Music Hall A70.2 i.c.m. Audio Physic

Gestart door Hootie, januari 10, 2014, 11:43:30

Vorige topic - Volgende topic

Hootie

Zoals bij een aantal mensen bekend wil mijn zoektocht naar een Primare i30 stereo versterker niet vlotten. De versterker dient de Audio Physic Tempo 3 JE aan te sturen. Geen surround, puur stereo.
Nu stuit ik vandaag op een mogelijkheid om bij een HIFI zaak een Music Hall A70.2 showmodel aan te schaffen voor een prijs (€ 1100,-) binnen mijn budget en in de juiste kleur. Als niet techneut spreekt me het uiterlijk ook aan. M.a.w. ik ben best enthousiast. Graag hoor ik jullie mening over deze versterker en metname de match met de AP speakers. Bij deze wat specs:

Specificaties a70.2
•Uitgangsvermogen 2 x 125 watt bij 8Ω, 2 x 180 watt bij 4Ω
•Frequentiebereik: 10Hz - 30KHz ±0.5dB
•Vervorming (THD+N): <0,009% (1kHz)
•Signaal/ruisverhouding: 100dB
•Pre-amp out/subwoofer aansluiting
•Hoofdtelefoon uitgang
•CD, DVD, Tuner, Directe AV input en Tape ingang
•Fraai vormgegeven, compacte, systeemafstandsbediening
•Massief geborstelde aluminium frontplaat (12mm dik)
•Ruim overgedimensioneerde ringkerntransformator
•Dual Mono opbouw
•Speciale trillingdempende voeten
•Duidelijk leesbaar en dimbaar display
•Afneembaar netsnoer
•Afmetingen 43 cm breed, 40,5 cm diep en 15,5 cm hoog
•Gewicht 18 kg

Hootie

Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Rowdy

Kun je hem thuis beluisteren?
'Het oor heeft het laatste woord in alles wat met muziek te maken heeft'.
Harry Olson (1901 - 1982)

Hootie

Ja, ik krijg 8 dagen luistergarantie en bij niet tevreden het geld terug. Het lijkt een ideale kans. Ik ken alleen het merk niet en zou graag iets weten over ervaringen m.b.t. de match tussen Music Hall versterkers en AP speakers.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Xander32

Ik begrijp het, je bent ook al zeker een hele week op zoek naar een i30 ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Cantodea

in ieder geval een goede prijs, normaal gaat ie voor 1400€ over de toonbank. Als je de versterker een weekje op proef kan krijgen, zeker proberen! Hij is zeker krachtig genoeg om de meeste speakers zorgeloos aan te sturen. Ikzelf heb de kleinere broertjes al eens gehoord en het zijn gewoonweg zeer goede versterkers, ze laten de muziek zoals deze bedoeld is.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Xander32

Citaat van: Cantodea op januari 10, 2014, 13:44:59
in ieder geval een goede prijs, normaal gaat ie voor 1400€ over de toonbank. Als je de versterker een weekje op proef kan krijgen, zeker proberen! Hij is zeker krachtig genoeg om de meeste speakers zorgeloos aan te sturen. Ikzelf heb de kleinere broertjes al eens gehoord en het zijn gewoonweg zeer goede versterkers, ze laten de muziek zoals deze bedoeld is.
... afhankelijk van de leeftijd van de demo en diens staat, vind ik dan €1100,- nog niet eens zo heel scherp indien nieuw €1400,- Of de demo is slechts een paar maandjes in gebruik geweest en optisch en technisch 100% nieuwstaat.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Hootie

CiteerXander32
Ik begrijp het, je bent ook al zeker een hele week op zoek naar een i30 ... 

Eigenlijk al van voor de kerstvakantie. Maar, het klopt dat ongeduld een rol speelt.
Als ik dan weer op een ander forum lees dat het vooral om het vermogen van de versterker gaat en dat verschillen niet (amper) hoorbaar zijn. Net als de Primare spreekt het uiterlijk me erg aan van de Music Hall. Tel daar dan bij op dat ik hem 8 dagen thuis mag proberen. Het ergste wat kan gebeuren is dat ik hem niet mooi vindt klinken. Nou, dan breng ik hem terug en krijg ik netjes mijn geld terug.

Hootie

Xander32

Citaat van: Hootie op januari 10, 2014, 14:56:08
Eigenlijk al van voor de kerstvakantie. Maar, het klopt dat ongeduld een rol speelt.
Als ik dan weer op een ander forum lees dat het vooral om het vermogen van de versterker gaat en dat verschillen niet (amper) hoorbaar zijn. Net als de Primare spreekt het uiterlijk me erg aan van de Music Hall. Tel daar dan bij op dat ik hem 8 dagen thuis mag proberen. Het ergste wat kan gebeuren is dat ik hem niet mooi vindt klinken. Nou, dan breng ik hem terug en krijg ik netjes mijn geld terug.

Hootie
... je kan hem dus 8 dagen vrijblijvend uitproberen; altijd doen :thumbs-up:.
Is het niets dan gaat die terug en ben je iig. weer een (luister-)ervaring rijker.

Hootie

Ik heb net  gebeld. Versterker is een half jaar oud. Ja, ik mag hem 8 dagen uitproberen. Ik zal dat nog eens nadrukkelijk vragen.
Wel besloten om hem te gaan halen. Ik hou jullie op de hoogte.

Hootie

Perfectionist

We hadden al even ge-pm-d, maar een Arcam is het onderzoeken waard icm AP. Veel rust, detail en ruimtelijkheid, diepte. Niet geschikt als je b.v. veel hardrock, house e.d. luistert, dan mis je denk ik punch.

Wel heel geschikt voor live, vocaal, klassiek, jazz e.d.
Cambridge Audio CXN100 streamer / CXC CD loopwerk / Arcam FMJ A32 versterker / KEF R5 luidsprekers / Chord Shawline bekabeling

Xander32

Citaat van: Hootie op januari 10, 2014, 15:10:28
Ik heb net  gebeld. Versterker is een half jaar oud. Ja, ik mag hem 8 dagen uitproberen. Ik zal dat nog eens nadrukkelijk vragen.
Wel besloten om hem te gaan halen. Ik hou jullie op de hoogte.

Hootie
Ben benieuwd, veel plezier.

Hootie

Ben net terug en ik heb zelfs een nieuw exemplaar meegekregen voor de afgesproken prijs. Erg klantvriendelijk van ze.
Ben erg benieuwd.

Hootie

Xander32

Citaat van: Hootie op januari 10, 2014, 17:35:28
Ben net terug en ik heb zelfs een nieuw exemplaar meegekregen voor de afgesproken prijs. Erg klantvriendelijk van ze.
Ben erg benieuwd.

Hootie
Top, en, al aangesloten ¿    ;D

Hootie

Jaha, ik heb rustig alles aangesloten en een eerste indruk van de versterker.
Ik heb met een grote glimlach de eerste CD's beluisterd. De versterker heeft in vergelijking met de Marantz SR7000 geen toeters of bellen. Gewoon stereo. Geen source direct, geen bijstellen van bass of treble, geen speakerstand op small of large, geen afstand instellen van de speakers etc.
De enige "toeter" is de mogelijkheid om I-pod of MP3 speler aan te sluiten.
Het eerst dat me opvalt is dat ik duidelijker de bas hoor bij laag volume. Bij de Marantz moest eerst het volume omhoog. Verder vindt ik het erg natuurlijk, rustig en uitgebalanceerd klinken. Ik hoor veel details in hoog en midden. Nee, dit kan ik allemaal niet wetenschappelijk onderbouwen. Misschien is het zo dat deze versterker mijn speakers anders aanstuurt en dat ik daarom ander geluid hoor dan met de Marantz SR7000. Mijn eerste indruk is dan ook zeer positief.
Ik heb wat foto's toegevoegd. Net als de Primare vindt ik het uiterlijk strak en zeer mooi.

Hootie

contour3.0

Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

Xander32

Citaat van: Hootie op januari 10, 2014, 20:18:37
Ik heb met een grote glimlach de eerste CD's beluisterd. De versterker heeft in vergelijking met de Marantz SR7000 geen toeters of bellen. Gewoon stereo. Geen source direct, geen bijstellen van bass of treble, geen speakerstand op small of large, geen afstand instellen van de speakers etc.
Het eerst dat me opvalt is dat ik duidelijker de bas hoor bij laag volume. Bij de Marantz moest eerst het volume omhoog. Verder vindt ik het erg natuurlijk, rustig en uitgebalanceerd klinken. Ik hoor veel details in hoog en midden. Nee, dit kan ik allemaal niet wetenschappelijk onderbouwen. Misschien is het zo dat deze versterker mijn speakers anders aanstuurt en dat ik daarom ander geluid hoor dan met de Marantz SR7000. Mijn eerste indruk is dan ook zeer positief.
Ik heb wat foto's toegevoegd. Net als de Primare vindt ik het uiterlijk strak en zeer mooi.

Hootie
Genieten dus, daar is de installatie ook voor bedoeld.

KayaRahnee

Citaat van: Hootie op januari 10, 2014, 20:18:37
Hootie

Mooi is die al zeker, paar dagen beoordelen/uitproberen (schuiven en draaien met de speakers) en afwachten of er een huwelijk komt  met de audio Physic speakers........ ben benieuwd.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Hootie

Er is nu sprake van verliefdheid. De komende dagen zal blijken of het houden van wordt.  ;D
Bij deze wil ik hier wel een ieder bedanken voor het geduld en de reacties op mijn posts en zoektocht.

Hootie

Xander32

rovinggecko

Valt misschien nog naast elkaar thuis te vergelijken!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Hootie

Hier raken we niet van in de war. Deze stond al lang te koop en in mijn ogen veel te duur. Ik was op zoek naar zijn nieuwere uitgave de i30.

Hootie