Weer terug bij af. ( stereo dus.....) :-)

Gestart door bryan vd B, februari 16, 2014, 14:06:22

Vorige topic - Volgende topic

bryan vd B

Ben al een tijdje een member van dit forum maar de laatste tijd weer wat actiever.  Sinds een paar weken weer heerlijk aan het genieten van muziek zoals ik een paar jaar geleden deed. 8 jaar geleden een huis gekocht en had een eigen dedicated ruimte ter beschikking waar ik naar eigen zeggen een mooie setup had staan. Twee jaar geleden de set verkocht omdat ik weinig tot geen muziek luisterde althans niet in de muziekkamer waar de setup stond maar deed dit voornamelijk beneden op een pioneer receiver met sonos gewoon in de woonkamer. Oke het klonk niet geweldig maar wilde niet alle losse componenten in de woonkamer hebben ( had alles gescheiden van loopwerk,dac,VV,actief filter en eindbakken).
Nu twee jaar later is mijn geduld lang genoeg op de proef gestelt door te luisteren naar de pioneer vsx921 en aangezien ik weinig tot geen films keek de pioneer en de klipsch 5.0 set van de hand gedaan.

Had nog steeds goede contacten met Artspeak en ben niet lang geleden geslaagd voor een mooie combi.
De leema tucana is echt een fantastische versterker met finesse en vooral kracht wat de weergave heel gemakkelijk laat vloeien en heerlijk is om naar te luisteren.
De Dac is een musical fidelity M1 die zwaar onder handen is genomen door louis raatjes die mij in het verleden ook vaak heeft geholpen met de zoektochten. De tucana is eigenlijk niet veel aan gebeurt met alleen aangepast de interne bedrading die eigenlijk gebruikt is door de gehele keten. De bedrading is ook gebruikt in de luidsprekers die van het merk Davis zijn. Het filter is ook gewijzigd op de kritische punten waardoor deze redelijk goedkope weergevers heel erg lekker zijn gaan klinken. Het membraamoppervlak is voorzien van een speciale coating waardoor de units veel natuurlijker gaan klinken. Dit laatste  klinkt vreemd maar werkt echt.

In een later stadium worden mischien de weergevers nog vervangen door de speakers die ik twee jaar geleden van de hand heb gedaan....... spijt!!!!! :-( .
Zal in mijn volgende post eens wat foto's plaatsen als dat lukt :-)

Bryan

SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

bryan vd B

SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

bryan vd B

bryan vd B

En nog eentje met de vt60 in het midden :-).

bryan vd B

Als het goed is krijg ik a.s zaterdag de sonos magna ultimo op bezoek. Dit is nu nog mijn zwakste schakel en hoop hiermee het resultaat te boeken hetgeen ik voor ogen heb.

Bryan

Spijkie

Echt heel mooi Bryan! ben ook wel eens benieuwd geweest naar Lema maar dan de pulse, deze lag wat boven budget haha :) , mag ik vragen wat voor bekabeling en stekkerblok je gebruikt?

Groeten,
Spijkie
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

Jewe1976

Mooie set! Benieuwd hoe de sonos magna ultimo gaat bevallen! Bevalt mij prima....
Hegel h390 | Stirling broadcast bbc ls3/6 | ogat speakerkabel |mac mini |
Art speak stekkerblok, netkabel en coax kabel

bryan vd B

Citaat van: Spijkie op februari 16, 2014, 14:31:37
Echt heel mooi Bryan! ben ook wel eens benieuwd geweest naar Lema maar dan de pulse, deze lag wat boven budget haha :) , mag ik vragen wat voor bekabeling en stekkerblok je gebruikt?

Groeten,
Spijkie

Hi,

Bedankt voor je reactie en ben erg blij met de setup. De pulse kan ik zelf niet qua sound maar zal de klank signature hebben die leema zo kenmerkt. Vele reviews op het net betreft de pulse zijn allen zeer positief.   

De bekabeling die ik gebruik is van artspeak zelf. Deze is vervaardigd van een zilver en is een solid core type. Werkelijk een prachtig klinkende kabel en in mijn belevingswereld erg neutraal. Veel zilvere kabels worden meestal afgedaan dat ze scherp in het hoog kunnen zijn. Deze foute stelling word ook gelijk ontkracht door deze geleider. Geloof zelfs dat er een review op het net staat van alpha audio dus mocht je nieuwsgierig zijn kan je deze lezen.

Het stekerblok is ook van louis en heeft een non ferrobehuizing waar ik eigenlijk al jaren mee speel.

Bryan

bryan vd B

Citaat van: Jewe1976 op februari 16, 2014, 15:22:53
Mooie set! Benieuwd hoe de sonos magna ultimo gaat bevallen! Bevalt mij prima....

Thx,...ja ook ik ben zeer benieuwd hoe de ultimo zal gaan presteren in mijn setup. Volgend weekend zal ik erachterkomen 8).

Bryan

twani

Wie doet bij jou die plaatjes triplex zo mooi verstekzagen?

Mooie foto's ook.....

bryan vd B

Citaat van: twani op februari 16, 2014, 20:41:53
Wie doet bij jou die plaatjes triplex zo mooi verstekzagen?

