Een nieuw begin voor Joris

Started by Joris1971, August 19, 2013, 23:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Daar heb ik hier erg wisselende ervaringen mee;(in het begin) veel issues mee gehad (storing signaal/kompleet wegvallen v.h. signaal, plugs die het onderlinge contact verloren ...).

Quote from: Joris1971 on May 10, 2016, 06:41:35
Goed idee, .... Grrr had van die dingen , een paar maanden geleden aan mijn ouders weggegeven.

Die dingen zijn toch gewoon plug en play? Althans dat waren die van belkin wel.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Als je relatief eenvoudig een kabel kunt leggen zou ik dat doen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

haaifaai

Quote from: Maro on May  9, 2016, 22:55:50
Als het alleen om audio transport gaat zou je ook het netwerk over je lichtnet kunnen laten lopen. Scheelt heel wat meters kabels trekken. Ik heb het in mijn tuin ook en al de muziek (Flac, Hi Res) gaat probleemloos en stabiel.

Kan goed werken, maar is wel afhankelijk van de bekabeling van je huis. In mijn situatie was het rampzalig.

Staaled

#3303
Plat moet je niet doen.
Ongetwist is de kabel gevoelig voor crosstalk en interferentie.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Sopper

Quote from: Joris1971 on May 10, 2016, 06:41:35

Die dingen zijn toch gewoon plug en play? Althans dat waren die van belkin wel.

Redelijk plug en play...

Ik heb een devolo set, werkt uitstekend.
Echter wel even vast IP adres buiten het DHCP bereik geven om conflicten te voorkomen.

Als je ze hetzelfde netwerk ID wilt geven en broadcasten; is even wat werk; indrukken knopjes en bekabeld aansluiten dichtbij je main-router.

Je elektriciteitsnetwerk heeft wel veel invloed op de werking.
Het ene stopcontact haalt snelheden van 400 mb/s, het andere stopcontact maar 100 mb/s
Mooi te analyseren en bewaken met de devolo dashboard... kun je de beste stopcontacten uitzoeken :)
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Ron_Z

Probeer ze op dezelfde electragroep te zetten voor het beste resultaat!

Joris1971

maakt het uit of het een geaard of ongeaard stopcontact is?
Wij wonen in een jaren 30 huis waar de meeste stopcontacten ongeaard zijn...

i2Paq

Quote from: Joris1971 on May 10, 2016, 12:07:15
maakt het uit of het een geaard of ongeaard stopcontact is?
Wij wonen in een jaren 30 huis waar de meeste stopcontacten ongeaard zijn...

Ik zou geen Netwerk via het 220V willen adviseren.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

chansig

Tsjemig Joris, je hebt nu een set opgesteld staan waardoor de verschillen toch niet/nauwelijks te horen zijn.  :D

Prop er een kabel in en ga weer lekker genieten....ik meen alweer wat audiofiele kriebels bij je te lezen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Maikel_audionerd

Het beste halen uit de mogelijkheden lijkt me niks mis mee hoor, ik lees juist weinig audiofiele aspiraties. Ach ja zoveel mensen, zoveel meningen  :angel:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Joris1971

#3310
Quote from: chansig on May 10, 2016, 13:28:18
Tsjemig Joris, je hebt nu een set opgesteld staan waardoor de verschillen toch niet/nauwelijks te horen zijn.  :D

Prop er een kabel in en ga weer lekker genieten....ik meen alweer wat audiofiele kriebels bij je te lezen.

Gr Hans

Heb je je eigen set al eens bekeken?  :tongue2:

Mbt kabel: ik merkte dat vooral s avonds af en toe drop-outs waren mbt streamen via wifi.
Heb intussen zo een setje powerlines gehaald en het werkt prima  :headbanging:

op eigen verzoek verwijderd.

Wat is er dan met Hans zijn setje?

chansig

Qua opstelling denk ik niet heel erg veel.

Ja de rechter speakers zou eigenlijk iets meer ruimte moeten hebben. Maar dan moet de kast eruit en de muur weggebroken worden...gaat hem net niet worden. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

NielsLu

Je zou ook een ander kanaal van jouw draadloos netwerk kunnen proberen, wellicht zitten er bij jou in de buurt veel netwerken op hetzelfde kanaal, dit komt de stabiliteit niet ten goede.
Volgens mij wordt kanaal 11 veel gebruikt, kanaal 4 veel minder. Dit zou je uiteraard even kunnen testen.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Joris1971

Ik heb vanmiddag zo een stopcontact ding gekocht, werkt prima!

Maro

Quote from: Joris1971 on May 10, 2016, 20:32:48
Ik heb vanmiddag zo een stopcontact ding gekocht, werkt prima!

Hier ook, heel stabiel. Of het minder klinkt weet ik niet maar dat zal achter komma geneuzel zijn.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Joris1971

Voila

haaifaai

Gaat de Denon nu alweer weg??

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk


chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

YamahaRXV

Quote from: haaifaai on May 11, 2016, 21:34:39
Gaat de Denon nu alweer weg??

......never ending story zo langzamerhand  :crazy:

Maar zo hou je natuurlijk wel je topic in beweging  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Joris1971

Roddelblad Privé is er niks bij.....

haaifaai

Ja sorry hoor. Als het op Marktplaats staat...

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk


Joris1971

Quote from: haaifaai on May 11, 2016, 22:05:40
Ja sorry hoor. Als het op Marktplaats staat...

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Dat bedoel ik, dan moet dat gelijk hier vermeld worden....

haaifaai

Tja. Kan weinig kwaad lijkt me.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk


Joris1971

Quote from: haaifaai on May 11, 2016, 22:09:30
Tja. Kan weinig kwaad lijkt me.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Laat maar....