of zulke opmerkingen als er in dit topic voorbij komen nu echt helpen om de sfeer op een forum echt constructief en leuk te houden.

Terwijl ik me dat afvraag ga ik weer lekker verder mijmeren over een utopisch forum met alleen maar gezellige mensen :angel: Rest me hooguit om jullie allen een fijne avond te wensen!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

henrykb

Ik wist dat ik het iemand had gestuurd  ;D
Misschien die andere voor de panasonic?
Anyhow.. ik kreeg het wel voor elkaar met die code, het zat wel een beetje in de timing.

bfrqrv

Bedankt mannen, het werkt met 5 seconden ipv 8 seconden! Het achterliggende verhaal is het volgende. Het is bekend dat deze Epson traag schakeld tussen bijvoorbeeld 60hz en 24 hz. Dat kan in sommigge gevallen wel 15 seconden duren. Ik probeer er achter te komen welke firmware hier verbetering in heeft gebracht. Het schijnt dat dit namelijk wel verbeterd is in nieuwere firmwares.

Ik kan weer verder, nogmaals bedankt voor de hulp. 5 seconden.. :clapping:

denoontje

Keep us posted, wellicht dat er verbeteringen mogelijk zijn voor de 5500 ;-)

henrykb

Citaat van: denoontje op augustus 25, 2014, 12:07:21
Keep us posted, wellicht dat er verbeteringen mogelijk zijn voor de 5500 ;-)
;D
Maar tis wel gewoon een mooie beamer.

Joppietersen

@denoontje:  lukt t jou om met die code in het servicemenu van de 5500 te komen??

denoontje

niet geprobeerd nog, ben wel benieuwd wat je vet kan instellen....(of ruineren)

bfrqrv

Je kunt er niets vernielen hoor, of je moet wel heel gek doen. Ik denk dat mensen die hierin willen al niet onhandig zijn op dit gebied.
Na wat research weet ik nu dat ik al op de juiste firmware zit. Ik weet niet of dat hetzelfde geld voor de 5500 overigens. De handshaking is gewoon traag van bijvoorbeeld 60hz menu naar een 24hz film. Dit is ongeveer 10 seconden in de meest optimale situatie, en dat is goed voor deze beamer. Nogmaals, ik weet niet of de 5500 een andere chip heeft hiervoor, maar de 5000 is hardware gelimiteerd hierin. In de oudere firmware was het nog slechter en kon het oplopen tot 20 seconden afhankelijk van je apparatuur.

denoontje

Hoe wil je dan evt firmware updaten?

denoontje

Citaat van: Joppietersen op augustus 25, 2014, 16:05:23
@denoontje:  lukt t jou om met die code in het servicemenu van de 5500 te komen??

Dit met 8 sec 2 maal esc dan rechts links

Kan niets wijzigen of scrollen, gewoon soort opsomming van data

Joppietersen

Mmmm, ik zal dat ook weer proberen als ik de beamer aan heb.

Hoe zit het met het ingangssignaal: werkt het krijgen vh menu altijd, ook als je inputsignaal hebt??

(ik zie wel het dune-logo dus ik neem aan dat je signaal hebt maar ig zie in t menu 4 streepjes bij het ingangssignaal).
(ik kreeg t toen echt niet ad praat, met signaal, zonder signaal, koud zonder signaal opstarten, met kabel, zonder kabel..... etc etc

Kennelijk heb je firmware H338 en als mijn Duits goed genoeg is lees ik dat (bij TW5000) de H337 nieuwer is dan de H338, (http://www.beisammen.de/board/index.php?page=Thread&postID=1141958)

Overigens vraag ik me af (als je dat al zou willen) of je de firmware zelf kan upgraden: http://audiovision.de/forum/index.php?page=Thread&threadID=605

1-ig idee wat die cijfers achter PROJ betekenen?

Bedankt voor de info,

denoontje

Citaat van: Joppietersen op augustus 25, 2014, 22:25:20
Mmmm, ik zal dat ook weer proberen als ik de beamer aan heb.

Hoe zit het met het ingangssignaal: werkt het krijgen vh menu altijd, ook als je inputsignaal hebt??

(ik zie wel het dune-logo dus ik neem aan dat je signaal hebt maar ig zie in t menu 4 streepjes bij het ingangssignaal).
(ik kreeg t toen echt niet ad praat, met signaal, zonder signaal, koud zonder signaal opstarten, met kabel, zonder kabel..... etc etc

Kennelijk heb je firmware H338 en als mijn Duits goed genoeg is lees ik dat (bij TW5000) de H337 nieuwer is dan de H338, (http://www.beisammen.de/board/index.php?page=Thread&postID=1141958)

1-ig idee wat die cijfers achter PROJ betekenen?

Bedankt voor de info,

Geen problemen met het menu, ik speel veel via de dune en die staat op 1080p std uitsturen.
Ik heb een tw5500
En geen idee wat de cijfers zijn.
Dit is eerste maal dat ik dit menu zie.
Als ik in menu op rechts druk krijg ik nog een scherm dat ik verder niet scrollen of in kan klikken

bfrqrv

Updaten kan serieel met een 0 modem. Allemaal niet zo spannend mits je wel uit dit tijdperk komt, anders is het wel iets primitief namelijk. Alleen met firmware vanaf 1.09 is de changelog niet van die aard om ook maar iets te moeten doen hoor. In het begin was het wel noodzakelijk met verschillende schoonheidsfoutjes.

denoontje

Citaat van: bfrqrv op augustus 26, 2014, 05:16:15
Updaten kan serieel met een 0 modem. Allemaal niet zo spannend mots je wel uit dit tijdperk komt, anders is het wel iets primitief namelijk. Alleen met firmware vanaf 1.09 is de changelog niet van die aard om ook maar iets te moeten doen hoor. In het begin was het wel noodzakelijk met verschillende schoonheidsfoutjes.

Ik heb geen problemen met de epson dus ik laat het maar lekker zo.
Anders bij de volgende calibratie wel vragen aan bb&g

Joppietersen

k Denk dat t menu bij mijn 5500 wel heeeeel erg hidden is, krijg t niet tezien.

Wat ik doe (stap voor stap)

Ik druk op menu en houd die ingedrukt (menu komt te voorschijn)
Na 5..8 sec laat ik de menu knop los (menu blijft op scherm staan)
druk de eerste keer op esc : menu verdwijnt
druk dan de 2e keer op escape (ziet geen verandering)
druk dan op pijltje naar rechts op wheelbuttontoets en laat los
druk dan op pijltje naar links op wheelbuttontoets en laat los   

----> nu zou menu moeten komen?? er verschijnt niets.

beamer geeft achtergrondscherm van windows weer (zit op hdmi2 op pc aangesloten) in 1080p mode maar ook als ik naar de BR speler schakel dan doet ie niks.

Zie ik iets over t hoofd of zit t er gewoon niet in....??

denoontje

Citaat van: Joppietersen op augustus 26, 2014, 20:26:27
k Denk dat t menu bij mijn 5500 wel heeeeel erg hidden is, krijg t niet tezien.

Wat ik doe (stap voor stap)

Ik druk op menu en houd die ingedrukt (menu komt te voorschijn)
Na 5..8 sec laat ik de menu knop los (menu blijft op scherm staan)
druk de eerste keer op esc : menu verdwijnt
druk dan de 2e keer op escape (ziet geen verandering)
druk dan op pijltje naar rechts op wheelbuttontoets en laat los
druk dan op pijltje naar links op wheelbuttontoets en laat los   

----> nu zou menu moeten komen?? er verschijnt niets.

beamer geeft achtergrondscherm van windows weer (zit op hdmi2 op pc aangesloten) in 1080p mode maar ook als ik naar de BR speler schakel dan doet ie niks.

Zie ik iets over t hoofd of zit t er gewoon niet in....??

8 seconden, geen 5-8

bfrqrv

Bij mijn 5000 is alles boven 5 seconden foute boel. Alleen 5 seconden doet de truuk. Apart wel dat hier verschillen in zijn aangebracht, waarschijnlijk firmware gerelateerd.

Joppietersen

met eierkoker er bij....5 sec, 8 sec, helemaal niets.

't is toch niet zo dat jullie de rechter en linker pijltjestoetsen tegelijkertijd ingedrukt houden?

En het begin: op menu drukken: 1 keer en dan meteen 8 dan wel 5 sec ingedrukt houden?

nou, als dat het niet is dan laat ik het, beeld is prima en heel veel aan het menu kan je niet zien maar goed, kan t alleen niet uitstaan dat t niet werkt.... :nopompom:

bfrqrv

5 seconden (of 8 dus bij enkele) menu ingedrukt houden. Daarna los en gelijk 2x redelijk snel escape klikken. Daarna in gelijk tempo door naar rechtsklik en daarna links klik. Timing is erg van belang.