Het Pink Floyd topic

Started by Joris1971, November 30, 2013, 08:48:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eduard

Misschien bega ik voor de die hards nu een grote fout, maar ik heb net 2 kaartjes gekocht voor

Pink Project, de succesvolle Pink Floyd tributeband onder leiding van Peter Chattelin, maakt zich op voor een nieuw hoogtepunt. De band wordt daarbij ondersteund door het 70-koppige The Hague Youth Symphonic Orchestra.

http://www.hifi.nl/artikel/23873/Pink-Project-organiseert-uniek-event.html

lynch1979

Quote from: eduard on October 17, 2015, 15:55:53
Misschien bega ik voor de die hards nu een grote fout, maar ik heb net 2 kaartjes gekocht voor

Pink Project, de succesvolle Pink Floyd tributeband onder leiding van Peter Chattelin, maakt zich op voor een nieuw hoogtepunt. De band wordt daarbij ondersteund door het 70-koppige The Hague Youth Symphonic Orchestra.

http://www.hifi.nl/artikel/23873/Pink-Project-organiseert-uniek-event.html

Helemaal geen grote fout, heb ze al een paar keer live gezien en ik kan je vertellen dat je er geen spijt van gaat krijgen.

eduard

Hoi Lynch
Dat is ook mijn verwachting. Ik heb ze nog nooit live gezien maar veel goede dingen overgelezen en gehoord. :)



RobertVanWoerden

Pink Project is een goede tribute band, ga je zeker geen spijt van krijgen.

Enkele jaren geleden heb ik ze in Alphen gezien met hun uitvoering van The Wall. Erg goed, en eigenlijk beter dan hetgeen de playbackende Roger Waters de laatste jaren de wereld mee rond gegaan is.

peterrr

Ik heb ook een paar jaar geleden hun gezien ( theater de "Flint") the Wall.
Zat gewoon propvol! Dat verbaasde me eerst voor een tribute  band!

Na de show niet meer  ;)
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Bama


advr

#306
Pink Project met een bekende zanger, makkelijk te herkennen als....

Het was een prachtige show in een bomvol Ahoy 2012!!
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

scrutinizer

Quote from: advr on October 17, 2015, 18:36:04
Pink Project met een bekende zanger, makkelijk te herkennen als....

Het was een prachtige show in een bomvol Ahoy 2012!!
:music: ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Raymond187

Heb nu.
Whish you where here.  UK vinyl Quadra phonic.  Opstaan   :clapping:
Shine on you crazy diamondddd

Yeahhhh  :headbanging:

Joris1971

Ik ga vanavond naar de scvhouwburg de pink Floyd sound, ook een tribute band... ben erg benieuwd.

Joris1971

Zojuist Roger Waters The Wall binnengehaald (nieuwe uitvoering)
Ben zeer benieuwd

advr

Quote from: Joris1971 on November 21, 2015, 20:23:07
Zojuist Roger Waters The Wall binnengehaald (nieuwe uitvoering)
Ben zeer benieuwd

Voorlopig hou ik het bij het origineel :-)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Martin!!!

Quote from: Joris1971 on November 21, 2015, 20:23:07
Zojuist Roger Waters The Wall binnengehaald (nieuwe uitvoering)
Ben zeer benieuwd

Vertel eens ouwe,  wat vind je er van?
mainly British stuff

jurrien1962

Quote from: Joris1971 on November 21, 2015, 20:23:07
Zojuist Roger Waters The Wall binnengehaald (nieuwe uitvoering)
Ben zeer benieuwd
Niet onaardig vind ik. Hopelijk is hij nu wel een keer klaar met het uitmelken van zijn jeugdtrauma: hoe lang moeten we Eric Flechtcher (vader, gedood in WO II) en nu ook nog George Henry Waters (grootvader, gedood in WO I) ontmoeten als sleutelfiguren voor zijn muziek? Natuurlijk The Wall heeft daar alles mee te maken maar een beetje als uitmelken voelt het nu wel aan. De tranen hebben iets van krokodillentranen.
Registratie van het concert van de 30th Anniversary-tour van The Wall is wel mooi gedaan (heb het concert in de Arena gezien). Het was nog mooier geweest als Waters de opnamen van (ik meen) Londen had gebruikt waar David Gilmour het fabuleuze nummer Comfortably Numb meespeelde. Zal wel te veel haken en ogen hebben gehad, maar toch ... was mooi geweest voor de PF fans.

Joris1971

#315
Quote from: Martin!!! on November 21, 2015, 22:25:35
Vertel eens ouwe,  wat vind je er van?

Nu even aan het luisteren... Zacht opgenomen vind ik, verder vind ik de kwaliteit vd opname ook niet echt geweldig (beginnummer in the flesh)
Zit nu another brick part 1 te luisteren en die klinkt al beter.

mrrepel

Als kind ben ik maximaal "verpest" met muziek als Pink Floyd, Led Zeppelin, Queen etc. etc.

Als 8 jarige wilde ik dan ook graag met mijn ouders mee naar Pink Floyd, the Wall in Berlijn. Ik moest maar wachten tot ik "groot was"....

Als 12 jarige toch iets groter en samen met mijn ouders naar The Division Bell in Rotterdam. Als kereltje van 12 kijk je je ogen uit. Nog nooit bij een concert geweest en nu stonden mijn idolen op podium. Een concert om niet meer te vergeten. Zeker toen de "discobal" omhoog kwam en de Kuip volledig verlicht was met miljoenen lampjes.

