Martin778's set (Vintage JBL)

Gestart door martin778, november 23, 2013, 18:51:01

Vorige topic - Volgende topic

martin778

Ik wist niet eens dat zo'n schakelaartje er op zat, een gevalletje RTFM  ;D

De Crown heeft maanden lang zo gedraaid  ::)

Wat mij trouwens direct opviel is dat de high outputs van mijn BSS crossover echt schoner klinken zonder die XLR-RCA verloopjes ertussen. Heel gek!

jossie

De laaguitgangen van het crossover werken nu zoals je verwacht?
Omni !

martin778

martin778

Nieuwe aanwinsten - een NOS NOS(new old stock ;) ) Octave DAC en een setje nieuwe AQ King Cobra interlinks.

Klinkt lekkerrr  :wub:

frank2

Erg mooie dac, wel een beter netsnoer gebruiken, dat scheelt nogal.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

martin778

Ik heb nu een ZCordII van MIT erop. De Furu 3TS20 is helaas te kort  :(

frank2

De MIT ken ik niet dus daar kan ik niets over zeggen, de furutech ken ik wel dat is zeker een match al vind ik persoonlijk de Ronald kabel nog iets mooier, Henk speelt deze nu in. Dus bij hem kun je terecht over 250 a 300 uur.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

YamahaRXV

Citaat van: martin778 op mei  9, 2014, 15:44:08
Ik heb nu een ZCordII van MIT erop. De Furu 3TS20 is helaas te kort  :(

Dat is balen Martin... :(  Hoeveel lengte kom je tekort nu ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

martin778

15-20cm maar  :(

De Octave is zo klein dat ik nu de Crown naar rechts kan verplaatsen waar de Vimak staat en dan kan de Octave naar links, direct voor het stopcontact.  O0

Deleted Member 2

Citaat van: martin778 op mei  9, 2014, 15:10:04
Nieuwe aanwinsten - een NOS NOS(new old stock ;) ) Octave DAC en een setje nieuwe AQ King Cobra interlinks.

Klinkt lekkerrr  :wub:

Gefeliciteerd met je aanwinst. NOS houdt bij Metrum in "Non OverSampling". Dit zegt iets over het werkingsprincipe van de dac.

Gr
Henk

Kingpin

Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

martin778

Citaat van: Onder013 op mei  9, 2014, 17:50:32
Gefeliciteerd met je aanwinst. NOS houdt bij Metrum in "Non OverSampling". Dit zegt iets over het werkingsprincipe van de dac.

Gr
Henk

Daarom staat er ook 2x NOS bij - NonOversampling en het is ook een NOS - New Old Stock exemplaar ;D

Deleted Member 2

Citaat van: martin778 op mei  9, 2014, 18:22:43
Daarom staat er ook 2x NOS bij - NonOversampling en het is ook een NOS - New Old Stock exemplaar ;D

ok

martin778

Citaat van: frank2 op mei  9, 2014, 15:48:38
De MIT ken ik niet dus daar kan ik niets over zeggen, de furutech ken ik wel dat is zeker een match al vind ik persoonlijk de Ronald kabel nog iets mooier, Henk speelt deze nu in. Dus bij hem kun je terecht over 250 a 300 uur.

Frank, heb je ook geexperimenteerd met de plaatsing van de voeding bij de Octave, maakt het wat uit als de DAC op de voeding staat?

Joris1971

Citaat van: martin778 op mei  9, 2014, 20:52:19
Frank, heb je ook geexperimenteerd met de plaatsing van de voeding bij de Octave, maakt het wat uit als de DAC op de voeding staat?

Het is altijd beter om de voeding verder weg te zetten.

martin778

Klopt maar in hoeverre is het verschil hoorbaar, dat vraag ik me af.

Joris1971

Citaat van: martin778 op mei  9, 2014, 20:54:35
Klopt maar in hoeverre is het verschil hoorbaar, dat vraag ik me af.

Gewoon testen, ik merkte dat bij mijn phono pre het een brom veroorzaakte, maar dat is natuurlijk niet echt een vergelijk.

frank2

Citaat van: martin778 op mei  9, 2014, 20:52:19
Nee niet gedaan omdat onder13 mij vertelde dat het niets uitmaakte. Gewoon de metrum op een houten ondergrond zetten. Persoonlijk zou ik wel experimenteren met intelinks, de interlink die je nu gebruikt is zeker niet de betere. Al begrijp ik wel dat de dure die Henk gebruikt te duur zou kunnen zijn. Ik gebruik een fijne kabel die rond de 120 euro kost, kan je per pm wel meerdere gegevens geven.
Inspelen duurt echt 3 weken.

Joris1971

Citaat van: frank2 op mei 10, 2014, 07:28:22
Nee niet gedaan omdat onder13 mij vertelde dat het niets uitmaakte. Gewoon de metrum op een houten ondergrond zetten. Persoonlijk zou ik wel experimenteren met intelinks, de interlink die je nu gebruikt is zeker niet de betere. Al begrijp ik wel dat de dure die Henk gebruikt te duur zou kunnen zijn. Ik gebruik een fijne kabel die rond de 120 euro kost, kan je per pm wel meerdere gegevens geven.
Inspelen duurt echt 3 weken.

Daar ga je weer, zeggen dat een AudioQuest King Cobra onderschikt is aan JOUW kabel van 120 euro (wat vast weer een Ronald fabrikaat is)
Hoe kun je nu weten dat JOUW kabel van 120 euro beter is dan de AQ King Cobra? daar je Martin zijn set niet kent maar puur deze opmerking maakt omdat alles in vergelijk moet staan met JOUW set....

Volgens jou is het toch allemaal belangrijk welke kabel met welke stekker met een bepaald component matcht, hoe kun je dan zeggen dat jouw interlink de betere is als het om andermans set gaat..

frank2

.

Joris1971

Citaat van: frank2 op mei 10, 2014, 08:46:57
.

Ipv een onderbouwd antwoord te geven... Maar nee dat kun je niet dus ga je zo een triest plaatje plaatsen

Ga maar lekker door Frank met al je zgn kabelwijsheidonzin door iedereen zijn strot proberen te duwen

Ik denk dat jij beter eens een afspraak kunt maken bij de psychiater.. Kom je wellicht van je kabelsyndroom af...

En als je het niet kunt winnen ga je janken bij de mods

YamahaRXV

Dacht dat de rust redelijk teruggekeerd was na een nachtje slapen, maar nee...  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Joris1971

Citaat van: YamahaRXV op mei 10, 2014, 08:55:20
Dacht dat de rust redelijk teruggekeerd was na een nachtje slapen, maar nee...  :D

ik stelde gewoon een vraag hoe Frank denkt te weten waarom zijn kabel beter is in andermans set, ipv een onderbouwd antwoord te geven plaatst ie een zgn 'grappig' plaatje..

Dirk

Citaat van: Joris1971 op mei 10, 2014, 09:03:56
ik stelde gewoon een vraag...
ik las wat anders, maar dat zal vast aan mij liggen  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

CZ79

Misschien moet je dat gewoon lekker aan de TS overlaten en niet zo hard zoeken naar een reden om in iemands topic te gaan ruzien.
Als de TS het niet bevalt dan heeft hij zelf ook voldoende hersencellen om te reageren als Frank iets post wat de TS niet bevalt
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika