PorscheHD is back Stereo Pioneer/XTZ; Pioneer A70DA!!

Gestart door PorscheHD, juni 8, 2014, 00:35:25

Vorige topic - Volgende topic

PorscheHD

De bass is dieper vanwege de rell haha.

Klankmatig mja heb nig niet veel geluisterd nu kinder schreeuwen en spelen en doen dus dat gaan we vanavond even wat serieuzer proberen maar er is vooral wat meer rust in het geheel en meer detail! Maar zoals ik zei nog niet echt lekker kunnen luisteren.

Cantodea

Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

PorscheHD

Zo speakers even wat meer ruimte geven en overweeg ernstig de REL weer de deur te wijzen....... Klinkt eigenlijk erg goed zonder even avondje testen straks. Puur stereo dus zit alleen nog met flac verhaal vind mac mini niet fijn daar......... Zou nog via plex en ps4 kunnen maar dan zeg ik sneller spotify en ps4......

Witalik

Leuke spullen komen hier voorbij  ;D

Maar ben wel benieuwd naar de overstap van een zuil naar monitor. Merk je het verschil goed qua geluid van de 2 ? In de zin dat je de afmeting hoort ? Staat wel sjiek 2 van die kastjes. Is het iets makkelijker te plaatsen ook?
Sony X80L - Marantz SR-7011 - Bowers en Wilkins 603-S1 / HTM6S2AE / 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels

"Showcase"

PorscheHD

In mijn ruimte vind ik dit fijner ja beter te plaatsen staat mooier. Verder is de power wat minder wat niet wil zeggen dat ze niet hard kunnen haha ben eigenlijk heel blij mee. Em de REL is totaal niet nodig..... Had ik niet verwacht!

Witalik

Ja dat lijkt me juist zo apart. Je mist bij wijze van 2 drivers. Is maar net ook smaak natuurlijk. Wat ik bij de zuilen vind die ik nu heb bijvoorbeeld is dat als ik met me hoofd iets uit het midden ga dan overstemt 1 kant van de speaker behoorlijk. Het stereo beeld is wat smal nu. Met draaien en schuiven verbeterd dit niet schokkend veel lijkt het. Vandaar mijn vraag , 'spreid' het beter ?
Sony X80L - Marantz SR-7011 - Bowers en Wilkins 603-S1 / HTM6S2AE / 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels

"Showcase"

Xander32

De grootte van het stereobeeld en de sweetspot, zijn volgens mij meer bepaalt door het ontwerp van de ls. (i.c.m. opstellink & akoestiek); staat los van of het een zuil of monitor betreft.

Citaat van: Witalik op maart 10, 2016, 06:41:32
Ja dat lijkt me juist zo apart. Je mist bij wijze van 2 drivers. Is maar net ook smaak natuurlijk. Wat ik bij de zuilen vind die ik nu heb bijvoorbeeld is dat als ik met me hoofd iets uit het midden ga dan overstemt 1 kant van de speaker behoorlijk. Het stereo beeld is wat smal nu. Met draaien en schuiven verbeterd dit niet schokkend veel lijkt het. Vandaar mijn vraag , 'spreid' het beter ?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

PorscheHD

Dat is niet helemaal waar want als ik de zuilen in de grotere kant van de woonkamer zette was het veel beter kwa spreiding etc. In de kleine kamer waren ze niet echt dynamisch en dat is met deze speakers veel beter!

Moet alleen eigenlijk van Spotify af en naar de FLACs dat klinkt nog beter maarja wil de bruikbaarheid van Spotify maar dan met flacs. Bleusound misschien maarja wat zijn die krengen duur.......

Mooiste lijkt me een Cambridge Audio set! Die CXA80 met streamer maarja krijg maar niks verkocht.... Helaas.

Cantodea

Leuk te horen dat je tevreden bent, had eigenlijk niet anders verwacht. De Xtz's gaan inderdaad behoorlijk diep in het laag. In mijn luisterruimte haalde ik vlot 36 Hz op het 0 dB punt. Probeer ook eens met de poorten dicht en stel de sub eens in op 70 Hz, zet het volume van de sub op 50% en verminder dan het volume totdat het mooi integreert met de XTZ's. Dit gaf bij mij altijd een goed resultaat.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

pvd_66

Citaat van: PorscheHD op maart 10, 2016, 07:40:36
Dat is niet helemaal waar want als ik de zuilen in de grotere kant van de woonkamer zette was het veel beter kwa spreiding etc. In de kleine kamer waren ze niet echt dynamisch en dat is met deze speakers veel beter!

Moet alleen eigenlijk van Spotify af en naar de FLACs dat klinkt nog beter maarja wil de bruikbaarheid van Spotify maar dan met flacs. Bleusound misschien maarja wat zijn die krengen duur.......

Mooiste lijkt me een Cambridge Audio set! Die CXA80 met streamer maarja krijg maar niks verkocht.... Helaas.

Je hele verhaal zitten lezen, je hebt nogal wat wisselingen gehad. Weet al wat er in de plaats gaat komen voor die Yamaha?
Met betrekking tot spotify, probeer Tidal eens. Niet zo goed met playlists en veel hiphop promotie. Maar er is verder veel goede muziek te vinden en met importeren van spotify of deezer playlists kom je er ook. Streamingkwaliteit van veel muziek is echt stukken beter met 1441 kbps.
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

PorscheHD

Probleem nu is de losse Dac ik wil daar eigenlijk vanaf. Advance Acoustic iX120 of Cambridge CXA80 moet de vervanger worden.

Tidal mja weer abbo en er is vast geen PS4 app voor en momenteel nog geen amdere streamer. Mac Mini vind ik vervelend daarom gebruik ik die niet voor flacs.

Zal vandaag nog even met de subwoofer gaan spelen.

Xander32

Dat is dus de opstelling en akoestiek ;)

Citaat van: PorscheHD op maart 10, 2016, 07:40:36

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Witalik

Citaat van: Xander32 op maart 10, 2016, 07:05:41
De grootte van het stereobeeld en de sweetspot, zijn volgens mij meer bepaalt door het ontwerp van de ls. (i.c.m. opstellink & akoestiek); staat los van of het een zuil of monitor betreft.

Maar toch lijkt het of een monitor makkelijker te plaatsen is. Zeker bijvoorbeeld als ik zie bij mensen met een formaat kleinere speakers die dan toch beter gespreid te zijn. Als ik bijvoorbeeld omdat er 4 drivers 1 kant op staan te blazen dat ie snel de andere overstemt.

Tenminste zo lijkt het.  ;D

"Showcase"

PorscheHD

Ik ervaarde de Quadrals in mijn ruimte als to much idd iets wat met de XTZ niet meer geval is!

PorscheHD

Besloten de REL weg te doen krijg er het aankoop bedrag mee terug en zonder klinkt het boven verwachting goed in mijn ruimte aangezien ik de REL verkoop heb ik dan weer wat buget voor een leuke streamer. Ik laat het nieuwe versterker gebeuren ook varen en ga blij zijn met wat ik heb. Ik heb een Pioneer N-50A besteld waar ik ook de PS4 op kan aansluiten en dan kan de losse DAC ook de deur uit en dan voorlopig eens gaan genieten dacht ik zo!

Xander32

Goed doordachte ver-en aankoop. Have fun.

Citaat van: PorscheHD op maart 11, 2016, 13:30:09
Besloten de REL weg te doen krijg er het aankoop bedrag mee terug en zonder klinkt het boven verwachting goed in mijn ruimte aangezien ik de REL verkoop heb ik dan weer wat buget voor een leuke streamer. Ik laat het nieuwe versterker gebeuren ook varen en ga blij zijn met wat ik heb. Ik heb een Pioneer N-50A besteld waar ik ook de PS4 op kan aansluiten en dan kan de losse DAC ook de deur uit en dan voorlopig eens gaan genieten dacht ik zo!

PorscheHD

Nou de Pioneer staat mooi aparaat. Helaas lukt het me niet een makkelijke goeie server software op de Mac mini te krijgen doe 24/96 kam streamen naar de Pioneer. Voor nu dus aangewezen weer op Spotify. Wat ook niet zonder slag of stoot ging maar nu lijkt te wer
ken. Tips zijn welkom...... Al Klinkt spotify ook erg goed al is het dan wel een dure dac/spotify speler.......

Gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om een nieuw meubel te maken...... Dus bij deze wat plaatjes!

djoeri

Ik dacht dat roon naar airplay kan streamen zie ook het HIFI.nl onderwerp erover. Helaas is de software niet gratis. Of kun je eventueel audirvana of amarra gebruiken en dan via airplay stteamen?

Gr Djoeri

rovinggecko

Volgens mij is ie DLNA Certified™ (1.5) , dus iedere server software die dat doet (en dat zijn er vele), werkt het mee.

Je zou bv jriver kunnen proberen.

Maar denk dat het ook simpel kan met bv minim server.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

PorscheHD

Jriver geprobeerd maar geen idee wat daar mee was..... Bedoeling is ook makkelijke bediening alla Remote itunes oftwel apple stop eens met dat gekloot en zorg dat je alles kan door geven non juuu!!!

Roon kan Airplay ja maar de klwaiteit wordt dan omlaag gehaald omdat airplay dat gewoon doet haha

rovinggecko

Je moet in jriver wel de server aanzetten, da's niet standaard. Zijn mooie apps voor zowel iphone als android.
Roon zou ik niet doen over airplay, da's zonde.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Roving Gecko's Woonkamer

PorscheHD

Verder een update........ Namelijk de Pioneer A70DA! Koste teveel gedoe en geld maar daarin tegen deze voor een mooie prijs kunnen kopen (nieuw) waarom? Wou gewoon match met de streamer en vond de sound van XTZ en Yamaha een beetje te sloom te warm te weinig detail.

Nu? Tot zover lijkt het een perfecte match!!!

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

PorscheHD

Wat een heerlijk groot verschil mooie versterker hoor. Erg veel detail mega clear en zonder irritant te zijn! Echt perfect match!!!