Versterker nodig?

Gestart door mixiu, januari 23, 2014, 15:56:07

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mixiu

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over een audio set-up en wat ik hier nou het beste voor kan aanschaffen. Ik heb een Sony K740p reciever staan in de woonkamer, inclusief bijbehorende luidsprekers. Nu heb ik een Pro-Ject Carbon Debut aangeschaft aangezien ik steeds meer enkel naar LP's luister. Nu is mijn resterende budget rond de 500-700 euro en moet ik sowieso nog een versterker aanschaffen wil ik de project aansluiten op deze reciever. Ik vroeg mij af waar ik nu het beste het resterende budget aan uit kan geven? Heb verder weinig kennis van audio systemen en merk dat ik teveel was gericht op een goede lp speler. Kan iemand mij hierin adviseren?

Alle advies is welkom

Cantodea

Je zou ook gewoon een phono voorversterker kunnen aansluiten op je receiver. Project-Audio, NAD en of Cambridge Audio hebben mooie en goede phono voorversterkers voor rond de 300 Euro. Deze voorversterkers zullen een pak beter klinken dan de ingebouwde phonotrapjes in een geintegreerde versterker.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

mixiu

Bedankt voor je antwoord!
Ik zie dat er ook binnen de phono voorversterkers nogal wat prijs verschil zit. Het advies  is wel duidelijk om niet 1 van 100 euro te nemen maar een klasse daarboven? Aangezien zowel NAD als Pro-Ject beide beginnen met prijzen van rond de 140 euro.

Cantodea

Project Tube-Box S lijkt me een mooie phono voorversterker om bij je Project platendraaier te plaatsen. Ik denk dat je vanaf zo'n 300 Euro wel goed zal zitten.


Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Scotyard

Hoi,

Ik ben in het bezit van een Marantz versterker de SR7400. Geweldige versterker. Hij is nu in de standbij modus en krijg hem niet meer aan. Als ik hem aanzet springt het weer uit. Kennelijk is er iets met de volume. Hoe kan ik het weer aan de praat krijgen?

Gr. Eddy

tajo

Heb zelf de Rotel RQ-970 phono voorversterker.
Komt zelden voorbij, maar wordt zojuist op MP aangeboden voor maar € 75  :o
Dat is belachelijk goedkoop. I suggereer snel toeslaan voor ze door hebben dat ie wel iets meer waard is  :bigsmile:

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/versterkers-en-receivers/m771599170-rotel-phono-equalizer-rq-970bx-phono-voorversterker-mm-mc.html

twani

Citaat van: Scotyard op januari 26, 2014, 15:21:34
Hoi,

Ik ben in het bezit van een Marantz versterker de SR7400. Geweldige versterker. Hij is nu in de standbij modus en krijg hem niet meer aan. Als ik hem aanzet springt het weer uit. Kennelijk is er iets met de volume. Hoe kan ik het weer aan de praat krijgen?

Gr. Eddy
Daar is recent een topic over geweest.