Films downloaden

Gestart door RandyAmsterdam, november 14, 2013, 10:25:00

Vorige topic - Volgende topic

Hanky Panky

Ik heb zelf een Laptop met een simpele AMD duo core (K6) en daar zat een 4200 rpm 2,5" schijfje in. Uitpakken duurde extreem lang.
En als je met een 150 mbit 4 films aantikt en de rest komt binnen terwijl je de 1e staat uit te pakken.... gelukkig kun je dat instellen in SAB maar zelfs op een aardige desktop met 7200 rpm schijven gaf dat bij mij een digitale verkeersopstopping.

Dat kun je beter van te voren incalculeren dan er achteraf achter komen lijkt mij.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

Thesqualer

Citaat van: Hanky Panky op november 15, 2013, 15:37:30
Ik heb zelf een Laptop met een simpele AMD duo core (K6) en daar zat een 4200 rpm 2,5" schijfje in. Uitpakken duurde extreem lang.
En als je met een 150 mbit 4 films aantikt en de rest komt binnen terwijl je de 1e staat uit te pakken.... gelukkig kun je dat instellen in SAB maar zelfs op een aardige desktop met 7200 rpm schijven gaf dat bij mij een digitale verkeersopstopping.

Dat kun je beter van te voren incalculeren dan er achteraf achter komen lijkt mij.

Heb hier een laptop met een AMD A6 quadcore en het duurt ook wel even voordat bestanden zijn uitgepakt.
Zeker van 25 a 50 gb.
Des ondanks ik een ssd er in heb zitten die heb aanzienlijk versnelt.

Maar sowieso geen pc meer zonder een ssd  :smile:
Cinema:
Marantz Cinema 40 (Dirac ART) | Klipsch RP160m, RP440c, RP240s, R110sw | Infinty Atmos | Velodyne SPL1500r | Supra Ply3.4s (fronts & center), Classic 2.5 (Surround & atmos) | Audioquest Cinnamon 48 HDMI, Pearl 48 HDMI | LG OLED77G45LW | R_Volution Player mini | Apple TV 4k

Lounge:
Arcam SA45 {Dirac Live} | Audioquest Rocket 44, Monsoon | Rega Planar 3RS Edition | Quadral Platinum M5

Dennis75

Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

StefaanD

Citaat van: Xstream op november 15, 2013, 12:12:16
Ik gebruik overigens Autosub op de Synology NAS voor auto subtitels downloaden.

Helaas alleen voor tv-series. Subliminal werd hier ook reeds genoemd, welke zou moeten werken voor films maar dit pakket lijkt verre van af en was toen ik er even mee aan de slag ging niet echt gebruiksvriendelijk en veel vinden deed deze ook niet.

Trouwens voor mij mag CP (CouchPotato) de films zoeken, maar ik beslis nog altijd zelf wat er precies gedownload wordt, vaak zoek ik of er dan NL of EN subs voorhanden zijn. Maar CP kan je ook zo instellen dat deze alleen zoekt op bestanden waar NL of EN subs beschikbaar zijn.

W.Otter

Citaat van: Xstream op november 15, 2013, 14:39:17
Je hebt een Synology nas neem ik aan?
Dan moet je in package center > settings > package sources deze locatie (repository) toevoegen: http://packages.synocommunity.com
Als 't goed is krijg je nu meer apps te zien in package center. Soms kan 't even duren voordat die alles ingeladen heeft. Even refreshen of wachten soms. Bij "Community" kijken, deze zijn allemaal van de nieuwe locatie(s).
Deze biedt allerlei (veel handigere) apps aan, waaronder sickbeard, sabnzdb, couchpotato, autosub etc etc

Hier kun je meer vinden over de SynoCommunity:
http://www.synocommunity.com/repository

thnx! you've made my life a little bit easier  :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

ik ga eens kijken of ik dat handig vind, CP en autosub. Nog meer leuke featrures op de NAS waar ik geen weet van heb? ik gebruik nu gewoon de standaard programma's.

bestanden uitpakken ligt neem ik aan ook aan je processor? bij mij is het zo klaar.. Dell xps17 i7
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Hanky Panky

Citaat van: W.Otter op november 15, 2013, 23:41:03
ik ga eens kijken of ik dat handig vind, CP en autosub. Nog meer leuke featrures op de NAS waar ik geen weet van heb? ik gebruik nu gewoon de standaard programma's.

bestanden uitpakken ligt neem ik aan ook aan je processor? bij mij is het zo klaar.. Dell xps17 i7

De meeste 720P/1080P WEB-DL versies hebben Engelse subs  ;)

W.Otter

de meeste wel! veel ook niet.
sowieso bij BDMV zijn altijd engelse subs (wel voor doven/SH).
af en toe zijn de dialogen bijna niet te verstaan dus subs zijn altijd wel nodig.

Xstream

Citaat van: StefaanD op november 15, 2013, 22:15:26
Helaas alleen voor tv-series. Subliminal werd hier ook reeds genoemd, welke zou moeten werken voor films maar dit pakket lijkt verre van af en was toen ik er even mee aan de slag ging niet echt gebruiksvriendelijk en veel vinden deed deze ook niet.

Trouwens voor mij mag CP (CouchPotato) de films zoeken, maar ik beslis nog altijd zelf wat er precies gedownload wordt, vaak zoek ik of er dan NL of EN subs voorhanden zijn. Maar CP kan je ook zo instellen dat deze alleen zoekt op bestanden waar NL of EN subs beschikbaar zijn.
Ja, ik gebruik 't alleen voor series. Dan is 't ook meer nodig, als je van al die eps subs moet zoeken is wat intensiever, zeker omdat de rest (downloaden, hernoemen e.d.) automatisch gaat met SB (Sickbeard), dus die blijven binnen druppelen, sneller dan dat ik subs kan zoeken.
Een film zoek ik zelf nog wel op, met name ook omdat ik CP niet fijn vind werken en ook vaak vast loopt op m'n NAS. Voegt niet zoveel toe. Die paar films download kan ik zelf nog wel :)
Ik download 99 vd 100 keer een film al met subtitles erbij. NL of EN maakt mij niet zoveel uit.

@W.Otter:
In 't mediaspelerr topic staat veel beschreven over Sickbear, couchpotato enzo ...
En ook op Tweakers.net forum zijn hele handleidingen te vinden.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

W.Otter

Citaat van: Xstream op november 18, 2013, 01:24:05
Ja, ik gebruik 't alleen voor series. Dan is 't ook meer nodig, als je van al die eps subs moet zoeken is wat intensiever, zeker omdat de rest (downloaden, hernoemen e.d.) automatisch gaat met SB (Sickbeard), dus die blijven binnen druppelen, sneller dan dat ik subs kan zoeken.
Een film zoek ik zelf nog wel op, met name ook omdat ik CP niet fijn vind werken en ook vaak vast loopt op m'n NAS. Voegt niet zoveel toe. Die paar films download kan ik zelf nog wel :)
Ik download 99 vd 100 keer een film al met subtitles erbij. NL of EN maakt mij niet zoveel uit.

@W.Otter:
In 't mediaspelerr topic staat veel beschreven over Sickbear, couchpotato enzo ...
En ook op Tweakers.net forum zijn hele handleidingen te vinden.

Thnx! ik zat er al mee te loten  :D ik ga eens even lezen

Thunder

Ik lees heel veel tips en aanbevelingen die soms kant noch wal raken.

Als je BR(-rips) wil downloaden en bekijken, dan kan dat het beste op 2 manieren. De eerste is met een NAS en een fatsoenlijke mediaplayer, zoals de Dune. Andere methode is een HTPC met flink wat HDD ruimte ingebouwd, die bij de TV staat.

Persoonlijk zou ik voor een NAS kiezen als je de media op meerdere plekken in huis wil afspelen. Dan heb je namelijk 1 centrale locatie waar je media staat en heb je de mogelijkheid om overal in huis met de juiste apparatuur die media terug te kijken. Heb je slechts 1 locatie waar je die films wil kijken, dan is een HTPC zeker net zo goed, misschien wel beter. Waarom? Omdat je dan 1 factor tijdens het afspelen elimineert, namelijk je netwerk. Niet iedereen heeft een fatsoenlijke router in huis staan en niet de kennis om alles naar behoren in te richten. Dan kan je wel een NAS hebben die flink wat data kan leveren, maar als je router over zijn nek gaat, zal het kijken met dergelijke bitrates ook haperen.

Een HTPC hoeft helemaal geen kabaalmaker te zijn. Mijn HTPC is onhoorbaar, alleen 1 externe schijf hoor je soms. Door een juiste kast met goede ventilatoren te kiezen, net als een stille CPU fan, kan je een onhoorbare HTPC bouwen met genoeg power. Ik gebruik een i5-2100 met 4GB geheugen, 64GB SSD (voor het OS) en onboard audio en video. Heb destijds 550€ uitgegeven voor deze machine en dat kan zelf nog wel iets goedkoper, daar ik een redelijk duur Aluminium kastje heb gekocht.

Draai zonder problemen met XBMC 1080p/24p media van 50GB. Juist bij XBMC moet je niet gaan kloten met externe videocodecs, omdat je vaak meer slecht dan goed doet. Het kan wel, maar dan moet je behoorlijk thuis zijn in de wereld van codecs en XBMC.

Ik zoek mijn media op Torrents met DTS-HD of TrueHD als zoekterm en dan vind je al snel alle films met 1080p en HD-audio. Dat hij dan wat langer staat te downloaden dan met Nieuwsgroepen, vind ik niet zo erg, scheelt wel 7-8 euro per maand.

Het besturen van mijn HTPC doe ik met VNC, Splashtop of XBMC Constellation. VNC puur voor het aansturen met de Touchpad app (iOS), waarbij mijn iPad een mega touchpad is met toetsenbord. Splashtop gebruik ik om ook het beeld op mijn iPad te kijken, omdat ik even iets aan wil zetten, maar geen zin heb de TV over te zetten qua beeld. Als laatste de XBMC Constellation app (ook iOS) om in XBMC alles aan te sturen. Dit is een super remote voor XBMC die heerlijk werkt. Wil je niet met een tablet werken om het aan te sturen, kan een draadloos toetsenbord met ingebouwd touchpad ook prima werken.

Zoals gezegd, ik zal nooit de oplossing met NAS en mediaplayer afraden, maar voor beide opties is wat te zeggen. Ook een HTPC oplossing is zeer goed mogelijk voor mensen die niet al te veel kennis hebben. Mijn setup draait ook bij een maat van mij die nauwelijks iets van PC's afweet. Systeem draait als een trein en ik hoor er geen onvertogen woord over. Voor het instellen van een HTPC moet je even bezig, maar dat geldt net zo hard voor een NAS oplossing. Als beide draaien, heb je er weinig onderhoud aan.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

RandyAmsterdam

Ik ga voor de optie laptop, externe hardeschijf en de Dune. Dit doet wat ik wil zonder veel te moeten tweaken enz. In de toekomst zet ik er misschien wel een NAS tussen. Het argument dat ik met met mijn keuze af en toe met de externe harde schijf moet lopen vind ik niet zo spannend. Ik geen 10 films op een dag die ik dan ook nog die dag wil bekijken. Om een keer per week de content op de ext harde schijf te gooien vind ik geen probleem.

Hanky Panky

Citaat van: Thunder op november 18, 2013, 12:38:54
Persoonlijk zou ik voor een NAS kiezen als je de media op meerdere plekken in huis wil afspelen. Dan heb je namelijk 1 centrale locatie waar je media staat en heb je de mogelijkheid om overal in huis met de juiste apparatuur die media terug te kijken.

Dat heb je met een HTPC ook als je hem aan laat staan.

In een beetje behuizing passen makkelijk 3 HDD's (3,5 inch) zeker als je geen loopwerk inbouwt.

Hanky Panky

Citaat van: RandyAmsterdam op november 18, 2013, 12:44:56
Ik ga voor de optie laptop, externe hardeschijf en de Dune. Dit doet wat ik wil zonder veel te moeten tweaken enz. In de toekomst zet ik er misschien wel een NAS tussen. Het argument dat ik met met mijn keuze af en toe met de externe harde schijf moet lopen vind ik niet zo spannend. Ik geen 10 films op een dag die ik dan ook nog die dag wil bekijken. Om een keer per week de content op de ext harde schijf te gooien vind ik geen probleem.

De meeste 2,5 inch externe HDD's trekken hun stroom uit de USB poort, de 3,5 inch exemplaren hebben doorgaans een externe voeding.

Als je voor 2,5" gaat hoef je niet telkens de voeding om te prikken, alleen het schijfje zelf  :)

RandyAmsterdam

Wat vinden jullie van de volgende specs voor een laptop?

- 3e generatie Intel® Core™ i5-3337U processor (1,80 GHz, 3 MB, Dual Core)
- 4GB1 DDR3 SDRAM at 1600MHz
- 500 GB (5.400 rpm) hybride Solid State-harde schijf met 8 GB Flash

Dit tezamen met een 150Mbit internet verbinding.

Is het niet raadzaam om de film meteen op mijn externe hardeschijf te downloaden? Hoe lang duurt het om een 50gb blu ray film van mijn laptop naar een externe hardeschijf te transporteren?

Wat mij nog niet geheel duidelijk is, is het volgende... Ik wil de Dune HD TV-303D gaan gebruiken. Ik koppel daar dus de externe harde schijf aan via USB. Maar loopt die verbinding wel snel genoeg om de film te bekijken?

_ MarcelloW _

Je wil wel dat iedereen alles voor je uitschrijft he?

Wat dacht je er van zelf te onderzoeken of de max. snelheid van USB snel genoeg is om een Blu-ray te kunnen afspelen?

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

W.Otter

dan zou ik alsnog voor een HTPC gaan als je de laptop alleen thuis gaat gebruiken.. kun je op downloaden/computeren en afspelen tegelijk.
eventueel nog een tweede beeldscherm met vast toetsenbord en muis op een werklocatie (computeren op de bank vind ik zelf niet productief/ergonomisch, tenzij het op een laptop/tablet is)

als gebruiksgemak niet een pré is dan kun je het hele Dune idee omzeilen door gewoon je films rechtstreeks in VLC (o.i.d.) af te spelen.

wat is het gemiddelde verbruik van een stille htpc?

MTouch

Citaat van: RandyAmsterdam op november 18, 2013, 13:57:49
Is het niet raadzaam om de film meteen op mijn externe hardeschijf te downloaden? Hoe lang duurt het om een 50gb blu ray film van mijn laptop naar een externe hardeschijf te transporteren?
Als je toch geld uit gaat geven, koop een routertje en trek een paar netwerkkabels tussen de dune en de laptop. Hoef je niet meer over- en weer te copieren of te kloten met lossen harddisks en usb ellende, en de snelheid van netwerk is meer dan voldoende. En je hebt de infrastructuur voor je NAS ook meteen.

W.Otter

heb je niet een kennis die met bijvoorbeeld een htpc werkt of een NAS/mediaspeler combinatie? Misschien kun je het eerst eens IRL zien voordat je een ondoordachte keuze maakt. Qua budget ga je nu meer geld uitgeven dan nodig is zonder een makkelijkere oplossing te bieden voor jezelf.
als je elke week een film kijkt is het wel vijftig keer op en neer/kopieren per jaar.

Rha007

Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

StefaanD

Wat mij nog niet geheel duidelijk is, is het volgende... Ik wil de Dune HD TV-303D gaan gebruiken. Ik koppel daar dus de externe harde schijf aan via USB. Maar loopt die verbinding wel snel genoeg om de film te bekijken?

Lijkt me een goeie combi. Downloaden zou ik ook meteen doen op de externe schijf, anders moet je nogmaals aan overzetten van de interne op de externe. Download op de externe schijf zal ook wel snel genoeg zijn.

USB is ook gewoon zat snel genoeg om film te bekijken daar hoef je je geen zorgen in te maken.

@Marcello, antwoorden op een normale manier is ook teveel gevraagd of wat ?  :crazy:

RandyAmsterdam

Citaat van: StefaanD op november 18, 2013, 16:46:33
Lijkt me een goeie combi. Downloaden zou ik ook meteen doen op de externe schijf, anders moet je nogmaals aan overzetten van de interne op de externe. Download op de externe schijf zal ook wel snel genoeg zijn.

USB is ook gewoon zat snel genoeg om film te bekijken daar hoef je je geen zorgen in te maken.

@Marcello, antwoorden op een normale manier is ook teveel gevraagd of wat ?  :crazy:

Marcello is nog steeds boos omdat ik XBMC afkraak..... In zijn vorige reactie gaf hij al aan afscheid te nemen van dit topic, maar het loslaten gaat hem moeilijk af.

LuPo

Als je iets afkraakt moet het natuurlijk wel waar zijn. Jij kraakte XBMC af omdat het alleen maar een streaming dienst zou zijn. Dat is gewoon onzin. Dus ik snap zijn reactie wel.. ;)

RandyAmsterdam

Citaat van: LuPo op november 18, 2013, 16:56:30
Als je iets afkraakt moet het natuurlijk wel waar zijn. Jij kraakte XBMC af omdat het alleen maar een streaming dienst zou zijn. Dat is gewoon onzin. Dus ik snap zijn reactie wel.. ;)

Dan moet je teruglezen want ik heb in meerdere reacties aangegeven waarom.

Hanky Panky

USB 2.0 is al snel zat om BR films te kijken maar neem voor de kopieersnelheid een usb 3.0 HDD (én dus een laptop met een USB 3.0 poort). Dat scheelt in de praktijk ongeveer factor 3.