Films downloaden

Gestart door RandyAmsterdam, november 14, 2013, 10:25:00

Vorige topic - Volgende topic

RandyAmsterdam

RandyAmsterdam

Ben net vast overgestapt naar glasvezel. over 2 weken heb ik 150Mbit/s.

Hanky Panky

Citaat van: RandyAmsterdam op november 15, 2013, 12:04:05
Ben net vast overgestapt naar glasvezel. over 2 weken heb ik 150Mbit/s.

Beter, dat is een bluray in 45 minuten  ;)

Daarna gaat je laptop 2 uur staan uitpakken  >:D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

RandyAmsterdam

Citaat van: Hanky Panky op november 15, 2013, 12:05:10

En met een NAS hoeft dit niet?

W.Otter

dat is wel een flink budget.

je gaf aan dat je met een laptop, dune en externe hdd gaat werken. Waarom die oplossing?
lijkt me de minst gebruiksvriendelijke.

het is wel vreemd dat je geen PC/laptop bezit. Toch zou je met een tablet via een app of gewoon via een webinterface je NAS moeten kunnen benaderen.
lijkt me nog makkelijker dan met een laptop.

het constant heen en weer kopieren/lopen met je HDD lijkt me heel vervelend.
Ik zoek/open gewoon het torrent bestand in downloadstation op mijn NAS via mijn laptop/tablet en deze download rechtstreeks op de NAS.
Mijn dune bladert op door mijn NAS en kijken maar.

wat betreft subtitles doe ik dit niet op de meest makkelijke manier.
Ik open subtitleseeker.com waar ik de goede subtitle zoek. Deze pak ik uit in de betreffende map op mijn NAS waarna ik hem rename in exact dezelfde naam als het film bestand.
Deze zie ik dan als externe subtitle op de Dune
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: Hanky Panky op november 15, 2013, 12:05:10

uitpakken?

Als ik een BDMV download (in 3/4 uur met 20mb/s) dan zie ik deze gewoon als fysieke schijf op mijn Dune. Deze speelt gewoon af zoals een echte Bluray disc. Met menu's, knoppen, ondertitels.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Xstream

Citaat van: Syphon op november 15, 2013, 11:31:34
Bron? Heb beide gehad maar zie totaal geen verschil, de scene's zijn beide net zo mooi. Verder speelt de Dune bijna alles af maar XBMC speelt echt alles af, dat is mijn ervaring. Wel zijn beide producten top dus een miskoop zul je zeker niet doen. Het beste lijkt een Dune omdat je kennis beperkt is op dit vlak.
Heb ze zelf naast elkaar getest, dan kun je 't goed zien.
Heb ook in 't mediaspeler forum al herhaaldelijk links geplaatst naar reviews met tests van de Dune, niet alleen t.o.v. XBMC, maar bijv ook t.o.v. de OPPO.
Geen zin om ze weer op te moeten zoeken. Zelfs na die tests gingen mensen 't nog ontkennen omdat ze anders "vonden". Dus je hebt er weinig aan dan. Doet er ook niet toe ... ik heb 't zelf gezien.

En ik vraag me af wat je dan niet af kon spelen op de Dune, behalve dan misschien 3D content bij de oudere films.
Ik heb juist veel gezeik met HD audio codecs gehad bijv. op XBMC. Dat alleen was al een reden om dat ding uit 't raam te gooien. Zo is er elke keer wel wat. Op de Dune nooit problemen. Sterker nog, die had al 3 jaar HD audio support, voordat 't bij XBMC een beetje begon te vlotten.

Zoals ik al zei: vind je 't leuk om een beetje te tweaken dan is XBMC heel leuk.
Wil je gewoon gemak, dan kies je de Dune.

Onthou gewoon dat voor iemand die 0,0 zin heeft in een beetje geklooi, dat XBMC, hoe leuk jullie 't ook vinden, nooit 't beste advies is.
Die personen vinden 't al irritant om een vraag te stellen aan de XBMC community bijv.
Je komt er allemaal wel uit, je kunt 't helemaal naar smaak inrichten met een kleine moeite, maar 9 vd 10 gebruikers willen gewoon een stekker erin proppen en gaan met die banaan.
Zelf overweeg ik weer met XBMC in de weer te gaan, maar dat is gewoon omdat ik 't wel leuk vind.

Alleen al dat de Dune een support afhandeling hebben bij evt. problemen.
Dat is vaak beter geregeld dan de gemiddelde PC boer die alles zelf moet gaan nalopen.
Of je moet zelf de kast open schroeven en onderdelen gaan testen en eruit halen. Voor jou en mij geen probleem, voor de normale gebruiker wel.

Ik gebruik overigens Autosub op de Synology NAS voor auto subtitels downloaden.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Hanky Panky

Citaat van: W.Otter op november 15, 2013, 12:10:44
uitpakken?

Als ik een BDMV download (in 3/4 uur met 20mb/s) dan zie ik deze gewoon als fysieke schijf op mijn Dune. Deze speelt gewoon af zoals een echte Bluray disc. Met menu's, knoppen, ondertitels.

Volgens mij moet SAB na het downloaden eerst alles controleren en uitpakken maar misschien heb jij een andere versie dan ik ?  :D

Voor de goede orde: ik heb ook een Dune dus aan mij hoef je het niet nog een keer uit te leggen (en een file server met SABNZBD voorzien van een SSD als uitpakschijf en een Seedbox van Leaseweb voor de torrents, The Smurfs 2 kwam daarop binnen met 75 Mb/sec  :pompom:)

Rha007

Citaat van: RandyAmsterdam op november 15, 2013, 12:02:44
Dat ziet er perfect uit!
Werkt voor mij meer dan voldoende, ik hoop dat het nu voor jou duidelijk is dat het allemaal niet zo ingewikkeld hoeft te zijn.
Je hebt een aanzienlijk budget en gezien het feit dat je al een tablet hebt kan je met de aanschaf van een goede nas een hoop centjes in de pocket houden  ;)

Zoals eerder is aangehaald, moet een nas icm sabnzb ook eerst het eea repareren en uitpakken.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Hanky Panky

door dat filmpje zie ik nu dat je met Safari dus wel bestandjes kunt downloaden, met Chrome krijg je een error op de ipad

Syphon

Citaat van: RandyAmsterdam op november 15, 2013, 11:38:18
Wat jullie niet willen snappen dat ik het heb over de plugins van xbmc zoals mashup enz enz enz. Dat jij xbmc gebruikt als player om je gedownloade torrents af te spelen daar heb ik het niet over! Hoe wil jij een 40GB ongecomprimeerde film vanaf icefilms (die er bijna niet zijn en als ze er zijn dan vond ik het super slecht) direct, dus zonder eerst te downloaden!!!, naar je tv streamen???? Ja dan roep je het kan theoretisch, maar in de praktijk gaat je dat niet lukken. Niet in de kwaliteit die ik wil!!

Volg je ff niet maar je hoeft niet zo te schreeuwen met je uitroepteken, wij zijn hier om jou te helpen he dus je mag wel wat meer dankbaar zijn. Kijk hoeveel tijd iedereen in jou topic steekt en je lijkt maar niet te willen luisteren. Je hebt nogal een bord voor je kop terwijl het zo makkelijk hoeft te zijn. Nu je weet wat je wil, laptop oplossing kunnen we wel wat offertes maken. Heb je al gekeken welke Dune je wilt hebben? Wil je 3D afspelen?

Xstream

Met dat budget jezelf 't gewoon makkelijk maken en een NAS erbij doen.
Synology of Qnap, hebben mooie software, leuke apps ... kan gewoon blijven draaien, zonder laptop/pc afhankelijkheid etc ... Zuiniger ook. 1 plek waar al je data staat, in hele netwerk te benaderen met tal van opties die je anders niet hebt. Handig hoor.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Syphon

Citaat van: Rha007 op november 15, 2013, 11:46:21
Ik heb even snel een filmpje geschoten hoe ik met een tablet films download icm een nas waar sabnzb op draait, omdat het de ts nogal omslachtig leek. Ik wil niet beweren dat dit de beste oplossing is, maar misschien helpt het de ts een keus te maken.
Op het laatste filmpje zie je hoe ik zonder tussenkomst van een mediaplayer oid een film vanaf mijn nas speel met de Synology DS video app. Dit is misschien niet de meest hightech oplossing, maar werkt voor mij meer dan prima  ;)

https://www.dropbox.com/s/k000spj3mr57svo/VIDEO0087.mp4
https://www.dropbox.com/s/fqz76f1o69t2qm5/VIDEO0082.mp4

Ziet er goed uit, netjes gedaan.

Rha007

Citaat van: Hanky Panky op november 15, 2013, 12:21:01
door dat filmpje zie ik nu dat je met Safari dus wel bestandjes kunt downloaden, met Chrome krijg je een error op de ipad
Klopt, we hebben hier een ipad en een samsung tab maar met de tab krijg ik het downloaden niet voor elkaar.
Als ik het met de tab probeer krijg ik niet eens de popup "downloaden met..". Ik snap hier geen hout van  >:(

Citaat van: Syphon op november 15, 2013, 12:24:22
Ziet er goed uit, netjes gedaan.

Thanks.
Ik wilde met deze filmpjes de ts laten zien dat het allemaal niet zo ingewikkeld hoeft te zijn.
Dit is mede mogelijk door de geweldige apps van Synology.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Xstream

Citaat van: RandyAmsterdam op november 15, 2013, 11:38:18
Wat jullie niet willen snappen dat ik het heb over de plugins van xbmc zoals mashup enz enz enz. Dat jij xbmc gebruikt als player om je gedownloade torrents af te spelen daar heb ik het niet over! Hoe wil jij een 40GB ongecomprimeerde film vanaf icefilms (die er bijna niet zijn en als ze er zijn dan vond ik het super slecht) direct, dus zonder eerst te downloaden!!!, naar je tv streamen???? Ja dan roep je het kan theoretisch, maar in de praktijk gaat je dat niet lukken. Niet in de kwaliteit die ik wil!!
Deze volg ik ook niet helemaal.
Je koopt toch geen mediaspeler om 40GB vanaf icefilms te streamen?
Je download een BR gewoon, dan speel je 'm af. "Hoe" je 'm download is niet relevant.
Een BR streamen vanaf internet is gekkenwerk en moet je niet willen. Zeker niet als je zo gebrand bent op een feilloze werking en optimale kwaliteit.
Binnen je netwerk maakt 't bekabeld niet uit, mits al je apparatuur 100 Mbit+ aankan, wat vrijwel altijd wel zo is, ongeacht of je XBMC of Dune kiest. Behalve dat ik 't beeld wat mooier vond op de Dune dan. Maar die test is wel 2 jaar geleden, kan inmiddels weer veranderd zijn.

Of nog mooier, alles naar AC Wifi protocol inrichten. Kun je 1Gb/s+ streamen zonder kabel ... 

W.Otter

Citaat van: Hanky Panky op november 15, 2013, 12:15:36
Volgens mij moet SAB na het downloaden eerst alles controleren en uitpakken maar misschien heb jij een andere versie dan ik ?  :D

Voor de goede orde: ik heb ook een Dune dus aan mij hoef je het niet nog een keer uit te leggen (en een file server met SABNZBD voorzien van een SSD als uitpakschijf en een Seedbox van Leaseweb voor de torrents, The Smurfs 2 kwam daarop binnen met 75 Mb/sec  :pompom:)

ik gebruik torrents

W.Otter

Citaat van: Xstream op november 15, 2013, 12:21:48
Met dat budget jezelf 't gewoon makkelijk maken en een NAS erbij doen.
Synology of Qnap, hebben mooie software, leuke apps ... kan gewoon blijven draaien, zonder laptop/pc afhankelijkheid etc ... Zuiniger ook. 1 plek waar al je data staat, in hele netwerk te benaderen met tal van opties die je anders niet hebt. Handig hoor.

