Marantz SR8500 gaat niet meer aan

Gestart door Arjen221, december 7, 2013, 11:12:03

Vorige topic - Volgende topic

WickedGame

Thanatos

Bleek een defect in de voeding. +5V was dood en dit voerde naar wat defecte diodes en slechte solderingen in de voeding.

Foto's spreken voor zich. Een reparatie die nog wel loont. Het zijn niet meer de nieuwste receivers maar zonde om aan de kant te zetten bij een dergelijk defect.

Slechte verbindingen

Nog meer echt slechte verbindingen of zelfs onderbrekingen.

En weer in bedrijf

H&C Hifi

Zoiets was idd te verwachten, kosten zullen dan ook reuze meevallen en idd de moeite.

Thanatos

Ja inderdaad. Kijk is de CPU defect of iets anders lastig te vervangen. Dan houdt het gouw op.

Gelukkig in dit geval reparabel en zeker de moeite nog.

SB MARANTZ

@Thanatos: Wat ik al dacht dus................Zou ook even het eindtrapje nalopen.....die tin zal ook daar niet je dat zijn.

Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
[email protected]

Thanatos

Citaat van: SB MARANTZ op december 10, 2013, 22:11:15
@Thanatos: Wat ik al dacht dus................Zou ook even het eindtrapje nalopen.....die tin zal ook daar niet je dat zijn.

Gezien het budget/restwaarde alleen in overleg alleen voor herstel gekozen. Anders wordt het kostenplaatje wel ineens heel anders.

SB MARANTZ

Alleen de ''schroef en demonteer/monteer tijd'' al!!

Goed veur de pronator teres whehehe

Marantz tube gear.

[email protected]

SB MARANTZ

Citaat van: frank2 op december  8, 2013, 10:33:01
complete kolder van iemand die nog nooit een anthem heeft gehoord, zeker niet thuis in z'n eigen omgeving. Een anthem mits goed geconfigureerd klinkt beter dan een Leben. testen zeggen niet alles.

Ik luister noodgedwongen naar de luidsprekers en de akoestiek.
Versterkers met NFB waar elke versterker mee werkt versterkt kaarsrecht binnen minimaal 1 dB en dat is niet eens echt strak.
Onder akoestische omstandigheden praat je over rustig 10 tot 20 dB en dat verdeeld over het audio spectrum van de mens.
Verder kan er een beetje dieper gemeten worden dan wij mensjes waar kunnen nemen.
Of je moet een bio stabiel kopen natuurlijk.

:popcorn:
Marantz tube gear.

[email protected]

twani

Citaat van: SB MARANTZ op december 10, 2013, 22:40:23
Ik luister noodgedwongen naar de luidsprekers en de akoestiek.
Versterkers met NFB welke elke versterker mee werkt versterkt kaarsrecht binnen minimaal 1 dB.
Onder akoestische omstandigheden praat je over rustig 10 tot 20 dB en dat verdeeld over het audio spectrum van de mens.
Verder kan er een beetje dieper gemeten worden dan wij mensjes waar kunnen nemen.
Of je moet een bio stabiel kopen natuurlijk.

:popcorn:
Ik vond het wel een mooi stukje "Proza" van Frank eigenlijk :D

Ohw ja, mooi dat je de 8500 weer aan de gang gaat maken ;)

SB MARANTZ

Marantz tube gear.

[email protected]

Thanatos

Citaat van: SB MARANTZ op december 10, 2013, 22:46:21
Die draait reeds ...... :crazy:

Ga je nu ook al met mijn credits schuiven  O0  :D

SB MARANTZ

Vandaar ook de  :crazy:

Your the master.  whehehehe
Marantz tube gear.

[email protected]

Xander32

Citaat van: Thanatos op december 10, 2013, 22:51:55
Ga je nu ook al met mijn credits schuiven  O0  :D
... ow, jij ookal? Ik verwijs steevast mensen vanaf dit forum naar S_BMarantz en Hal9000 op het buurforum, maar ik dien mijn aanbevelingen uit te breiden?

8)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Vik

Hier is de SR 8500 gemeten :

All channels driven continuously into 8-ohm loads:
0.1% distortion at 80.6 watts
1% distortion at 97.1 watts

http://www.soundandvision.com/content/psb-visionsound-300-speaker-system-and-marantz-sr8500-av-receiver-ht-labs-measures-marantz

@ the T.S. : Mooi dat het is opgelost.  :thumbs-up:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

GPO

Citaat van: vik op december 11, 2013, 08:16:18
...
All channels driven continuously into 8-ohm loads:
0.1% distortion at 80.6 watts
1% distortion at 97.1 watts
...

Met 5.1 is het nog wat hoger:

".... Five channels driven continuously into 8-ohm loads:
0.1% distortion at 110.9 watts
1% distortion at 121.6 watts ...."

8 Ohm / 4 Ohm meting op 2 kanalen ook goed:

".... two channels driving 8-ohm loads, reaches 0.1-percent distortion at 142.4 watts and 1-percent distortion at 168.2 watts. Into 4 ohms, the amplifier reaches 0.1-percent distortion at 216.9 watts and 1-percent distortion at 244.6 watts. ..."

Gewoon een goede voeding in deze Marantz, beter dan menig andere receiver (zelfs de tegenwoordige 'topklasse' SR7008).

GPO
Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Panasonic DP-UB424 | Dune BD Prime 3.0 | 5.1.2 Dolby Atmos setup : Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW - Teufel Reflekt (aan het plafond) | Krüger&Matz kabels | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | Xbox One | Google TV 4K

chansig

Citaat van: frank2 op december  8, 2013, 10:33:01
complete kolder van iemand die nog nooit een anthem heeft gehoord, zeker niet thuis in z'n eigen omgeving. Een anthem mits goed geconfigureerd klinkt beter dan een Leben. testen zeggen niet alles.

Kan en mag ik hieruit opmaken dat jij de Leben thuis hebt vergeleken met de Anthem ?

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

twani

Citaat van: chansig op december 11, 2013, 10:48:33
Kan en mag ik hieruit opmaken dat jij de Leben thuis hebt vergeleken met de Anthem ?

Gr Hans
Ik zal het voor deze keer niet als een belediging opvatten Hans :D. Je gaat een oester toch ook niet vergelijken met ordinaire bak patat :D

Nee dus, de Anthem als dedicated pré voor stereo proberen is logischerwijs niet iets dat op mijn "bucketlist" staat. Hoe mal kan je zijn.

Bovendien ga ik helemaal niets proberen of testen op dat gebied, het is top zoals het is.

chansig

Ik ben niet zo van de verschillen waarnemen tussen apparaten (ietwat zwart/wit gesteld). Maar het ging me meer om de post van Frank waarin hij aangeeft dat het kolder is als iemand een apparaat thuis niet heeft geprobeerd om er vervolgens een oordeel over te vellen.

Ik ben dus benieuwd of Frank de Anthem en de Leben thuis heeft vergeleken. Ik ga ervan uit van wel omdat hij aangeeft dat de Anthem (goed ingesteld) beter is als de Leben. Dus even een zekerheidscheck.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

AbZ

Citaat van: twani op december 11, 2013, 12:56:11Je gaat een oester toch ook niet vergelijken met ordinaire bak patat :D
Poetische vergelijking  :worship:
maar niettemin een goede vraag van chansig aan frank2  :thumbs-up:

twani

Citaat van: AbZ op december 11, 2013, 13:15:13
Poetische vergelijking  :worship:
maar niettemin een goede vraag van chansig aan frank2  :thumbs-up:
Maar sinds publicatie van de keiharde cijfers over de Anthem prestaties in stereo, antwoord de man hier niet meer.
Dat terwijl ik de deur voor hem op een kier zette door eerlijk te vermelden dat Harbeth er bij hun ook niet best afkomt. :D

Hanky Panky

Citaat van: twani op december 11, 2013, 14:16:03
Maar sinds publicatie van de keiharde cijfers over de Anthem prestaties in stereo, antwoord de man hier niet meer.
Dat terwijl ik de deur voor hem op een kier zette door eerlijk te vermelden dat Harbeth er bij hun ook niet best afkomt. :D

Tsja harde feiten en persoonlijke emotie gaan nu éénmaal niet goed samen, die luisteren niet naar elkaar  :D

Gevalletje buyer's remorse vermoed ik  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

twani

chansig

Als Frank al uberhaupt antwoord gaat geven dan zal het in de trand zijn van: Ik ga hier niet meer reageren.

Gr Hans