Martin778's set (Vintage JBL)

Gestart door martin778, november 23, 2013, 18:51:01

Vorige topic - Volgende topic

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

martin778

Ik zag het wel aankomen hoor, een 4350 gaat nooit 1.5 maand lang te koop staan voor 2500. Ze doen normaal richting de 7500-10000 euro.

Als de verkoper niet zo'n schurk was geweest en in zijn advertentie vermeld had dat ze gemodificeerd zijn, dan had ik niet eens de moeite genomen om te gaan kijken.
90km ritje voor jan geslachtsdeel gemaakt.  :-X

Nahpets

Uhmmmm, dat wist je wel. Tri-amping vs filter.
I love everybody!
some I love to avoid,

martin778

Ja maar dat bedoel ik niet, ik bedoelde de units. De filters boeien me niet zo, als ze er maar zijn, er zitten nl. autoformers in die je nergens los kunt kopen.

martin778

Martin is een blij mens, heb zojuist een Krell KRC-HR gekocht.

Nog nooit zo'n mooie pre gehoord  :wub: :wub: Wat een detail en dynamiek.

Nahpets

I love everybody!
some I love to avoid,

martin778

Ben erg blij mee, maar ik denk dat ik langzamerhand van MIT kabels ga afstappen omdat het geluid te diffuus wordt.

Wat ik nog moet aanpakken is het niveauverschil tussen het laag en mid/hoog, Chris had het vorige keer al opgemerkt dat het laag niet helemaal matcht met de rest.
Ik vermoed dat de aktieve crossover ondanks de complete overhaul op dit moment de bottleneck van het systeem vormt.
Een Accuphase F20/25 zou ideaal zijn, maar dat wordt even doorsparen.  ;)

martin778

Ik heb zojuist een bezoek gehad van een goede techneut, hij heeft zijn Meridian 203 DAC meegenomen (een oudje, Bitstream dac) en het klonk heus niet slecht, in tegendeel zelfs.
Om een lang verhaal kort te houden, ik was verbaasd hoe mooi de Meridian klonk in mijn set. Gewoon mooier als de Krell, pvd zeg  :nopompom:

Niet dat de Krell DAC iets verkeerds doet, absoluut niet. Hij matcht gewoon niet al te best met de speakers. De Meridian klinkt behoorlijk laidback en analoog wat dus een beter resultaat oplevert met de JBL's.

rovinggecko

Citaat van: martin778 op maart 19, 2014, 12:52:11

Om een lang verhaal kort te houden, ik was verbaasd hoe mooi de Meridian klonk in mijn set. Gewoon mooier als de Krell, pvd zeg  :nopompom:

De Meridian klinkt behoorlijk laidback en analoog wat dus een beter resultaat oplevert met de JBL's.
:crazy:  ;)

Wel oppassen he, dat Meridian spul is een dure verslaving. :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

martin778

Ik moet nog wat meer ervaring opdoen met DAC's anders blijf ik eindeloos zoeken. Ik denk dat ik dit keer voor een modern exemplaar ga die klankmatig op de Meridian lijkt.

Gisteren heb ik ook alle MIT's afgekoppeld en die komen ook niet meer terug.

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

martin778

Ik dacht aan om de Metrum Octave nog een kans te geven, ik heb hem een jaartje of 1.5 terug gehad in een andere setup en vond het toen een topding.

Ik ben verbaasd dat What Hifi de Director als "niet zo muzikaal" omschrijft  :blink:

H&C Hifi

En hoe doet de ''nieuwe'' dac het  :P

martin778

Haha, ik was al bezig met schrijven  :D

De Vimak klinkt weer totaal anders als de Krell, het geluid is een beetje laidback en erg relaxed. Michael Buble of Loreena McKenitt klinkt er waanzinnig mooi op.

Wat een waanzinnig mooie machine is het, de hele frontpaneel is gemaakt uit 1 stuk gegoten aluminium en het chassis is van binnen dik verkoperd.
Ik heb geen idee wat voor D/A Converter er in zag wel een Motorola DSP processor en CS8412 spdif ontvanger.

Als ik wat centjes over heb, ga ik zeker proberen om het loopwerk weer aan de praat te krijgen, ik weet vrijwel zeker dat de haal motor defect is.

