X-fi Show 2013 - Ik ga op zondag

Gestart door Eddye, september 13, 2013, 08:50:04

Vorige topic - Volgende topic

Madhouse

Ik heb overigens 2x de SACD van Marantz (vriend van me hoefde hem niet), deze wil ik uiteraard wel afstaan aan iemand hier op het forum die hem gemist heeft omdat ze op waren.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Mordante

Citaat van: Onder013 op september 16, 2013, 11:04:42
En ze kan heel goed koffie serveren... :D

Vertelde Cees Ruijtenberg mij :coffee:

weet iemand al hoe ze heet? Helaas was Nordost niet aanwezig. Ik kan mij herinneren dat Nordost ook altijd een leuke dame had.

Deleted Member 2

Citaat van: Mordante op september 16, 2013, 11:15:50
weet iemand al hoe ze heet? Helaas was Nordost niet aanwezig. Ik kan mij herinneren dat Nordost ook altijd een leuke dame had.

Als ik moet gokken: Een Ruijtenberg-je 8)

Deleted Member 2

Citaat van: Madhouse op september 16, 2013, 11:07:51
Ik heb overigens 2x de SACD van Marantz (vriend van me hoefde hem niet), deze wil ik uiteraard wel afstaan aan iemand hier op het forum die hem gemist heeft omdat ze op waren.

Ik houd me aanbevolen voor een exemplaar. Ze waren helaas net op toen ik kwam.

Gr
Henk

Madhouse

Citaat van: Onder013 op september 16, 2013, 11:38:01

Gr
Henk

Dat zei je al toen jullie ons lunch tafeltje overnamen :D

Stuur maar een PM met je gegevens, dan stuur ik hem naar je op.

Ruud-

Citaat van: Onder013 op september 16, 2013, 11:38:01

Gr
Henk

Ik ben benieuwd hoe de bezitters van deze cd de kwaliteit vinden.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

quattronl

Citaat van: Ruud- op september 16, 2013, 11:55:43
Ik ben benieuwd hoe de bezitters van deze cd de kwaliteit vinden.
Ik vind het heerlijk open klinken, al heb ik geen referentiemateriaal op SACD.
(moet er op het display van een Oppo83 iets van SACD staan? er staat bij mij alleen CD. neem aan dat ie als 1e de sacd laag pakt?)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Etiennevh

Ik vind het een aangename opname met een paar verrassende details. Van het laatste nummer heb ik genoten, alhoewel ik normaliter niet echt van die muziekstijl geniet.

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

martin778

Etiennevh

Citaat van: quattronl op september 16, 2013, 11:59:23
(moet er op het display van een Oppo83 iets van SACD staan? er staat bij mij alleen CD. neem aan dat ie als 1e de sacd laag pakt?)
Bij mij speelt hij gewoon SACD, staat ook in het schermpje van de Oppo (95 in dit geval).

Was overigens wel stereo opname toch? Ik dacht even dat het een 5.1 opname was maar kreeg het maar niet aan de praat. Toen bedacht ik me ineens dat SACD ook gewoon stereo kan zijn, haha.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

R0N

Citaat van: Madhouse op september 15, 2013, 20:04:06
Ik vond Indiana Line met AntiMode redelijk goed klinken maar zonder was niet om aan te horen. Hun beweerden dat het door de akoestiek kwam maar een goed geplaatste speaker resoneert niet zo erg als bij hun. Ik vond het meer een slechte opstelling om de AntiMode er goed uit te laten komen en zo veel te kunnen verkopen.

Ik heb me overigens wel verbaasd over de kwaliteit en de prijs van Iniana Line speakers.

Hoi,

Dank voor het bezoek.
De speakers stonden vrij opgesteld ca een meter van de muur af, licht ingedraaid. Dus eigenlijk een ideale opstelling.
Als je op het plaatje lijkt zie je de akoestiek en correctie van de Diva 655. Een piek van 12 dB!
Dat is echt aan de ruimte te wijten. Als je muziek speelt, die bassen heeft juist in de gebieden van de staande golven (=pieken in grafiek) dan is het effect van met en zonder Anti-Mode ook heel erg duidelijk.
Je mag zeggen dat we muziekstukjes draaiden voor de demo die erg aansloten bij deze basgebieden om het effect voor iedereen duidelijk te maken. Maar niet dat de luidsprekers expres slecht opgesteld stonden. We verkopen niet alleen Anti-Mode, ook de speakers.
Op ons forum zie je overigens nog meer van sterke voorbeelden van gebruikers.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Madhouse

Over de speakers niets dan lof, daar heb ik me positief over verbaasd in zowel prijs als kwaliteit verhouding. Echter blijf ik wel van mening dat als je iets meer moeite had gedaan door te luisteren ipv de speakers volgens het boekje te plaatsen je een reƫler beeld had neergezet. Ik geloof ook echt wel dat de akoestiek een probleem kan zijn maar ik heb andere sets op de x-fi gehoord die dat probleem niet hadden en toch de zelfde faciliteiten tot hun beschikking hadden. Grafieken zijn leuk en maken dingen inzichtelijk maar de oortjes liegen ook niet.

Deleted Member 2

Citaat van: Madhouse op september 16, 2013, 11:39:58
Dat zei je al toen jullie ons lunch tafeltje overnamen :D

Stuur maar een PM met je gegevens, dan stuur ik hem naar je op.
Zie je. we hobbelen overal achteraan. Maar het was een uitstekende lunch met een heerlijk biertje. Toen echter iemand vroeg om een omelet met de dooiers heel, waren ze even het spoor bijster :D

Gr
Henk

Pinohelmond

Citaat van: quattronl op september 16, 2013, 11:59:23

Normaal gesproken zou er Multichannel SACD in het scherm van je Oppo moeten staan. Tenminste, Dat geeft hij bij mij aan als ik een dergelijke SACD afspeel. Brothers in Arms bijvoorbeeld, je kunt het van de week testen dus zag ik in een ander topic.  ;D
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Etiennevh

Citaat van: Pinohelmond op september 16, 2013, 13:59:41
Normaal gesproken zou er Multichannel SACD in het scherm van je Oppo moeten staan. Tenminste, Dat geeft hij bij mij aan als ik een dergelijke SACD afspeel. Brothers in Arms bijvoorbeeld, je kunt het van de week testen dus zag ik in een ander topic.  ;D
Bij mij was het Stereo SACD... ^^

Pinohelmond

Citaat van: Etiennevh op september 16, 2013, 14:06:44
Bij mij was het Stereo SACD... ^^

Ligt er aan hoe je hem afspeelt lijkt me.. Indien multichannel gebruik ik HDMI en wil ik stereo dan gebruik ik de analoge uitgangen van de 83.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Etiennevh

Citaat van: Pinohelmond op september 16, 2013, 14:38:36
Ligt er aan hoe je hem afspeelt lijkt me.. Indien multichannel gebruik ik HDMI en wil ik stereo dan gebruik ik de analoge uitgangen van de 83.
Ik heb multichannel analoog en stereo ook analoog.

Ik kreeg alleen geen multichannel uit die opname, jullie wel? Dan heb ik iets fout gedaan denk ik.

Pinohelmond

Citaat van: Etiennevh op september 16, 2013, 14:43:32
Ik heb multichannel analoog en stereo ook analoog.

Ik kreeg alleen geen multichannel uit die opname, jullie wel? Dan heb ik iets fout gedaan denk ik.

Zal het nog eens testen maar volgens mij staat er bij toch echt "Multchannel SACD".

Pino's Room

lynch1979

Is dit de Metrum dame?

Robiwan

Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Etiennevh

Citaat van: LPlover op september 16, 2013, 15:48:17
Nee deze wellicht?

:nopompom:     Wat is dat voor een hoornluidspreker dan...  :withstupid:

quattronl

Citaat van: Pinohelmond op september 16, 2013, 15:07:03
Zal het nog eens testen maar volgens mij staat er bij toch echt "Multchannel SACD".
kan ik met de ab van spoor wisselen? of pakt ie default altijd eerst het sacd spoor?
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

weust

Citaat van: lynch1979 op september 16, 2013, 15:39:55
Is dit de Metrum dame?

Die zat samen met een andere leuke dame bij de ingang.
Niet van Metrum dus.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

lynch1979

Citaat van: weust op september 16, 2013, 18:25:16
Die zat samen met een andere leuke dame bij de ingang.
Niet van Metrum dus.

Damn allemaal leuke dames gemist....

weust

Liepen er zondag ook zoooo veel rond ;)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4