Luisterervaring DiDiT DAC 212

Gestart door Roksan, augustus 2, 2014, 08:33:44

Vorige topic - Volgende topic

Isflicka

Citaat van: AbZ op augustus  6, 2014, 14:31:13
Voor 6Moons is het juist belangrijk dat het overpriced is, tenzij het product op een andere manier heel raar is.
:pompom: Ik bedoel er ook niets mee! :pompom:
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Mordante

€4800 is wel ruim buiten mijn budget. Maar veel succes gewenst.

Isflicka

Citaat van: Mordante op augustus  6, 2014, 14:49:17
€4800 is wel ruim buiten mijn budget. Maar veel succes gewenst.
Misschien met een korting van 50% of was die korting al in de prijs verwerkt....we zullen het vandaag weten...

Mordante

Citaat van: Isflicka op augustus  6, 2014, 15:01:23
Misschien met een korting van 50% of was die korting al in de prijs verwerkt....we zullen het vandaag weten...

Nee sorry. Ik zat te denken om ergens volgend jaar misschien een andere DAC aan te schaffen. Eigenlijk vind ik €1000 de bovengrens. Meer lijkt mij niet zinvol voor mijn set.

Passion4Sound

Citaat van: HcHifi.nl op augustus  6, 2014, 14:29:00
Ik had Sebastiaan paar maanden geleden ookal om een demo gevraagd  :)
ben ook benieuwd naar die versterker van ze.

Hij melde mij toen dat ze zich vooral op de Aziatische markt gingen focussen en in Nederland waarschijnlijk geen dealers kregen.
Leuk om te horen dat er in dat laatste dan wss wel verandering komt :)
Er wordt door DiDiT HighEnd Audio op verschillende delen in de wereld gemikt waaronder ook China, en gelukkig ook hier in Nederland gaan ze audiofiele producten aanbieden. De aankomende versterker is helemaal van deze planeet. De specs score zelfs beter dan de specs van de Halcro monoblokken. Zo doordacht en geweldig ontworpen., helaas zal ik hier nog even op moeten wachten.  >:(

Maar de DiDiT DAC212 is nu voor luistersessies beschikbaar,

grtz,

Alex
Passion4Sound   

Citaat van: Passion4Sound op augustus  6, 2014, 18:14:29
De specs score zelfs beter dan de specs van de Halcro monoblokken.

Specs zeggen helemaal niets.....

Passion4Sound

Citaat van: jazzman op augustus  6, 2014, 18:42:37

Hoi Jazzman,

Om niet in een zware discussie te belanden toch een korte reactie.
Specs zeggen ook niet alles, daar zijn specs ook niet voor.  Specificaties zijn een reeks regels waarmee je de betekenis van gegevens kunt achterhalen.
Dit zegt niets alles over de geluidskwaliteit. Als de specs goed zijn is de kans dat bijvoorbeeld een versterker beter klinkt groter, dan als de specs minder goed zijn.
Daarentegen klopt dat ook niet altijd, kijk maar bijvoorbeeld naar een buizenversterker.
Die kan waanzinnig klinken terwijl deze qua vervorming minder goed scoort, ook hier komt de smaak van de beluisteraar kijken.
Specs zeggen niet helemaal niets maar vertellen ook niet alles.

Bedankt voor je reactie,

Grtz,

Alex
Passion4Sound

Passion4Sound

De introductie van de DiDiT HighEnd Audio DAC212,

Na drie jaar rechearch en ontwikkeling introduceert DiDiT HighEnd Audio hun D/A convertor, de DiDiT HighEnd Audio DAC212.

een DAC die autoriteit heeft maar nooit dominant is; microscopisch gedetailleerd weergeeft, maar nooit klinisch is; snel en dynamisch is maar nooit kunstmatig klinkt; een "grid-lock" strakke bass heeft en een onverwachts grondverschuivend low-end aanbiedt indien de bron dat eist; Instaat om individueel elke zanger van een koor te laten bewonderen zonder de focus van het geheel te verliezen. Genereert een holografisch geluidsbeeld vanuit een verre diepte.

