Bass Traps

Gestart door Rudi64, november 25, 2013, 14:23:04

Vorige topic - Volgende topic

Rudi64

Hallo,

Ben op zoek naar een (budget?)Basstrap om achter mijn speakers te plaatsen en zo het te veel aan laag wat af te vlakken.
Mijn oog is gevallen op GIK Acoustics 244 Bass Trap en Auralex Lenrd.
Welke zijn aan te bevelen?
Is bij de GIK Acoustics de range limiter aan te bevelen of is dat overbodig?
Kan de Auralex Lenrd achter de speaker geplaats worden?
Ben een leek op gebied van akoestiek,zo alle tips zijn welkom...
Lejonklou Boazu 2◼Linn Aedsm-- Merason Dac1◼Xavian Perla Exclusiva speakers◼Linn K400 speakerkabel ◼BlueJeans 6a ethernetcable◼Lejonklou powercables-Furutech PS-950 powercable◼Plixir Elite Bac 400 mk2.
.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Rudi64

Citaat van: Nahpets op november 25, 2013, 14:26:51
Je toetsenbord ook. :P

lol...inderdaad..als je met 2 dingen terzelfde tijd bezig bent...
Lejonklou Boazu 2◼Linn Aedsm-- Merason Dac1◼Xavian Perla Exclusiva speakers◼Linn K400 speakerkabel ◼BlueJeans 6a ethernetcable◼Lejonklou powercables-Furutech PS-950 powercable◼Plixir Elite Bac 400 mk2.
.

Nahpets

Ondanks dat het verhaal nog niet af is,.....

Ik zou eerder denken aan basstraps in de hoeken van de kamer.

Betaalbaar (in mijn ogen), netjes afgewerkt en goed plaatsbaar zijn de basstrps van GIK. Daar heb ik er zelf ook 3 van.
I love everybody!
some I love to avoid,

Nahpets

OK. Verhaal is nu af.

Ik heb 2 basstraps 244 en 1 MonsterBass trap van GIK.

Mocht je in de buurt van Aalsmeer wonen is het wmb geen probleem om ze eens een weekje te lenen.
I love everybody!
some I love to avoid,

Rudi64

Citaat van: Nahpets op november 25, 2013, 14:32:15
OK. Verhaal is nu af.

Ik heb 2 basstraps 244 en 1 MonsterBass trap van GIK.

Mocht je in de buurt van Aalsmeer wonen is het wmb geen probleem om ze eens een weekje te lenen.

Woont in de ongeving van Brussel,zo dat is spijtig genoeg geen optie...
Kan je die probleemloos op de grond achter de speakers plaatsen...kan ze helaas niet aan de muur bevestigen,woon in een huurhuis en wil dat zoveel mogelijk intact houden...

.

Nahpets

Ik heb ze 2 242's achter de luidsprekers in de hoek staan, op de grond. De MonsterBassTrap staat achter de luisterposititie op een cd-kastje.
I love everybody!
some I love to avoid,

Staaled

Citaat van: Rudi64 op november 25, 2013, 14:23:04
Hallo,

Ben op zoek naar een (budget?)Basstrap om achter mijn speakers te plaatsen en zo het te veel aan laag wat af te vlakken.
Mijn oog is gevallen op GIK Acoustics 244 Bass Trap en Auralex Lenrd.
Welke zijn aan te bevelen?
Is bij de GIK Acoustics de range limiter aan te bevelen of is dat overbodig?
Kan de Auralex Lenrd achter de speaker geplaats worden?
Ben een leek op gebied van akoestiek,zo alle tips zijn welkom...
De LENRD wordt snel lelijk, want foam, is beperkt in absorbtie en moet je kitten.
Afrader dus.

De GIK's hang je met één goede haak al aan de muur.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Rudi64

Citaat van: Nahpets op november 25, 2013, 15:10:20
Ik heb ze 2 242's achter de luidsprekers in de hoek staan, op de grond. De MonsterBassTrap staat achter de luisterposititie op een cd-kastje.

Heb jij de optie 'Range limiter' erbij genomen of is dat niet echt nodig... :confused: ..voor die kleine meerprijs...
.

Rudi64

Citaat van: Staaled op november 25, 2013, 15:34:50
De LENRD wordt snel lelijk, want foam, is beperkt in absorbtie en moet je kitten.
Afrader dus.

De GIK's hang je met één goede haak al aan de muur.

Dacht dit ook al...dank voor de bevestiging... :satisfied:
.

Nahpets

Citaat van: Rudi64 op november 25, 2013, 15:38:11
Heb jij de optie 'Range limiter' erbij genomen of is dat niet echt nodig... :confused: ..voor die kleine meerprijs...

Ik heb de mijne 2e hands (van Staaled  :P) overgenomen. Voor zover mij bekend bestond de Range Limiter toen ook nog niet.
I love everybody!
some I love to avoid,

Staaled

Voor de range limiter moet je eigenlijk weten of je juist daar (g)een probleem hebt.
Maw de ruimte eens meten.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Rudi64

Citaat van: Staaled op november 25, 2013, 15:47:22
Voor de range limiter moet je eigenlijk weten of je juist daar (g)een probleem hebt.
Maw de ruimte eens meten.

