metropolis blue-ray

Gestart door buizesmurf, december 7, 2013, 14:05:39

Vorige topic - Volgende topic

buizesmurf

waar kan ik de blue ray versie kopen van langs film uit 1927 "Metropolis" met nedelandse ondertiteling..

StefaanD

Er schijnt een benelux versie te zijn, en dat is voor zover ik weet en kan nagaan de enige versie met NL inter-/ondertitels

Ronin79

De film Metropolis komt uit het Stomme tijdperk, dus er zal geen spraak aanwezig zijn
(volgens een member van DVD.nl) Al staat er bij de omschrijving (Blu-ray.com)
speech: German (bij de Engelse Blu-Ray versie). Maar een 3e bron spreekt dit weer tegen.

Ik citeer uit een review:

Visueel is Metropolis één stuk genieten. De scènes zien er allemaal stuk voor stuk zo mooi uit.
De view over de steden, de machine's, de renbaan, maar ook de overstroming en de explosies.
Jammer dat net die twee scènetjes niet zijn terug gevonden. Zo sneu vind ik dat.
Omdat de film geen spraak heeft is er natuurlijk overvloedig muziek. Iets kenmerkend voor de stomme film uiteraard.
Ook dat is weer geweldig gedaan. Meeslepend, spannend en het geeft zoveel sfeer aan de film.
Dit is echt iets wat de huidige films beter en meer moeten bevatten. Muziek die je meetrek in zo'n film, die je emotie
laat voelen en die je uit je stoel doet veren. Dit alles heeft Metropolis gewoon.

Ik denk dat ze de tussentitels bedoelen, omdat sommige daaraan refereren.

Volgens informatie kun je beter de Engelse versie kopen, die heeft namelijk de
oorspronkelijke versie van de film op disk staan. Wat ik verder weet is dat deze film
dacht ik ooit in Engeland, in een Steelbook vorm is uitgekomen. Hoe dan ook ....

Je kunt de film oa. hier kopen (Special Edition + boek);

http://www.amazon.co.uk/Metropolis-Blu-ray/dp/B0041SMF50?SubscriptionId=AKIAIY4YSQJMFDJATNBA&tag=bluraycom-21&linkCode=xm2&camp=2025&creative=165953&creativeASIN=B0041SMF50&m=A3P5ROKL5A1OLE

Wil jij toch gewoon de NL versie:

http://www.bol.com/nl/p/complete-metropolis/9200000017079248/