U luistert naar de nieuwe DiDiT DAC212 32 bit D/A convertor!

De DiDiT DAC212 32bit D/A convertor is een investering in uw dagelijkse intense muziek belevenis en ontspanning vanuit een prachtig ontwerp. De DiDiT DAC212 is het resultaat van drie gepassioneerde jaren en intensief onderzoek en ontwikkeling. Gedreven door perfectionisme en met de liefde voor muziek.

Niets werd er aan toeval overgelaten in de ontwikkeling van de DiDiT DAC212, over bijna elk aspect kunnen we met trots zeggen:

" we DiDiT differently"    

De DiDiT DAC212 is ontwikkeld voor de meest accurante no-nonsence muziek weergave, op precies de manier hoe de producer het bedoeld heeft. Geen kunstmatige toevoegingen, geen kleuring en geen geluid van zichzelf. Uw gehele muziek collectie zal totaal herontdekt worden. Er zullen zeker momenten zijn waarbij u zegt: " He, hoorde je die snaartrilling op de achtergrond....? Dat is me nog nooit eerder opgevallen"
Al onze moeite en inzet heeft zich beloont!

Wil u over een luister ervaring lezen kijk dan bovenaan deze post, wil u meer weten ga naar: http://www.didit-highend.com/index.php/products

Prijzen:

DiDiT HighEnd Audio DAC212: 3999 euro incl. btw.

De eerste 10 demo/test modellen worden voor een introductieprijs van: 1999 euro aangeboden.  Dit zijn de modellen waarmee ontwikkeling en testen zijn gedaan.
Want uiteindelijk hebt je verschillende modellen nodig om uiteindelijk de juiste uitstraling van unit te bewerkstelligen.  U heeft geen idee hoe perfectionistisch de mensen van DiDiT High-end Audio zijn.
Tot het laatste schroefje moet het perfect zijn. De DiDiT High-end Audio DAC212 demo modellen zijn uiteindelijk klankmatig allemaal hetzelfde als het eind product met de volledige twee jaar garantie.

Wilt u toch na enige tijd overstappen op het retail model dan wordt de volledige aankoopprijs van het demo/test model in korting gebracht op de aankoopprijs.

De DiDiT HighEnd Audio DAC212 is nu beschikbaar voor een luistersessies,  e-mail: [email protected] of PM me.

grtz,

Alex
Passion4Sound

Vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Nahpets

Citaat van: jazzman op augustus  6, 2014, 18:42:37

De enige spec die hier relevant is, is "Sebastiaan de Vries". De rest is bijzaak.

Ik heb er nog steeds spijt van dat ik mijn door hem gemodificeerde Aragon Palladium's verkocht heb.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Nahpets

Even een paar vraagjes:

- wat doet DiDit Link?
- zit de I2S aansluiting inmiddels op de DAC?
- is het licht inmiddels dimbaar? Of is er alleen de ambiance functie?
- enig idee hoe deze DAC zich verhoudt tot een dCS Elgar/Purcell?
I love everybody!
some I love to avoid,

Passion4Sound

Citaat van: Nahpets op augustus  6, 2014, 22:29:12
De enige spec die hier relevant is, is "Sebastiaan de Vries". De rest is bijzaak.

Ik heb er nog steeds spijt van dat ik mijn door hem gemodificeerde Aragon Palladium's verkocht heb.
Ik heb ook de Palladium mono's gehad en ook door Bas gemodificeerd, wauw wat waren die goed  ;D

grtz,
Alex

Passion4Sound

Citaat van: Nahpets op augustus  6, 2014, 22:36:15
Even een paar vraagjes:

- wat doet DiDit Link?
ik kom hier op terug,

grtz,

Alex

Isflicka

Citaat van: Passion4Sound op augustus  6, 2014, 21:58:40
De eerste 10 demo/test modellen worden voor een introductieprijs van: 1999 euro aangeboden.  Dit zijn de modellen waarmee ontwikkeling en testen zijn gedaan.
Wanneer begint de verkoop van deze demo/test modellen?

Passion4Sound

Citaat van: Isflicka op augustus  7, 2014, 07:39:46
Wanneer begint de verkoop van deze demo/test modellen?
Hoi Isflicka,

Verkoop is deze week aangevangen,

grtz, Alex

Mordante

Citaat van: Nahpets op augustus  6, 2014, 22:29:12

De naam Sebastiaan de Vries doet een hoop mensen nog boos worden ivm Sound Evolution.

Nahpets

Die historie ken ik. Qua business aanpak op zijn minst ongelukkig. Maar de geluidskwaliteit van de producten die hij afleverde was nooit een discussie over. Als hij zich met techniek/geluid/muziek bezig houdt is er voor mij geen reden om aan hem te twijfelen. Als hij zich mengt in commercie/marketing dan is enige terughoudendheid op zijn plaats.

Waarbij aangetekend dat mijn persoonlijke ervaring met Sebastiaan/Sound Evolution altijd prima geweest is.
I love everybody!
some I love to avoid,

Mordante

Citaat van: Nahpets op augustus  7, 2014, 09:54:06
De geluidskwaliteit van de producten die hij afleverde was nooit een discussie over.

mee eens.

Passion4Sound

.

Nahpets

Doen we.
I love everybody!
some I love to avoid,

Passion4Sound

Citaat van: Nahpets op augustus  6, 2014, 22:36:15
Even een paar vraagjes:

- wat doet DiDit Link?
Hoi Stephan,

Even terugkomende op jouw vragen over de DiDiT DAC212,

*De DiDiT link is een connector om toekomstige apparatuur van DiDiT onderling te laten communiceren.
*De I2S over HDMI aansluiting zit op het retail model.
*Er is een software update onderweg, zodat het display dimbaar of uitzetbaar is.
*jaja nu de vraag van het jaar  ;D

De dCS Purcell werd in 1999 geïntroduceerd, dat is alweer bijna 15jaar geleden. dCS maakt gebruik van een eigen DAC ontwikkeling, genaamd "ring" DAC,
en werkt volgens een geheel ander principe dan de HMA212. Goed blijft goed maar de tijd gaat vooruit.
We weten vrijwel wel zeker dat de ESS DAC chip die gebruikt wordt in de DiDiT HigEnd Audio DAC212 superieur is aan de dCS ring DAC.

Nu komt er natuurlijk ook een smaak kwestie om de hoek kijken, maar ik stel voor dat we snel afspreken voor een vrijblijvende luistersessie.
Ik ben ieder geval razend nieuwsgierig ;D

grtz,

Alex
Passion4Sound

daanvanduif

Vandaag Alex even op bezoek gehad met de Didit Dac (bedankt daarvoor Alex!)

Ondanks de niet ideale luisteromstandigheden (2 kinderen die niet graag stil zijn  ;D) viel toch wel duidelijk een verbetering te horen ten opzichte van mijn Linn Majik DS. Stemmen waren voller, bas op de Linn is wat wolliger en algeheel was er meer detail. Daarnaast vond ik het zeker voor een pre-productie model een erg mooi apparaat om te zien (straalt kwaliteit uit).

Nu maar eens overwegen om de Majik DS te koop te zetten en voor een Didit te gaan.
Corazón

Isflicka

Citaat van: daanvanduif op augustus 13, 2014, 23:57:34
Nu maar eens overwegen om de Majik DS te koop te zetten en voor een Didit te gaan.
Een streamer + DAC inruilen voor alleen een DAC? Vreemde keus toch... waar ga je dan mee streamen?

daanvanduif

Met de Intel Nuc die ik nu al heb staan.
Citaat van: Isflicka op augustus 14, 2014, 08:28:07
Een streamer + DAC inruilen voor alleen een DAC? Vreemde keus toch... waar ga je dan mee streamen?
Corazón

Isflicka

Citaat van: daanvanduif op augustus 14, 2014, 08:29:30
Met de Intel Nuc die ik nu al heb staan.
Dus je hebt de Intel Nuc Didit combinatie vergeleken met de Majik DS?