Set van Faxe

Gestart door Faxe, december 26, 2013, 22:27:34

Vorige topic - Volgende topic

Contour

Voor pcm filter 1x zou je ook eens de Sinc M kunnen proberen, ik vind deze kwalitatief wel net zo goed als poly sinc gauss long, ik switch soms tussen deze twee.

Faxe

Als ik Sinc M gebruik dan stopt de muziek om de paar seconden. Zal net iets teveel rekenkracht vragen voor de server.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Holo Audio Spring 3 Level 2 | Paradigm Persona 3F | REL S/510 | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus met Forester F2 voeding | Degritter

Contour

Dat is op te lossen met een lichtere modulator, probeer AMSDM7 512fs eens, die is ook erg fraai.

blue-eyes

Mooi die Lyngdorf en Primare!!

Klinkt goed, smoelt goed :)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Faxe

Citaat van: Contour op december 21, 2024, 20:55:58Dat is op te lossen met een lichtere modulator, probeer AMSDM7 512fs eens, die is ook erg fraai.

Die werkt wel, ga hem proberen.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Holo Audio Spring 3 Level 2 | Paradigm Persona 3F | REL S/510 | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus met Forester F2 voeding | Degritter

Contour

Mijn nucje (i3) is ook niet zo krachtig. Dus heb wel wat ervaring inmiddels daarmee om DSD 256 goed aan het klinken te krijgen...  ;D

Faxe

Citaat van: Contour op december 21, 2024, 21:05:52Mijn nucje (i3) is ook niet zo krachtig. Dus heb wel wat ervaring inmiddels daarmee om DSD 256 goed aan het klinken te krijgen...  ;D

Gebruik je de NUC alleen voor HQPlayer of ook als Roonserver?

Contour

Roon staat ook op de nuc, samen met windows 10.

Net ff gechecked, met poly sinc gauss long + AMSDM7 512fs zit de processor nu maar op 45% met de sinc M trekt die het meestal ook nog wel. Alleen als windows op de achtergrond nog dingen gaat doen, kan het krap worden.

Roon spreekt de processor trouwens nauwelijks aan, maar consumeert dam wel weer veel geheugen.

Hannibal_

Ik had de panelen gemist.
Mooi werk! Maar best nog een klusje geweest denk ik?

Had je de panelen achter de luidsprekers al, of in een keer met het plafond aangepakt?

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 ME, MiniDSP Flex Digital, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos Connect+RL 60.2.

Faxe

Panelen achter de luidsprekers en een akoestisch paneel met afbeelding heb ik al een tijdje. Het monteren van de panelen heb ik laten doen. 2 monteurs die dit geregeld doen zijn ongeveer 3 uur bezig geweest.

De 2 panelen achter de luidsprekers zijn 190x120 cm. Het paneel met afbeelding is 100x170cm en de panelen aan het plafond zijn 1,59x1,19. Per saldo bijna 14m2 aan panelen. Hiermee heb ik nu een prima akoestiek in een kamer die qua wanden voor zo'n 30% uit glas bestaat.

Hannibal_

Citaat van: Faxe op december 22, 2024, 13:30:03Panelen achter de luidsprekers en een akoestisch paneel met afbeelding heb ik al een tijdje. Het monteren van de panelen heb ik laten doen. 2 monteurs die dit geregeld doen zijn ongeveer 3 uur bezig geweest.

De 2 panelen achter de luidsprekers zijn 190x120 cm. Het paneel met afbeelding is 100x170cm en de panelen aan het plafond zijn 1,59x1,19. Per saldo bijna 14m2 aan panelen. Hiermee heb ik nu een prima akoestiek in een kamer die qua wanden voor zo'n 30% uit glas bestaat.

Cool!

Glas is altijd lastig inderdaad.
Mooi dat je het toch goed hebt gekregen
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 ME, MiniDSP Flex Digital, Sonos Magna Connect

Faxe

Vanavond de nieuwste versie van HQPlayer geïnstalleerd. Deze is weer beter geoptimaliseerd waardoor ik nu ook prima DSD 512 kan gebruiken.

