welke is beter onder deze smartphones?

Gestart door stevefilmfreak54, maart 22, 2014, 10:42:23

Vorige topic - Volgende topic

stevefilmfreak54

Guys & Girls ik heb een vraag,

Mag / moet binnenkort mijn mobiel abo verlengen / vervangen, heb momenteel Hi, in principe geen klachten erover. Maar mijn huidige smartphone is een Sony Xperia en dat is een lease toestel.
Wil een ander toestel maar ik zie de bomen door de bossen niet meer, welke vinden jullie het beste?

HTC One
Sony Z1
Samsung S4
iPhone 4s / 5

Sta open voor suggesties hoor jongens.
mvg en een fijne weekend,
Steve

squeek

Pff, dat is erg persoonlijk vind ik. Ben al een tijdje bij iphone (sinds de 4) en dat is een gewoonte geworden he. Vooral in combi met een ipad is de keuze snel gemaakt. Maar de andere toestellen zijn even goed, misschien beter zelfs.

Enige weet ik wel dat als het een iphone moest zijn dat mijn voorkeur uit gaat naar de 4s. Heb nu een 5 en kwestie van bouwkwaliteit is de 4(s) vele beter. Ik zou de 5 niet meer kopen zelf. Ik hoop dat de 6 reeks een flinke stap voorwaarts wordt betreft dat.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Kwabbernoot

Dit is inderdaad nogal persoonlijk.
Mocht ik nu een nieuwe uitzoeken zou ik gaan voor de Sony Z1 compact. Niet te groot maar wel high end. Ik ben wel klaar met die steeds groter wordende schermen. De iPhone 4S vind ik eerlijk gezegd nog steeds de mooiste qua vormgeving maar ik wil geen Apple.

Groeten...

Rha007

Idd heel perssonlijk, maar ik heb nu sinds enkele maanden de HTC one en ben hier echt super tevreden mee.
Heel degelijk, snel en vaak ook gratis of enigzins betaalbaar.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

stevefilmfreak54

Citaat van: Rha007 op maart 22, 2014, 12:37:22
Idd heel perssonlijk, maar ik heb nu sinds enkele maanden de HTC one en ben hier echt super tevreden mee.
Heel degelijk, snel en vaak ook gratis of enigzins betaalbaar.

idd hier veel reviews over deze toestel gelezen en heel veel geven deze One een dikke 10

danielo

De eerste keuze die je moet maken is iOS (Apple) of Android (de rest). Deze keuze wordt bepaald of je veel apps gebruikt en zo ja welke (kijk eens naar welke 10 apps je wilt gebruiken) en of je er geld aan wilt uitgeven. persoonlijk gebruik ik het liefst iOS omdat je daar zowel de beste apps hebt en google services ook goed op werken.

Andere niet onbelangrijke factor is scherm grote omdat je daar 'beperkt' ben bij apple tussen 3.5" en 4".

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

J.A.F._Doorhof

Ik ben de z1compact aan het testen op dit moment voor Sony.
Erg mooi toestel, daar is weinig mis mee, maar android is toch wel erg wennen/vreemd.
Cut en paste werkt bv in veel apps anders (en soms helemaal niet), de album app schijnt op veel toestellen anders te zijn, ik kan bv dingen wel die iemand met een HTC niet kan.

Als je gaat voor android vind ik de Sony z1 compact echt top, vooral het scherm is erg goed (is bij de z1 minder).

Maar heel eerlijk zou ik de iPhone toch wel op een ander niveau zetten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Kwabbernoot

Ja, lager.  :P ::) 8)

Maar als je dat al een geweldig scherm vindt, heb je die van de htc one nog niet gezien.

Groeten...

J.A.F._Doorhof

iphone hoger ;)
Heb je zelf het scherm van de xperia compact z1 gezien ?
Kijkhoek en helderheid is een stuk beter dan van de htc one mini, de normale one is scherper maar minder helder en is qua kleur iets minder. Het is net waar je de voorkeur aan geeft. Ik vind helderheid erg belangrijk omdat ik hem ook vaak als camera gebruik.

Sterker ik vind het scherm nagenoeg net zo goed als de iPhone 5s. Op sommige punten iets beter. Op algeheel vind de 5s iets gedetailleerder.
Let wel het scherm van de xperia z1 (grote broer) is een stuk minder.

Het is mijn eerste ervaring met android en na 4 weken ben ik wel gewend maar blijf de uniformiteit en werking van de iPhone gewoon beter vinden.

Voor sport en foto's is het mooi dat de Sony waterdicht is.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

marz01

Voor apple komen denk ik toch de meeste en als eerste de apps uit.
Na talloze htc vastlopers overgegaan op apple en geen spijt.

Spotify airplay, yamaha app, tomtom, medische en kids apps alles werkt gewoon foolproof.

Iphone 4 is wel een stuk zwaarder en trager dan de 5, iets groter scherm is fijn.
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

Flavio

Zoals al eerder gezegd eerst kiezen voor Android voor iOS. Ik ben na een paar jaren Android weer terug gegaan naar iOS en heb daar nog geen spijt van. Ik heb alle data zelfs over kunnen zetten inclusief call logs, SMS en WhatsApp chats.