Hierna nog naar Lichtenvoorde geweest ( Dark side off the moon ) en Pink pop Classics ( weer Dark side off the moon ). Lichtenvoorde vond ik zelf een stuk beter, maar ja, Landgraaf was ook geen straf :)

The Wall nu ook twee keer meegepakt, 2011 en 2013.

Mijn vrouw vind er niet heel veel aan, maar het mag opstaan :-) Als verassing heeft ze vorig jaar dit glas in loodwerk voor mij gemaakt en hangt nu te pronken in de woonkamer.



Ogeveer een half jaar geleden is onze zoon geboren en nu mag ik hem gaan "verpesten". Omdat ik mij wat meer tijd neem ook de minder (voor mij) bekende albums eens op de platenspeler gelegd. Voorheen was het vooral The Wall, DSOM, Wish you where here wat ik op had staan, tot ik weer het oudere werk van ze tegen kwam. Wat blijft dat ook mooi zeg !

Qua toppers:
- Atom heart mother, Side A complete
- DSOM - Brain damage / eclipse
- Wish you where here - Wish you where here
- The Wall - Young lust -- Comfortably numb

Tot heden nog niet bij een coverband geweest, maar ik sluit niet uit dat we daar nog eens naartoe gaan.

htandre

#317
Op 28 oktober speelt Brit Floyd in de HMH.
Samen met broer en de vrouwen naar toe, ben benieuwd.

André
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

luuk

Ik ben deze maand in Amsterdam naar de Pink Floyd Project geweest.
Leadzanger was Bert Heerink en een Amerikaanse dame,  Durga  Mc Broom  die ook met Pink Floyd meegezongen heeft.
Fantastisch concert! Geweldige muzikanten,  mooie lichtshow,  opblaas varken en kinderkoor bij Another brick in the Wall.
Echt een aanrader.
Marantz PM KI PEARL,  Marantz SA KI PEARL, Marantz sr7010,  Philips BDP9700,  Floating Cameleon King,  Floating Cameleon Duchess,  Floating Cameleon Voice,  Klipsch R-112SW

Joris1971

Quote from: mrrepel on March 17, 2016, 15:09:01

Hierna nog naar Lichtenvoorde geweest ( Dark side off the moon ) en Pink pop Classics ( weer Dark side off the moon ). Lichtenvoorde vond ik zelf een stuk beter, maar ja, Landgraaf was ook geen straf :)


Tot heden nog niet bij een coverband geweest, maar ik sluit niet uit dat we daar nog eens naartoe gaan.

Huh, The darks side off the moon?  Mis is the division Bell tour de laatste die Pink floyd heeft gedaan (buiten the wall van Roger Waters)

eMVe

Quote from: luuk on March 17, 2016, 15:42:43
Ik ben deze maand in Amsterdam naar de Pink Floyd Project geweest.
Leadzanger was Bert Heerink en een Amerikaanse dame,  Durga  Mc Broom  die ook met Pink Floyd meegezongen heeft.
Fantastisch concert! Geweldige muzikanten,  mooie lichtshow,  opblaas varken en kinderkoor bij Another brick in the Wall.
Echt een aanrader.
Wij zijn afgelopen zaterdag geweest, inderdaad een mooi concert; goed geluid en het klonk voor mij erg muzikaal. Nummer met de achtergrondzangeressen solo was ook goed, kinderkoor leuk, vooral voor de kinderen; je zag ze genieten. Lichtshow was niet meer dan aardig en het varken blijft voor mij (ook letterlijk) steken bij aardig geprobeerd. Maar als geheel zeker een aanrader om naar toe te gaan, ook als je geen hardcore Pink Floydfan bent. Geluidsniveau was voor mij op het randje van oordoppen in doen. . .

advr

Quote from: eduard on October 17, 2015, 15:55:53
Misschien bega ik voor de die hards nu een grote fout, maar ik heb net 2 kaartjes gekocht voor

Pink Project, de succesvolle Pink Floyd tributeband onder leiding van Peter Chattelin, maakt zich op voor een nieuw hoogtepunt. De band wordt daarbij ondersteund door het 70-koppige The Hague Youth Symphonic Orchestra.

http://www.hifi.nl/artikel/23873/Pink-Project-organiseert-uniek-event.html

Wij gaan ook en zeker de moeite waard. Heb ze ook al gezien in het Ahoy.... erg goed :-)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

peterrr

Mooi gemaakt!

Lief vrouwtje ;D
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

maximus79

Als je echt een goede cover pand met passie wil zien gaan dan een keer naar PINK PROJECT! Pink floyd project kunnen daar nog een hoop van leren!
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

zegel

Quote from: Joris1971 on March 17, 2016, 16:23:43
Huh, The darks side off the moon?  Mis is the division Bell tour de laatste die Pink floyd heeft gedaan (buiten the wall van Roger Waters)

Het was Roger Waters met band in Lichtenvoorde. Eerste helft DSOTM, tweede helft allerlei. Ik was er ook, lekker op 't fietsje ( automobilisten deden er geloof ik 3 uur over om weg te komen) Mooi concert, met name de quadrafonische effecten kan ik me herrinneren
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C