Onderzoek naar geluidskwaliteit

Gestart door Koen K, november 1, 2013, 15:00:17

Vorige topic - Volgende topic

Koen K

In het kader van mijn afstudeerproject, dat om het ontwerpen van een geluidssysteem draait, ben ik bezig met een gebruikersonderzoek over geluidskwaliteit en voorkeuren wat betreft audioapparatuur. Hier hoort ook een enquête bij en zoals meestal het geval is geldt ook hier: hoe meer respondenten, des te beter. Ik hoop dan ook dat ik een kwartiertje van je tijd gebruik mag maken. De enquête is via de onderstaande link te bereiken.

Alvast hartelijk dank!  :worship:

Enquête

bmateijsen

Om eerlijk te zijn vind ik deel twee van de enquete niet zo sterk.

John Wx

Gedaan voor u oud eigenaar van "Pizzasound"
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

Koen K

Dank jullie voor het invullen  :)

@ Bjorn: Vertel?

Josjhaswoop

DONE :), neem aan dat je de uitkomst hier deelt?
Marantz SR6007 | Marantz CD5003 | Reloop 4000m3d | Dune HD Max | X360

Koen K

bmateijsen

Citaat van: Koen K op november  1, 2013, 16:04:41
Dank jullie voor het invullen  :)

@ Bjorn: Vertel?

Omdat je de subjectieve mening moet invullen wat jij denkt hoe anderen denk over een specifiek uiterlijk van een luidspreker. (ook een leuke zin) Hoe kan je dat statistisch significant maken?.

Ook het noemen van een bedrag is statistisch lastig, immers wat zegt het over de invuller?

Koen K

Ik zal je een PM sturen om dat toe te lichten  :)

michel69

Ik heb hem ook zojuist ingevuld,de laatste foto moest ik toch echt gelijk denken aan een satellietschotel  ;)
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

RobertVanWoerden

Ingevuld, succes met je afstudeerproject!

Martijn M

Dutch & Dutch

FDLARRY

Ook ingevuld, en die laatste lounge stoel komt er bij niet in, al was ie gratis. Zeker het product waar het om gaat.  :)
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Valkyrie

Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Cobraatje

Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED77CS6LA - Lyngdorf MP40 2.1 - Mark Levinson no. 535H - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50

JANJWJMC

Aan het eind word gesprokken over een "nieuw muziek systeem wat word ontwikkeld aan de hand van deze enquête begin 2014"
Beetje kort dag of word hier gesproken over Synergy acoustics?
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

Ejorne

Koen K

Hartelijk dank allemaal!   :smile:

Citaat van: JANJWJMC op november  1, 2013, 20:44:47
Aan het eind word gesprokken over een "nieuw muziek systeem wat word ontwikkeld aan de hand van deze enquête begin 2014"
Beetje kort dag of word hier gesproken over Synergy acoustics?

Nee, met Synergy Acoustics heeft het niets te maken. Ik ook niet trouwens, behalve dat ik de heren die erachter zitten goed ken en ze met interesse volg  ;)

Former member 78

VlisChris

Citaat van: bmateijsen op november  1, 2013, 15:09:19
Om eerlijk te zijn vind ik deel twee van de enquete niet zo sterk.

Het gaat al fout bij vraag 2 :-X
Als ik op 17-11-1982 geboren ben, val ik dan in 20-30 of in 30-40?
Ik kan niet voor beiden kiezen. De juiste stelling had moeten zijn 20-30 en 31-40 en 41-50 enz.
Wellicht vul ik hem nog even verder in.
Vraag 9: wat is een "uitzonderlijk goed geluidssysteem"? Dat zal voor de een heel anders zijn dan voor mij.
Vraag 16: wellicht een idee om die percentages in blokken op te delen van bv 10%.

Deel II: ik ben afgehaakt.

LuPo

Citaat van: Christiaan S op november  2, 2013, 01:01:50
Het gaat al fout bij vraag 2 :-X
Als ik op 17-11-1982 geboren ben, val ik dan in 20-30 of in 30-40?
Ik kan niet voor beiden kiezen. De juiste stelling had moeten zijn 20-30 en 31-40 en 41-50 enz.
Wellicht vul ik hem nog even verder in.

Als je iemand op een fout wilt wijzen moet je het wel zeker weten. :-X

De groep 20-30 lees je als 20 tot 30. Dat is dus 20 tot en met 29. De volgende groep is 30 tot en met 39, oftewel 30 tot 40.

chansig

Ik heb hem ingevuld....ik ben benieuwd of Koen weet welke van mij is. :D

Gr Hans

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

pameijer

We krijgen natuurlijk wel de resultaten van je onderzoek hier gepubliceerd hè!
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

Ejorne

Citaat van: chansig op november  2, 2013, 09:19:39
Ik heb hem ingevuld....ik ben benieuwd of Koen weet welke van mij is. :D

Gr Hans

Als deze reactie van jou, direct volgt op het invullen van de enquête dan lijkt me dat niet moeilijk...  ;)

chansig

Nee ik heb hem gister om 20.34 ingevuld....

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon