Absorptieplaten lijmen met.....?

Gestart door Joske007, april 1, 2014, 21:14:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joske007

Ik zou enkele absorptieplaten (Akotherm D40) tegen een vals plafond moeten lijmen en vroeg me af of dit ook met gewone lijmsiliconen kan/mag.
De winkel beveelt uiteraard liefst hun eigen duurdere lijmproducten aan :(
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

lynch1979

Citaat van: Joske007 op april  1, 2014, 21:14:15
Ik zou enkele absorptieplaten (Akotherm D40) tegen een vals plafond moeten lijmen en vroeg me af of dit ook met gewone lijmsiliconen kan/mag.
De winkel beveelt uiteraard liefst hun eigen duurdere lijmproducten aan :(

Misschien zitten er andere stoffen in lijmsiliconen en degene die de winkel verkoopt kan dat eventueel niet bevatten.
Het kan zijn dat de goedkopere lijmen de Akotherm wegvreten.

Joske007

Akotherm bestaat uit!
Van gerecyclede PET flessen worden lange vezels gemaakt met als eindresultaat een oersterk en vormvaste polyesterwol.
Dit lijkt me dan toch met gewone lijm siliconen te lijmen, toch?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

lynch1979

Citaat van: Joske007 op april  1, 2014, 21:23:01
Akotherm bestaat uit!
Van gerecyclede PET flessen worden lange vezels gemaakt met als eindresultaat een oersterk en vormvaste polyesterwol.
Dit lijkt me dan toch met gewone lijm siliconen te lijmen, toch?

Lijkt mij ook maar het zou zonde zijn als de platen aangetast worden, kan je achter het merk komen wat zij verkopen en dan vergelijken met de goedkopere soort?

lynch1979

3M heeft ook heel goed klittenband of wil je ze het liefst lijmen?

Joske007

Lijmen geniet de voorkeur ;)

Product dat ze aanbevelen is dit http://www.zilenz.nl/pastalijm-mkd
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

skoebiedoe


lynch1979

Citaat van: Joske007 op april  1, 2014, 21:27:57
Lijmen geniet de voorkeur ;)

Product dat ze aanbevelen is dit http://www.zilenz.nl/pastalijm-mkd

oké  ;)

Maar ik ben van mening dat siliconen niet zo goed hecht dan het product wat zij aanbevelen, lijm doet wat anders dan siliconen.
Dit is mijn ervaring maar het kan zijn dat het hier wel bij werkt.

Waarom probeer je niet een plaat/stuk met siliconen om te kijken of het werkt?

Joske007

TEC-7 is geen zuurdragende lijm-kit, dus de platen kunnen volgens mij niet aangetast worden.
Helaas is deze lijm-kit niet goed uitsmeerbaar, maar van deze soort zijn er wel vele alternatieven zat :(
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

lynch1979

Citaat van: skoebiedoe op april  1, 2014, 21:32:40
Tec7.....lijmt alles.;)

Daar kon ik niet opkomen.....maar dat is zeer zeker waar, alleen weet ik niet of dit goedkoper zal zijn dan de lijm die ze adviseren  ;)

Joske007

Citaat van: lynch1979 op april  1, 2014, 21:36:51
Daar kon ik niet opkomen.....maar dat is zeer zeker waar, alleen weet ik niet of dit goedkoper zal zijn dan de lijm die ze adviseren  ;)
Een alternatief van Tec-7, is via mijn werk bijna gratis te verkrijgen, dus goedkoper dan dat kan ik niet gaan :)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

lynch1979

Citaat van: Joske007 op april  1, 2014, 21:39:12
Een alternatief van Tec-7, is via mijn werk bijna gratis te verkrijgen, dus goedkoper dan dat kan ik niet gaan :)

Ik zou het dan gewoon proberen  :)

Joske007

Ik plaats vanavond mijn order nog, zonder de dure lijm in de bestelling.

Ben benieuwd of de Lijmkit zijn werk zal doen :)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

lynch1979

Citaat van: Joske007 op april  1, 2014, 21:46:38
Ik plaats vanavond mijn order nog, zonder de dure lijm in de bestelling.

Ben benieuwd of de Lijmkit zijn werk zal doen :)

Ben ook benieuwd, maar ik denk dat het wel goed zal uitpakken  ;)

HTip

Akotherm heeft een vezelachtige zijde die je moeilijk kan lijmen en een "dichtere" geweven zijde. Die laatste heb ik gelijmd met Tec-7 op MDF en dat werkte goed. Omdat mijn plaat ook nog geklemd was, stond er weinig spanning op de lijmlaag. Hoe dat zit bij vrijhangende panelen weet ik dus niet.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Joske007

Ik laat het hier alvast weten 😃
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Joske007

Citaat van: HTip op april  1, 2014, 22:00:39
Akotherm heeft een vezelachtige zijde die je moeilijk kan lijmen en een "dichtere" geweven zijde. Die laatste heb ik gelijmd met Tec-7 op MDF en dat werkte goed. Omdat mijn plaat ook nog geklemd was, stond er weinig spanning op de lijmlaag. Hoe dat zit bij vrijhangende panelen weet ik dus niet.
Had je bericht via tapatalk net gemist  ;)
Als de Akotherm op MDF blijft houden, dan zal dit bij me ook het geval zijn.
Verder komt er tegen de Akotherm nog een zwarte doek gespannen, waardoor de Akotherm denkelijk niet teveel zal doorhangen, dat hoop ik althans toch wel te bereiken ;)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

HTip

Geen probleem ;)
Als je de Akotherm ook nog inpakt, dan is de spanning ook weg. Denk dat het helemaal goed gaat komen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Heb nog even in mijn topic gezocht naar de bevestiging van de Akothermplaten in mijn lattenaborbers.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60218.msg1773389;topicseen#msg1773389
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Joske007

Citaat van: HTip op april  1, 2014, 22:37:36
Heb nog even in mijn topic gezocht naar de bevestiging van de Akothermplaten in mijn lattenaborbers.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60218.msg1773389;topicseen#msg1773389
Ah, bedankt voor de link ;)
Ook las ik dat het snijden van deze platen best lastig ging, dus de broodmessen gaan hier vlug versleten zijn  ;D
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

HTip

Citaat van: Joske007 op april  1, 2014, 22:45:52
Ah, bedankt voor de link ;)
Ook las ik dat het snijden van deze platen best lastig ging, dus de broodmessen gaan hier vlug versleten zijn  ;D
Ik heb een afbreekmesje gebruikt wat ik regelmatig sleep. Dat werkte heel goed. Als je de vezelzijde eenmaal hebt doorgesneden gaat het eenvoudiger. En met een metalen liniaal of stuk aluminium maak je ook nog rechte sneden ook ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Joske007

Oké, bedankt voor de tip ;)
Vermoedelijk zou volgende week zou de levering plaatsvinden en vlieg ik in de aanval met de nodige messen  ;D
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

erik s.

De lijm die ze aangevelen smeert mega slecht....
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Joske007

Tip  ;)
Voor de mensen die deze platen tegen het plafond wensen te lijmen, dit gaat overigens prima met een zachte lijmkit zoals deze, Soudal Fix All Classic!
Het snijden van de platen gaat niet met ieder willekeurig broodmes, gelukkig was er in de keuken keuze genoeg aan broodmessen en het minst gekarteld ging overigens het beste :)

Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link