Nieuwe luidsprekers voor mijn Cayin set.

Gestart door klimmertje, april 7, 2014, 21:35:20

Vorige topic - Volgende topic

klimmertje

Hallo Iedereen,

sinds vorige zaterdag de gelukkige eigenaar geworden van de Adam audio column mk3 die hier op het forum te koop stonden.
Ik was al een tijdje op zoek naar andere luidsprekers en had voordien al de Triangle genese quartet beluisterd maar die waren net verkocht.
Dan maar wat verder gelezen en gezocht op internet en was uit gekomen op een paar Focal electra 1028 be.
Die zou ik zaterdag gaan beluisteren in duitsland,360km rijden enkele rit.
Tot ik op vrijdagnamiddag nog een beetje aan het rondneuzen was op het forum hier en ik terug uit kwam op de advertentie voor de Adam audio column's.
De prijs was nagenoeg gelijk en dus ook maar wat testen beginnen lezen over deze speakers  met als gevolg dat er al snel een berichtje gestuurd werd naar de verkoper die al even snel reageerde.
Gevolg,zaterdag eerst naar nederland en van daar naar duitsland en daarna zou ik beslissen welke speakers ik zou kopen.
Na 2 uurtjes in de auto aangekomen bij John en na een lekker kopje koffie (om een beetje wakker te komen na de rit) een beetje muziek beluisterd.

2,5 uurtjes later zaten de speakers in mijn auto en was er van duitsland geen sprake meer  ;) ;) ;)

Zaterdag rond 13.00h terug thuis en in 1 ruk tot s'avonds 20.00h zitten luisteren.
Zondag de hele dag zitten luisteren.
Alles klinkt gewoon nieuw,meer details ,meer maar vooral betere bas.
Het enige nadeel aan de speakers is dat ik niks meer doe in huis terwijl ik nog zoveel werk heb  :devil: :devil: :devil:
Had ik nou beter toch ook naar duitsland gereden om te vergelijken?
Waarschijnlijk wel,maar ik ik ben heel gelukkig met wat ik nu heb en ga me er verder geen vragen over stellen hoe de focals zouden geklonken hebben.
Bij deze nogmaals bedankt aan John voor de koffie,de leuke ontvangst en de fijne babbel.

Bijgevoegd een paar foto's van de nieuwe set-up.

gr,eric

ps;Ik weet dat ik nooit een groot fotograaf zal worden    :pompom: :pompom: :clapping: :clapping: :headbanging: :headbanging:

klimmertje

Joris1971

YamahaRXV

Gefeliciteerd met deze mooie nieuwe aanwinst klimmertje  :clapping:
Hier heb je gegarandeerd een goede koop mee gedaan, en ik betwijfel ten zeerste of de Focal Electra,s deze Column,s hadden kunnen overtreffen op het gebied van neutraliteit, strakheid in het laag, en vooral ''eerlijkheid'' in de weergave  ;)

Heb zelf de Adam Pencil MK3 en die bevallen ook nog erg goed.  De Column,s heb ik hier ook gehad als demo, echt een heerlijke speaker.

Veel luisterplezier toegewenst met de Adam,s  :music:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Thanatos

Super Eric! Met een beetje gemengd gevoel aanschouw ik de foto's  :D Maar het is voor mij een wel overwogen keuze geweest om te gaan overstappen naar een beter passende oplossing voor in mijn akoestiek. Ik ben blij dat ze een goed thuis gevonden hebben.

Idem bedankt voor de gezellige ochtend en de kans die mooie buizen versterker eens te mogen horen. Zonder meer een pracht apparaat en ook een mooie match met de Column's.

Veel plezier gewenst met het herbeleven van al je muziek!  :clapping:

Deleted Member 2

Een mooie set en gefeliciteerd met je nieuwste aanwinst. De cd-speler die je hebt valt mij op. Geen type dat je vaak tegenkomt. Hoe bevalt deze?

Gr
Henk

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op april  7, 2014, 23:23:32
De cd-speler die je hebt valt mij op. Geen type dat je vaak tegenkomt. Hoe bevalt deze?

Gr
Henk

Vragen naar de bekende weg Henk ?  :P ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op april  7, 2014, 23:29:34
Vragen naar de bekende weg Henk ?  :P ;D

Nee, is niet de bekende weg. Ik weet immers niet wat klimmertje er van vindt. Maar ik begrijp natuurlijk wat je bedoelt. De speler is echter voorzien van een buizen uitgangstrap en de soort buizen maakt nogal wat uit voor de klank. Zo gebruik ik nu RTC E188CC buisjes die het zeer fraai doen en als alternatief valvo buizen.
Er zijn binnen hetzelfde type ook nog verschillende versies van deze speler waarbij het loopwerk verschilt.

Mede daarom ben ik benieuwd wat Eric er van vindt.

Gr
Henk

klimmertje

Allereerst iedereen bedankt voor de felicitaties.

@Thanatos;ik moet eerlijk bekennen dat ik me zaterdag en zondag toch enkele malen heb afgevraagd of je wel goed besefte wat je hebt verkocht  :angel: :angel:
Maar zoals je zelf al aangeeft zullen monitors in uw ruimte i.d.d beter werken.