Mooie foto's ook.....

Hi twani,

Het is berken multiplex en geen triplex :tongue2:......nee even zonder gekheid dat laat degene doen die mij de set heeft verkocht. Hij heeft daar een timmerman voor die eveneens zijn speakers bouwt.
Dit hout komt niet uit de bouwmarkt maar bij een groothandel waarvan de kwaliteit een stuk hoger ligt. Hierin zul je geen luchtspleten zaan treffen zoals je vaak ziet bij multiplex.

Bryan

twani

Aan welke kant van het land woont deze ambachtsman?

Xander32

Prachtige set  :thumbs-up:. Hoe ben je bij deze speakers gekomen? Ik had er tot twee minuten terug nog nooit iets van vernomen ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bryan vd B

Citaat van: twani op februari 16, 2014, 21:12:43
Aan welke kant van het land woont deze ambachtsman?

Redelijk centraal amsterdam. Mocht je een telefoonnummer willen hebben zal ik je deze PMen. De man achter Artspeak kan je dan verder helpen.

Bryan

bryan vd B

Citaat van: Xander32 op februari 16, 2014, 21:14:34
Prachtige set  :thumbs-up:. Hoe ben je bij deze speakers gekomen? Ik had er tot twee minuten terug nog nooit iets van vernomen ::).

Ik moet heel eerlijk bekenen dat ik voor de aanschaf er ook nog nooit van gehoord had. Wel weet ik het verhaal achter dit merk.
De eigenaar( reeds overleden volgends mij) was ooit in dienst bij audax die in mijn beleving één van de meest natuurgetrouwe luidsprekerunits maakt mij bekend. Deze speakers zijn echt heel erg gied te betalen als je hoort hoe ze presteren na een kleine ingreep geloof je je eigen oren niet.
Dit merk heeft ook veel mooiere luidsprekers in hun assortiment die ik wel eens wil beluisteren maargoed voor nu genoeg geld uitgegeven en eerst maar eens naar de bron kijken alvorens ik andere stappen ga nemen. En zeker niet vergeten intussen te genieten van de muziek  8)

Bryan

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

Citaat van: bryan vd B op februari 16, 2014, 21:18:30
Redelijk centraal amsterdam. Mocht je een telefoonnummer willen hebben zal ik je deze PMen. De man achter Artspeak kan je dan verder helpen.

Bryan
Graag ;)

bryan vd B

Citaat van: Kingpin op februari 16, 2014, 21:28:57
Ziet er mooi uit !

Thx kingpin, geniet er ook iedere dag van. Heb jij toevallig niet een youtube filmpje van die cayin??
Had deze versterker bijna gekocht afgelopen december maar had de ruimte niet in mijn kast.
De cayin is echt  :worship:. Heerlijk klinkende buizen versterker en zeker in combinatie met de audio physics :headbanging:

Bryan

CZ79

Mooie set en veel ArtSpeak spullen zie ik
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

bryan vd B

Citaat van: cz79 op februari 16, 2014, 21:44:35
Mooie set en veel ArtSpeak spullen zie ik

Bedankt, klopt ja. Ooit koop ik de ArtSpeak 28.22 weergevers die ik ooit had. Door een stomme impuls die samen met de volledige setup verkocht. Tot op de dag van vandaag nog steeds spijt van.

CZ79

Nog nooit gehoord maar begin vorig jaar stond er een paar te koop op MP, van jou?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

PuNkEnStEiN

Mooi spul, Bryan! Er gaat niks boven een lekkere stereoset!  :music:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

bryan vd B

Citaat van: cz79 op februari 17, 2014, 18:24:07
Nog nooit gehoord maar begin vorig jaar stond er een paar te koop op MP, van jou?

Nee die van mij zijn begin 2012 van de hand gedaan. Of je interesse hebt of niet,....als je ooit de kans krijgt ze te beluisteren zeker doen.
Het zijn gewoon heerlijk weergevers. Steekwoorden die mij te binnen schieten om ze te beschrijven zijn: natuurlijk timbre, open , eerlijk, en ontzettend ritmisch. De snelheid waarmee deze luidsprekers het geluid weergeven heb ik nog niet in andere weergevers kunnen ontdekken .( mij bekend dan ;) ).

Bryan

bryan vd B

Citaat van: PuNkEnStEiN op februari 17, 2014, 18:47:05
Mooi spul, Bryan! Er gaat niks boven een lekkere stereoset!  :music:

Thx,.....en dat tweede klopt ook :-). Op zo'n quad set zal ik me ook heerlijk kunnen vermaken ;-)

Bryan

bryan vd B

Drie nieuwe aankopen :-)....... De sonos magna ultimo ( alleen de modificatie) en twee niet zo'n  grote investeringen maar gewoon leuke en doeltreffende tweaks.
Voor mijn artspeak powercord een furutech c7 stekker gekocht die gaat dienen voor mijn sonos ultimo en twee sets soundcare spikes voor onder de luidsprekers.
De sonos ultimo heb ik al een 4-tal weken in mijn bezit en klinkt geweldig. Ga ervan uit met de nieuwe powercord nog iets winst te boeken qua rust in de weergave zoals ik in het verleden ook altijd heb behaald met dit soort tweaks.