Marantz SR8500 gaat niet meer aan

Gestart door Arjen221, december 7, 2013, 11:12:03

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arjen221

Sinds gister gaat mijn marantz niet meer aan, dwz hij staat in standby en als ik dan poweron doe gaat hij 1 seconde aan en dan meteem weer uit.

Ik heb alle kabels los gemaakt en alleen de versterker aan het stroom hangen.
Ik heb al een reset proberen te doen en de versterker een aantal uur helemaal van de spanning af maar zonder resultaat.

Ik zit een beetje in dubio of ik hem nu moet laten maken (8 jaar oud) of toch maar voor een nieuwe gaan.
Anthem MRX 500
Marantz DV7600
NAD C541i
B&W 603S3 B&W LCR600 B&W 601S3 Taralabs Spectrum 3a Van Den Hul D-352

Hanky Panky

Ik heb mijn 8500 twee weken terug verkocht voor €250 om je een indicatie vd dagwaarde te geven.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

frank2

Ik zou een nieuwe kopen, je benrt erg gauw paar honderd euro verder. En de huidige recievers zijn aanmerkelijk beter dan degene die jij hebt. (voor in verhouding minder geld) Er staat een anthem 300 in de verkoop. Heb je meteen een erg goede reciever.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

H&C Hifi

Ik heb onlangs een sr7500 met een zelfde soort klacht gehad.
Bij die receiver was het enkel het beveiligingscirquit waar een defectje in zat, kosten waren lager dan 100,00 Euro.

Midstar

Wat is wijsheid,

Waar steek je het geld en tijd liever in.

Wegbrengen,ophalen en laten nakijken en of repareren kost in ieder geval meer dan je lief is.
gezien de leeftijd en dagwaarde lijkt mij geld in de oude steken zonde.

je weet nooit wat ze vinden met nakijken en of reparatie. Hoeveel, het gaat kosten is ook onzeker.
onderzoekskosten, wegbrengen en halen kost ook centjes.

twani

#5
Citaat van: frank2 op december  7, 2013, 11:31:27
Ik zou een nieuwe kopen, je benrt erg gauw paar honderd euro verder. En de huidige recievers zijn aanmerkelijk beter dan degene die jij hebt. (voor in verhouding minder geld) Er staat een anthem 300 in de verkoop. Heb je meteen een erg goede reciever.
Met een aanmerkelijk zwakkere voeding. Als ik het wél heb is dát bij de 8500 tov de lichtere Marantzen een duidelijk geupgrade exemplaar.

cardas49

Op papier.

Marantz Heeft er nogal een handje van om te royale specs op te geven. Anthem en anderen (arcam) zijn eerlijker. Nou zou de 8500 alsnog wel krachtiger kunnen zijn, maar ik vraag me af of dat opweegt tegen de voordelen van een mrx300. Kwaliteit van de processing van die unit is vele malen hoger. Dat alleen al tilt de balans waarschijnlijk zijn kant op.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

twani

In ALLE audiobladen wordt vooral de stereoweergave van de Anthem nu niet bepaald hoog aangeslagen, wordt zelfs door (veel) goedkopere pedanten van Denon, Yamaha en Marantz behoorlijk overvleugelt.

Ik snap de hype ook niet zo erg.......

H&C Hifi

Ik zou een MRX300 nou niet bepaald vergelijken met een SR8500..
Nu is het zo dat de mrx natuurlijk veel nieuwer is en dus bepaalde dingen kan die een 8500 niet kan (features) maar kwa bouw etc geen vergelijk.

Ik durf een MRX300 zo tegen een Denon AVR-X4000 te zetten, en ik zet mijn geld op de Denon.
Met als voordeel dat de Denon ook veel meer snufjes en mogelijkheden heeft.

Ik weet niet hoever je van ons vandaan zit, maar voor 20,00 Euro aan onderzoekskosten krijg je te horen of reparatie nog rendabel is :)

frank2

Snowmaster heeft de x4000 van denon en hij zegt stellig dat een anthem een betere klasse is.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

TopGun2010

Gewoon zelf proberen dus! Maar voor 20 euro kun je hem beter eerst laten onderzoeken.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

twani

#11
Citaat van: HcHifi.nl op december  7, 2013, 23:05:27
Ik zou een MRX300 nou niet bepaald vergelijken met een SR8500..
Nu is het zo dat de mrx natuurlijk veel nieuwer is en dus bepaalde dingen kan die een 8500 niet kan (features) maar kwa bouw etc geen vergelijk.

Ik durf een MRX300 zo tegen een Denon AVR-X4000 te zetten, en ik zet mijn geld op de Denon.
Met als voordeel dat de Denon ook veel meer snufjes en mogelijkheden heeft.

Ik weet niet hoever je van ons vandaan zit, maar voor 20,00 Euro aan onderzoekskosten krijg je te horen of reparatie nog rendabel is :)
De MRX'en presteren op stereo gewoon zeer zeer matig, dat is geen geheim want kun je ook overal gewoon teruglezen.

Kan ook niet anders als je de doodnormale interne opbouw ziet, niets bijzonders en oa. qua voeding een marginaal product.

frank2

Citaat van: twani op december  8, 2013, 10:17:09
De MRX'en presteren op stereo gewoon zeer zeer matig, dat is geen geheim want kun je ook overal gewoon teruglezen.


complete kolder van iemand die nog nooit een anthem heeft gehoord, zeker niet thuis in z'n eigen omgeving. Een anthem mits goed geconfigureerd klinkt beter dan een Leben. testen zeggen niet alles.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

#13
Citaat van: frank2 op december  8, 2013, 10:33:01
complete kolder van iemand die nog nooit een anthem heeft gehoord, zeker niet thuis in z'n eigen omgeving. Een anthem mits goed geconfigureerd klinkt beter dan een Leben. testen zeggen niet alles.
Achter de Leben hoeft iig geen versterker van 8mille om er nog wat van te maken :D

frank2

Achter echte speakers zet je ook een echte versterker.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

twani

#16
Citaat van: frank2 op december  8, 2013, 11:16:22
Achter echte speakers zet je ook een echte versterker.
We hadden het over de Anthem. De eindversterker + speakers vind ik helemaal oké, de Anthem als pré zal ik wel nooit begrijpen. Ooit zul je het (wellicht) begrijpen als je er eens een échte dedicated pré van wereldklasse vóór zet.