10e re-post ;)

W.Otter

Zijn er nog andere mediaspelers die aangeraden worden? we hebben het wel steeds over Dune maar wat betreft andere spelers?
NAS is duidelijk en dat zal een Synology of Qnap worden..

Xstream

Citaat van: W.Otter op november 15, 2013, 12:27:48
10e re-post ;)
Dat gevoel heb ik sowieso alweer bij dit topic merk ik.
Echt alweer 100 dezelfde topics inmiddels, staat 't allemaal al in ...
Dus ik haak bij deze weer af, zonde van m'n tijd :D

W.Otter

Citaat van: Xstream op november 15, 2013, 12:12:16

Ik gebruik overigens Autosub op de Synology NAS voor auto subtitels downloaden.

ga ik even opzoeken, ook ik heb nog veel te leren met gebruiksgemak ;)
ik denk dat ik ook maar eens een tablet aan moet schaffen als ik het zo allemaal zie :P

zal me eens wat meer in home automation verdiepen

Xstream

Citaat van: W.Otter op november 15, 2013, 12:29:46
Zijn er nog andere mediaspelers die aangeraden worden? we hebben het wel steeds over Dune maar wat betreft andere spelers?
Qua stabiliteit en ondersteuning, Mede8er. Maar ik ben zelf geen fan van de Realtek chipset. Dus dat zou mijn argument zijn om voor de Dune te kiezen. Al is de interface en secundaire opties op de Mede8er software groter. Om diezelfde reden vallen heel veel mediaspelers af.

Rha007

Citaat van: W.Otter op november 15, 2013, 12:29:46
Een tv met een mp functie, scheelt weer een apparaat in de kast  :D

W.Otter

Citaat van: Xstream op november 15, 2013, 12:30:48
Dat gevoel heb ik sowieso alweer bij dit topic merk ik.
Echt alweer 100 dezelfde topics inmiddels, staat 't allemaal al in ...
Dus ik haak bij deze weer af, zonde van m'n tijd :D

heb je wel een beetje gelijk in. Maar ik heb ook wel eens een vraag die vast wel ergens beantwoord is. Maar af en toe als je daar je vraag stelt is het alsof je het topic moet kapen. Makkelijker is om je eigen topic te starten zodat je eigenlijk een soort van privehelpdesk krijgt :D

Citaat van: Rha007 op november 15, 2013, 12:32:28

heb ik ook maar gebruik ik niet  :D

Citaat van: W.Otter op november 15, 2013, 12:32:07
ga ik even opzoeken, ook ik heb nog veel te leren met gebruiksgemak ;)

kan m niet vinden in package center? waar haal je zoiets vandaan?

W.Otter

Citaat van: Xstream op november 15, 2013, 12:32:15
Qua stabiliteit en ondersteuning, Mede8er. Maar ik ben zelf geen fan van de Realtek chipset. Dus dat zou mijn argument zijn om voor de Dune te kiezen. Al is de interface en secundaire opties op de Mede8er software groter. Om diezelfde reden vallen heel veel mediaspelers af.

ik ben ook erg content met mijn dune(s) zeer makkelijk en compromisloos. Duidelijke interface en geen gedoe.

Sailor Jan

Citaat van: Rha007 op november 15, 2013, 12:32:28

Die trekt naar alle waarschijnlijkheid geen BD25 of BD50.

Wees lief voor jezelf