Onderzoek naar geluidskwaliteit

Gestart door Koen K, november 1, 2013, 15:00:17

Vorige topic - Volgende topic

Arno P

Kingpin

Kon ik toch niet op het eerste plaatje komen (shame on me), het lag op m'n tong ... anyway hier ook even ingevuld.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

JANJWJMC

Wie wist meteen elk type speaker van de plaatjes?   :angel:
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

rovinggecko

De kosten vraag was wel wat confronterend; als je het nooit optelt .... :)
Slecht voor het upgrade virus zo'n onderzoek.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

AbZ

Citaat van: bmateijsen op november  1, 2013, 16:32:29
Omdat je de subjectieve mening moet invullen wat jij denkt hoe anderen denk over een specifiek uiterlijk van een luidspreker. (ook een leuke zin) Hoe kan je dat statistisch significant maken?.

Ook het noemen van een bedrag is statistisch lastig, immers wat zegt het over de invuller?
Het is natuurlijk ook de bedoeling dat het iets over de invullers zegt. 

Voor significante resultaten moeten vraagstelling en steekproef toereikend zijn maar het maakt niet uit of het oordeeel subjectief is.  "Wat denk jij dat een ander ervan vindt" is niet per se een slechte vraag.  Het speelt bijna altijd een rol en wordt ook heel vaak (al dan niet impliciet) getest, bv in de sociale psychologie.

VlisChris

Citaat van: LuPo op november  2, 2013, 09:00:55
Als je iemand op een fout wilt wijzen moet je het wel zeker weten. :-X

De groep 20-30 lees je als 20 tot 30. Dat is dus 20 tot en met 29. De volgende groep is 30 tot en met 39, oftewel 30 tot 40.

OOK dat is een mogelijkheid. Verstandiger is om de antwoorden zo te maken dat je geen mogelijkheid voor twijfel hebt.

)p(

Midstar

Witalik

Sony X80L - Marantz SR-7011 - Bowers en Wilkins 603-S1 / HTM6S2AE / 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels

"Showcase"

Xander32

Done, suc6 met het verdere onderzoek en het verwerken van de uitkomsten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Koen K

Dank jullie allemaal voor het invullen! Er zijn veel respondenten, merk ik. Erg fijn.

Citaat van: Christiaan S op november  2, 2013, 01:01:50
Vraag 9: wat is een "uitzonderlijk goed geluidssysteem"? Dat zal voor de een heel anders zijn dan voor mij.

Kortom: de vraag heeft betrekking op jóu en niet op het geluidssysteem  ;)

Citeer
Vraag 16: wellicht een idee om die percentages in blokken op te delen van bv 10%.

Dat wilde ik graag doen, maar dat laat de site helaas niet toe (voor zover ik kan zien). Het staat je natuurlijk vrij om het naar tien procent af te ronden  ;)

Citaat van: ArjanR1 op november  2, 2013, 00:16:24
Is jouw E30 inmiddels al klaar? :)

Klaar is 'ie natuurlijk nooit, maar hij rijdt wel  :smile:

Citaat van: pameijer op november  2, 2013, 09:26:25
We krijgen natuurlijk wel de resultaten van je onderzoek hier gepubliceerd hè!

Ja, daar zal ik t.z.t. een overzicht van plaatsen.

DofN

Van een van de beste sets die ik heb gehoord heb ik zelf iets thuis :) Correlatie?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Martijn M

Zoals het setje thuis klinkt...  :music:
Dutch & Dutch

paaj

Ha! Die eerste heb ik zelf, die tweede vind ik sowieso al heel mooi en heb ik juist vandaag online toevallig bekeken, de derde kan niet missen maar type onzeker en de vierde mag ik nu net een kleine twee weken (met plezier overigens ;)) naar luisteren.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

katwax

Done.

Deel 2 is wel moeilijk om te beoordelen als je ze nog niet hebt horen spelen :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Sailor Jan

Hier ook al ingevuld.

Vond deel 2 niet het meest overtuigende van de enquete. Zeker gezien het feit dat het een zeer sterk met smaak te maken heeft, zeker die lelijke speakertjes die in de VT Wonen zouden passen.
Wees lief voor jezelf

Martijn M

Misschien zijn smaak en individuele perceptie juist wel belangrijk voor het onderzoek van Koen. Ik ben benieuwd!
Dutch & Dutch

AbZ

Citaat van: Martijn - Synergy Acoustics op november  5, 2013, 10:52:14
Misschien zijn smaak en individuele perceptie juist wel belangrijk voor het onderzoek van Koen. Ik ben benieuwd!
Dat ligt wel enigzins voor de hand als hij daar naar vraagt...

Sailor Jan

Citaat van: Martijn - Synergy Acoustics op november  5, 2013, 10:52:14

Kan wel zijn. Maar het is heel moeilijk de smaak te bepalen van vrienden en familie, zeker bij 2 kleine satelliet schotels in de woonkamer.
Wees lief voor jezelf

Koen K

Resultaten

Er zit nog geen tekst en uitleg bij, maar ik denk dat het zichzelf redelijk verklaart. Nogmaals dank voor de tijd en moeite die jullie erin hebben gestoken!  :smile:

AbZ

Citaat van: Koen K op december 12, 2013, 18:50:25Er zit nog geen tekst en uitleg bij, maar ik denk dat het zichzelf redelijk verklaart.
Als je de diagnose hier neerzet krijg je zeker een ban  :sly:

Koen K