De iPhone 5S kan ik met een hand bedienen en nu pas merk ik hoe handig dat toch wel is. Misschien is 4G ook belangrijk voor je, dan vallen de iPhone 4S en iPhone 5 af en is de 5C misschien een optie? De Android toestellen die je noemt worden binnenkort vervangen door hun opvolgers (Xperia Z2, Galaxy S5, New HTC One).
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

LittleNinja

Ik ken best een kluitje mensen die overgestapt zijn van een iPhone naar een Android, maar allen hebben "spijt" omdat de werking minder stabiel en onlogischer is..

Zelf heb ik de iPhone 4. Ik wordt gek van dat glas wat iedere keer kapot gaat. De iPhone 5 heeft geen glazen achterzijde meer, dus dat vind ik een verbetering. Daarnaast vind ik hem (mijn 4) erg traag geworden.

Collegae op de zaak gebruiken inmiddels een Windows phone van Nokia.. Ook daar hoor ik ze niet over juichen.

Zelf zou ik wel eens een uitstapje willen maken naar de op Android gebaseerde, zojuist geïntroduceerde Find 7!

Maar ik zie er niet naar uit om al mijn app's opnieuw te moeten aankopen..

Flavio

Citaat van: LittleNinja op maart 23, 2014, 08:06:58

Maar ik zie er niet naar uit om al mijn app's opnieuw te moeten aankopen..

Vergeleken met de aanschafprijs van het toestel kosten die Apps toch bijna niks? Afgezien van navigatie apps kosten de meeste Apps €1 of €2.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

LittleNinja

de iPhone 5 heeft toch ook gewoon 4G? Die van mijn vrouw wel in ieder geval..

Citaat van: Flavio op maart 23, 2014, 08:04:46
Misschien is 4G ook belangrijk voor je, dan vallen de iPhone 4S en iPhone 5 af en is de 5C misschien een optie? De Android toestellen die je noemt worden binnenkort vervangen door hun opvolgers (Xperia Z2, Galaxy S5, New HTC One).

... Ik heb er nogal wat. En daarnaast voelt het onrechtvaardig dat ik de app's nogmaals moet betalen.

Citaat van: Flavio op maart 23, 2014, 08:08:43
Vergeleken met de aanschafprijs van het toestel kosten die Apps toch bijna niks? Afgezien van navigatie apps kosten de meeste Apps €1 of €2.

Sailor Jan

Citaat van: J.A.F._Doorhof op maart 23, 2014, 07:43:54

Het is mijn eerste ervaring met android en na 4 weken ben ik wel gewend maar blijf de uniformiteit en werking van de iPhone gewoon beter vinden.

Dit is precies ook mijn ervaring met Android. Maar ik vind Android wel weer makkelijker met bestanden opslaan op de telefoon. Hoewel je met Dropbox en Google Drive ver kunt komen. Ik vind de widgets ook fijn bij Android.

Ik ga kijken wat IPhone 6 gaat brengen maar anders blijf ik mogelijk toch bij een Android toestel ivm schermgrootte.(momenteel heb ik Android mede vanwege Dual sim mogelijkheid die ik mogelijk vanaf November niet meer nodig heb).

Dus TS kies een besturingssysteem en kijk ook naar eisen mbt gewicht, schermgrootte en opslagruimte.
Wees lief voor jezelf

LittleNinja

De iPhone 4 vind ik eigenlijk net even te klein. Als je in landscape wil typen blijft er nagenoeg niets meer over van het beeld.

Kwabbernoot

Citaat van: J.A.F._Doorhof op maart 23, 2014, 07:43:54
iphone hoger ;)
Heb je zelf het scherm van de xperia compact z1 gezien ?

Ja, mijn broer heeft hem.

Veel Apple fans hier, btw.

Groeten...

Paul1967

Ik heb nu een jaartje de HTC One in bezit en vind het tot op heden een prima telefoon.
De aluminium behuizing vind ik een grote +, hij is een keer 12 treden naar beneden van de trap gevallen en je ziet er niks aan.
Het enige minpuntje is de camera, nu maak ik toch geen belangrijke foto's met een mobieltje, maar mocht dat toch het geval zijn moet je daar wel rekening mee houden. De camera is echt niet je van het.
Batterij verbruik van de HTC One is subliem voor een smartphone als deze, vooral nu na installatie Kitkat gaat de batterij weer een stuk langer mee. Voor de rest is de Samsung S4 heel goed alleen vind ik het model 3x niks en al dat plastic voor zo'n dure telefoon.

Sony Z1 ken ik niet, weet wel dat zijn voorganger Xperia Z niet echt probleemloos was.
Iphone heb ik geen ervaring mee dus kan ik niks over zeggen.

LittleNinja

Ik ga toch eens kijken of ik deze voor elkaar kan krijgen als mijn iPhone straks er uit moet...

https://en.oppo.com/products/find7/

Kwabbernoot

Mooi ding maar mij te groot. Xiaomi maakt ook wel fraaie maar mij ook te grote telefoons.

Groeten...