Ik weet zeker dat je van je stoel valt als je hoort wat dat voor jouw (verder uitstekende) set doet.


Jouw set is nu als een Porsche op een setje slechte Chinese banden. Of Usain Bolt op klompen.

Dát is wat ik je al een tijd probeer duidelijk te maken.

Arjen221

#17
Thanks voor alle reacties.

Ik heb iemand bereid gevonden er naar te laten kijken. Als hij niet te maken is kost het me niks. Indien wel te maken ga ik niet hoger dan 100 euro.

Lijkt me een redelijke deal.

Een nieuwe versterker gaat me aanzienlijk meer kosten.

@hchifinl: thanks voor het aanbod maar ik woon niet echt in de buurt
Anthem MRX 500
Marantz DV7600
NAD C541i
B&W 603S3 B&W LCR600 B&W 601S3 Taralabs Spectrum 3a Van Den Hul D-352

WickedGame

Citaat van: twani op december  8, 2013, 10:17:09
De MRX'en presteren op stereo gewoon zeer zeer matig, dat is geen geheim want kun je ook overal gewoon teruglezen.

Kan ook niet anders als je de doodnormale interne opbouw ziet, niets bijzonders en oa. qua voeding een marginaal product.

Heb je wat links, referenties voor mij omtrent de Anthem en stereo weergave?

twani

#19
Ik zal ze morgen scannen op mijn werk en posten. Niet schrikken hoor ;)

Het is bovendien afkomstig uit meerdere bronnen. Overigens melden dezelfde bronnen zéér goede testen met de Stereo Anthem 225 amp, dus met reclame/omkoop penningen heeft het niets te maken.
De Anthems zijn in stereo gewoon weinig bijzonder hetgeen voor een AV receiver ook weer weinig bijzonder is.

WickedGame

Citaat van: twani op december  8, 2013, 12:21:41
Ik zal ze morgen jnscannen op mijn werk en posten. Niet schrikken hoor ;)

Ik schrik niet zo snel... in de test waarbij ik de SR7008 en Denon 4520 naast elkaar had gezet presteerde de Anthem namelijk op stereo erg goed vergeleken met de overige 2. Ben vooral even benieuwd naar de test, en waarmee zij het vergelijken. Heb al eens eerder geroepen of het niet logischer is een MRX7xx naast een Arcam AVR450 of een Rotel te zetten qua vergelijk. Nu is het vaak een receiver van max 1500 vs er 1 van boven de 2K.

Dat de Anthem goed presteert is duidelijk, maar ben ook wel even benieuwd naar de test van anderen. Kan geld maar 1 keer uitgeven  ;D

Arjen221

Maar goed stel hij is niet meer te maken?

Wat is dan een goed alternatief? Ik heb B&W 603S3 boxen.

Initieel had ik daar een NAD T752 bij maar na twee vervangingen en meerdere reparaties heb ik hem kunnen omruilen voor de Marantz.

Anthem MRX 500
Marantz DV7600
NAD C541i
B&W 603S3 B&W LCR600 B&W 601S3 Taralabs Spectrum 3a Van Den Hul D-352

frank2

Citaat van: WickedGame op december  8, 2013, 12:26:51
Ik schrik niet zo snel... in de test waarbij ik de SR7008 en Denon 4520 naast elkaar had gezet presteerde de Anthem namelijk op stereo erg goed vergeleken met de overige 2. Ben vooral even benieuwd naar de test, en waarmee zij het vergelijken. Heb al eens eerder geroepen of het niet logischer is een MRX7xx naast een Arcam AVR450 of een Rotel te zetten qua vergelijk. Nu is het vaak een receiver van max 1500 vs er 1 van boven de 2K.

Dat de Anthem goed presteert is duidelijk, maar ben ook wel even benieuwd naar de test van anderen. Kan geld maar 1 keer uitgeven  ;D

In het duitse audio blad staat dat de X4000 beter is dan de MRX700. Dus....
(alleen iemand die 'm heeft (Snowmaster) vind de 700 een betere klasse.... snap je 'm nog...)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

Citaat van: Arjen221 op december  8, 2013, 12:53:56
Maar goed stel hij is niet meer te maken?

Wat is dan een goed alternatief? Ik heb B&W 603S3 boxen.

Initieel had ik daar een NAD T752 bij maar na twee vervangingen en meerdere reparaties heb ik hem kunnen omruilen voor de Marantz.
Marcel H&C heeft een sterk vermoeden dat het redelijk simpel te verhelpen is. Hij kent de Marantzen dóór en dóór dus ik zou daar eerst even op wachten voordat je gaat downgraden naar bijv een Anthem.
Deze Marantzen kennen een grote schare tevreden gebruikers.

frank2

Citaat van: twani op december  8, 2013, 12:06:25
We hadden het over de Anthem. De eindversterker + speakers vind ik helemaal oké, de Anthem als pré zal ik wel nooit begrijpen. Ooit zul je het (wellicht) begrijpen als je er eens een échte dedicated pré van wereldklasse vóór zet.


Oh maar die heb ik wel gehad, een Belles 28A pre van 4500 euro. Klonk niet beter!
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren