Eddye v2.0 - door met Akoestiek

Gestart door Eddye, augustus 17, 2013, 10:59:38

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Hoe heb jij de Adam's ervaren Eddy? Goed zijn ze he.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Ja. Erg fijne speakers. Wat me het eerste opviel is dat deze flinke vloerstaanders een mooi fundament meegeven met het geluid. Het gebruik van de bandtweeters levert in deze geen schel hoog op (waar ik weer niet tegen kan). Verder geven ze een heel natuurlijk geluid weer. Dit zijn aanraders.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Citaat van: Eddye op december 15, 2013, 17:32:53
Ja. Erg fijne speakers. Wat me het eerste opviel is dat deze flinke vloerstaanders een mooi fundament meegeven met het geluid. Het gebruik van de bandtweeters levert in deze geen schel hoog op (waar ik weer niet tegen kan). Verder geven ze een heel natuurlijk geluid weer. Dit zijn aanraders.
Herkenbaar. In mijn zoektocht van anderhalve jaar naar een vloerstaander, zijn deze dan ook met stip op de tweede plaats van mijn lijstje geëindig.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: Xander32 op december 15, 2013, 17:35:44
Herkenbaar. In mijn zoektocht van anderhalve jaar naar een vloerstaander, zijn deze dan ook met stip op de tweede plaats van mijn lijstje geëindig.
ik wordt nu toch wel heel erg nieuwsgierig naar die Glennies...
Devialet 200
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Citaat van: Eddye op december 15, 2013, 17:39:57
ik wordt nu toch wel heel erg nieuwsgierig naar die Glennies...
... die zijn totaal anders. Niet te vergelijken met de Adam Pencill.

Eddye

Citaat van: Xander32 op december 15, 2013, 17:47:44
... die zijn totaal anders. Niet te vergelijken met de Adam Pencill.
Uiteraard, maar als de Adams 2de zijn geworden belooft dat veel goeds :)
Devialet 200

Xander32

Citaat van: Eddye op december 15, 2013, 17:50:52
Uiteraard, maar als de Adams 2de zijn geworden belooft dat veel goeds :)
... Zo interpreteerde in jouw voorgaande post ook ;)

YamahaRXV

Citaat van: Eddye op december 15, 2013, 17:32:53

Eddy, bedankt voor je positieve uitlatingen betreffende de Adam,s  ;) Met name jouw bevinding dat ze een heel natuurlijk geluid weergeven kan ik alleen maar beamen.
Ik ben er nog steeds zeer content mee en ze geven mij het gevoel dat ze echt eerlijk en neutraal klinken. (en dan bedoel ik met name geen kleuring of toegevoegd ''sausje'')
De keuze (klanksignatuur) van de bron/versterker speelt m.i. in deze dan ook een aardige rol.

Ben stiekem wel benieuwd hoe de Devialet-Adam Pencil combi zou kunnen klinken.... :smile:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Eddye

Citaat van: YamahaRXV op december 15, 2013, 18:09:04
Eddy, bedankt voor je positieve uitlatingen betreffende de Adam,s  ;) Met name jouw bevinding dat ze een heel natuurlijk geluid weergeven kan ik alleen maar beamen.
Ik ben er nog steeds zeer content mee en ze geven mij het gevoel dat ze echt eerlijk en neutraal klinken. (en dan bedoel ik met name geen kleuring of toegevoegd ''sausje'')
De keuze (klanksignatuur) van de bron/versterker speelt m.i. in deze dan ook een aardige rol.

Ben stiekem wel benieuwd hoe de Devialet-Adam Pencil combi zou kunnen klinken.... :smile:
Dat lijkt me leuk om een keer te horen, inderdaad. Jij en je speakers zijn hier welkom, hoor. ;)
Devialet 200

YamahaRXV

Citaat van: Eddye op december 15, 2013, 18:14:46
Dat lijkt me leuk om een keer te horen, inderdaad. Jij en je speakers zijn hier welkom, hoor. ;)

Lijkt mij ook leuk en interessant, dit houden we ''warm''  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Eddye

Citaat van: YamahaRXV op december 15, 2013, 18:46:46
Lijkt mij ook leuk en interessant, dit houden we ''warm''  ;)
Bij nader inzien is het misschien handiger om mijn D170 te verslepen in plaats van jou Adam's :D
Devialet 200

YamahaRXV

Citaat van: Eddye op december 15, 2013, 18:50:47
Bij nader inzien is het misschien handiger om mijn D170 te verslepen in plaats van jou Adam's :D

Dat denk ik wel....  ;) ;D

twani

Citaat van: YamahaRXV op december 15, 2013, 18:56:19
Dat denk ik wel....  ;) ;D
Ik kan me niet voorstellen Jan, dat je de Devialet sound kan waarderen. Een Devialet naast een Supernait "1" is gelijk een pan hutspot vergelijken met een heerlijke delicieuze oriëntaalse maaltijd.

Beiden goed maar wel "effe" wat anders zeg maar  :D

Maar goed je weet nooit natuurlijk en vrijblijvend luisteren is altijd leuk. :pompom:

Deleted Member 2

Citaat van: twani op december 16, 2013, 13:42:06
Ik kan me niet voorstellen Jan, dat je de Devialet sound kan waarderen. Een Devialet naast een Supernait "1" is gelijk een pan hutspot vergelijken met een heerlijke delicieuze oriëntaalse maaltijd.

Beiden goed maar wel "effe" wat anders zeg maar  :D

Maar goed je weet nooit natuurlijk en vrijblijvend luisteren is altijd leuk. :pompom:

Ben dan wel heel benieuwd welke versterker in jouw beleving de "hutspot" is en welke de "heerlijke delicieuze oriëntaalse maaltijd".
De laatst genoemde wordt regelmatig in Huize Forman geserveerd......

twani

Citaat van: Onder013 op december 16, 2013, 14:02:07
Ben dan wel heel benieuwd welke versterker in jouw beleving de "hutspot" is en welke de "heerlijke delicieuze oriëntaalse maaltijd".
De laatst genoemde wordt regelmatig in Huize Forman geserveerd......
Dat weet ik, daarom refereerde ik ook in die richting ;D

Devialet: schoon, strak zonder franje. Niets verkeerd doen maar emotieloos?

Naim: nice and flavoured, misschien niet zo keurig binnen de kantlijntjes, maar hée! soms is over de kantlijntjes hééngaan erg lekker :tongue2:

Ach, weet ik veel. Vraag me af of Jan warm gaat lopen voor zo'n koele kikker :dozingoff:

weust

Waarom noemen mensen neutraal toch altijd meteen emotieloos?
Niet dat ik zoals een enkeling op dit forum precies weet hoe iedereen instrument live klinkt, maar ik hoor toch liever hoe een instrument hoort te klinken ipv hoe het kan klinken.

Of is dat nou een heel rare gedachte?
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

chansig

Nee hoor.."emotie" komt sowieso niet uit welk apparaat dan ook.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

twani

Er staat ook een vraagteken achter "emotieloos". Ik weet het eigenlijk niet.

In de recente test tussen de Wadia Intuition en een Devialet (zie Wadiatopic) kon je tussen de regels door (nu de eerste euforie wat is weggezakt) tóch weer lezen dat nog steeds niet álle Klasse D (en D-achtigen zoals de Devialet) gerelateerde problematiek is overwonnen.

Lees afstandelijk en klinisch geluid!

Ach, ik zal als (inmiddels) buizenaddept wel op een verkeerde wijze "gekleurd" zijn in mijn mening.

De Dévialet blijft natuurlijk wel een prachtige (bijna) "All in One"

Eddye

Citaat van: weust op december 16, 2013, 14:37:44
Waarom noemen mensen neutraal toch altijd meteen emotieloos?
Niet dat ik zoals een enkeling op dit forum precies weet hoe iedereen instrument live klinkt, maar ik hoor toch liever hoe een instrument hoort te klinken ipv hoe het kan klinken.

Of is dat nou een heel rare gedachte?
Nog 1 nachtje slapen, weust!  :pompom:

Voor de rest snap ik niet waarom mensen het nodig vinden hun eigen smaak te projecteren op anderen en hun apparatuur. Ik wil jullie dan ook verzoeken om daar in mijn topic mee op te houden. Smaak kent geen goed of verkeerd. Je mag vinden wat je wil, je mag zelf zeggen dat je het slechte apparatuur vind, maar smaak afkraken is gewoon zinloos en kinderachtig.
Devialet 200

twani

Citaat van: Eddye op december 16, 2013, 14:53:47
Nog 1 nachtje slapen, weust!  :pompom:

Voor de rest snap ik niet waarom mensen het nodig vinden hun eigen smaak te projecteren op anderen en hun apparatuur. Ik wil jullie dan ook verzoeken om daar in mijn topic mee op te houden. Smaak kent geen goed of verkeerd. Je mag vinden wat je wil, je mag zelf zeggen dat je het slechte apparatuur vind, maar smaak afkraken is gewoon zinloos en kinderachtig.
Ik schrijf echt nergens dat ik het slechte apparatuur vind en als je overtuigd bent van je eigen keuze zou het je al helemaal niet moeten uitmaken lijkt me.

Mijn gedachten kwamen naar voren omdat Jan de Devialet gaat proberen, welnu ik ben erg benieuwd wat hij daar als "Naimie" van vind. C'est tous.

quattronl

Citaat van: twani op december 16, 2013, 14:55:57
Ik schrijf echt nergens dat ik het slechte apparatuur vind.
Niet met die woorden nee.
Maar het gelijk stellen aan een pan hutspot (hoe lekker dat ook mag zijn) en de Supernait vergelijken met 'een heerlijke delicieuze oriëntaalse maaltijd' doet iets vermoeden...
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

twani

Citaat van: quattronl op december 16, 2013, 15:00:19
Niet met die woorden nee.
Maar het gelijk stellen aan een pan hutspot (hoe lekker dat ook mag zijn) en de Supernait vergelijken met 'een heerlijke delicieuze oriëntaalse maaltijd' doet iets vermoeden...
De één zal hutspot lekker vinden de ander kiest voor Oriental, zo simpel is het.

Maar goed laat maar verder, zo belangrijk is t ook niet.

chansig

Beide zijn in ieder geval warm het lekkerst. Alhoewel...mijn vrouw eet hutspot ook koud op haar brood.  :wacko:

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

lynch1979

Citaat van: chansig op december 16, 2013, 15:17:36
Alhoewel...mijn vrouw eet hutspot ook koud op haar brood.  :wacko:

Gr Hans

Dat is heeeeeeeeeeeeeerlijk  ;)

AbZ

Over klasse D gesproken, heb een Lyngdorf gehad, vond ik wel erg goed.  Met popmuziek kan een beetje extra warmte wel lekker zijn maar voor akoestisch heb ik het liever onversneden/eerlijk.  Ik verwacht geen 'emotie' van een apparaat (WTF zou dat moeten zijn??) en ook geen 'live gevoel' van muziek uit blik (idem ditto).  Voorts is hutspot echt smerig, warm of koud.