Een nieuw begin voor Joris

Gestart door Joris1971, augustus 19, 2013, 23:09:21

Vorige topic - Volgende topic

bmateijsen

Citaat van: Joris1971 op september 10, 2013, 18:49:29
Geloof me door die passieve voorversterker kunnen ze niet eens 100db aan

Tweeters blaas je alleen maar op door of kortstondig ineens veel volume of op een langere duur te hoog volume. Ik denk dat je eens zeer moet nadenken over hoe hard je draait...

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Joris1971

Citaat van: bmateijsen op september 10, 2013, 18:51:52
Tweeters blaas je alleen maar op door of kortstondig ineens veel volume of op een langere duur te hoog volume. Ik denk dat je eens zeer moet nadenken over hoe hard je draait...

Dat is dus het rare. Ik was de luidsprekers nog aan het inspelen, herl de dag zachtjes de radio aan gezet, toen ik thuiskwam heb ik een nummer van dreamtheater aangezet. Niet eens hard maar op normaal volume, ineesns hoorde ik bij bepaalde tonen een irritant gekraak.

Nogmaals ik denk dat ik niet eens 90 db gehaald heb.

bmateijsen

Citaat van: Joris1971 op september 10, 2013, 18:56:20
Dat is dus het rare. Ik was de luidsprekers nog aan het inspelen, herl de dag zachtjes de radio aan gezet, toen ik thuiskwam heb ik een nummer van dreamtheater aangezet. Niet eens hard maar op normaal volume, ineesns hoorde ik bij bepaalde tonen een irritant gekraak.

Nogmaals ik denk dat ik niet eens 90 db gehaald heb.

Ik denk dat jij niet eens weet hoe hard je draait..... Maar als de tweeters stuk zijn, dan moet je dat nu constant horen. En weet je zeker dat het de tweeters zijn?

Het zou mij verbazen als dit onder garantie valt...

Groet,

Bjorn

Deleted Member 2

Het zit je niet mee Joris.

Kop op. Tijd voor een nieuw begin en wie weet at dat dan weer brengt.

Joris1971

Citaat van: bmateijsen op september 10, 2013, 18:59:04
Ik denk dat jij niet eens weet hoe hard je draait..... Maar als de tweeters stuk zijn, dan moet je dat nu constant horen. En weet je zeker dat het de tweeters zijn?

Het zou mij verbazen als dit onder garantie valt...

Groet,

Bjorn

Ik weet dat wel hoor Bjorn, heb diverse keren met een db meter geluisterd

Het is alleen bij bepaalde hoge tonen , het is een soort krakerig wapperend geluid, denk eerder aan de woofers nu

Joris1971

Vreemd, als ik radio luisteren, ook wat harder geeft geen problemen...

Martijn M

Hebben we het dan over 100 dB(C), langzame stand op de luisterplek?
Dutch & Dutch

BuSpu

Is het geen clippende versterker? Ook vrij dodelijk voor je tweeters.

Joris1971

Citaat van: BuSpu op september 10, 2013, 19:22:46
Is het geen clippende versterker? Ook vrij dodelijk voor je tweeters.

Nee volgens mij niet

Joris1971

Is het mogelijk een videofile te uploaden op het forum?

Joris1971

@Keyser: ik heb je net een whatapp file (video) gestuurd.. Zou jij deze audio eruit kunnen halen en hier in dit topic willen plaatsen.. Dit hoor ik dus op laag volume.

Joris1971

Het is echt bizar, bij een aantal nummers heb ik totaal geen problemen. Bij andere nummers een hoop gekraak

En ik speel dan op 60 db

Peerless Monster

Citaat van: Joris1971 op september 10, 2013, 19:57:56
Het is echt bizar, bij een aantal nummers heb ik totaal geen problemen. Bij andere nummers een hoop gekraak

En ik speel dan op 60 db

Stream je draadloos?
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Joris1971

Joris1971

Interlinks gewisseld, stroom eraf, etc maakt allemaal niks uit.

Joris1971

Zoiets raars als dit heb ik nog nooit meegemaakt, div. Radio zenders geluisterd, totaal geen vervorming, gekraak of andere problemen.
Kan het zijn dat er met het streamen van mijn muziekcollectie iets mis gaat, hoe debiel dat ook klinkt...

BuSpu

Misschien heeft je streamer kuren? Heb je geen andere bron of is de radio die andere bron?

Joris1971

Citaat van: BuSpu op september 10, 2013, 21:08:03
Misschien heeft je streamer kuren? Heb je geen andere bron of is de radio die andere bron?

Die radio gaat ook via de streamer.. Dat is juist het bizarre, dat klinkt gewoon prima.

Nee, heb jammergenoeg geen andere bron.

Interficior

Misschien iets dat het optreedt bij hele hoge tonen, die doorgaans buiten het radiobereik valt? Al klinkt het wel wat vergezocht.
Take it or lease it

Joris1971

Citaat van: Interficior op september 10, 2013, 21:17:49
Misschien iets dat het optreedt bij hele hoge tonen, die doorgaans buiten het radiobereik valt? Al klinkt het wel wat vergezocht.

Het is niet alleen bij hoge tonen....

Is er een bepaalde file te downloaden om te testen?

Kingpin

Gooi er eens een test sweep overheen, kijken bij welke freq. het begint te kraken.
Maar 90-100dB(c) pfff das niet gezond hoor ;)
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, MoFi Sourcepoint 10 Master Edition, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

AbZ

Gaat wellicht om hi-res downloads die slecht gemastered zijn.  Kan HF rommel in zitten (> 24kHz) met negatief effect in hoorbare bereik.  Bij Linn en dergelijke heb je daar geen last omdat ze die hi res freqs toch niet afspelen.

BuSpu

Maar zit Joris aan de High-res of alleen maar aan de koffie?  ;)

Deleted member

-