Statische elektriciteit

Gestart door gm, april 15, 2014, 20:44:10

Vorige topic - Volgende topic

gm

Ik heb het volgende probleem:

We hebben een nieuwe tv stoel welke we gebruiken voor het luisteren naar onze muziek.
Als we opstaan uit deze stoel kan hoor je het knetteren en wordt de muziek een tel onderbroken.
Weet iemand wat ik daar aan kan doen.
De leverancier van de stoel komt nog kijken maar misschien weet iemand hier een oplossing.
De versterker en de mediaspeler zijn beiden aangesloten op een geaard stopcontact.

Gr,

W.Otter

vaag verhaal, en wat is electrischiteit?  :tounge:

staat die stoel in contact met een snoer? ik snap het niet helemaal
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

gm

Citaat van: W.Otter op april 15, 2014, 20:57:34
vaag verhaal, en wat is electrischiteit?  :tounge:

staat die stoel in contact met een snoer? ik snap het niet helemaal

De stoel is voorzien ven een accu en is dus niet rechtstreeks aangesloten op een stopcontact.
Als ik opsta uit deze stoel dan hoor je dat er statische electriciteit is en op dat moment als je dat hoort hapert ook de geluidsinstallatie een tel.
Ik kan het volgens mij niet duidelijker vertellen.

Harrr

Mijn toptip; de leverancier die ter plaatse komt, kan zijn eigen ogen op de situatie werpen. Mogelijk kan die iets zinnigs zeggen.

Is de stoel elektrisch, of is het een elektrische stoel?   :crazy:

W.Otter

ik weet toch niet wat voor stoel je hebt gekocht? in mijn stoelen zitten geen accu's namelijk.
je legt het plaatje wel heel globaal neer en wij moeten er maar een duidelijk beeld van scheppen?

waar s die accu voor?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Jumping Jack

Ik zou voorlopig maar geen voetbadjes nemen terwijl je op die stoel zit...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

gm

Het is een tv stoel welke je electrisch kan verstellen.
De accu in de stoel kan je opladen en dan kan je een ongeveer 1 maand de stoel gebruiken voor je hem weer kan opladen.

quote author=W.Otter link=topic=142208.msg2610506#msg2610506 date=1397596453]
ik weet toch niet wat voor stoel je hebt gekocht? in mijn stoelen zitten geen accu's namelijk.
je legt het plaatje wel heel globaal neer en wij moeten er maar een duidelijk beeld van scheppen?

waar s die accu voor?
[/quote]

paaj

Wat voor apparatuur, waar komt je muziek vandaan: CD, streamen (wifi?), digitenne radio? Als je een verklaring zoekt, zul je toch ook wat informatie moeten geven.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Kjelt

In het algemeen kun je statische elektriciteit voorkomen door de plaatsen waar deze voorkomt via een 1Mohm weerstand te aarden. Zo werken ESD (electro static discharge) werkplekken ook. Dus je zou het metalen chassis van de stoel zonder problemen via 1Mohm aan de aarde kunnen leggen en dan eens zien of het euvel opgelost is. Zo niet dan kun je alleen nog ESD matje (die ook met 1Mohm aan aarde ligt in de stoel leggen en dan zien of het opgelost is. Als dat nog steeds niet opgelost is kun je jezelf via een polsbandje met 1Mohm aan aarde leggen want wellicht ben je zelf de veroorzaker (bv met gymschoenen op hoogpolig tapijt lopen en dan in die stoel gaan zitten.