RZeemering's set

Gestart door RZeemering, augustus 6, 2014, 14:14:55

Vorige topic - Volgende topic

vanzomereng

By the way, reageert je set al fruitiger en fraaier met de nieuwe verbeterde voeding?

Kwam toevallig ook nog het merk Powergrip tegen m.b.t. betere audio-voeding.
(Powergrip YG-2, Powergrip YG-3)
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

RZeemering

Geen idee, ik heb alleen gisteravond laat geluisterd. Op zeer laag volume. Geen idee of het beter klonk. Ik heb er wel van genoten :)
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"

brt

Fijnproever  :tounge:

Weleens een frikandel gegeten?
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

RZeemering

Toevallig gisteren tijdens de Frikandellendag!
En vroegah waren de frikandellen erg nuttig vlees. Namelijk fiks veel afvalvlees erin verwerken. Helaas vertelde Mora jaren geleden dat ze er 'gewoon' vlees voor gebruikten. Jammer voor het afvalvlees denk ik dan...
Maar goed! Een frikandel speciaal gaat er zeker in, maar het is nog steeds geen vlees wat anders als biefstuk de deur uit zou gaan mocht je dat bedoelen ;)
En trouwens: ik ben opgegroeid in de jaren 70 met frikandel speciaal met tomatenketchup. Zoals het hoort dus  :devil:
Lekkerste is wel zelf frikandel maken met huisgemaakte mayo. Vorig jaar ketchup proberen zelf te maken. Echter dat mislukte ;)
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.

Spijkie

Citaat van: mmuetst op februari  4, 2025, 21:33:05Grüner Veltliner  bij de Jumbo nog geen €5,- mijn vrouw is er dol op.

Hangt een beetje stout tegen de wang aan met tanines midden op de tong ?  :colgate:
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

addesmo

Beste witte wijn...... Corton Charlemagne!
Karel de Grote nam die mee op zijn veldtochten. Hij hield erg van rode wijn, maar had een grote witte baard. Dus dan maar wit die met ogen dicht smaakt als rood!
Echt waar....zelf geprobeerd ;)

vanzomereng

Beste rode wijn "Chateau du Aldi"
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

RZeemering

Citaat van: addesmo op februari  5, 2025, 15:38:28Beste witte wijn...... Corton Charlemagne!
Karel de Grote nam die mee op zijn veldtochten. Hij hield erg van rode wijn, maar had een grote witte baard. Dus dan maar wit die met ogen dicht smaakt als rood!
Echt waar....zelf geprobeerd ;)
Witte Bourgogne, ik hou er erg van. Ook zonder witte baard :)
Ik gok dat in dit geval de textuur van de wijn eerder verraad dan de smaak dat het wit is.
Blind proeven, blind luisteren. Het is beide waanzinnig moeilijk.

Overigens zou ik deze wijn alleen kopen voor investering (en dan zelf eentje drinken) veel te duur voor normaal gebruik haha.

DofN

Wat alcohol en dipolen zoals magnepans en de muziek waar je bij droomt.. is magie.. Toch?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

RZeemering

Hannibal_

Citaat van: RZeemering op januari 30, 2025, 12:47:13Even wat opmerkingen omtrent de PLixir Elite BAC 1500 MKI.

Eerst wat over mijn manier van luisteren:
Jaren geleden (ik was 25 of zo) had ik pontificaal in de woonkamer een prima set staan waarvan de speakers van Elipson. Daar heb ik menig mooi muziekavondje mee beleefd. Daar merkte ik voor het eerst het belang van een mooie soundstage. Deze speakers wisten dat goed weer te geven. Los van de speakers. Achter de speakers en voor de speakers. Af en toe had ik (met ogen dicht) het gevoel dat de stem op enkele centimeters voor mijn hoofd zich bevond en dat de muziek daar omheen zweefde. Ik ben op andere speakers over gegaan omdat ik fundament miste. Dat fundament kreeg ik wel meer maar de soundstage was nooit meer zoals bij die Elipsons. Totdat ik Magnepans ontdekte. En ik uiteindelijk nu met de 20.1 speel. Naast soundstage is het andere must aspect voor mij: timbre. Klinkt een viool als een viool, een snare drum als een snare drum en een akoestische bas als een akoestische bas. Een tijdje geleden was ik bij een demo waarbij ik pas halverwege het nummer hoorde: 'verrek! Dit is Sting!' en 'huh? Is dit Paul Simon?' Dan klopt er iets niet met je speakers.
Dan weer terug naar de Plixir.
Na de PLixir in de keten te hebben aangesloten vond ik in eerste instantie weinig verschil. Ik hoorde dat er iets anders was maar wat dan? De stemmen leken iets meer upfront, de bas wat meer fundament en het volume hoger (ook al zegt de dB meter van niet).
Na wat wisselen en ook langer luisteren merkte ik dat ik meer in een bubbel zit. Een mooie wolk van muziek om mij heen. Voorheen had ik een diepe soundstage. Die ging van achter mij en opzij van mijn hoofd. En ook van de speakers tot aan de voormuur (achter de speakers). Met de Plixir is hier een extra laag bij gekomen: tussen de speakers en mij. De soundstage is niet dieper en niet breder maar wel meer gelaagd. Stemmen komen ook weer vaker tot voor mijn gezicht. Net als sommige instrumenten tussen mij en bijvoorbeeld de linkerspeaker komen.
Soms echter staan stemmen juist helemaal achteraan en vormt het meer 1 geheel met de instrumenten. Dit verschilt echt per mix. Dat deed het hiervoor ook maar dit is nu extremer geworden. Af en toe komen geluiden echt in mijn hoofd als een koptelefoon. Ik kan het vergelijk wel maken met BACCH. Ook daar heb je dit soort effecten en komt de muziek echt volledig los van de speakers.
Plaatsing van de instrumenten is ook beter. Elk instrument heeft zijn eigen plek maar is wel samen met de andere instrumenten. Het vormt echt meer 1 geheel terwijl ik wel beter aan kan wijzen waar iets in de ruimte staat. Prachtig bij een groot orkest!
Er is ook iets met het laag gebeurd. Daar is er meer van en het is cleaner. Mijn Magnepans blinken niet uit in het laag qua volume, wel in bas realisme. Toch speelde ik zelden meer OK Computer van Radiohead omdat ik het vaak wat vlak vond klinken. Tijdens het typen speelt het album. Ik heb een mooie gefundeerde bas met de drums erachter geplaatst en Yorke zijn stem daar boven en iets voor. En de balans is hier weer terug in het album.

En dan waar de Magnepans al erg goed in waren: timbre. Ze zijn er nu meesterlijk in geworden.
Ik hoorde net een live opname van Agnes Obel met de Duitse Anne Müller op cello. Die heb ik samen 2 keer in een theater op zien treden. De cello hoorde ik nu echt zo mooi weer terug! Het strijken van de stok op de snaren, het trillen van het instrument, de plek in de ruimte op het podium.

Raad ik iedereen aan om nu een speciale stroomtransformator te kopen? Nee.
Ik spreek hier ondertussen in superlatieven terwijl in werkelijkheid de verschillen klein zijn. Maar het is het verschil tussen prachtig en kippenvel.
Ik denk ook dat je eerst je installatie en vooral je akoestiek op orde moet hebben. Heb je alles op orde, kijk dan eens wat dit doet.
Als je houdt van het geluid van achter je speakers qua soundstage, zal je dit geluid niet bevallen. Hoewel ik natuurlijk niet weet of dit in elke set met de Plixir eender is. Ik lees echter hetzelfde in reviews en ondertussen lees ik het ook van @Laan .
En @addesmo wist het hier nog niet wat hij mooier vond. Hij vond het meer 'laid-back' geluid zonder Plixir misschien wel mooier. Het draait ook nog eens allemaal om smaak.
Aan de andere kant hoorde ik geen verschil tussen een 3000 euro kostende streamer en eentje van dik 9000 euro. En wel duidelijk verschil met of zonder de Plixir.

Ik ga er de komende tijd zonder wisselen eens van genieten en knal de boel terug over een tijdje. Eens kijken hoe dat bevalt en dan een beslissing maken. Hoewel ik nu al neig naar niet meer veranderen ;)

Scheidingstrafo toch?
Helemaal niet vreemd dat dat resultaat geeft.
Ook geen issue in de vermogens lijn.
Gaaf!