Rock Solid

jeetje Vimak ... niet echt een mainstream merk, maar supermooi. Was het merk alweer helemaal vergeten  ::)

H&C Hifi

Citaat van: martin778 op maart 21, 2014, 19:42:58
Haha, ik was al bezig met schrijven  :D

De Vimak klinkt weer totaal anders als de Krell, het geluid is een beetje laidback en erg relaxed. Michael Buble of Loreena McKenitt klinkt er waanzinnig mooi op.

Wat een waanzinnig mooie machine is het, de hele frontpaneel is gemaakt uit 1 stuk gegoten aluminium en het chassis is van binnen dik verkoperd.
Ik heb geen idee wat voor D/A Converter er in zag wel een Motorola DSP processor en CS8412 spdif ontvanger.

Als ik wat centjes over heb, ga ik zeker proberen om het loopwerk weer aan de praat te krijgen, ik weet vrijwel zeker dat de haal motor defect is.

Niet teveel zeggen... dadelijk heb ik weer spijt dat ik hem weg heb gedaan... :confused:

martin778

Ah, wat moet je moet zo'n oud rotding die niet eens CD's leest  :laugh:
Ik ga morgen ff tour de kringloopwinkel doen of ze nog een oude Philips met CDM-9 hebben liggen.

H&C Hifi

Citaat van: martin778 op maart 21, 2014, 21:50:47
Ah, wat moet je moet zo'n oud rotding die niet eens CD's leest  :laugh:
Ik ga morgen ff tour de kringloopwinkel doen of ze nog een oude Philips met CDM-9 hebben liggen.

Cdm9 pro he  ;D

H&C Hifi

martin778

Nog niet naar gekeken eigenlijk!

martin778

Ik was in contact gekomen met Rody van The Audio Clinic maar die kan me alleen helpen als ik zelf een CDM9/ 9Pro loopwerk kan regelen, wordt dus even zoeken.

Trouwens, ik kon het echt niet laten en dus heb ik weer een paar rotte JBL's gekocht, deze keer een set C35 uit eind jaren '50  :headbanging:
De kasten zijn in slechte staat en ik vermoed dat het een DIY versie is, zoja dan worden de kasten gedumpt en de units los verkocht.  :nopompom:

Ik heb de vraag op het LH forum gesteld of het misschien toch om een factory-built kast gaat, in dat geval worden ze weer helemaal netjes opgeknapt!

De foto's ga ik nog niet plaatsen om jullie nachtmerries te besparen  :laugh:

CZ79

Jij wisselt sneller dan ik, is je bas ding al opgelost? Hoe bevalt de pre?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

martin778

Het is niet per se wisselen, want zowel de L75 Minuet als de C35 heb ik gewoon voor de hobby gekocht. De 4343 staan hier de hele tijd aangesloten en gaat zeer zeker niet weg.

De C35 is een apart setje, er zit een "15 D130 full range unit in en de bekende 075 bullet tweeter voor het hoog (beide samen incl. een N2400 filter worden de "030" set genoemd)
Alles uit eind jaren 50.

Dat 'bas ding' zoals je dat noemt, daar heb ik nog geen oplossing voor, wellicht in de toekomst een andere versterker voor het laag proberen maar ik vermoed dat het puur met de akoestiek van de kamer te maken heeft, omdat je dus erg dicht bij de achterwand waar een piek in het laag zit. Ik stoor me eerder aan te veel galm in het midhoog dan aan dat laag, eerlijk gezegd.

Ik had vanmiddag een oud kennis op bezoek en die merkte ongeveer hetzelfde als jij - mid/hoog was supermooi maar het laag mist definitie. Het is er wel, dynamisch en diep maar mist muzikaliteit en finesse. (=matcht niet helemaal met de rest van de speaker).

Vind het altijd lachwekkend, mensen die de 4343's zien staan en denken gelijk - "dat zijn toch discospeakers!" en vervolgens heel verbaasd zitten te kijken als de JBL's gewoon een heel rustig en zelfs een klein beetje laidback geluidje neerzetten.  :D

Wat betreft de KRC-HR, deze bevalt prima. Hij kleurt niet zo mooi als de ML maar is daardoor veel 'eerlijker' en dat spreekt mij meer aan.

martin778

Martin, waarom klinkt het laag zo raar bij jou? Nou, daarom dus:

jossie

'T is ook geen kinderspeelgoed 😎.
Omni !