Een nieuw begin voor Joris

Gestart door Joris1971, augustus 19, 2013, 23:09:21

Vorige topic - Volgende topic

Joris1971

Citaat van: dre73 op augustus 22, 2013, 20:34:46
hoe hard de versterker versterkt.

Ja dat snap ik.. Maar je zei je kunt de gain verhogen vd eindversterkers..
Mijn vraag is dus, hoe verhoog je deze gain?

Waar is die Dre als je hem nodig hebt?
DREEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!  ;D

Joris1971

Citaat van: dre73 op augustus 22, 2013, 20:31:03
een passieve pre kan vaak wel transparanter klinken. ;)

Dat klinkt het zeker, na een uurtje luisteren kan ik zeggen dat het wel erg lekker klinkt.  :wub:

Joris1971

Die bluesound klinkt toch wel heel erg goed! Echt een aanrader, nu bij wifimedia met 10% korting (even een linkje delen via facebook)

dre73

Citaat van: Joris1971 op augustus 22, 2013, 20:36:15
Ja dat snap ik.. Maar je zei je kunt de gain verhogen vd eindversterkers..
Mijn vraag is dus, hoe verhoog je deze gain?

Waar is die Dre als je hem nodig hebt?
DREEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!  ;D

Dré zat even in het café....... :angel:

door het aanpassen van enkele weerstanden kun je de gain verhogen.
maar dan moet het kastje even open om te kijken welk type ucd er in zit.
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Pinohelmond

Citaat van: Joris1971 op augustus 22, 2013, 20:23:54
Luidsprekers zijn gloedje nieuw, dus moeten nog inspelen.

Eerste indrukken, erg goed, natuurlijk niet de kracht die de tannoys hebben maar dat kan ook niet anders.
Wellicht dat ik er tzt de sub bij ga zetten.
Wellicht dat ik ook voor een andere voorversterker ga, dit omdat het een passieve voorversterker is met een beperkt volme.
Zelf zit ik te denken aan de Luxman voorversterker van Martin.

Zo heb je binnen de kortste keren toch weer een heel behoorlijke set staan die ook niet goedkoop is.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

erik s.

Citaat van: dre73 op augustus 23, 2013, 00:21:11

bij de passieve voorversterker hoort de 32db gain versie van de D100.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

alexander2

Citaat van: Pinohelmond op augustus 23, 2013, 07:49:36
Zo heb je binnen de kortste keren toch weer een heel behoorlijke set staan die ook niet goedkoop is.
+1
Joris laat de boel toch is de boel en geniet.
Wil je beter koop een koptelefoon scheelt je duizenden euri.

Raphie

volgens mij hebben we hier nu een kleine 70% kapitaal vernietiging
je verkoopt een set met als doel budget voor je zaak
je koopt een nieuwe set weer (waar gezonde marge op zit)

zal financieel weinig opgeschoten zijn, maar hebt wel een set waarvan de nieuwprijs zo'n 70% lager ligt.
niet zonde?

wie heeft trouwens de mantel van je audioquest zo mishandeld? zou ik toch op z'n minst wel weer even netjes laten maken?
JBL PRX Power!

Joris1971

Citaat van: Raphie op augustus 23, 2013, 10:58:42
volgens mij hebben we hier nu een kleine 70% kapitaal vernietiging
je verkoopt een set met als doel budget voor je zaak
je koopt een nieuwe set weer (waar gezonde marge op zit)

zal financieel weinig opgeschoten zijn, maar hebt wel een set waarvan de nieuwprijs zo'n 70% lager ligt.
niet zonde?

Ik had nog van Sense een tegoed, daarmee heb ik de CI-audio set verkregen.
Op de Planet L luidsprekers heb ik een leuke korting gehad, de Bluesound streamer gekocht voor 400 euro
Dus al met al valt het erg mee

johan d

Citaat van: Joris1971 op augustus 23, 2013, 11:19:21Dus al met al valt het erg mee
Joris is er al over, nu de rest nog...

dre73

Citaat van: dre73 op augustus 23, 2013, 00:21:11

http://www.hypex.nl/docs/appnotes/gain_appnote.pdf

hier zie je hoe simpel het kan zijn als je de juiste versie hebt.
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Joris1971

Met wat inspanning en gefriemel is het gelukt de AQ kabels door de stands te krijgen  :pompom:

dre73

Joris1971

Vind dat er nog verrassend veel laag in die planet luidsprekers zit.

chansig

Ik denk dat je het anders moet zeggen. Je bent tevreden met het laag wat eruit komt...dat het verrassend veel is lijkt me sterkt. Zal ws gewoon aan de specs voldoen..toch ? En dan is het niet meer verrassend.. :D

Mooi dat je tevreden bent...ik hoop echt voor je dat je dat blijft.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Raphie

ik vind ze er wel retro uitzien met die bollen en sokkels zo.  8)
JBL PRX Power!

BJF

Ik vind ze ook fraai, heb er al eens met een schuin oog naar gekeken.
Niks. Oh nee? Nee. Oh.

johnhifi

Heel goed verwoord in de topic titel: een nieuw begin! Ik had eerder het idee dat het een soort 'einde' moest worden, plug 'n' play, fit and forget, maar het is weer een springplank naar meer en beter. Dit wordt een heel mooi topic!  :D

:popcorn:
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

dre73

ja,het gaat gewoon opnieuw beginnen. :D

Joris1971

Kingpin

Citaat van: Raphie op augustus 23, 2013, 16:57:10
ik vind ze er wel retro uitzien met die bollen en sokkels zo.  8)
Toen wisten ze al dat een bol geen staande golven geeft en qua kastconstructie erg stijf is tov een conventionele box.
Mooie speakers, misschien een eq subje erbij om het af te maken.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, MoFi Sourcepoint 10 Master Edition, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

sultankat

Citaat van: Kingpin op augustus 24, 2013, 08:06:44
Toen wisten ze al dat een bol geen staande golven geeft en qua kastconstructie erg stijf is tov een conventionele box.
Mooie speakers, misschien een eq subje erbij om het af te maken.

Elipson is de moeder van alle bolspeakers. Hier een vintage exemplaar:

Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

dre73

sultankat