Luisterervaring DiDiT DAC 212

Gestart door Roksan, augustus 2, 2014, 08:33:44

Vorige topic - Volgende topic

Isflicka

Citaat van: Midcall op januari 13, 2015, 18:52:56
Nu zijn 6moons reviews wel betaalde reviews, dus objectiviteit moet je niet verwachten en kan je geen waarde hechten aan een eindoordeel. Maar informatief zijn ze zeker, met over het algemeen goede foto's en dat maken deze 'reviews' toch nog de moeite van het lezen waard.
Objectiviteit bestaat al heel lang niet meer... 
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Passion4Sound

Mag ik aub van wie dan ook een lijstje met website's waar je niet voor reviews hoeft te betalen. Waar mensen graag uren/dagen lang bezig zijn met een review en dat dan uitgebreid met foto's hun ervaringen uitschrijven op een manier dat iedereen dat begrijpt.  :)

Midcall

Citaat van: Passion4Sound op januari 14, 2015, 00:17:50
Mag ik aub van wie dan ook een lijstje met website's waar je niet voor reviews hoeft te betalen. Waar mensen graag uren/dagen lang bezig zijn met een review en dat dan uitgebreid met foto's hun ervaringen uitschrijven op een manier dat iedereen dat begrijpt.  :)
Betalen voor reviews is iets anders dan reviews kopen. Bij 6moons worden 'reviews' gekocht, bij Stereophile, Audio of Stereoplay wordt dit niet gedaan.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Isflicka

Citaat van: Midcall op januari 14, 2015, 01:32:46
Betalen voor reviews is iets anders dan reviews kopen. Bij 6moons worden 'reviews' gekocht, bij Stereophile, Audio of Stereoplay wordt dit niet gedaan.
Beetje naïef... helaas kan ik het niet meer vinden maar een paar jaar geleden is er een boekje verschenen met iets als titel: "Review the reviewer". Niet geheel toevallig worden Stereophile, Audio en Stereoplay daarin ook genoemd (Stereophile stond toen net weer in de steigers) met veel informatie van binnenuit.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Passion4Sound

Maar goed, nu weet ik toevallig dat er gewoon voor het review betaald is. Het review is geplaatst zonder enige vorm van feedback of goedkeuring van de ontwerpers van DiDiT HighEnd Audio.
Binnenkort komen er nog verschillende reviewers aan bod die ook hun meningen gaan delen en er iets van gaan vinden. Maar ik benadruk je hoef niemand te geloven, maak aub een afspraak met ons als je serieus op zoek bent naar een goede pre-DAC. Dan kom ik maar al te graag langs met het beestje, tevens staan hier diverse luisterervaringen van verschillende forumleden die de DiDiT DAC212 al beluisterd hebben, alleen ben even vergeten wat ze hier voor gevangen hebben.  ;D

grtz,

Alex
Passion4Sound

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Passion4Sound

Passion4Sound

Beste Lezers,

Toch heb ik me even verder verdiept in het onderwerp, betalen of niet betalen voor een review. Ik begrijp helemaal het argument.
Je ben opzoek naar èèn of ander audio apparaat, hoe kom je erachter of je nu wel een hoogwaardig apparaat koopt of niet.
Natuurlijk is er zelf naar luisteren en dan een beslissing maken een goede manier om dit aan te lopen. Alleen het moment dat er tientallen verschillende soorten en merken zijn en ook nog eens allemaal in dezelfde prijsklasse, dan wordt het toch iets moeilijker en gebruikt je al snel reviews die voorhanden zijn om een voorselectie  te maken. Hoe betrouwbaar is een review?
dit is een vraag dit heel moeilijk te beantwoorden is, technisch is alles meetbaar, dus je kunt alles namelijk nameten. (en je weet) meten is weten.  :)

Maar het moment dat iemand iets goed vind klinken wordt het alweer iets moeilijker, je hebt te maken met smaak, randapparatuur, de omgeving enz enz.
Tevens heb je te maken met iemands commerciële motieven, betalen mensen mij om naar hun apparaat te luisteren, dan is het wel heel lullig als ik dit afschiet als een vuurpijl plus dan kan ik toekomstige opdrachten wel vergeten.

Nu is het zo, dat er niet voor reviews betaald wordt, nergens niet. Er wordt betaald voor bijvoorbeeld een banner op een website of een advertentieplek waar je met je producten komt op te staan.
Daarmee verwerf je een plekje op een wachtlijstje met èèn van je favoriete producten die je graag getest ziet. Doormiddel van de advertentie en het review verwerf je naambekendheid.

In mijn beleving, je hebt goede schilders en slechte schilders en je hebt goede reviewers en...... je hebt mensen met een goede bui die dag en je hebt mensen die ff een off day hebben. Al met al allemaal facetten die ermee te maken hebben of een review goed of heel goed is. Objectief of subjectief? Wie kennen we die zonder enig belang voor zichzelf door het leven gaat?

Mijn recept voor een juiste aankoop, (en ik denk dat ik niet de enige ben) zoveel mogelijk reviews en gebruikersreviews cq ervaringen lezen. Ergens zal je toch overeenkomsten tegenkomen. Dit zal je zeker helpen met de beslissing, welk apparaat wil je beluisteren. Als èèn reviewer het apparaat helemaal de hemel inprijs en de rest van de "professionele" beluisteraars herkennen zich daar niet in, dan klopt er ergens iets niet.

grtz,

Alex
Passion4Sound     

Bas Akkerman

Wat ik altijd wel handig vind, is het lezen van recensies van mensen die hetzelfde luisteren/dezelfde smaak hebben als ik. Ik ken genoeg recensies die totaal niet overeenkomen met wat ik zelf hoorde, maar ook die wel overeenkwamen. De artikelen van de recensenten van die recensies volg ik dan.
Zelf (meerdere) keren luisteren blijft natuurlijk wel nodig.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Een nuancering aangebracht 8).
Mooie review in 6Moons, gefeli :thumbs-up:.

Citaat van: Midcall op januari 13, 2015, 18:52:56
Nu zijn 6moons reviews wel betaalde reviews, dus objectiviteit moet je WIL JIJ ZELF niet verwachten en kan je geen WIL JIJ ZELF GEEN waarde hechten aan een eindoordeel. Maar informatief zijn ze zeker, met over het algemeen goede foto's en dat maken deze 'reviews' toch nog de moeite van het lezen waard.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Roksan

Alex, klopt de prijs die bij 6moons staat? Oftewel is de DAC 1000 euro goedkoper geworden?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Midcall

Citaat van: Xander32 op januari 16, 2015, 08:03:55
Een nuancering die niet op zijn plaats is.

Als de opdrachtgever kan bepalen wat er in zijn bestelde artikel komt te staan, dan krijgen dit soort 'reviews' meer de status van een reclamefolder. Wat op zich helemaal niet erg is, als tenminste duidelijk is voor de lezer dat het ook echt een reclamefolder is. Reclamefolders zijn zeer informatief en daarom wel van belang, maar als jij van mening bent dat je inderdaad een eindoordeel in een reclamefolder serieus kan nemen, ja, dan is jouw nuancering volledig op zijn plaats.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Passion4Sound

Citaat van: Xander32 op januari 16, 2015, 08:03:55

^^ ^^  Thx.

Passion4Sound

Citaat van: Roksan op januari 16, 2015, 08:13:32
Alex, klopt de prijs die bij 6moons staat? Oftewel is de DAC 1000 euro goedkoper geworden?

Er is inderdaad voor gekozen om ieder geval in 2015 de prijs van de DiDiT HighEnd Audio DAC212 op 2995 euro te houden.
Deze prijsreductie heeft te maken met een verdere investering in het verwerven van naamsbekendheid.
De "early bird" klanten die nog op de oude prijs zaten, hebben netjes het prijsverschil terugbetaald gekregen.

grtz,

Alex
Passion4Sound 

Passion4Sound

Citaat van: Midcall op januari 17, 2015, 11:23:02

Als de opdrachtgever kan bepalen wat er in zijn bestelde artikel komt te staan, dan krijgen dit soort 'reviews' meer de status van een reclamefolder. Wat op zich helemaal niet erg is, als tenminste duidelijk is voor de lezer dat het ook echt een reclamefolder is. Reclamefolders zijn zeer informatief en daarom wel van belang, maar als jij van mening bent dat je inderdaad een eindoordeel in een reclamefolder serieus kan nemen, ja, dan is jouw nuancering volledig op zijn plaats.

Ik geef graag mensen gelijk als ze dat hebben, en "ja/nee" discussies ontduik ik altijd omdat deze gewoon niet productief zijn.
onder de noemer "act bij fact" vind ik het belangrijk dat ik zaken benoem waar ik zeker van ben dat deze kloppen.
Dat er wel/niet voor een advertentie betaald moet worden heb ik uit eerste hand, zie mijn bovenstaand verhaal.

Vanuit de opdrachtgever DiDiT HighEnd Audio, in het geval van het 6Moons review over hun DAC212, zijn er bepaalde technische gegevens opgevraagd door 6Moons en indien mogelijk wat foto's van het beestje,
dit ter aanvulling van de foto's die ze zelf zouden maken. Verder er is totaal geen feedback gevraagd over wat er wel of niet in de review mag staan.
Ook is de tekst voor de publicatie van het review niet nog ff doorgelezen.

meer kan ik er niet van maken, helaas..

grtz,

Alex
Passion4Sound

Xander32

Die afweging kan en wil ik idd. zelf wel maken, deze hoeft een ander niet voor mij te maken, al is het met de beste bedoelingen ;).

Ik hou er nou eenmaal niet van dat andere voor mij gaan denken en spreken.

Citaat van: Midcall op januari 17, 2015, 11:23:02

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Passion4Sound

Citaat van: Xander32 op januari 17, 2015, 15:51:19
Die afweging kan en wil ik idd. zelf wel maken, deze hoeft een ander niet voor mij te maken, al is het met de beste bedoelingen ;).

Ik hou er nou eenmaal niet van dat andere voor mij gaan denken en spreken.

^^

Passion4Sound

De DiDiT Audio DAC212 is weer in het nieuws,
Chris Beeching van The Ear Hi-Fi Music Gear heeft zijn bevindingen over de DAC212 in een net uitgekomen review beschreven.

voor de geïnteresseerde: http://www.the-ear.net/review-hardware/didit-dac212-digital-analogue-converter-dac 

Ik hoor graag als er vragen zijn,

grtz,

Alex
Passion4Sound

Vik

Dag Alex. Hoe gaat het inmiddels met deze prachtige dac?  :)

Citaat van: Passion4Sound op maart 31, 2015, 20:53:39
De DiDiT Audio DAC212 is weer in het nieuws,
Chris Beeching van The Ear Hi-Fi Music Gear heeft zijn bevindingen over de DAC212 in een net uitgekomen review beschreven.

voor de geïnteresseerde: http://www.the-ear.net/review-hardware/didit-dac212-digital-analogue-converter-dac 

Ik hoor graag als er vragen zijn,

grtz,

Alex
Passion4Sound
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Passion4Sound

Hoi Vik,

Er worden met regelmaat DiDiT DAC212s verkocht de laatste tijd. Er zijn verschillende reviews geweest en er is op ze minst nog één review onderweg. Tijdens een "blind" test waren de luisteraars aangenaam verrast toen ze er achter kwamen dat ze naar een DAC van Hollandse bodem zaten te luisteren. Op het moment verkoopt DiDiT Audio in het buitenland beter dan in Nederland zelf, maar alles heeft zijn tijd nodig. Al met al zijn we verre van ontevreden. Bedankt voor de interesse,

Grtz,

Alex
Passion4Sound

Mordante

Waarom eigenlijk twee RCA digitale inputs? Waarom niet een BNC en een RCA?

Passion4Sound

Citaat van: Mordante op mei 10, 2015, 13:05:20
Waarom eigenlijk twee RCA digitale inputs? Waarom niet een BNC en een RCA?
BNC en RCA zijn min of meer compatibel. Je kan een adapter gebruiken om van RCA BNC te maken.
De geruchten zijn dat er een XLR versie van de DiDiT DAC212 onderweg is.

Grtz,

Alex
Passion4Sound

Vik

:) Klinkt goed Alex en goed bezig zo te horen. Als het balletje gaat rollen in het buitenland komt het zeker goed!

Citaat van: Passion4Sound op mei 10, 2015, 12:46:43
Hoi Vik,

Er worden met regelmaat DiDiT DAC212s verkocht de laatste tijd. Er zijn verschillende reviews geweest en er is op ze minst nog één review onderweg. Tijdens een "blind" test waren de luisteraars aangenaam verrast toen ze er achter kwamen dat ze naar een DAC van Hollandse bodem zaten te luisteren. Op het moment verkoopt DiDiT Audio in het buitenland beter dan in Nederland zelf, maar alles heeft zijn tijd nodig. Al met al zijn we verre van ontevreden. Bedankt voor de interesse,

Grtz,

Alex
Passion4Sound
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

zegel

Alex, ik zag dat op de site van DiDit ook Roon als software wordt aanbevolen.  Weet jij of er plannen zijn om de DiDit ook als Roon Endpoint te laten dienen?
Kii three + control, Wiim ultra, Roon lifetimer

Passion4Sound

Citaat van: zegel op augustus 19, 2015, 22:00:22
Alex, ik zag dat op de site van DiDit ook Roon als software wordt aanbevolen.  Weet jij of er plannen zijn om de DiDit ook als Roon Endpoint te laten dienen?

Hoi,

Er zijn geen directe plannen voor Roon maar wordt niet uitgesloten, wat betreft de cover-art is er geen betere software.
(is nog een beetje experimenteel), wel wordt er hard gewerkt aan een Linux versie die eventueel ook embedded te gebruiken is.

grtz,

Alex