EzMe's Hifi geschiedenis; update: "Marantz <3 Tannoy"

Gestart door EzMe, december 20, 2013, 14:30:42

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Fraai :thumbs-up:.

Puur voor `t oog of waren er ook nog andere argumenten ¿
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

EzMe

Dank u! Ik moet zeggen dat ik er zelf ook zeer content mee ben. :) Naast het feit dat ik het er erg mooi uit vind zien, probeer ik hiermee tevens mijn onderburen te ontlasten. Ik woon namelijk in een appartementencomplex. Gelukkig hebben ze nog eerder geklaagd maar dat wil ik graag zo houden.

"Voetjes van de vloer"

Zoals je kunt zien op de foto's heb ik een laminaat vloer en staan mijn luidsprekers niet op spikes maar op kleine pootjes. Door er een zware tegel onder te leggen hoop ik minder geluid door te geven aan de vloer (steen resoneert immers zeer slecht) wat tevens de geluidskwaliteit ten goeden komt. Een win win dus.

Overigens heb ik nog geen écht verschil kunnen waarnemen aangezien ik momenteel een oude tijdelijke versterker er aan heb hangen.Ik wil graag gaan upgraden naar een Musical Fidelity A5 al lees is dat de Marantz premiums het ook heel goed doen met Tannoy. Ik denk dat ik me daar nog iets verder in ga verdiepen... ;)
Home: Marantz PM11S1 | Tannoy D700 | HTPC bediend met Logitech diNovo Edge | Musical Fidelity V-DAC II | Panasonic Viera TX-P42G10
Car: Alpine 137 BTi | Alpine PXA-H100 | Mosconi AS 100.2 x2 | Focal 165 KRX2 | Helix P12W
Showcase: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=139303.0

felix01

Mooie set,mooi verhaal!Heb zelf ook nog de onkyo integra 809 versterker met Dx 706 cd speler gehad.Heeft lang geduurd tegen dat ik waardige opvolgers had. :headbanging:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Xander32

Hier voor heb ik ook een MF A5 gehad. Een krachtige versterker, mooi ding. Echter, mijn huidige doet er betreft kracht niet voor onder en is meer transparant.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

EzMe

Citaat van: felix01 op april 25, 2014, 21:28:59
Mooie set,mooi verhaal!Heb zelf ook nog de onkyo integra 809 versterker met Dx 706 cd speler gehad.Heeft lang geduurd tegen dat ik waardige opvolgers had. :headbanging:

Ik moet zeggen dat die ik amp nog nooit hebt gehoord maar Onkyo heeft zeker mooie spullekes gemaakt!

Citaat van: Xander32 op april 25, 2014, 22:25:26
Hier voor heb ik ook een MF A5 gehad. Een krachtige versterker, mooi ding. Echter, mijn huidige doet er betreft kracht niet voor onder en is meer transparant.

Jip, enerzijds kan ik het eigenwijze karakter van MF altijd wel waarderen. Ze zijn bereid altijd een eigen pad in te slaan en beslissingen te nemen die andere merken niet durven. Ook heb ik het gevoel altijd erg veel bang voor de buck te krijgen. Bij andere merken moet vaak veel voor de merknaam worden betaald.
Wat betreft Marantz ben ik verlieft geworden op de oude warme sound die ze helaas tegenwoordig niet meer hebben. De moderne amps weten me ook nog steeds te verbazen. Ze klinken nooit hard of edgy maar tegelijkertijd wel erg sprankelend en opwindend. Optisch gezien vind ik Marantz overigens de aller mooiste versterkers maken. Zeker zo'n zwarte PM15S2LE. De champagne PM11's vind ik er bijvoorbeeld minder mooi, al zij het nog altijd beauties!

Een PM15S2LE kost denk ik toch al snel een €1800,- waar een A5 eerder voor de helft van de prijs te koop zal zijn. Ook dat speelt toch wel mee.
Home: Marantz PM11S1 | Tannoy D700 | HTPC bediend met Logitech diNovo Edge | Musical Fidelity V-DAC II | Panasonic Viera TX-P42G10
Car: Alpine 137 BTi | Alpine PXA-H100 | Mosconi AS 100.2 x2 | Focal 165 KRX2 | Helix P12W

Xander32

... die van mij gaat ergens dit jaar op de markt komen. Dan ga ik over op z`n grote broer of op een buizenversterker.

De opvolger van de 15LE is de PM14s1. Die zal idd. tegen de €1800,- kosten indien je het juiste adres die opdracht geeft. Anders ruim boven de 2 mille.

EzMe

Oeeh, als ik dan nog niet voorzien ben, kom ik graag eens luisteren :)

EzMe

Na een hele tijd helaas minder met audio bezig geweest te kunnen zijn, heb ik mijzelf gisteren verrast op een nieuwe amp! Jawel! Ik ben vandaag jarig en vond dat wel een gepast "kadootje". Ik heb verschillende opties overwogen. Wil graag nog een een MF A1008 bezitten maar deze wordt maar weinig aangeboden. Nog net voor de kerst bood onze wel bekende forum sponsor H&C een mooie Marantz PM11S1 aan. Zoals ook eerder aangegeven ben ik altijd erg geinteresseerd geweest in Marantz. Zeker in combinatie met mijn Tannoy luidsprekers. Ik zou bijna zeggen, een match made in heaven.

Luisterruimte H&C

Gisteravond gaan luisteren. De Marantz stond bij aankomst mooi onder een lamp waardoor ik er even goed omheen kon lopen. Hij maakte gelijk indruk, wat een beest van een versterker! Hij zag er helemaal strak uit. Geen krasje, deukje of iets anders. Hij leek zo uit de fabriek te komen. Naar wat ik begreep heeft deze maar één vorige eigenaar gekent en heeft deze hem ingeruild voor een S3. Misschien we een forumgenootje?

Snel de versterker aangesloten. Helaas had Marcel geen vergelijkbare (Tannoy) luidsprekers staan waardoor het geluid in mijn eigen woonkamer zeer zeker anders zou klinken. Ik was gelijk onder de indruk van de grote soundstage. De amp lijkt zonder moeite de speakers aan te sturen. Ik vind het altijd moeilijk om geluid uit te drukken in woorden maar na het beluisteren van deze amp begrijp ik ineens wat mensen bedoelen met "vloeibaar". Ook het detail in de muziek is opvallend. Het ademen van de artiest en het aanslaan van gitaren klinkt ineens alsof je er deel van uitmaakt. Live!

Vandaag ga ik em eens flink aan de tand voelen en volgt er meer info :)

Snel nog even plaatje van gisterenavond:

joey01

KlipschHT

Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, BK XXLS 400 DF, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

Gefeliciteerd met de fraaie 11 :thumbs-up:. Inderdaad een erg mooie match; Marantz-Tannoy. Genieten maar.

Robiwan

Citaat van: EzMe op december 30, 2015, 12:48:10
Na een hele tijd helaas minder met audio bezig geweest te kunnen zijn, heb ik mijzelf gisteren verrast op een nieuwe amp! Jawel! Ik ben vandaag jarig en vond dat wel een gepast "kadootje". Ik heb verschillende opties overwogen. Wil graag nog een een MF A1008 bezitten maar deze wordt maar weinig aangeboden. Nog net voor de kerst bood onze wel bekende forum sponsor H&C een mooie Marantz PM11S1 aan. Zoals ook eerder aangegeven ben ik altijd erg geinteresseerd geweest in Marantz. Zeker in combinatie met mijn Tannoy luidsprekers. Ik zou bijna zeggen, een match made in heaven.

Luisterruimte H&C

Gisteravond gaan luisteren. De Marantz stond bij aankomst mooi onder een lamp waardoor ik er even goed omheen kon lopen. Hij maakte gelijk indruk, wat een beest van een versterker! Hij zag er helemaal strak uit. Geen krasje, deukje of iets anders. Hij leek zo uit de fabriek te komen. Naar wat ik begreep heeft deze maar één vorige eigenaar gekent en heeft deze hem ingeruild voor een S3. Misschien we een forumgenootje?

Snel de versterker aangesloten. Helaas had Marcel geen vergelijkbare (Tannoy) luidsprekers staan waardoor het geluid in mijn eigen woonkamer zeer zeker anders zou klinken. Ik was gelijk onder de indruk van de grote soundstage. De amp lijkt zonder moeite de speakers aan te sturen. Ik vind het altijd moeilijk om geluid uit te drukken in woorden maar na het beluisteren van deze amp begrijp ik ineens wat mensen bedoelen met "vloeibaar". Ook het detail in de muziek is opvallend. Het ademen van de artiest en het aanslaan van gitaren klinkt ineens alsof je er deel van uitmaakt. Live!

Vandaag ga ik em eens flink aan de tand voelen en volgt er meer info :)

Snel nog even plaatje van gisterenavond:

wat een spullen allemaal van jou?
Naim Supernait | Naim Hicap 2 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N | Naim I Supply |  Denon DP60L+Ortofon 2M red | Neat Motive SX2

pietjepc

Robiwan

Naim Supernait | Naim Hicap 2 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N | Naim I Supply |  Denon DP60L+Ortofon 2M red | Neat Motive SX2

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

EzMe

BJF

Citaat van: EzMe op december 30, 2015, 12:48:10
(...)

Luisterruimte H&C

(...)

Je hebt hoop ik wel gemerkt dat er 'iemand' stiekem een foto van je maakte?
NAD M10 V2
Elac FS247

patsijb

mooie amp..trouwens die grote onkyo voor/eidn zijn ook erg gaaf..

W.Otter

Citaat van: BJF op december 31, 2015, 08:02:48

die iemand zal hij zelf wel zijn in de weerspiegeling van de tv?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

EzMe

Citaat van: BJF op december 31, 2015, 08:02:48

Hahaha ja, ik zal achteraf ook een soort van geest achter de TV ;) Creapy  :tongue2:

Citaat van: patsijb op december 31, 2015, 08:35:41
mooie amp..trouwens die grote onkyo voor/eidn zijn ook erg gaaf..

Jaa, daar ben ik eigenlijk nog steeds een beetje verliefd op. Zodra je de eindversterker aanzetten, gingen eerst rode lampjes achter de VU's branden waarna ze naar enkele seconden op groen sprongen en de amp klaar was om gebruikt te worden. Ik heb daar nog ooit een filmpje van gemaakt. Niet de beste kwaliteit maar toch..

Je ziet ze bijna niet meer voorbij komen maar toevallig werden er van de week twee aangeboden op marktplaats. Te koop aangeboden in Belgie maar kan ze niet meer terug vinden. Wellicht zijn ze al verkocht.

Inmiddels heb ik de PM11 wat beter aan de tand kunnen voelen en hoe meer muziek is luister, hoe meer tevreden ik wordt. Vooral het mid en hoog is echt heel mooi. Heel gedetailleerd en, ik heb het woord al eerder gebruikt, vloeibaar.
De soundstage is echt huuge. Ik heb wat geexperminteerd met het indraaien van de luidsprekers. Als je ze een beetje indraait wordt de soundstage erg groot en lijken de speakers bijna te verdwijnen. (Check Cosmic Flute van Kickbong!) Eerste keer dat ik dat op mijn eigen set heb ervaren. De bass daarentegen valt daarna tegen. Deze komt beter tot zijn recht als de speakers recht naar voren gericht staan. Nu heb ik denk ik ook niet de meest makkelijke luisterruimte. Eigenlijk is het een betonnen blokkendoos met aan de linkerkant een klein nisje wat mogelijk voor reflexies zorgt. Zou een vloerkleedje voor verbeteringen kunnen zorgen?

In mijn auto heb ik goede verbeteringen kunnen doorvoeren met een DSP. Nu zijn toevallig twee maatjes van mij aan het experimenteren met DiracLive. De DSP software die meegeleverd wordt in de MiniDSP's (https://www.minidsp.com/) De resultaten laten nog even op zich wachten maar wellicht heeft iemand hier ook al ervaringen mee. Ik vraag me af of je hiermee namelijk bassdipjes kunt corrigeren. Alle input is welkom.

frank2

Ja dat helpt,vraag kingpin maar die gebruikt dirac
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

erik s.

Maar als de dip komt door de ruimte kun je dsp-en wat je wilt, die verdwijnt niet.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

EzMe

Citaat van: frank2 op december 31, 2015, 11:59:58
Ja dat helpt,vraag kingpin maar die gebruikt dirac

Ik zie dat je de software 2 weken gratis kunt proberen. Lijkt me leuk om eens mee te experimenteren.

Citaat van: erik s. op december 31, 2015, 12:34:08
Maar als de dip komt door de ruimte kun je dsp-en wat je wilt, die verdwijnt niet.

Ik begrijp dat de dip blijft maar deze kun je dan wel corrigeren, toch?

erik s.

Citaat van: EzMe op december 31, 2015, 12:49:43
Ik zie dat je de software 2 weken gratis kunt proberen. Lijkt me leuk om eens mee te experimenteren.

Ik begrijp dat de dip blijft maar deze kun je dan wel corrigeren, toch?
Je kunt er door de dsp zo veel vermogen in pompen als je wilt, maar dat heeft dan meestal geen effect.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

BJF

NAD M10 V2
Elac FS247