Apple introduceert nieuwe iPhones en iOS 7

Gestart door neptune, september 11, 2013, 08:42:49

Vorige topic - Volgende topic

neptune

Ios 7 komt er volgende week aan en 2 nieuwe iPhones,

De iPhone 5C(olor) en de 5S.

5S lijkt me mooie evolutie van de iPhone 5, de fingerprint scanner lijkt me erg handig, ik hoop op een praktische snelle en probleemloze werking ervan en niet zoals op veel laptops brak (laat dat maar aan Apple over).
Verder mooie nieuwe processor en de M7 ook leuk, ben benieuwd wat je daar op fitness gebied mee gaat zien qua apps e.d.

Dan de 5C, door velen nu al verguisd, is geen budgettoestel maar feitelijk een iPhone 5 onder de kap met kleuren van polycarbonaat.

Ik vraag me hardop af hoe ze dit verkocht gaan krijgen voor €599, maar wie weet gaan ze er wat mee stunten icm met een abonnement.
Wellicht in China is dit nodig?

Wat vinden jullie ervan? Hou de commentaren respectvol naar elkaar volgens forumregels aub...
zet hier iets neer

Denon Focal

De 5c lijkt me een goed uitbreiding in het gamma en een goede manier om geld te verdienen voor Apple, extra keus is voor consumenten altijd goed.
Grootste zorg mbt Apple is dat ze steeds minder open worden en Mircosoft achtige trekjes gaan vertonen.
Op zich bijzonder want de Microsoft aversie was voor velen een reden een Apple te kopen.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Raphie

terwijl MS juist veel opener is geworden en wintel natuurlijk altijd al het schoolvoorbeeld van open standaard is geweest.

plastic kapjes, prima toch? met een bumper zie je er niks van. En mensen die hun Phone nog steeds zien als sieraad/status symbool, kunnen dan wat meer uitgeven voor de "echte" iphone.

JBL PRX Power!

Nahpets

Voor mijzelf hebben de 5s en 5c geen toegevoegde waarde. Ik ben wel heel benieuwd of iOS7 een beetje wil lopen op mijn (inmiddels bejaarde) 4.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

dennism

Mijn korte mening: 5s is een leuke evolutie, dit tezamen met de refresh van IOS gaat weer een goed high end toestel opleveren. Met als mooiste vooruitgang natuurlijk de 64bit architectuur, als ze hier goed op inspelen valt daarmee winst te behalen qua gebruikers ervaring. Al bestaat natuurlijk de kans dat sommige apps in het begin niet zo lekker lopen omdat ze nog niet geoptimaliseerd zijn.

de 5c vind ik echt een zware tegenvaller. Het is 95% een 5 met een naar mijn mening goedkopere uitstraling die een mindere highend feel heeft dan de 5 die hij gaat vervangen, maar niet de lagere prijsstelling. Op deze manier Apple hem voor mij niet uit hoeven te brengen. Ik had liever gezien dat Apple de Iphone 4 range zou uitfaseren en dan de prijstelling zou aanhouden als 5S = €699, Iphone 5 = €549, 5C = €449. Dan zou Apple echt goed meekunnen in het midden segment met een recent toestel. Wel is de 5c voor zover ik weet 100% 4G compatibel in NL waar de 5 het niet bij alle netwerken zal ondersteunen.

Martinus

zal wel een sukkel voor de liefde zijn...
ik zit zo meteen met een ipad 3 en iphone 5, de enige producten die na introductie ook de nek wordt omgedraaid....
We gaan nu maar de "gold digger" uithangen.. die is heerlijk fout.
............

WickedGame

iPhone 5C had iets moois kunnen worden, maar is naar mijn mening te duur voor wat het gaat bieden. Die hadden ze beter kunnen potitioneren onder de iPhone5 als instapper.

iPhone5S is een mooie evolutie, betere camera en belichting. Nieuwe chip met 64-Bit ondersteuning (volgens mij de eerste telefoon die dat nu heeft) en de vingerafdrukscanner (hoog gadget gehalte). De 5S is alleen voor mij als iPhone5 gebruiker niet genoeg de moeite waard om te upgraden. Maar kom je vanaf een iPhone4 of 4S denk ik dat het wel een mooie stap is.

iOS7 is misschien wel de grootste verandering van het geheel, erg benieuwd. De mensen die dev edities hebben gedraaid kunnen al naar GM upgraden. Mensen die slim zijn kunnen met een Mac OSX updaten naar itunes 11.1 beta2 en dan ook de iphone upgraden naar GM ;) Voor wie het allemaal niet aandurft moet nog even wachten :D

CineSmurf

Lijken me prima telefoons, maar ik ga mijn iphone 5 niet inruilen hiervoor. In de geruchten las ik iets over een 128Gb 5S, ik begrijp dat die er niet is. Jammer, want dan zou ik mijn muziek niet meer zo hoeven te comprimeren... Wellicht in de volgende iPhone.

5C is inderdaad een beetje een gemiste kans. Mijn zoon wil graag een iphone, maar kochte een galaxy Y, voor minder dan 100 euro nieuw (met een eenvoudig prepaid kaartje). Jammer dat Apple daar niet iets tegenover zet.
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Erik

Al zou ik voor €100 mijn iPhone5 kunnen inruilen voor zijn opvolger dna zou ik het niet eens doen. Verschil is zo klein dat je mi niet eens van een nieuw toestel kan spreken. Vergelijk dit eens met de sprong van de 4S naar de 5. Voor mij niet intressnat zelfs over OS7 twijfel ik of ik dat installeer als ik nog eens kijk naar het grafische deel word ik niet echt warm of koud, eerder koud zelfs. Misshcien meer iets voor de jonge generatie of zo.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Etiennevh

Citaat van: Raphie op september 11, 2013, 10:35:58
terwijl MS juist veel opener is geworden en wintel natuurlijk altijd al het schoolvoorbeeld van open standaard is geweest.

plastic kapjes, prima toch? met een bumper zie je er niks van. En mensen die hun Phone nog steeds zien als sieraad/status symbool, kunnen dan wat meer uitgeven voor de "echte" iphone.
Wat ik wel schrikbarend vind is de prijs voor een telefoon met een plastic kapje. Volgens mij was een van de punten in het plan een telefoon te ontwikkelen die ook in 3e wereldlanden en minder bedeelde landen zou kunnen worden verkocht, maar toch kost de 5C nog € 599,00 dacht ik. Dat vind ik niet echt goedkoop..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Wat mij betreft blijft Apple teveel vast houden aan de "Steve Jobs Filosofie" wat niet meer van deze tijd is en slaan ze de plank een beetje mis t.o.v. bijv. Samsung.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

100% mee eens Roy. Ze zijn al een tijdje niet meer exclusief met ontwikkelingen tov 5 jaar geleden.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

neptune

Citaat van: Etiennevh op september 11, 2013, 13:21:12
Wat ik wel schrikbarend vind is de prijs voor een telefoon met een plastic kapje. Volgens mij was een van de punten in het plan een telefoon te ontwikkelen die ook in 3e wereldlanden en minder bedeelde landen zou kunnen worden verkocht, maar toch kost de 5C nog € 599,00 dacht ik. Dat vind ik niet echt goedkoop..
Het probleem is dat nergens ooit door Apple is beweerd dat ze een budget telefoon gingen maken, dat is door de geruchtenmachine een eigen leven gaan leiden.
Neemt niet weg dat ik ook vind dat die prijs voor een losse 5C te hoog is om kopers te verleiden.
Ik denk dan maar dat Apple hiermee een speciale bedoeling of truc heeft die nu nog niet duidelijk is, anders zie ik het somber in voor de 5C.
Ik ben iig benieuwd naar de ontvangst van de 5C, juist om te zien of we hiermee gelijk gaan krijgen.

De 5S zal wel goed gaan verkopen, deze is denk ik zeer aantrekkelijk als je een generatie kan overslaan.

Danielo heb jij nog wat inside info over de 5C en waarom deze WEL een succes zou worden ondanks dat alle schijn hier tegen lijkt op dit moment?
zet hier iets neer

dennism

Ik denk dat de voordelen voor de 5C vooral bij Apple liggen (goedkopere productie, goedkopere vervanging bij beschadigde behuizingen), het enige echte voordeel voor de consument is de volwaardige 4G ondersteuning op alle in Nederland gebruikte frequenties voor zover ik kan zien. Daar de 5 waarschijnlijk op termijn zal verdwijnen zal deze telefoon denk ik hetzelfde succes hebben als de 4S in de periode dat de 5 het flagship was, echter tenzij je het geld echt niet kan missen is de 100 euro premium (adviesprijs) voor de 5S eigenlijk een no brainer als je voor een Iphone in de markt bent.

Witalik

Ik weet niet of ik nu zo blij zou zijn met die vingerafdruk optie. Ik hoop ook dat gewoon de pincode nog steeds gebruikt kan worden om het scherm te locken.
Sony X80L - Marantz SR-7011 - Bowers en Wilkins 603-S1 / HTM6S2AE / 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels

"Showcase"

neptune

Citaat van: Witalik op september 11, 2013, 14:35:33
Ik weet niet of ik nu zo blij zou zijn met die vingerafdruk optie. Ik hoop ook dat gewoon de pincode nog steeds gebruikt kan worden om het scherm te locken.
Dat kan nog steeds.
zet hier iets neer

Hanky Panky

Als ik Nokia was dan zou ik ze gelijk wereldwijd voor de rechter slepen, telefoons in deze kleuren is regelrecht jatwerk van de 2012/2013 telefoonlijn van de Finnen  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

Nahpets

Citaat van: Hanky Panky op september 11, 2013, 16:10:22
Finnen  :D

Mogen ze wel oppassen bij Apple, Finnen zijn volgens GeenStijl heel ruw volk.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Syphon

Dikke dikke dikke fail.
Veels te veels te duur. Anno 2013 nog steeds 100e betalen voor 16GB is gekken werk.

Deze twee reviews verwoorden het vrij goed

http://tweakers.net/reviews/3210/apples-iphone-5c-dure-telefoon-met-goedkope-uitstraling.html
http://tweakers.net/reviews/3211/apple-iphone-5s-je-vingerafdruk-als-pincode.html

De nieuwste Iphone 5S heeft niet eens full hd, best wel apart voor zo'n dure telefoon.

neptune

Citaat van: Syphon op september 11, 2013, 16:53:16
Dikke dikke dikke fail.
Veels te veels te duur. Anno 2013 nog steeds 100e betalen voor 16GB is gekken werk.

Deze twee reviews verwoorden het vrij goed

http://tweakers.net/reviews/3210/apples-iphone-5c-dure-telefoon-met-goedkope-uitstraling.html
http://tweakers.net/reviews/3211/apple-iphone-5s-je-vingerafdruk-als-pincode.html

De nieuwste Iphone 5S heeft niet eens full hd, best wel apart voor zo'n dure telefoon.
Ja echt balen dat ze geen full hd hebben op een klein 4 inch schermpje, nu gaat de batterij nog langer mee terwijl het verschil niet heel groot is op zo'n klein schermpje. Ik had echt graag zo'n accu slurpend monster gehad a la .......(vul zelf maar in) :D
zet hier iets neer

neptune

Citaat van: Hanky Panky op september 11, 2013, 16:10:22
Als ik Nokia was dan zou ik ze gelijk wereldwijd voor de rechter slepen, telefoons in deze kleuren is regelrecht jatwerk van de 2012/2013 telefoonlijn van de Finnen  :D
Nee dat zal Microsoft...eeeh Nokia toch niet doen? :D
zet hier iets neer

Hanky Panky

Citaat van: neptune op september 11, 2013, 17:23:22
Nee dat zal Microsoft...eeeh Nokia toch niet doen? :D

Apple had het beter Lumia 2.0 kunnen noemen  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

Erik

Stond toch ook ergens genoemd de 5C is meer bedoeld om de marge te vergroten voor Apple omdat hun winst onder druk was komen te staan de laatste tijd.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nooff

Citaat van: Erik op september 11, 2013, 18:20:29
Stond toch ook ergens genoemd de 5C is meer bedoeld om de marge te vergroten voor Apple omdat hun winst onder druk was komen te staan de laatste tijd.
Denk niet dat het veel gaat veranderen met de 5C. Daarnaast maken ze de 5S nog duurder, epic fail wmb. Je ziet het ook aan de talloze reacties op verschillende fora en websites. Daarnaast zijn de aandelen ook weer in waarde gedaald. Dat zegt toch wel 'iets'. Ik vond persoonlijk de 5 al niet echt een upgrade tov de 4S, de 5S is eigenlijk alleen interessant vanwege de vingerafdrukscanner. Echter ga ik alleen daarom geen 700 euro aftikken.

BJF

Citaat van: Nooff op september 11, 2013, 19:27:53
(...) Daarnaast maken ze de 5S nog duurder, epic fail wmb. (...) Daarnaast zijn de aandelen ook weer in waarde gedaald. Dat zegt toch wel 'iets'. (...)
De prijzen voor Nederland zijn nog niet bekend, dus of de 5S werkelijk duurder wordt is afwachten.
Dat dalen van de aandelen is na iedere keynote en zegt m.i. helemaal niks.

Als iPhone-adept van het eerste uur ga ik even rustig nadenken wat te doen. De 5C wordt het sowieso niet, als ik een kleurige iPhone 5 wil koop ik wel een ander hoesje om mijn huidige 5. De 5S, tsja, ik heb (nog) niet het hebbuh-gevoel. Ik sluit het op termijn niet uit maar ga zeker niet voor de winkel liggen.
Niks. Oh nee? Nee. Oh.