@Henk; de speler bevalt me prima.Ik moet wel zeggen dat ik hiervoor enkel een Jungson speler heb gehad dus niet zoveel materiaal om te vergelijken.
             Maar samen met de Cayin versterker speelt dit toch wel mooi.
             Ik heb nog niet gekeken welke buisjes erin zitten maar heb er wel al aan gedacht om hier met te spelen.
             Welke buisje raad je hier voor aan ? En moet daarvoor dan ook de bias afgesteld worden of is dit enkel in een versterker dat dit moet gebeuren.

gr,eric

Deleted Member 2

Citaat van: klimmertje op april  8, 2014, 00:16:37
@Henk; de speler bevalt me prima.Ik moet wel zeggen dat ik hiervoor enkel een Jungson speler heb gehad dus niet zoveel materiaal om te vergelijken.
             Maar samen met de Cayin versterker speelt dit toch wel mooi.
             Ik heb nog niet gekeken welke buisjes erin zitten maar heb er wel al aan gedacht om hier met te spelen.
             Welke buisje raad je hier voor aan ? En moet daarvoor dan ook de bias afgesteld worden of is dit enkel in een versterker dat dit moet gebeuren.

gr,eric

Eerder had ik de valvo buizen en heb deze vervangen door de RTC's. De valvo waren wat ronder in het hoog; iets warm. De RTC's geven een net wat pittiger geluid zonder een spoor scherpte. Het is een zaak van persoonlijke voorkeur en hoe het samengaat in je totale set.
Je hebt luidsprekers die in staat zijn alles te laten horen wat in je set en de muziek zit. Als je daar tevreden over bent hoef je niks anders te doen dan genieten van muziek.

Groet,

Henk

Xander32

De Adams hebben zo te zien een goed tehuis gevonden; geniet ervan :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kingpin

Mooie setup, gefeliciteerd met de Adam's.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

frank2

Je hebt een mooie set staan, ook het audiomeubel vind ik erg fraai. Veel plezier met luisteren, die adams klinken gewoon uitstekend.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Thanatos

Citaat van: klimmertje op april  8, 2014, 00:16:37
Allereerst iedereen bedankt voor de felicitaties.

@Thanatos;ik moet eerlijk bekennen dat ik me zaterdag en zondag toch enkele malen heb afgevraagd of je wel goed besefte wat je hebt verkocht  :angel: :angel:
Maar zoals je zelf al aangeeft zullen monitors in uw ruimte i.d.d beter werken.

gr,eric

:D Ja ik realiseer het mij zeer goed. Echter waren er een paar punten van irritatie voornamelijk veroorzaakt door de beperkingen van mijn opstelling. Niks ten nadele van de Column's maar gewoon natuurwetten.. Vergeet niet dat ik bijna een jaar aan het opstellen en proberen ben geweest ze optimaal te plaatsen.. Inclusief DSP enz.. Ze hebben gewoon een beetje de ruimte nodig om goed opgesteld te kunnen worden.

Nu is de weg vrij voor een compactere oplossing.. wordt vervolgd..  :D

frank2

verkeerd gepost
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Mitch--

ZO das even een binnenkomer! Prachtige set!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Devialet Expert Pro 220-Trivium Audio Cables

Lex Groningen

M'n complimenten, prachtige set.

Ben zelf ook serieus aan het overwegen om over te gaan naar het merk Adam.
Ik moet alleen nog even flink wat geduld hebben om dat bij mij het één en ander prive gaat veranderen.
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

Peerless Monster

Citaat van: Alex Groningen op april  8, 2014, 14:38:46
Ik moet alleen nog even flink wat geduld hebben om dat bij mij het één en ander prive gaat veranderen.

Nieuw huis Alex? Kinderen? ;D

Leuke set! Ben geen Adam fan, maar ziet er wel erg gelikt uit.
Zeker de Adams zelf.
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Spijkie

Gave set om te zien, beetje retro look zal ik maar zeggen. compleet tegenovergestelde van de mijne :) mooie luidsprekers, veel over gelezen maar nog nooit gehoord.

Geniet er van!
Groeten,
Spijkie
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

Lex Groningen

Citaat van: Peerless Monster op april  8, 2014, 14:47:46
Nieuw huis Alex? Kinderen? ;D

Leuke set! Ben geen Adam fan, maar ziet er wel erg gelikt uit.
Zeker de Adams zelf.

Ja. Beide huizen dit jaar nog verkopen en samen op zoek naar iets nieuws.
En dat laatste, daar zijn we druk voor aan 't oefenen. ;)
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/

Peerless Monster

Citaat van: Alex Groningen op april  8, 2014, 17:29:25

;D
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Roksan

Ook dat is een mooie hobby  :P
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Lex Groningen

Citaat van: Roksan op april  8, 2014, 17:48:56
Ook dat is een mooie hobby  :P

Inderdaad! Een waar ik veel plezier aan beleef.

;) ;D

twani

Mocht het niet lukken kun je me altijd pm'en ;D

lynch1979