Absorptieplaten lijmen met.....?

Gestart door Joske007, april 1, 2014, 21:14:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jvanhambelgium

Ga je nog platen bijhangen ? Aan je grafiekjes te zien zou ik stilletjes aan stoppen met de absorptieplaatjes
Met die platen ga je enkel in de hogere regionen absorberen en aan je grafiekjes te zien zit het daar eigenlijk wel goed.

Mischien nog een plaatje op 1e reflectie-punten op het plafond ofzo, maar als je er weer een hoop m² tegenaan gaat gooien.. ;-)
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Joske007

Neen, hoor 😀 momenteel plaatjes genoeg aan de wand 😊

De 1ste  reflectiepunten op het plafond waren op het moment van de laatste grafieken/ metingen reeds aangepakt.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Vhond

Citaat van: Joske007 op juni  6, 2014, 09:48:52Tip  ;)
Voor de mensen die deze platen tegen het plafond wensen te lijmen, dit gaat overigens prima met een zachte lijmkit zoals deze, Soudal Fix All Classic!
Het snijden van de platen gaat niet met ieder willekeurig broodmes, gelukkig was er in de keuken keuze genoeg aan broodmessen en het minst gekarteld ging overigens het beste :)


Een oud topic, maar hoe is het eea eventueel te verwijderen? Is de lijm goed van een gestucte muur te halen of mag je je muur gelijk opnieuw (laten) stucen??

Exxar

Die Soudal fix-all zal nog wel meevallen.

Ik heb ooit de fout gemaakt van Auralex "akoestische panelen" aan de muzen en plafond te bevestigen met hun speciale kit. Dat wordt dus zo hard als beton en heb ik dus letterlijk met een breekmes uit het stuckwerk moeten snijden. Nooit meer.

Nu raad ik iedereen aan die zoiets wil monteren, van die foam of semi-harde platen op een dun stuk MDF te lijmen, en die dan gewoon met 2 pluggen en schroeven vast te maken.

Vhond

Citaat van: Exxar op maart 12, 2024, 14:53:20Die Soudal fix-all zal nog wel meevallen.
Maar eigenlijk zeg je nog steeds, schroeven heeft de voorkeur en eerst op houtplaat lijmen?

Is er ook niet iets met klittenband mogelijk (zo zwaar wegen die polyesterwol platen niet)|?

Exxar

#30
Ja, eigenlijk wel. Dat maakt herpositioneren of hergebruik/verwijderen veel gemakkelijker achteraf.

Die Soudal is gewoon een lijmkit die flexibel blijft. Meestal kun je die achteraf gewoon met de hand terug los maken zonder de ondergrond te beschadigen.
De kit die ik had voor de Auralex foam, wel, dat versteende precies en was niet los te maken zonder hele stukken stuckwerk mee los te trekken.

Nu heb ik gewoon via de online advies functie met GIK acoustics gewerkt om een en ander aan te pakken, want die zijn en mooi afgewerkt en eenvoudig op te hangen.

Shadowfox

Citaat van: Vhond op maart 13, 2024, 08:26:19Maar eigenlijk zeg je nog steeds, schroeven heeft de voorkeur en eerst op houtplaat lijmen?

Is er ook niet iets met klittenband mogelijk (zo zwaar wegen die polyesterwol platen niet)|?

Doe alleen de hoeken. Ik was zo slim planken aan de lange kanten te plakken  :blush: dan word het wat zwaar ahum

Vhond

Citaat van: Exxar op maart 13, 2024, 08:43:23Ja, eigenlijk wel. Dat maakt herpositioneren of hergebruik/verwijderen veel gemakkelijker achteraf.

Die Soudal is gewoon een lijmkit die flexibel blijft. Meestal kun je die achteraf gewoon met de hand terug los maken zonder de ondergrond te beschadigen.
De kit die ik had voor de Auralex foam, wel, dat versteende precies en was niet los te maken zonder hele stukken stuckwerk mee los te trekken.
Ok, dan zou die Soudal de voorkeur hebben, maar klittenband of dubbelzijdig tape is geen optie (zoveel weegt een niet)?

Exxar

De vraag is hoe goed die dubbelzijdige tape op klittenband aan houden op die panelen.

Vhond

Ja dat weet ik niet, maar misschien is er toevallig iemand met ervaring?
Er zijn natuurlijk ook best verschillen tussen de verschillende tapes.