Met andere woorden,baat het niet ,het schaad ook niet...kan ik dat zo interpreteren?
De ruimte meten lijkt me een hele opgave voor mij,laat staan het correct doen en begrijpen.. :unhappy:
.

Staaled

Citaat van: Rudi64 op november 25, 2013, 15:53:07
Met andere woorden,baat het niet ,het schaad ook niet...kan ik dat zo interpreteren?
De ruimte meten lijkt me een hele opgave voor mij,laat staan het correct doen en begrijpen.. :unhappy:
Eh, nee. :)

Met de limiter werkt de trap smalbandiger en je hebt best kans dat juist een wat breedbandiger trap meer voor je doet.

Meten kun je evt. echt zelf. :thumbs-up:
Je leert er een hoop van en het forum helpt je. :)

Rudi64

Citaat van: Staaled op november 25, 2013, 16:00:49
Eh, nee. :)

Met de limiter werkt de trap smalbandiger en je hebt best kans dat juist een wat breedbandiger trap meer voor je doet.

Meten kun je evt. echt zelf. :thumbs-up:
Je leert er een hoop van en het forum helpt je. :)

Thanks...zal het forum eens doorpluizen...
Dus,dan is altijd een risico deze GIK traps sowieso te kopen met of zonder range limiter.. ???
De Antimode dual core zou ook een optie kunnen zijn....maar ik vrees dat deze te sterk de Linn sound zou kunnen aantasten..

.

THX-UltraII

Neem ook eens contact op met Thingman van het forum

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Staaled

Citaat van: Rudi64 op november 25, 2013, 16:10:38
Thanks...zal het forum eens doorpluizen...
Dus,dan is altijd een risico deze GIK traps sowieso te kopen met of zonder range limiter.. ???
De Antimode dual core zou ook een optie kunnen zijn....maar ik vrees dat deze te sterk de Linn sound zou kunnen aantasten..
Staan je speakers in hoeken ?

Rudi64

Citaat van: Staaled op november 25, 2013, 17:10:42
Staan je speakers in hoeken ?

De rechter staat op ongeveer 50cm van de zijwand...en de ander vrij.
Heb de onbalans van het laag in die rechterhoek al wat opgevangen met een cd rek te plaatsen samen met
Auralex cornerfils.
Bij het nemen van de foto waren de cornerfils in bestelling...maar staan nu aan de linkerkant van rek.

.

Staaled

In het kort.

Laag is omnidirectioneel, maw je speaker gedraagt zich bij lage freqenties als een rondomstraler.
Hoeken versterken het laag het meest en het ligt voor de hand daar te "trappen".
Je rechter speaker kan dus een 244 schuins en achter geplaatst prima gebruiken.
Aan de linkerzijde kun je recht achter de speaker te werk gaan.
De linkerhoek kan ook , maar ik zou zeker proberen om de tweede schuin tussen bed? en wand te plaatsen.
En eens zien wat ie daar doet.

Raphie

Ik zou voor hoeken tritraps kopen
JBL PRX Power!

Rudi64

Citaat van: Staaled op november 25, 2013, 17:35:36
In het kort.

Laag is omnidirectioneel, maw je speaker gedraagt zich bij lage freqenties als een rondomstraler.
Hoeken versterken het laag het meest en het ligt voor de hand daar te "trappen".
Je rechter speaker kan dus een 244 schuins en achter geplaatst prima gebruiken.
Aan de linkerzijde kun je recht achter de speaker te werk gaan.
De linkerhoek kan ook , maar ik zou zeker proberen om de tweede schuin tussen bed? en wand te plaatsen.
En eens zien wat ie daar doet.

He..dit lijkt me goed advies... :thumbs-up:
Denk dat ik volgende week dan eens een paar ga bestellen en wat experimenteren...
Daar ga ik nu geen boterham minder om eten...
Meten is nog altijd het belangrijkste,dat heb ik begrepen uit de meeste posten hier op het forum...maar ik vrees dat het voor mij een brug te ver is...
.

Staaled

Rudi64

Citaat van: Staaled op november 25, 2013, 17:35:36ik zou zeker proberen om de tweede schuin tussen bed? en wand te plaatsen.

Is een lederen 3 persoonszetel,maar met een wollen deken op...ben altijd heel vroeg uit de veren en gebruik deze in de namiddag om soms wat bij te slapen...maar dit geheel off topic....  :hehe:

.

RCD

Ik zou niet zo snel dat dure spul bestellen.
Als je naar de praxis of gamma gaat en je haalt 2 of 4 pakken steenwol platen en vraagt als ze niet uitgepakt zijn wat je teveel hebt terug mag brengen dan kun je goedkoop en goed experimenteren.
Zet 2 pakken rechts in de hoek en 2 links in de hoek en luister eens wat het verschil is en je kunt het plastic er gewoon om laten zitten.
Als dat goed werkt kun je dat later in de hoeken verwerken onder 45 graden en bekleden met stof in de kleur van de muur met of zonder plastic erachter voor wel of geen hoog demping.
Bij mij in de luister ruimte zijn 2 pakken al goed hoorbaar.

Rob