Audio En Zo

Gestart door AudioEnZo, november 12, 2014, 08:39:21

« vorige - volgende »

AudioEnZo

Oh ik ben ook erg van de wetenschap hoor, dus het strookt al vrij snel bij mij. Alleen ik ben wel van mening dat de wetenschap (nog) niet alles weet. Soms wordt op iets verder onderzocht en blijkt het toch ietsje anders en moeten ze eerder geponeerde stellingen bijstellen. Met gehoor en hoe hersenen zaken verwerken kan dat zomaar zo zijn.

Just saying

Kurt

Gelukkig weten we nog niet alles... Ik zou me anders rotvervelen, iederdag opnieuw. :)

AudioEnZo

Mooi, dan zitten we daarmee op 1 lijn 👍🏻

chansig

Citaat van: AudioEnZo op december 26, 2024, 14:51:16Oh ik ben ook erg van de wetenschap hoor, dus het strookt al vrij snel bij mij. Alleen ik ben wel van mening dat de wetenschap (nog) niet alles weet. Soms wordt op iets verder onderzocht en blijkt het toch ietsje anders en moeten ze eerder geponeerde stellingen bijstellen. Met gehoor en hoe hersenen zaken verwerken kan dat zomaar zo zijn.

Just saying

Ook mee eens. Er is wel een maar, maar die laat ik lekker maar zitten.

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JBL 8400P, Monitor Audio RSW12,  Monitor Audio RXW12, Paradigm PW link,  akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AudioEnZo

Je "maar" is voor mij geen probleem Hans  ;D

Maar zo eerst aan het 2e Kerstmaal!

chansig

Bij deze: maar.

Eet smakelijk. Ik ga mijn stoofvlees even opwarmen. 2e kerst is hier: eet wat je lekker vindt. Dochterlief..Biefstuk, Sushi, carpaccio, ijs, mijn vrouw....meloen met Ham, Sushi en suikervrij ijs. Ikzelf...normaal biefstuk met friet. Maar vandaag stoofvlees met friet, Carpaccio en Ijs.

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JBL 8400P, Monitor Audio RSW12,  Monitor Audio RXW12, Paradigm PW link,  akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Hannibal_

Citaat van: chansig op december 26, 2024, 17:01:45Bij deze: maar.

Eet smakelijk. Ik ga mijn stoofvlees even opwarmen. 2e kerst is hier: eet wat je lekker vindt. Dochterlief..Biefstuk, Sushi, carpaccio, ijs, mijn vrouw....meloen met Ham, Sushi en suikervrij ijs. Ikzelf...normaal biefstuk met friet. Maar vandaag stoofvlees met friet, Carpaccio en Ijs.

Gr. Hans

Stoof met friet?
Je zou zo hier, vlakbij België, kunnen komen wonen...

Smullen!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Kurt

Citaat van: Hannibal_ op december 26, 2024, 17:52:28Stoof met friet?
Je zou zo hier, vlakbij België, kunnen komen wonen...

Smullen!
Met stoofvlees wordt in Be niet gelachen! :) Mijn ma (88j) maakt dat het best. Mijn vrouw probeert dat te imiteren, maar dat lukt niet. Wetende dat de klok tikt (van mijn ma)... DAT is pas een wereldprobleem! :)

Hannibal_

Citaat van: Kurt op december 26, 2024, 19:25:02Met stoofvlees wordt in Be niet gelachen! :) Mijn ma (88j) maakt dat het best. Mijn vrouw probeert dat te imiteren, maar dat lukt niet. Wetende dat de klok tikt (van mijn ma)... DAT is pas een wereldprobleem! :)

Ik lachte er ook niet mee hoor.
Is een kunst.

We hebben een kookclub waarin ook een Belgisch stel zit en de bedoeling is bijzondere gerechten zo veel mogelijk zelf te maken.

Dat stel maakte stoof friet en dat was het beste gerecht uit de tien jaar dat we dat al doen. En dat is niet door inferieure kwaliteit van de rest van de gerechten.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

AudioEnZo

Klinkt allemaal heerlijk!

Wij hebben bij Globe in Warmenhuizen gegeten, samen met zoonlief, schoondochter en de 2 kleinkids. Erg lekker en gezellig  :P

Theodorus

Citaat van: AudioEnZo op december 24, 2024, 09:11:03Inmiddels is de nieuwe Gentooplayer licentie actief en speelt er weer lustig op los. Het verschil met RoPieeeXL software is in mijn beleving wederom duidelijk. Gentooplayer geeft meer verfijning en inzicht in de muziek, er is meer rust (sorry Kurt  ;D )

Ik heb geen verschil in klank kunnen waarnemen tussen de RPi 3 en RPi 5. Wel reageert het allemaal veel rapper, vooral herstarten na een aanpassing en draait Gentooplayer probleemloos in het RAM geheugen zonder eerst allerlei software te de-ïnstalleren.

Ik ga nog wel wat experimenteren met Squeezelite. Dat wordt ook door ROON ondersteunt en maakt in dat geval geen gebruik meer van RAAT (Roon Advanced Audio Transport) maar van SlimProto tussen ROON server op de NUC en Gentooplayer op de Mano Ultra.
Het werkt sowieso al maar moet goed gaan zitten om op mijn gemak een en ander te beluisteren.

En Jos van Magna komt nog terug om een koelblokje te installeren in de Mano. De CPU wordt zo'n 64 graden. Op zich niet schokkend maar een koelelement kan zo'n 15 graden schelen en dat is wat beter voor de levensduur.

Hoi Rene,

Mijn opzet is zeer vergelijkbaar met die van jou. Na de verbetering van Gentooplayer te hebben ondervonden heb ik een volgende (mooie) stap gemaakt door Diretta te gaan gebruiken. Waar jij Squeezelite wil gaan gebruiken om Roon Raat te omzeilen heb ik dat gedaan met HQplayer. De resulaten zijn positief, met name het podium groeid naar alle kanten (ik gebruik geen upsampling en filters in HQplayer met de NOS Holo audio dac). HQplayer kan je gratis een maand resten testen (elk helft uur opnieuw opstarten), maar is wel wat duurder dan Gentooplayer en/of Dirac in aanschaf.
Ben wel benieuwd naar je ervaringen met Squeezelite.
Troels Gravesen Seas CNO-4, Townsend supertweeters, Naim NAP 250 new classic, HoloAudio Spring 3 KTE, Mano Ultra MKiiiv5 (Roon/Gentooplayer/Diretta/HQplayer), Audioquest Niagara 3000,  Network Acoustics ENO netwerkfilter

AudioEnZo

Diretta en HQplayer zijn zaken welke ik zeker ook nog eens ga uitproberen. Moet nog even uitvogelen wat daar voor nodig is, ben er niet zo op gebrand om de NUC waar Roon op draait om te bouwen of er nog meer hardware tegenaan te gooien.