PorscheHD is back Stereo Pioneer/XTZ; Pioneer A70DA!!

Gestart door PorscheHD, juni 8, 2014, 00:35:25

Vorige topic - Volgende topic

PorscheHD

Nou na wat verdwaalde setjes ben ik dan weer daar waar ik wil zijn namelijk een gewoon mooie fijne set!

Vandaag na wat luisteren de Rotel Ra-12 gekocht, weinig keus want wou een versterker met ingebouwde DAC en dan is dit in van de betere voor dit geld. Ik ging naar Smits' om te luisteren naar de combi Rotel/B&W 683 klonk ook al goed al was de luister ruimte verre van ideaal want de bass was ver te zoeken maar had wel verwacht dat dat thuis wel goed zou komen.

Hoe dan ook, toch maar even vragen of ze nog wat hadden voor de zelfde prijs ongeveer toen kwam de verkoper aan lopen met de Quadral Platinum M4! Kwa afwerking was ik helemaal verkocht wat een schitterend afgewerkte speaker!

Toen luisteren.....

De Quadrals hadden veel meer detail dan de B&W 's en de Rotel leek er ook beter mee overweg te kunnen. Na lang twijfelen en wisselen tijdens het luisteren de stoute schoenen aan getrokken en de Quadrals gekozen!

Thuis de boel aansluiten nog niet echt speciale kabels verder misschien dat dat nog komt. Als eerst de Monter Filter etc er tussen uit gehaald en de boel simpel aan gesloten zonder onzin er tussen. In eerste instantie miste ik een hoop bass bleek dat ik als prutser die ik ben de + en ~ verkeerd om gedaan te hebben.....  :embarassed: nadat opgelost was ging er een wereld voor me open! Dit was vele malen beter dan in de winkel en nog eens vele vele malen beter dan mijn oude vrij simpele budget set die ook lang niet verkeerd was ( Cambridge Audio Azur en DACmagic op Monitor Audio BX2 speakers) super dik laag maar niet boomerig en gaat ook lekker diep door. Verder erg helder en vol detail gewoon precies dat wat ik zocht! Rotel heeft ook power genoeg want daar twijfelde ik een beetje aan maar dit is geen enkel probleem!

Ik spil mijn muziek lossless af via de Apple TV puur voor het gemak. Ik weet het de bron kan Botermarkt het is zo makkelijk....... Ben er verder dik tevreden mee! Speel alles af via de Apple TV met fijne remote app etc etc gemak dient de mens.  :clapping:

Ik zal nog wat kabeltje gaan upgraden naar enigszins iets fatsoenlijks maar verder ga ik er gewoon lekker vagenieten!

Als er behoefte is aan foto's zal ik die morgen even maken  :headbanging:

VlisChris

CiteerAls er behoefte is aan foto's zal ik die morgen even maken

:nopompom:

Dat je uberhaupt durft te denken dat je wegkomt om GEEN foto's te plaatsen  :devil:

felix01

Citaat van: Christiaan S op juni  8, 2014, 00:38:43
:nopompom:

Dat je uberhaupt durft te denken dat je wegkomt om GEEN foto's te plaatsen  :devil:
wij willen foto's  :D
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

PorscheHD

Haha excuus  :clapping:

Zijn ze dan!

En zo luisteren we dan  ::) Vaak wel met de tv uit dan  ;)

felix01

die quadral's zien er fantastisch uit  :clapping:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

PorscheHD

Ja echt super mooi afgewerkt! Zeker vergeleken met de B&Ws die wel hele mooie drivers hebben vind ik!  Klinken ook echt heel dik super strakke bass zonder boemerig te worden maar wel genoeg om wat trillingen teweeg te brengen! En mooi helder mits de cd goed is geript of opgenomen want foutjes komen natuurlijk wel eerder aan het licht dan met een wat simpelere set  :blush:

klaasje11

Tof hoor!

zo heb je in een paar componenten een volwaardig systeem, ''weiniger aber besser''  :pompom:
Die foto's had ik niet willen missen!
Elac FS57.2 -- Sony TA-N55 ES -- Aristona Voorversterker -- Luxman T-240 -- Sony CDP-M19 -- Sony MDS-JE500 -- Beyer Dynamic DT 770 Pro -- Choseal Q-854 -- Roccat ISKU -- Roccat SAVU -- jaren 70 Philips broodrooster

PorscheHD

Vandaag een mooi setje Audioquest kabels gekocht voor de speakers en een optische kabel. Vooral het gamma speakerdraad naar de Audioquest is een wereld van verschil. Dat wat ik miste is er nu wel. Ruimtelijker en meer detail.

Fijne set nu nog een keer een rt 12 kopen.....

Dennis75

Ik heb de Quadral Platinum M50 in bestelling staan, zwarte uitvoering.

Die set van jouw ziet er erg goed uit. Hoe bevalt de bastpoort aan de achterkant?
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

PorscheHD

Prima was even bang dat het plaatsen een probleem zou worden maar zowel dicht bij de muur als veraf bevalt prima. Alleen mijn ruimte is wat te klein eigenlijk lijken wel 2 subwoofers af en toe haha ze kunnen zo laag. Maar nooit dat je zegt wat vervelend ofzo het is wel controleerd. Op harde volumes lijkt het wel de kermis zoveel power en je voelt het zo lekker van binnen  O0

Wat ik vooral erg fijn vind is het feit dat opnlage volumes je al heerlijk diepe bass hebt die je zelfs voelt zonder dat het booomerig is!!

Dennis75

Citaat van: PorscheHD op juni 21, 2014, 11:11:49
Prima was even bang dat het plaatsen een probleem zou worden maar zowel dicht bij de muur als veraf bevalt prima. Alleen mijn ruimte is wat te klein eigenlijk lijken wel 2 subwoofers af en toe haha ze kunnen zo laag. Maar nooit dat je zegt wat vervelend ofzo het is wel controleerd. Op harde volumes lijkt het wel de kermis zoveel power en je voelt het zo lekker van binnen  O0

Wat ik vooral erg fijn vind is het feit dat opnlage volumes je al heerlijk diepe bass hebt die je zelfs voelt zonder dat het booomerig is!!

Dat is mooi om te horen. Ik heb tot nog toe alleen de M30 gehoord en die klonken ook al zeer goed.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

PorscheHD

Alleen wel goede kabels nemen.

Had standaard Gamma draad en dat klonk toch wel ruk vergeleken met Audioquest 4 aderige kabel die er nu tussen hangt. Ruimtelijker, veel meer detail en meer gecontroleerder wel Bi Wire aangesloten trouwens. Ik ben nooit zo van de kabels en bij mijn vroegere sets merkte ik er weinig van maar bij deze was het wel nodig blijkbaar.  Geen extreem duur spul maar maakte wel dat goed wat ik een beetje miste!

O en zonder frontje klinkt de tweeter behoorkijk beter!

RvD

Een mooie set heb je staan !

De laagweergave is inderdaad erg goed en gaat diep bij Quadral.

Leuk om te zien dat er toch meerdere Quadral liefhebbers zijn, sinds een week heb ik zelf de Aurum serie staan en ook zeer tevreden.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

PorscheHD

Verkozen boven de B&W zowel kwa geluid als afwerking want dat is gewoon 2x zo goed.

PorscheHD

Nou vandaag een ietwat onverwachte upgrade.

Vanaf dag 1 2 problemen met de Rotel. 1 display kon niet gedimd zonder dat er gepiep uit de tweeters kwam en 2 wat steeds erger werd het in de protection springen van de versterker. Ik denk dat de Quadrals iets teveel van het goede waren want het gebeurde vooral op hoger volume. Vandaag dus naar Smids in Arnhem gereden en besloten de vesterker in te ruilen (mooie deal ook!) op een Yamaha S1000 stereo versterker. Power zat en man wat een gewicht!!! Ook erg mooi opgebouwd gewoon een super apparaat. Nadeel: Er moest weer een losse Dac bij. Dus een DacMagic 100 er bij gekocht.

Nog niet veel getest maar al duidelijk een klein power verschil   :headbanging:

Wat foto's zwart is niet echt een foto kleur maar toch. Alle bekabeling is van Audio Quest trouwens.

Dennis75

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Kerkhoffd

Jammer van de Rotel, maar de Yamaha is een mooie vervanging. Van S A A B naar P O R S C H E  zou ook een mooie stap zijn  8)
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

PorscheHD

Op een dag  :tongue2:

Rotel was mooi apparaat maar de S-1000 is wel een hele andere klasse....

PorscheHD

Zit allemaal niet echt mee. CA DacMagic ingeruild op een Vdac 90. De CA viel steeds uit tijdens het luisteren zonder zinnige reden..... dus wederom een nieuw fout functionerend apparaat.....

Hoe dan ook paar plaatjes:

PorscheHD

Zo er zijn weer wat updates te melden na lang plezier te hebben gehad van de huidige set zonder klachten slaat te hobby toe..... Ik wil eens wat anders gaan proberen. Ik werd de grote witte kasten wat moe en had altijd het idee dat ze wat groot voor de ruimte waren. Welnu via dit forum iemand gevonden die wil ruilen want verkopen valt niet mee blijkbaar.

Ik ga ze vandaag ruilen tegen XTZ 99.25 mk2 met originele stands hooglans zwart veel goede dingen over gelezen en ben zeer benieuwd naar de andere tweeter! Voor de bass die ik ga missen vanwege de Quadralls ( beesten!! ) heb ik een REL T7 gehaald!

Wat is er nog meer veranderd?

Er staat een andere tv want de Philips liet me wederom in de steek! Verder heb ik de Audioquest speaker kabel vervangen voor een vd Hul gaf wat meer warmte. Muziek doe ik nu via Spotify en de PS4 de bedoeling is dat ik nog een deticated muziek streamer ga neerzetten. Voor de Flacs die ik heb staan. Heb dit een poos via de Mac Mini gedaan met usb naar de DAC maar ik vind de bruikbaarheid en het gemak van Spotify nog onovertroffen.

Natuurlijk willen we fotos maar ik moet zo eerst naar Belgie om de speakers te ruilen dus zal daarna wat fotos plaatsen!!

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

PorscheHD

En daar staat het te spelen ben er super blij mee past mooi bij de versterker!!

Xander32

Mooie set zo, wat zijn de klankmatige veranderingen t.o.v. 't voorgaande?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10