Vind het lastig om zo 1,2,3 te bepalen of het beter klinkt, maar ik denk het wel  :tounge2:

Faxe

Sinds afgelopen dinsdag heb ik de Holo Audio Red in huis. Een netwerkstreamer op basis van een Pi Compute Module 4. Mooie van dit apparaat is dat je er zelf software op kunt installeren/gebruiken via een geheugenkaart. Ben begonnen met de software van Holo Audio zelf, daarna Ropieee geprobeerd en op dit moment Gentooplayer. Laatstgenoemde klinkt het beste heb ik het idee.

Gebruik de streamer als Netwerk Audio Adapter (NAA) voor HQPlayer. Gebruik op dit moment een i2s kabel tussen de Red en Spring dac maar USB kan uiteraard ook.

Dit zijn de instellingen die ik op dit moment gebruik in HQPlayer

mmuetst

Ik kreeg het nare nieuws binnen van de zus van @Faxe in het topic van @brt dat hij overleden is: "Helaas is hij 17 juli overleden" Voor alle familie, gecondoleerd. @Faxe was altijd een zeer gewaardeerde forum lid. Rust zacht @Faxe  :(
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

Richi

Wat een vreselijk nieuws! Rust zacht Faxe. En ik wens de nabestaanden sterkte met dit verlies.
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Matrix Audio MS-1c • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • A*BNB 2x12" push-pull subwoofer • Audioquest Niagara 1200 • Audioquest bekabeling • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini i7 GentooPlayer Roon Server Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

blue-eyes

Schrikken...... echt slecht nieuws, RIP Faxe!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Kwabbernoot

Jezus!
Hij zal gemist worden.
Heel veel sterkte gewenst voor zijn familie en vrienden.
Rust zacht.

brt

Gecondoleerd met dit verlies, veel sterkte aan de familie gewenst
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Xander32

Och, bah 😞
Gecondoleerd en sterkte voor allen die hem kent.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Lumin U2  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Peerless Monster

Potverdikkie dit is weer ongelofelijk slecht nieuws. Hij heeft niet heel lang kunnen genieten van zijn streamer.
Het is al weer even geleden.

Gecondoleerd.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

JoWa

Gcondoleerd met het verlies van Faxe.
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Audio-GD Master 10MK2 - Spendor D7 - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / Hifiman Ayra Stealth / B&O Beoplay HX

Mijn showcase

Rien59

Pffff,daar schrik je toch ff van.
Familie en vrienden... heel veel sterkte
Gecondoleerd
Atoll sda 200 signature
Luidsprekers :  XTZ99.36 flr
Audiolab 6000 CDT. Optische kabel LKE
Luidspreker kabel : Linn L20 cable.
XTZ 10.12 edge subwoofer

Hannibal_

Ow...

Dat is schrikken.
Gecondoleerd aan de familie en vrienden/bekenden.

Faxe

Bedankt allemaal!  Het was inderdaad ook voor ons schrikken. Hij heeft een hartstilstand op ongeveer 300 meter van zijn huis gehad. Reanimeren is niet gelukt wel volop geprobeerd. Ik had geen idee van dit forum maar zag ineens een vermelding in zijn mail en dacht maar even reageren.

Aangezien hij alleenstaand was moest ik samen met mijn broer alles regelen.

Al zijn geluidsapparatuur ed is weer verkocht.

brt

Citaat van: Faxe op december 22, 2025, 18:21:50Bedankt allemaal!  Het was inderdaad ook voor ons schrikken. Hij heeft een hartstilstand op ongeveer 300 meter van zijn huis gehad. Reanimeren is niet gelukt wel volop geprobeerd. Ik had geen idee van dit forum maar zag ineens een vermelding in zijn mail en dacht maar even reageren.

Aangezien hij alleenstaand was moest ik samen met mijn broer alles regelen.

Al zijn geluidsapparatuur ed is weer verkocht.

Vind je het prettig als zijn topic blijft bestaan, of liever verwijderen? Want dan kunnen we dat aan de moderators van dit forum vragen. Zelfde geldt voor zijn account.

Sterkte met dit verlies.
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue