Dempingsplaten van Crusade Audio

Gestart door quattronl, september 1, 2013, 21:26:36

Vorige topic - Volgende topic

Eddye

Vanmiddag heeft Ferry het barre herfstweer getrotseerd om bij mij thuis zijn CA plate te demonstreren. Ik ga er geen lang verhaal van maken, maar een paar woordjes wil ik er wel over kwijt. Ik was best verbaasd over wat die plaat onder mij D170 deed. Het geluid werd wat minder versmeerd, laag wat strakker en over het algemeen iets sprankelender. Heel erg leuk om een keer te horen. Wat mij betreft wil ik eerst zaken als akoestiek en LS bekabeling upgraden, maar dit kan zeker als kers op de taart.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Citaat van: Eddye op oktober 13, 2013, 18:42:58
Vanmiddag heeft Ferry het barre herfstweer getrotseerd om bij mij thuis zijn CA plate te demonstreren. Ik ga er geen lang verhaal van maken, maar een paar woordjes wil ik er wel over kwijt. Ik was best verbaasd over wat die plaat onder mij D170 deed. Het geluid werd wat minder versmeerd, laag wat strakker en over het algemeen iets sprankelender. Heel erg leuk om een keer te horen. Wat mij betreft wil ik eerst zaken als akoestiek en LS bekabeling upgraden, maar dit kan zeker als kers op de taart.

:thumbs-up:

Helder. Deze verwachting heb ik er ook van; een stuk finetuning, net dat laatste beetje ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

quattronl

Het was zeker leuk om de plaat op een andere set te proberen.
Na eerst wat muziek zonder plaat beluisterd te hebben ging de plaat eronder. Gelijk vielen mij de toename in gedetailleerheid en in het laag op.
Daarna afwisselend met en zonder plaat geluisterd.
Klassieke muziek leek zich het minst van de plaat aan te trekken, maar zoveel klassiek hebben we niet beluisterd.

Leuk om dit gedaan te hebben. Who's next? ;)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

quattronl

Even pogen wat posts uit andere topics hier te plaatsen. Gaat uiteraard over de plates en er zitten interessante theorieën tussen (die ikzelf ook maar eens moet gaan uitproberen).

Citaat van: AntoineWaarom verdenk jij WiFi in relatie tot de D-2?
Citaat van: Peerless MonsterOmdat als ik met wifi stream hier ook geen verbeterende ervaring mee heb.
Daarom heb ik ook alles bedraadt.
Ik stream ook vanuit mijn MacMini met een USB van Heavens Gate naar mijn DAC.
En onder mijn DAC doet de Plate veel.
Maar goed je zet nu een apparaat af van 1800 euro tov een apparaat van meer dan 10000 euro's.

Ik heb al enkele malen een Devialet mogen horen, maar heb hem maar 1 keer eruit horen springen (met Cabasse). Maar dat kwam niet los...
Helaas nog geen ervaring met Devialet en de plate, zoals Ferry dat doet.

Citaat van: AudiofielZou maar zo kunnen als de afscherming tegen RFI als een spiegel gaat werken en dus alle vervelende troep weer terug straalt. En volgens mij is dat ook wat er gebeurt. Zo'n plate heeft volgens mij weinig zin als één van de gebruikte apparaten WiFi actief heeft. Dat soort straling wil je immers graag buitensluiten. ::)

Citaat van: NahpetsGezien de door Crusade Audio gebruikte termen lijkt het idd niet om absorptie te gaan, maar om afscherming. En dan zou een weerkaatsing niet onlogisch zijn.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep

twani

Los van het feit dat ik er niet heel erg veel mee heb (hetgeen niets zegt én onbelangrijk is) vraag ik me af of er al wat weer wat te melden is over de plates nu ze wat langer in de set bivakkeren..  ?

Is er bijvoorbeeld al iemand die bij wijze van proef de plate voor één avond uit zijn set heeft gehaald, om te luisteren of er iets veranderd?

Tis zo stil hier :nopompom:

quattronl

Best stil hier he? Komt omdat 'we' aan het genieten zijn ;)
Nee zonder gekheid: ik heb mijn plaat er een week onder uit gehad. Vond het geluid toen wat mat, weinig sprankelend. Daarna er weer onder en daar was het fijne geluid met al z'n detail weer.
Maarja, blind testen is best lastig met zo'n zware plaat, zeker in mijn meubel. Dus geheel objectief kan ik niet zijn in mijn mening.

Je went ook snel aan het geluid. Het is nu gewoon geworden. Je weet dus pas dat je wat mist als je 'm er weer onderuit haalt. En dat doe ik niet meer/hoef ik niet meer te doen. Dus ik weet nu niet beter.
Als er mensen bij mij komen luisteren dan zegt iedereen wel steeds hetzelfde: wat klinkt het heerlijk sprankelend en gedetailleerd. Vooral akoestische muziek klinkt heerlijk.

Helaas kan ik momenteel even geen luistersessies bij anderen doen omdat ik m'n sleutelbeen gebroken heb (en dus de plaat niet kan vervoeren, laat staan autorijden) maar over een maand lukt dat wel weer.
Ik heb nog wel wat bezoekjes in de pijplijn zitten ;)

Madhouse

Tja door al dat geneuzel om de plaat voel ik me niet echt genoodzaakt meer om te reageren. Ik geniet lekker van mijn set welke voor mij echt compleet is.

Maar ik heb hem er ook al een dag onderuit gehad maar daarna snel weer terug geplaatst. Ik vond het zonder ook wat matter klinken en met plaat gewoon weer heerlijk sprankelend en muzikaal en het laag enorm strak. Bij mij gaat de plaat er ook niet meer onder vandaan.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

quattronl

Citaat van: Madhouse op november  7, 2013, 11:32:09Ik geniet lekker van mijn set welke voor mij echt compleet is.
Goed om te horen dat ook jij er nu van geniet Roy.
Dat idee heb ik met mijn set nu ook. Geen behoefte meer aan een DAC of andere kabels. Het is goed zo, het is klaar. Gevaarlijke uitspraak hier op het forum maar toch voelt het nu zo.
Niet dat er nooit meer wat gaat veranderen maar voor nu is het klaar. Eindelijk tijd om heerlijk te genieten en niet steeds te zoeken naar die ene kleine verbetering.

Xander32

Citaat van: quattronl op november  7, 2013, 11:51:11
Goed om te horen dat ook jij er nu van geniet Roy.
Dat idee heb ik met mijn set nu ook. Geen behoefte meer aan een DAC of andere kabels. Het is goed zo, het is klaar. Gevaarlijke uitspraak hier op het forum maar toch voelt het nu zo.
Niet dat er nooit meer wat gaat veranderen maar voor nu is het klaar. Eindelijk tijd om heerlijk te genieten en niet steeds te zoeken naar die ene kleine verbetering.
:thumbs-up:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Madhouse op november  7, 2013, 11:32:09
Tja door al dat geneuzel om de plaat voel ik me niet echt genoodzaakt meer om te reageren. Ik geniet lekker van mijn set welke voor mij echt compleet is.

Maar ik heb hem er ook al een dag onderuit gehad maar daarna snel weer terug geplaatst. Ik vond het zonder ook wat matter klinken en met plaat gewoon weer heerlijk sprankelend en muzikaal en het laag enorm strak. Bij mij gaat de plaat er ook niet meer onder vandaan.
Niks geneuzel, dit is een duidelijk antwoord :thumbs-up:

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Peerless Monster

Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Nahpets

Misschien een beetje overdreven maar de eerste indrukken zijn positief.

Ik heb vanavond voor het eerst in maanden weer lekker zitten luisteren.

I love everybody!
some I love to avoid,

clockwork

Citaat van: Nahpets op mei 12, 2014, 23:05:54
Misschien een beetje overdreven maar de eerste indrukken zijn positief.

Ik heb vanavond voor het eerst in maanden weer lekker zitten luisteren.

Echt? Wat voor plaat heb je er nu onder? En wat zie je dan als verbeteringen?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Nahpets

Een CA Diamond II, met dank aan Peerless. Ik ga de komende 2 weken of zo eens rustig luisteren, maar zoals gezegd de eerste indruk is positief.
I love everybody!
some I love to avoid,

quattronl

Citaat van: Nahpets op mei 13, 2014, 11:23:06...maar zoals gezegd de eerste indruk is positief.
Ik ben niet verbaasd :)

Ben wle benieuwd naar je exacte ervaringen. Wat je dus precies ervaart.

Nahpets

Gaat komen. Eerst luisteren, dan over 2 weken of zo weghalen en zien wat er dan gebeurd. Daarna zal ik wat preciezer beschrijven wat er wel/niet gebeurd.
I love everybody!
some I love to avoid,

clockwork

Citaat van: Nahpets op mei 13, 2014, 11:53:48
Gaat komen. Eerst luisteren, dan over 2 weken of zo weghalen en zien wat er dan gebeurd. Daarna zal ik wat preciezer beschrijven wat er wel/niet gebeurd.

ben benieuwd.  :popcorn:

Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

clockwork

Citaat van: knubbe op mei 14, 2014, 00:54:16
+1

Blijf het een raar idee vinden :)

Jij hebt er toch een bij thuiskomst?

knubbe

Volgende week woensdag komt madhouse toevallig in de buurt dus dan heb ik er idd ook 1.

Neemt overigens niet weg dat ik het nog steeds een raar idee vindt.
Maar de prijs (nieuwprijs had ik er niet eens over nagedacht) en het feit dat ik vind dat mn amp op een slechte ondergrond staat hebben me over de streep weten te halen :)

stereo showcase

clockwork

Citaat van: knubbe op mei 14, 2014, 12:38:39
Volgende week woensdag komt madhouse toevallig in de buurt dus dan heb ik er idd ook 1.

Neemt overigens niet weg dat ik het nog steeds een raar idee vindt.
Maar de prijs (nieuwprijs had ik er niet eens over nagedacht) en het feit dat ik vind dat mn amp op een slechte ondergrond staat hebben me over de streep weten te halen :)

Same here. Ik was ook ernstig aan het twijfelen over die van Madhouse, maar je was me voor....  :colgate:
Ik heb bij Jean Sibelius de invloed van de platen gehoord, maar was toen nog niet echt overtuigd.

ik ben benieuwd hoe ze bij jou gaan bevallen. En mocht het bij jou niets doen, weet je me te vinden..... 

knubbe

Haha volgens mij waren er meer aan het twijfelen geraakt, prijs ging met de dag naar beneden zowat :P
Ik zal voorlopig nog nog niet aan testen toekomen. Ik wil hem eigenlijk ook een beetje opknappen, zat te denken aan een vinyl sticker er overheen te plakken maar zou dat iets doet mbt de werking van de plaat?

stereo showcase

quattronl

Citaat van: knubbe op mei 14, 2014, 14:07:13
Ik wil hem eigenlijk ook een beetje opknappen, zat te denken aan een vinyl sticker er overheen te plakken maar zou dat iets doet mbt de werking van de plaat?
Nee hoor, dat heeft geen invloed. Tenminste, ik kan me dat niet voorstellen.
Als je 'm echt mooi wilt hebben kan je 'm (laten) spuiten, desnoods gelijk in hoogglans (heb ik ook, ik vind dat heel sjiek ogen, maar da's heel persoonlijk).

En ja, ook ik zat nog even te twijfelen om 'm erbij te nemen voor onder m'n surround receiver of (stereo-)bronnen. Toch maar niet gedaan (helaas).

knubbe

Bedankt voor je reply !
Ik wilde al een tijdje een houten plateau onder mn amp dus ik dacht aan vinyl met een houtprint, ziet er tegenwoordig best fatsoenlijk uit geloof ik. Als het niks is trek ik het wel weer eraf :)

stereo showcase