LittleNinja

Het is inderdaad wel behoorlijk van formaat. Voordeel is dat je het allemaal makkelijk kan zien, ook als je Phone in de auto ergens geplaatst is of ligt. Nadeel is dat het ding behoorlijk je bloedsomloop zal verhinderen als je hem in je broekzak houdt als je gaat zitten.. :D

Aan de andere kant zal men wellicht de telefoon dan minder snel in de broekzak gaan dragen en eerder in een tas of map steekt. Voordeel: minder directe straling op je lijf! 8)

VlisChris

Citaat van: LittleNinja op maart 23, 2014, 08:06:58
Ik ken best een kluitje mensen die overgestapt zijn van een iPhone naar een Android, maar allen hebben "spijt" omdat de werking minder stabiel en onlogischer is..

Ik herken wat je schrijft (van aantal iPhones overgegaan op Android) en in den beginne irriteerde ik me ateloos aan dat stomme systeem. Tegenwoordig ben ik er zo aan gewend dat als ik eens een iPhone in mijn handen heb ik dat weer onhandigvind werken. 100÷ Gewenning dus wat mij betreft :) Enige dat ik me kan voorstellen is dat zaken als iCloud veel beter te syncen zijn met een volledige (I)OS. Dat is nu inderdaad lastig. Maar pur sang naar de besturingssystemen kijkend: ik zou nu net zo rustig bij Android blijven.

Xstream

Ik geloof niet dat iOS of Android kwalitatief van elkaar afwijken. Elk hebben gewoon voor- en tegens. Voor een ieder te bepalen wat hij/zij fijn vind.
Met Android heb je veel meer vrijheid en met iOS een meer gesloten, maar gecontroleerde, omgeving.

Zelf zou momenteel altijd voor Android kiezen, zeker na 't gekloot van iOS7, maar dat blijft persoonlijk.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

J.A.F._Doorhof

Die openheid lijkt inderdaad heel erg mooi, echter dat is nu net waar ik tegenaanloop als ZEER negatief voor Android.
Ik kan bv in de agenda van de Z1 Compact geen enter gebruiken, maw alle afspraken moeten op 1 zin gezet worden, dat is in mijn optiek belachelijk, bij de andere software zit de enter toets wel gewoon op het keyboard.

Dan krijg je het selecteren en kopiëren en plakken, bij de iPhone in ALLE apps gelijk, bij Android werkt het in de ene app wel, in de andere niet of net anders etc.

Camera app ook een soortelijk "grapje"
Als je de camera app opstart via de camera knop (wat je meestal zal doen) start hij op in de DUMMY mode, en dat wil ik niet, ik wil dat hij opstart in de manual mode, start je de camera op via de camera app knop dan heb je wel manual, zet je daar uitdrukkelijk aan dat hij moet opstarten in de manual mode... wel dat doet hij dus niet.

En zijn zijn er nog wel wat dingen.

De Compact Z1 vind ik een erg mooi en snel toestel met een waanzinnig goede camera (voor een telefoon) maar Android als OS, met alle respect maar het rammelt aan alle kanten. Ik wil niet gelijk het vergelijk trekken met Windows vs Mac maar doe het toch even... Ik werk met verschillende windows OS-en inclusief 8.1 op mijn laptop/tablet maar hoofdzakelijk met MacOs, als ik in MacOs iets moet vinden/veranderen staat dit op een duidelijke plek, makkelijk te vinden en het werkt in een keer, bij Windows loop ik me soms letterlijk suf te zoeken naar iets essentieels, denk aan een backup maken bv zou toch zeer makkelijk te vinden moeten zijn... niet in Windows 8.1 ik heb er Google bij moeten gebruiken om het te vinden, daarna werkt het wel maar het zit behoorlijk verstopt en heeft een flink cryptische omschrijving (ik probeerde een mirror te maken van mijn OS), bij het terug zetten werd het nog erger en gezien de opmerkingen online was ik niet alleen :D

Ik ben altijd van mening dat je dingen moet uitproberen en testen, en ben altijd in voor nieuwe dingen.
Ik ben ook zeer enthousiast over de Z1 Compact van Sony maar als ik moet kiezen tussen de iPhone 5s die ik nu heb en de Z1 Compact dan ga ik toch voor de Apple alleen al door het OS. En ik ben geen Apple fanboy, mijn laptop op locatie is een Sony Vaio Duo 13 welke ik gekocht heb voor het touch gedeelte waar ik helemaal weg van ben, en Apple heeft dit niet dus ik switch redelijk makkelijk als het moet, maar Android vind ik echt te rommelig en buggy in vergelijk met de iPhone.
Custom installer

Kwabbernoot

Laat de agenda en de camera app nu van Sony zijn en niet de standaard Android apps. Dat is namelijk wel een probleem bij Android: elke phone-bouwer gooit er zijn eigen sausje overheen. Bij de Sony is het nog een dun sausje als je het bv vergelijkt met die van Samsung maar Android wordt er niet écht vaak beter van.

Het knippen en plakken werkt voor zover ik weet ook altijd hetzelfde, als het werkt binnen de app. Wellicht dat Sony ook dat hier en daar heeft aangepast?

Groeten...