Benieuwd ook!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

RZeemering

Vandaag even bij @addesmo langs geweest met 30 kilo transformator schoon aan de haak.
Hij heeft (nog :)) geen eigen showcase dus maar even via hier.
Ad heeft een prachtige set staan. Een paar prachtige Paradigm speakers aangestuurd door een bak van een McIntosh versterker. Deze versterker schijnt zelf al een beest van een transformator aan boord te hebben dus ik (we) verwachten er niet superveel van. Dat bleek niet helemaal het geval. De Plixir deed ook hier zijn werk. Voor zover ik dat kan beoordelen niet zoveel als het bij mij doet. Andermans set is soms lastig te beoordelen als het om procenten gaat. Qua sound is het in ieder geval een compleet andere set dan bij mij thuis staat te spelen. En de oorzaak is wat mij betreft akoestiek. Ad heeft een vrij harde ruimte waarbij de bas ook nog eens extra lijkt te blijven hangen. De roommodes vlogen me om de oren ;) Daarnaast was er ook in het mid en in het hoog veel energie die de kamer rondvloog. Hierdoor miste ik het pinpointen in de muziek zoals ik gewend ben. De soundstage was vooral achter de speakers (wat niet verkeerd is). Met de Plixir kwam er her en der wat naar voren en was het pinpointen van instrumenten ook wat makkelijker. De bas was nog een klein beetje aangedikt met de Plixir. Uiteindelijk waren de roommodes voor mij de grootste no-go. Ik zette 1 keer een EDM nummer op pauze en hoorde de bas nog even heen en weer gaan tussen de muren.
Ik wist Ad te attenderen op actieve bass absorbers. Als we de tijd weer samen kunnen vinden gaan we samen op bezoek bij Musicom om eens te horen wat zo'n ding kan doen. Ik weet dat hij een goede heeft staan waar mee getest kan worden.
Ik ben niet heel positief in wat ik schrijf over de set hier. Ik hou van eerlijkheid en zal wat ik vind niet verbloemen. Ik hoop dat mensen dat ook bij mijn set niet doen (te weinig bas is wat ik zo af en toe terug hoor ;)) Ik heb mijn bevindingen ook aan Ad vertelt natuurlijk, die kon er gedeeltelijk her en der mee eens zijn geloof ik, haha.
In ieder geval was het wel weer erg gezellig! En ik kan me dan ook erg verheugen dat we samen op zaterdag naar North Sea Jazz festival gaan komende zomer!
Wat mij betreft bied zijn set een enorme potentie. Ik zeg wel vaker dat 80% van subliem geluid komt met goede akoestiek, en wat mij betreft is dat ook bij de set van Ad zo. En andersom vind hij overigens van mijn set het tegenovergestelde (te droog en te weinig bas) hahaha Prachtige hobby! :)

Spijkie

Wat leuk dat jullie deze test hebben gedaan. Ik hoop dat adessmo ook nog reageert :colgate: . Met welke netkabels was er gespeeld ? De cardas ?

RZeemering

Om niet de hele kast naar voren te hoeven schuiven hebben we de cardas op de Plixir aangesloten. Dus achter de kast nog een stekkerblok.

addesmo

Nou, mooi verhaal Ronnie! Kan mij er wel gedeeltelijk in vinden, vooral wat de beheersing van de lage tonen betreft.
Maar daar heb ik juist met deze speakers best al grote stappen voorwaarts gemaakt.
Zou inderdaad met aanpak akoestiek of een actieve bas absorber wel wat beter worden denk ik. Grootste verschil met jouw set is wat mij betreft de levendigheid. Je hebt een prachtig midden maar het hoog en laag blijven achter. Zo zie je maar, smaken verschillen.
Maar de Plixir deed wel iets moois bij mij, met name mid/ hoog kwam wat naar voren op een prettige manier. Jij wees mij op de kleine baby Plix op marktplaats en die is nu onderweg! Voor de streamer en cd speler bedoeld. Daar verwacht het meeste effect. We gaan het horen ;D

RZeemering

Zoveel mensen zoveel wensen en smaken :)
En gelukkig maar.
Ah leuk! Benieuwd of het dan net zoveel doet als met jouw versterker er aan.

Spijkie

Citaat van: addesmo op februari 12, 2025, 10:38:34Nou, mooi verhaal Ronnie! Kan mij er wel gedeeltelijk in vinden, vooral wat de beheersing van de lage tonen betreft.
Maar daar heb ik juist met deze speakers best al grote stappen voorwaarts gemaakt.
Zou inderdaad met aanpak akoestiek of een actieve bas absorber wel wat beter worden denk ik. Grootste verschil met jouw set is wat mij betreft de levendigheid. Je hebt een prachtig midden maar het hoog en laag blijven achter. Zo zie je maar, smaken verschillen.
Maar de Plixir deed wel iets moois bij mij, met name mid/ hoog kwam wat naar voren op een prettige manier. Jij wees mij op de kleine baby Plix op marktplaats en die is nu onderweg! Voor de streamer en cd speler bedoeld. Daar verwacht het meeste effect. We gaan het horen ;D

Heel benieuwd wat het je gaat brengen! Toevallig ook getest samen dat de Mac niet op de meegebrachte Plixir stond. Het wordt zo wel een Plixir aangelegenheid hierzo op t forum  :colgate:

RZeemering

Om de Mac niet mee te laten doen zou ook de hele kast naar voren moeten. Dus dat hebben we niet gedaan.
Gelukkig zijn er ook nog mensen met een Audes ;)

addesmo

Nou ja, de kast is een tafel ;)

chansig

:wow:

Goedkopere oplossing is ws iets van een DSP invoegen.

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Spijkie

Citaat van: addesmo op februari 12, 2025, 12:23:18Nou ja, de kast is een tafel ;)

Verdient wel een showcase hoor  :ohmy: , mooie set!

RZeemering

Citaat van: chansig op februari 12, 2025, 13:30:09:wow:

Goedkopere oplossing is ws iets van een DSP invoegen.

Gr. Hans
Nadeel van DSP vind ik dat de staande golven weliswaar niet zo hard zijn, maar ze golven nog wel heen en weer. Misschien eens een keer een meting doen bij Ad om te kijken hoeveel staande golven op hoeveel frequenties er zijn. Voor zover ik kon horen waren die er op veel frequenties. Niet zomaar op te lossen met veel bassabsorbers plaatsen maar wellicht wel met actieve bass absorbers. Daarnaast zou de ruimte ook te klein worden door alle bass absorbers ;)
Niet een makkelijke ruimte om 'even' de boel akoestisch goed te maken. Daarnaast ook nog eens een ruimte waar Ad zijn vrouw graag wil vertoeven.
DSP is wel de meest vriendelijke WAF oplossing overigens.

RZeemering

Vanmiddag tijd gehad om verschil te luisteren tussen AES/EBU en USB.
Ik denk dat ik geen verschil hoor. Er is nog een kleine onzekerheid in wat er in het hoog gebeurd. Wellicht dat ik daarom de vorige keer wel dacht dat AES/EBU iets warmer klonk.
Ik laat de USB nu een tijd in de set zitten en ga lekker muziek luisteren. Na een tijdje maar weer wisselen.
Dus ik heb nu zowel de Plixir als de USB er voor een tijdje tussen zitten. Ik zal ze niet tegelijkertijd gaan wisselen ;)

blue-eyes

Citaat van: RZeemering op februari 12, 2025, 16:45:39Vanmiddag tijd gehad om verschil te luisteren tussen AES/EBU en USB.
Ik denk dat ik geen verschil hoor. Er is nog een kleine onzekerheid in wat er in het hoog gebeurd. Wellicht dat ik daarom de vorige keer wel dacht dat AES/EBU iets warmer klonk.
Ik laat de USB nu een tijd in de set zitten en ga lekker muziek luisteren. Na een tijdje maar weer wisselen.
Dus ik heb nu zowel de Plixir als de USB er voor een tijdje tussen zitten. Ik zal ze niet tegelijkertijd gaan wisselen ;)

Je kan middels USB verbinding een veel hogere kwaliteit muziek aanleveren.
Of je 2 indientieke gebruikt?
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Xander32

Fraaie speakers, evenzo fraaie componenten, maar de opstelling van de ls 🫣
Het kan niet anders zijn, dan dat daardoor veel potentieel blijft liggen.

Citaat van: addesmo op februari 12, 2025, 12:23:18Nou ja, de kast is een tafel ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT