Films downloaden

Gestart door RandyAmsterdam, november 14, 2013, 10:25:00

Vorige topic - Volgende topic

Rha007

Citaat van: Sailor Jan op november 15, 2013, 12:39:17
Die trekt naar alle waarschijnlijkheid geen BD25 of BD50.
Da´s waar en tegelijk even een vraag van een leek: zit er kwalitatief echt een groot verschil tussen een bd50 of bv een x264 mkv bestand?
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Hanky Panky

Citaat van: W.Otter op november 15, 2013, 12:26:34
ik gebruik torrents

De TS wilde met nieuwsgroepen aan de slag en dan moet je het daarna dus wel gaan uitpakken op je 4200/5400 toeren bakkie en dat gaat heel traag.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

thebest106

Citaat van: Rha007 op november 15, 2013, 12:46:04
Da´s waar en tegelijk even een vraag van een leek: zit er kwalitatief echt een groot verschil tussen een bd50 of bv een x264 mkv bestand?

^^
Kijk dat wil ik nu ook wel eens weten

edgnoj

Wat een onzin over dat heen en weer geloop! Ik download alles op mijn pc en eenmaal per week koppel ik mijn externe hd hier even aan om de nieuwe spullen even over te zetten. (misschien een uurtje via usb 3.0). Hierna zet ik de externe harddisk weer terug op z'n plek naast de Dune. Is dat nou zo veel werk en omslachtig? Ik heb die hype rond een nas nooit zo goed begrepen. Ik moet daar wel bij vertellen dat ik alles via de Dune afspeel.
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

RandyAmsterdam

Ik heb een NAS leverancieren gebeld en deze geven aan dat je toch een pc nodig hebt om je NAS in te richten enz.

Stel dat ik geen laptop maar toch een NAS koop...

Kan iemand mij, een leek op dit gebied, eens precies uitleggen hoe ik te werk ga? Ik heb termen voorbij zien komen als het ondersteunen van sab..... van een NAS. Maar ik koop de Dune en een NAS en heb geen pc/laptop, alleen een smartphone. Ik haal de NAS uit de verpakking en sluit deze aan op mijn modem. En hoe verder? Dus zonder pc/laptop. Hoe kan ik via mijn Samsung note 2 een film op de Dune afspelen. Dat is mij een raadsel. En dan met ondertiteling en 1 op 1 bd kwaliteit. Nogmaals ik ben een leek...

Sailor Jan

Citaat van: Rha007 op november 15, 2013, 12:46:04

Ja! Daar zit een aardig verschil. Met name in scherpte,kleur en bewegende beelden en veel in geluid(HD ipv veelal DTS/Dolby)!!!. Er zullen meer verschillen zijn, maar dat zie ik niet op mijn tv. Het geluid is echt een wezenlijk verschil!

Ik download over het algemeen MKV's, wil ik iets langer bewaren dan zoek ik de BD download op of zelfs gewoon de BD kopen bij een voordelige aanbieder(play of wowhd).
Wees lief voor jezelf

Sailor Jan

Citaat van: RandyAmsterdam op november 15, 2013, 12:57:12
Ik heb een NAS leverancieren gebeld en deze geven aan dat je toch een pc nodig hebt om je NAS in te richten enz.

Kan iemand mij, een leek op dit gebied, eens precies uitleggen hoe ik te werk ga? Ik heb termen voorbij zien komen als het ondersteunen van sab..... van een NAS. Maar ik koop de Dune en een NAS en heb geen pc/laptop, alleen een smartphone. Ik haal de NAS uit de verpakking en sluit deze aan op mijn modem. En hoe verder? Dus zonder pc/laptop. Hoe kan ik via mijn Samsung note 2 een film op de Dune afspelen. Dat is mij een raadsel. En dan met ondertiteling en 1 op 1 bd kwaliteit. Nogmaals ik ben een leek...

Spendeer wat meer geld; zorg voor een goede leverancier die EN NAS en Mediaspeler goed kan instellen en bedien het later met de tablet.

Waarschijnlijk ben je niet handig genoeg met computers om het zelf te doen! Er zijn in dit topic al 100 verschillende manieren gegeven; een beetje googlen en youtube zou genoeg info moeten geven dan alleen maar hier vragen te stellen en apathisch af te wachten.
Wees lief voor jezelf

RonG

Ik zie/hoor geen verschil met mijn geripte BR's naar MKV. Ik rip ze dan ook in de hoogst mogelijk kwaliteit. Een MKV is gauw 30 a 40 GB.

De downloadbare van zeg maar 9GB zijn idd slechter maar niet echt slecht, het beeld is soms beter dan de film zelf :D

KillerbeeNL

Citaat van: thebest106 op november 15, 2013, 12:50:02
^^
Kijk dat wil ik nu ook wel eens weten

tuurlijk, het ligt er ook aan welk formaat tv je het gaat bekijken en welke bitrate de mkv heeft maar als een mkv alleen een DTS of ac3 geluidsspoor heeft en de extra's EN menu's zijn buiten schot gelaten dan blijft er genoeg over om een meer dan uitstekende 9 tot 13 gigabyte mkv te bekijken.

beetje het verschil tussen een HELE goede mp3 (256kbit of hoger) en een wav
bestand.

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

RonG

Citaat van: Sailor Jan op november 15, 2013, 13:02:50
! Er zijn in dit topic al 100 verschillende manieren gegeven;

Ik heb idd het gevoel in een loop te zitten in dit topic :)

Dennis75

Dat klopt. Je hebt een pc/laptop nodig om je NAS te installeren. Je moet namelijk DSM op je pc/laptop installeren. Dit is de het besturingssysteem. Ik heb het hier wel over een Synology NAS.

http://www.synology-forum.nl/
Hier kan je heel veel informatie vandaan halen.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

edgnoj

Als computerleek zou ik kiezen voor de simpelste oplossing: PC (of laptop), daar een programma opzetten waarmee je gemakkelijk nzb-tjes in nieuwsgroepen kunt zoeken, zoals Spotnet of Spotlite. Verder een programma wat mbv de nzb-tjes de films voor je downloadt, controleert en uitpakt op harde schijf.
Verder een externe harde schijf of grote usb stick waarmee je de films kunt afspelen in je Dune.
Handleidingen om te downloaden uit nieuwsgroepen zijn wel te vinden op internet.

Bijkomend voordeel is dat je de pc/laptop ook kunt gebruiken voor andere zaken.
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

RonG

Citaat van: RonG op november 15, 2013, 08:32:11
Trouwens, wanneer je een NAS kopt en een Dune zul je volgens mij toch ook nog een pc/laptop nodig moeten hebben om de NAS aan te sturen.

Idd een loop :D

Rha007

Citaat van: Sailor Jan op november 15, 2013, 12:58:39
Ja! Daar zit een aardig verschil. Met name in scherpte,kleur en bewegende beelden en veel in geluid(HD ipv veelal DTS/Dolby)!!!. Er zullen meer verschillen zijn, maar dat zie ik niet op mijn tv. Het geluid is echt een wezenlijk verschil!

Ik download over het algemeen MKV's, wil ik iets langer bewaren dan zoek ik de BD download op of zelfs gewoon de BD kopen bij een voordelige aanbieder(play of wowhd).

Ok, thanks voor het antwoord. Maar bij de meeste x264 mkv's heb je toch gewoon DTS? Het zit em dus voornamelijk in het beeld materiaal?

Een pc/laptop icm met een nas, is volgens mij alleen maar handig als je de eerste keer de nas moet installeren. Eenmaal de nas geinstalleerd heb je voor de bediening volgens mij genoeg aan een tablet of smartphone. Alles wat ik met de tablet kan, kan ik ook met mijn telefoon.
Als je dan toch voor een laptop of pc kiest, kan je denk ik met een programma als spotnet goed uit de voeten. Dit programma doet alles met 1 muisklik.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

MVG

Wat ik niet begrijp is dat de TS steeds hamert op de XBMC plug ins om te streamen, hij wil toch helemaal niet streamen maar gewoon downloaden? XBMC is dan toch de ''afspeler''?

Wat duidelijk is dat, althans dat denk ik, het vooral gewoon makkelijk moet zijn. Zelf speel ik af via een mini pc, icm losse harde schijf. Maar dit is prutsen en doe ik enkel en alleen als ik de nieuwste films wil zien welke nog niet op blu ray uit zijn. Al wil ik op termijn ook naar goede oplossing want blu rays blijven kopen gaat ook in de kosten lopen.

Het handigst is denk ik zoals geopperd een dune + nas

Sailor Jan

Citaat van: Rha007 op november 15, 2013, 13:08:16
Ok, thanks voor het antwoord. Maar bij de meeste x264 mkv's heb je toch gewoon DTS? Het zit em dus voornamelijk in het beeld materiaal?

DTS-HD (Master Audio) en Dolby TrueHD zitten meestal niet in mkv's.

Overigens heb ik het over de meeste +/- 10 GB mkv's en niet de hele grote mkv's die wel erg goed zijn!
Wees lief voor jezelf

MTouch

Vergeet ook niet dat een Dune materiaal ook nog eens op de juiste scanrate afspeelt. Heel belangrijk. Je wil niet weten hoeveel van jullie naar een geripte x264 bluray-naar-mkv zitten te kijken met een bitrate die nog geen kwart is van het origineel, en dan op 50Hz bekijken omdat de speler nu eenmaal te dom is, of de tv of streamer het niet snapt en alleen 50Hz uit kan poepen en geen 24Hz, of het niet automatisch herkent. Weet niet of xbmc dat kan, maar ik denk dat ie dat ook niet automatisch doet.

Om nog maar te zwijgen over mensen die denken dat ze naar HD zitten kijken, maar naar een transcoded stream zitten te kijken omdat alles door die handige NAS app naar 1024x768 teruggescaled wordt omdat het eigenlijk alleen voor mobile devices bedoeld is... en zij kijken dat dan op een HD tv :crazy:

Of mensen die hier vertellen hoe makkelijk en mooi het allemaal is maar die x264 torrents downloaden :crazy:

Of mensen die hun tv op overscan hebben staan ;) :crazy:

Er komt HEEL veel bij kijken wil je het goed doen... topicstarter lijkt zo te lezen te denken dat een nzb ook meteen de film zelf is, iemand moet ook maar eens uitleggen dat het iets anders ligt ;)

W.Otter

wie heeft er nou geen laptop/pc
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Sailor Jan

Ik ben het wel eens met de mensen die zeggen:

pc - externe hd - mediaspeler

Hier heb je weinig kennis voor nodig en er zijn genoeg tutorials te vinden op internet.

De andere oplossingen zijn allemaal veel eleganter, efficienter etc. maar vergen ook meer handigheid en computerkennis. Een NAS heeft veel instellingen, een htpc heeft veel instellingen. Met de Synology NAS is zelfs soms Telnet/SSH nodig om dingen gedaan te krijgen, veel minder dan vroeger trouwens.

Het is wel bijzonder dat mensen helemaal geen pc/mac hebben; wij gebruiken het thuis voor prive-doeleinden zelden, wel voor werk/studie doeleinden.
Wees lief voor jezelf

Rha007

Citaat van: KillerbeeNL op november 15, 2013, 13:04:58
tuurlijk, het ligt er ook aan welk formaat tv je het gaat bekijken en welke bitrate de mkv heeft maar als een mkv alleen een DTS of ac3 geluidsspoor heeft en de extra's EN menu's zijn buiten schot gelaten dan blijft er genoeg over om een meer dan uitstekende 9 tot 13 gigabyte mkv te bekijken.

beetje het verschil tussen een HELE goede mp3 (256kbit of hoger) en een wav
bestand.

Duidelijk verhaal.
Dit word voor mij weer een gevalletje "bedienings gemak en minder apparaten vs ga ik voor de beste kwaliteit"

Citaat van: Sailor Jan op november 15, 2013, 13:19:47
DTS-HD (Master Audio) en Dolby TrueHD zitten meestal niet in mkv's.

Overigens heb ik het over de meeste +/- 10 GB mkv's en niet de hele grote mkv's die wel erg goed zijn!
Helemaal mee eens, maar misschien moet ik toch maar eens naar een fatsoenlijke mp op zoek  ;D

KillerbeeNL

Citaat van: MTouch op november 15, 2013, 13:22:07
Vergeet ook niet dat een Dune materiaal ook nog eens op de juiste scanrate afspeelt. Heel belangrijk. Je wil niet weten hoeveel van jullie naar een geripte x264 bluray-naar-mkv zitten te kijken met een bitrate die nog geen kwart is van het origineel, en dan op 50Hz bekijken omdat de speler nu eenmaal te dom is, of de tv of streamer het niet snapt en alleen 50Hz uit kan poepen en geen 24Hz, of het niet automatisch herkent. Weet niet of xbmc dat kan, maar ik denk dat ie dat ook niet automatisch doet.

Om nog maar te zwijgen over mensen die denken dat ze naar HD zitten kijken, maar naar een transcoded stream zitten te kijken omdat alles door die handige NAS app naar 1024x768 teruggescaled wordt omdat het eigenlijk alleen voor mobile devices bedoeld is... en zij kijken dat dan op een HD tv :crazy:

Of mensen die hier vertellen hoe makkelijk en mooi het allemaal is maar die x264 torrents downloaden :crazy:

Of mensen die hun tv op overscan hebben staan ;) :crazy:

Er komt HEEL veel bij kijken wil je het goed doen... topicstarter lijkt zo te lezen te denken dat een nzb ook meteen de film zelf is, iemand moet ook maar eens uitleggen dat het iets anders ligt ;)

Dus het gaat er puur om dat je een film wilt kijken.

En je mediaplayer die daar voor gemaakt is dit op de juiste manier doet op 1080p 1080i 720p 720i 24fps 60hz etc.

Overscan uit op je tv (dus op scannen/1op1pixel zetten en niet op 16/9)

Daarbij moet je me geloven dat wanneer je via een gemiddelde NAS een film gaat kijken/streamen en een van de kids zit op haar/zijn tablet/laptop en moeders zit met haar telefoon op facebook minimaal een van de familie leden begint te klagen dat alles zo traag is.

Daar komt bij dat tijdens het kijken van een film die op jouw netwerk NAS staat elk schokje die wordt veroorzaakt door file vorming op je netwerk omdat er meer mensen gebruik maken van internet je niet echt vrolijk word van een avondje kijken.

Iedereen die dat wel "storingvrij" lukt heeft goed spul in huis en beheerst deze ook , het kost alleen tijd en geld om dit voor elkaar te krijgen.

Nogmaals , download een filmpje of 4 op je laptop met externe HD (2.5 inch is niet voordelig maar oh zo makkelijk) en nadat deze op de externe schijf staan aansluiten op je mediaplayer en de komende tijd hoef je nergens meer naar om te kijken behalve naar de films die op je mediaplayer staan ;)
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

KayaRahnee

Ook ik heb (PC kluns die ik ben) zitten prullen met het inrichten van een NAS, uiteindelijk tot de vaststelling gekomen dat ik niet alles op m'n eentje klaar zou krijgen, uiteindelijk hulp moeten inroepen.
Zelfde verhaal voor m'n Zotac Mini HTPC keuze.
Goede raad: ofwel NAS kopen en laten inrichten (wifimedia heeft deze service dacht ik).
Of iemand zoeken met kennis van zaken die je wil helpen, teamviewer kan hier je vriend in zijn.
Streamer: Bluesound Vault 2i +extern BT module/ Poweramp: AUDIOPHONICS HPA-S400ET Purifi Sparkos / PreAmp Advance Paris X-P 700 / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  Supra Classic blue / Draadjes Versterkers: Mogami 2534 XLR /  Supra Trico digitale coaxiale interlink van Vault naar Preamp.

Xstream

Citaat van: W.Otter op november 15, 2013, 12:34:37
kan m niet vinden in package center? waar haal je zoiets vandaan?
Je hebt een Synology nas neem ik aan?
Dan moet je in package center > settings > package sources deze locatie (repository) toevoegen: http://packages.synocommunity.com
Als 't goed is krijg je nu meer apps te zien in package center. Soms kan 't even duren voordat die alles ingeladen heeft. Even refreshen of wachten soms. Bij "Community" kijken, deze zijn allemaal van de nieuwe locatie(s).
Deze biedt allerlei (veel handigere) apps aan, waaronder sickbeard, sabnzdb, couchpotato, autosub etc etc

Hier kun je meer vinden over de SynoCommunity:
http://www.synocommunity.com/repository

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Hanky Panky

Stel dat je wel een laptop koopt neem er dan 1 met een SSD. Zie mijn eerdere opmerking over het rarren/parren van gedownloade NZB bestanden - dat kan per film letterlijk uren duren op een simpele laptop.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

KillerbeeNL

Citaat van: Hanky Panky op november 15, 2013, 14:53:34
Stel dat je wel een laptop koopt neem er dan 1 met een SSD. Zie mijn eerdere opmerking over het rarren/parren van gedownloade NZB bestanden - dat kan per film letterlijk uren duren op een simpele laptop.

per film kan dat uren duren? als je complete bestanden download en hier en daar een blokje moet repareren met Quickpar dan duurt het nog geen uren.

Komen de rar bestanden compleet binnen dan is de film met een 15 min uitgepakt welke ik meestal meteen naar de externe HD laat uitpakken.

Met SSD gaat dat nog sneller natuurlijk maar de ruimte op die schijven zijn vele malen duurder dan een Sata schijfje.

Op een NAS laten downloaden en uitpakken gaat ook maar processoren in de meeste NAS'n zijn langzaam en moeten flink aan de bak want als een laptop daar een tijd over doet dan een NAS zeker:P
Ga tijdens dit proces ook je lokaal opgeslagen foto's op je NAS niet bekijken want dan klapt de boel in elkaar.