CineMike Modificaties - project Trinnov Altitude 16/32 & Amplitude 16

Gestart door Vik, maart 21, 2014, 17:01:59

Vorige topic - Volgende topic

Deleted member

Betekent het feit dat er een project voor een beamer opgestart wordt dat vorige projecten zijn afgesloten? Of wordt er nog driftig gesleuteld / gesoldeerd aan de 8005 / NA11?
Stereo-fan for life!

papaleo

Citaat van: vik op november  8, 2014, 10:56:33
Het ontwikkelen van een modificatie voor de nieuwe VPL-VW300 ES projector in volle gang:

En wat moet ik mij hier bij voorstellen....,wat en welke modificaties worden er in deze unit toegepast?
Je maakt me toch wel heel nieuwschierig  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Vik

Uiteraard zijn er side by side vergelijkingen mogelijk. Dat gebeurt tijdens de demo weekenden met onder andere versterkers, pre-pro's tot en met projectoren. Ook op afspraak natuurlijk.

Laat ik het zo stellen: er is nog geen enkel apparaat gepasseerd waar geen ruimte was voor verbetering.  ;)

Citaat van: jvanhambelgium op november  9, 2014, 13:32:01
Zijn er op zo'n demo echt side-by-side vergelijkingen ? Een X5200 zal uit zichzelf ook al heel fraai weergeven ... Met die modificaties zal het er niet op achteruit gaan en altijd dus indrukwekkend overkomen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Vik

Dag Paco. De modificatie voor de NA-11 is klaar en is te horen op het demo weekend in December. (Die zal ik straks even aankondigen)
De 8005 zal snel volgen maar er staan nog wat apparaten in de planning die af moeten zijn voor dat weekend. Onder andere de Marantz AV 7702, deze VW 300 en de VW 1100.  Prijzen zijn nog niet bekend van de NA 11. Zodra ik een demo unit tot mijn beschikking heb dan neem ik contact op met jou en Onder013 zoals afgesproken.  ;)

Citaat van: technative op november  9, 2014, 14:43:01
Betekent het feit dat er een project voor een beamer opgestart wordt dat vorige projecten zijn afgesloten? Of wordt er nog driftig gesleuteld / gesoldeerd aan de 8005 / NA11?

Dag Leo. De verbeteringen in de voeding, het mainboard en de rest van de signaal wegen zorgen ervoor dat de beelden vloeiender worden weergegeven, zonder het verlies van scherpte.  Het beeld heeft geen ruis meer en daarbij meer diepte in het beeld. De kleuren komen mooier naar voren.  Deze vergelijkingen zijn te zien tijdens onze demo weekenden. Ze worden ook afgeleverd met een Calman pro cailbratie.

Zie hier wat info van de website :

Durch unser Tuning konnten wir letzten kleinen Schwächen der Geräte eleminieren und die Performance nochmal sichtbar steigern.
Wir optimieren bzw. ergänzen die Filterungen netzseitig, zwischen den Sektionen und auch auf dem Mainboard. Zusätzlich verbessern wir die Pufferungen der einzelnen Versorgungsspannungen und erweitern einige EMV Massnahmen im Gerät.

Durch diese Modifikationen verbessert sich die Bildqualität sichtlich. Farben wirken reiner und natürlicher, die Plastizität und der Schärfeeindruck nehmen zu. Dunkle Bildbereiche werden besser differenziert und leichte Einfärbungen in höchsten IRE Stufen sind quasi nicht mehr sichtbar.

Citaat van: papaleo op november  9, 2014, 17:44:27
En wat moet ik mij hier bij voorstellen....,wat en welke modificaties worden er in deze unit toegepast?
Je maakt me toch wel heel nieuwschierig  ;)

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

henrykb

Tsja.. dat kan natuurlijk ook. Ken wel diverse mods van hifi, maar niet aan gedacht dat het ook met pj's kan.
Maar pfttt het is niet bepaald qua bedrag even leuk uitproberen. Mijn rs55 (X70) zit dus al snel op de 3000 euro.
Moet je eigenlijk ook de zekerheid hebben dat ie het beter doet dan andere pj's in pm zelfde prijsklasse (en duurder) for years to come.
Maar leuk.. zou wel eens een volledig gecalibreerde gemodde pj naast een zelfde gecalibreerd maar niet gemodificeerde pj willen zien.

Deleted member

Citaat van: vik op november 10, 2014, 09:32:30
Dag Paco. De modificatie voor de NA-11 is klaar en is te horen op het demo weekend in December. (Die zal ik straks even aankondigen)
De 8005 zal snel volgen maar er staan nog wat apparaten in de planning die af moeten zijn voor dat weekend. Onder andere de Marantz AV 7702, deze VW 300 en de VW 1100.  Prijzen zijn nog niet bekend van de NA 11. Zodra ik een demo unit tot mijn beschikking heb dan neem ik contact op met jou en Onder013 zoals afgesproken.  ;)

Super! Bedankt Vik! [emoji5]
Stereo-fan for life!

Vik

Dag Henry. Ik ben het helemaal met je eens.  Dit zijn projecten voor klanten met zeer hoge eisen, en die het geld er ook voor over hebben.

Je bent altijd welkom om eens een kijkje te nemen tijdens een demo weekend.  Vanaf Januari 2015 krijg ik de sleutel van mijn bedrijfsruimte die wordt gevestigd in Den Bosch. Het is de bedoeling dat hier dan ook dit soort vergelijkingen gaan plaats vinden, net zoals de demo weekenden. Als alles zover is dan kondig ik dat netjes aan op het forum.

Citaat van: henrykb op november 10, 2014, 10:27:26
Tsja.. dat kan natuurlijk ook. Ken wel diverse mods van hifi, maar niet aan gedacht dat het ook met pj's kan.
Maar pfttt het is niet bepaald qua bedrag even leuk uitproberen. Mijn rs55 (X70) zit dus al snel op de 3000 euro.
Moet je eigenlijk ook de zekerheid hebben dat ie het beter doet dan andere pj's in pm zelfde prijsklasse (en duurder) for years to come.
Maar leuk.. zou wel eens een volledig gecalibreerde gemodde pj naast een zelfde gecalibreerd maar niet gemodificeerde pj willen zien.

clockwork

Citaat van: vik op november 10, 2014, 11:17:12

Je bent altijd welkom om eens een kijkje te nemen tijdens een demo weekend.  Vanaf Januari 2015 krijg ik de sleutel van mijn bedrijfsruimte die wordt gevestigd in Den Bosch. Het is de bedoeling dat hier dan ook dit soort vergelijkingen gaan plaats vinden, net zoals de demo weekenden. Als alles zover is dan kondig ik dat netjes aan op het forum.

Mooie plannen Vik. Ik wens je heel veel succes.  :pompom:

En ik wil toch even van de gelegenheid gebruik maken om het bedijf CineMike en de inzet van Vik te complimenteren.

Afgelopen week heb ik een tweedehands set Pioneer speakers gekocht bij CineMike. Ik was zeer te spreken over de communicatie (die in eerste instantie via Vik verliep) en de levering. Michael van CineMike is helemaal vanuit Aken naar Westfriesland gereden om de set af te leveren. Hij was 4 1/2 uur onderweg 9 ( 1 1/2 uur vertraging door files) en kwam pas laat bij mij aan. Ondanks dat hij daarna nog een afspraak had, hebben we samen de enorme dozen uitgepakt en de speakers opgesteld. Hij nam hier echt alle tijd voor. Ook nam hij nog de tijd voor een luistersessie daarna. Na ruim 2 1/2 vertrok hij pas naar zijn volgende afspraak.

Michael en Vik, hartelijk dank voor jullie service.  :clapping:

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Deleted member

Stereo-fan for life!

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Deleted member

Stereo-fan for life!

papaleo

Citaat van: vik op november 10, 2014, 11:17:12

Vanaf Januari 2015 krijg ik de sleutel van mijn bedrijfsruimte die wordt gevestigd in Den Bosch. Het is de bedoeling dat hier dan ook dit soort vergelijkingen gaan plaats vinden, net zoals de demo weekenden. Als alles zover is dan kondig ik dat netjes aan op het forum.

Zo...,je bent goed bezig!
Tegen die tijd wil ik daar graag eens een kijkje willen nemen...TOP!
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Vik

Dank je wel Rezah en tot snel!  :thumbs-up:

Ik kom graag een keer luisteren.

Citaat van: clockwork op november 10, 2014, 14:29:34
Mooie plannen Vik. Ik wens je heel veel succes.  :pompom:

En ik wil toch even van de gelegenheid gebruik maken om het bedijf CineMike en de inzet van Vik te complimenteren.

Afgelopen week heb ik een tweedehands set Pioneer speakers gekocht bij CineMike. Ik was zeer te spreken over de communicatie (die in eerste instantie via Vik verliep) en de levering. Michael van CineMike is helemaal vanuit Aken naar Westfriesland gereden om de set af te leveren. Hij was 4 1/2 uur onderweg 9 ( 1 1/2 uur vertraging door files) en kwam pas laat bij mij aan. Ondanks dat hij daarna nog een afspraak had, hebben we samen de enorme dozen uitgepakt en de speakers opgesteld. Hij nam hier echt alle tijd voor. Ook nam hij nog de tijd voor een luistersessie daarna. Na ruim 2 1/2 vertrok hij pas naar zijn volgende afspraak.

Michael en Vik, hartelijk dank voor jullie service.  :clapping:

Vik

Helemaal goed Leo en je bent natuurlijk van harte welkom!  ;)

Citaat van: papaleo op november 10, 2014, 17:46:30
Zo...,je bent goed bezig!
Tegen die tijd wil ik daar graag eens een kijkje willen nemen...TOP!

Vik

In het weekend van 13+14 December 2014 volgt er een demo weekend en jullie zijn van harte welkom!

De hoogte punten in dat weekend:

**Primeur: de nieuwe CM Marantz AV 7702 demo met Auro-3D en Dolby Atmos**
** De Marantz AV 7701 Auro-3D en de Dolby Atmos demo volgt in de referentie ruimte met een hoogwaardig CM Aurum Titan luidspreker set up en Cabasse luidspreker systeem **

Datum en locatie:

Zaterdag 13 en zondag 14 December.

Clara-Viebig-Strasse 38
52152 Simmerath Lammersdorf (omgeving Aachen net voorbij Maastricht)
Duitsland

Locatie via Google Maps

Extra info:

Als je besluit te komen zou je dit dan s.v.p. willen laten weten via de pm? Alvast bedankt!

Eten en drinken is gratis en er kunnen met mij 3 mensen meerijden. Pick up point omgeving Den Bosch.

Bedankt voor de aandacht en hopelijk tot dan!  ;)

jaco

Is de speaker opstelling op Atmos of op Auro3D gericht ?

Het verschilt nogal wat, en bij D&M kun je niet beide op 1 device aansluiten in optimale form helaas.

Veel Duitsers lijken grote Auro3d fans te zijn, en ze kunnen dan Muziek demonstreren, maar films zijn er haast niet..
Nu zijn er ook nog maar weinig Atmos films, dus dat is al niet veel beter  ;)
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Vik

Dag Jaco.

Voor zover ik weet Auro-3D, en er komen wat titels aan zoals Hercules en Transformers. Hoe de planning er tegen die tijd exact uit ziet zal ik direct posten. In de 2e ruimte is er zo en zo een Atmos opstelling aanwezig.

Een vriend van mij gaat morgen richting de Galaxy studio´s voor zijn platen label om wat Auro 3D Tiesto Blu ray´s af te geven, en gaat informeren naar de Auro-3D film releases.

Citaat van: jaco op november 11, 2014, 12:30:24
Is de speaker opstelling op Atmos of op Auro3D gericht ?

Het verschilt nogal wat, en bij D&M kun je niet beide op 1 device aansluiten in optimale form helaas.

Veel Duitsers lijken grote Auro3d fans te zijn, en ze kunnen dan Muziek demonstreren, maar films zijn er haast niet..
Nu zijn er ook nog maar weinig Atmos films, dus dat is al niet veel beter  ;)

Vik

Het ijs is gebroken..   :P

De Marantz NA 8005 is aan de beurt:

Citaat van: technative op november  9, 2014, 14:43:01

Deleted member

Stereo-fan for life!

Vik

Vanaf heden is er een modificatie ontworpen voor de Marantz NA 8005 netwerk streamer.

Door de modificaties speelt hij op het niveau (en zelfs iets beter op het gebied van emotie en beleving) van zijn grote broer en tevens duurdere Marantz NA-11 S1

De kosten voor deze upgrade: €1000,-

Vanaf volgende maand is het mogelijk om hem in je eigen set te beluisteren op afspraak. Hij is tevens ook te beluisteren en te vergelijken op de Hausmesse/demo weekend in het weekend van 13 + 14 December.

Vik

jaco

9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Kjelt

Wat ik aan de fotos kan zien, zijn in ieder geval de elco's bij de DAC sectie en de filters vervangen. Ben wel benieuwd naar de voeding modificatie.

Vik

Klopt dat was een begin van de modificatie.

Gisteren waren ze nog bezig en hadden al 100 onderdelen vervangen voor het analoge gedeelte, en 60 digitaal.  1 stage OP amps wordt vervangen en een hoop werk met de XLR discrete amps.

Vandaag waarschijnlijk de eerste test run.

In tegenstelling tot wat je leest dat men de AV7702 beter ervaart als de 8801, daar zijn ze het in Simmerath niet mee eens. Standaard vs standaard bedoel ik.

Citaat van: Kjelt op december  3, 2014, 14:58:14
Wat ik aan de fotos kan zien, zijn in ieder geval de elco's bij de DAC sectie en de filters vervangen. Ben wel benieuwd naar de voeding modificatie.

Vik