Eddye v2.0 - door met Akoestiek

Gestart door Eddye, augustus 17, 2013, 10:59:38

Vorige topic - Volgende topic

Eddye

Citaat van: Jumping Jack op augustus 17, 2013, 20:22:07
Mooie speakers! En ze krijgen ook mooi de ruimte.

Ik vind pianolak zwart ook erg mooi maar o zo gevoelig! Ik heb nog een paartje cm1's in het zwart gehad. De cm8 die volgden, had ik in het wengé. Ook mooi en niet zo gevoelig. Mijn huidige speakers zijn een beetje een randgeval: erg glanzend maar met een tekening in het fineer, dus dat valt al bij al wel mee...
Hoogglans zwart is zo besmettelijk. Je moet er eigenlijk een swiffer naast houden. Elk stofje zie je. Maar als je ze netjes houd en af en toe wat cardetailer gebruikt glanzen ze als een spiegel.
Voor de 805 vind ik deze rosenut fineer mooier. Hoogglans moet op vlakke oppervlakten, daar komt het het beste op uit.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Doubleoz

Erg mooi! Heb ze ook nog nooit in het echt mogen beluisteren maar het zal ongetwijfeld fantastisch klinken!
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

Martin!!!

Dat ziet er heel fraai uit, mooie kleur  :worship:
mainly British stuff

Eddye

Citaat van: Doubleoz op augustus 18, 2013, 09:54:26
Erg mooi! Heb ze ook nog nooit in het echt mogen beluisteren maar het zal ongetwijfeld fantastisch klinken!
Dank je, Als je de kans krijgt echt even doen.
Citaat van: Martin!!! op augustus 18, 2013, 10:15:41
Dat er heel fraai uit, mooie kleur  :worship:
Thanks, overigens kom ik nog steeds een keer naar jou Harbeth/Naim combi luisteren, hoor.
Devialet 200
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Martin!!!

Citaat van: Eddye op augustus 18, 2013, 11:04:06
Thanks, overigens kom ik nog steeds een keer naar jou Harbeth/Naim combi luisteren, hoor.

Ik hoor wel wanneer je zin heb!
mainly British stuff

Xander32

Citaat van: Martin!!! op augustus 18, 2013, 14:25:38
Allicht t.z.t. een kleine M&G te creëren? Zou ook heel graag jouw set nog een x beluisteren :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op augustus 18, 2013, 14:34:09
Allicht t.z.t. een kleine M&G te creëren? Zou ook heel graag jouw set nog een x beluisteren :thumbs-up:.
Mag ik daar ook bij aanwezig zijn? Of wordt het dan niet meer zo klein?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Citaat van: Martin!!! op augustus 18, 2013, 14:25:38
Citaat van: Xander32 op augustus 18, 2013, 14:34:09
Citaat van: Bas Akkerman op augustus 18, 2013, 14:36:40
Mag ik daar ook bij aanwezig zijn? Of wordt het dan niet meer zo klein?

Lijkt me leuk, maar het is natuurlijk aan Martin :thumbs-up:
Devialet 200

MaLa

Mooie set heb je daar! De kleur van de speakers vind ik wel niet zo mooi, maar ja dat is persoonlijk, als jij het maar mooi vindt :)
Ben trouwens benieuwd wat de prijs voor de Rotel-combi gaat zijn eens ze weg mogen
XTZ - BK - Marantz

Eddye

Citaat van: MaLa op augustus 18, 2013, 16:20:10
Mooie set heb je daar! De kleur van de speakers vind ik wel niet zo mooi, maar ja dat is persoonlijk, als jij het maar mooi vindt :)
Ben trouwens benieuwd wat de prijs voor de Rotel-combi gaat zijn eens ze weg mogen
Dank je wel. De Rotel set staat http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=135238.0 te koop ;)
Devialet 200

Martin!!!

Citaat van: Eddye op augustus 18, 2013, 14:47:14
Lijkt me leuk, maar het is natuurlijk aan Martin :thumbs-up:

Natuurlijk kan dat........ dat wordt dan wel ergens in oktober  ;D
mainly British stuff

Eddye

Citaat van: Martin!!! op augustus 18, 2013, 16:48:11
Natuurlijk kan dat........ dat wordt dan wel ergens in oktober  ;D
Ik zal morgen alvast mijn rooster bekijken voor oktober  :thumbs-up:
Devialet 200

Eddye

Na een weekend vrij veel geluisterd te hebben kan ik het volgende concluderen:
De 805's zijn echt een flinke stap omhoog in vergelijking met de CM9's die ik eerst had. Met name de "echtheid" van het geluid vallen op. Zoals ik al eerder had gemeld heb je echt het idee dat een drummer op een vel slaat en er aan snaarintrumenten wordt geplukt. Ook het geluidsbeeld is zoveel beter. Niet alleen in de breedte, maar ook in de diepte. Met regelmaat heb ik met open mond of met een brede grijns zitten luisteren naar wat er om me heen allemaal gebeurde qua geluid. Bij sommige stukken van de BD 'Song from the Road' van Leonard Cohen had ik echt het gevoel erbij te zijn, niet alleen in de zaal, maar zo'n beetje op het podium. Bij de 'Pulse' DVD's van Pink Floyd had ik altijd het idee sommige details te missen, je ziet mensen op instrumenten spelen, die je niet kan horen. Dat is weg, wat een beleving.  Ook het laag uit deze speakers is meer dan verwacht. Niet alleen de diepte, maar met name ook de druk die op het laag wordt opgebouwd.
Helaas vallen sommige opnamen ook door de mand. De MTV Unplugged opname van de Corrs is beduidend minder mooi dan ik altijd heb gedacht. Dat geldt voor de opname natuurlijk, niet voor de muziek. Ik heb wel het idee dat de Rotel/805 combinatie "ruwer" is dan de Devialet (110)/805 combi die ik heb beluisterd, maar ik kan het mis hebben. Ik zal het merken wanneer de Devialet binnen is. Wat natuurlijk weer een mooi bruggetje is naar het feit dat inmiddels (als het goed is) de mensen van Devialet in Frankrijk weer aan het werk zijn, wat goed nieuws is aangezien die van mij bestelt wordt :pompom:

Het is misschien een beetje een lofzang, maar ik ben gewoon super blij met de luidsprekers!
Devialet 200

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted member

Ik ken de Rotel's niet maar ik verwacht dat je met de Devialet tegelijk en meer gaat horen (details, micro-/macrodynamiek, ruimte/stage etc.) en minder/geen ruwheid. Volume kan dan ook verder omhoog, waardoor je nog meer gaat horen en nog meer 't idee krijgt dat je er bij bent. Gewoon weer een stap naar meer 'werkelijkheidsweergave'. En tjsa, mindere opnamen en producties gaan sneller door de mand vallen maar ik vind dat in elk geval de Devialet ze niet vervelend maakt om naar te luisteren. Als je ook de hardheid (reflecties/nagalm) in je kamer aanpakt (voor zover van toepassing) gaat dat nog meer gelden is mijn ervaring en zijn/blijft alles meer en beter genietbaar ondanks de grote verschillen tussen opnamen/producties.

En lofzang over iemands eigen set met het hoe en waarom is leuk om te lezen dus houd je niet in!  :thumbs-up:

Mooie moderne ruimte en aankleding trouwens!! :)

Eddye

Citaat van: Antoine op augustus 19, 2013, 12:50:01
Ik ken de Rotel's niet maar ik verwacht dat je met de Devialet tegelijk en meer gaat horen (details, micro-/macrodynamiek, ruimte/stage etc.) en minder/geen ruwheid. Volume kan dan ook verder omhoog, waardoor je nog meer gaat horen en nog meer 't idee krijgt dat je er bij bent. Gewoon weer een stap naar meer 'werkelijkheidsweergave'. En tjsa, mindere opnamen en producties gaan sneller door de mand vallen maar ik vind dat in elk geval de Devialet ze niet vervelend maakt om naar te luisteren. Als je ook de hardheid (reflecties/nagalm) in je kamer aanpakt (voor zover van toepassing) gaat dat nog meer gelden is mijn ervaring en zijn/blijft alles meer en beter genietbaar ondanks de grote verschillen tussen opnamen/producties.

En lofzang over iemands eigen set met het hoe en waarom is leuk om te lezen dus houd je niet in!  :thumbs-up:

Mooie moderne ruimte en aankleding trouwens!! :)
Dank je. Ik ben echt heel benieuwd wat de D170 gaat brengen qua geluid(sbeleving).  Inderdaad zal ik ooit eens wat aan de akoestiek moeten doen (tenzij er daadwerkelijk roomcorrection op de Devialets gaat komen), maar ik begin eerst met het upgraden (waar mogelijk) van de luidsprekerkabels en interlinks.
Devialet 200

quattronl

Als je wilt kan je wel een poosje wat van mijn kabels proberen (Nordost superflatline, W&M LS01 en LS03).
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Eddye

Citaat van: quattronl op augustus 19, 2013, 13:23:52
Als je wilt kan je wel een poosje wat van mijn kabels proberen (Nordost superflatline, W&M LS01 en LS03).
Dank je. Weet jij al welke kabel je gaat gebruiken?
Devialet 200

quattronl

Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Eddye

Citaat van: quattronl op augustus 19, 2013, 13:27:28
Nee, nog steeds niet :(
Ik heb nog vd Hul CS122 hybrid liggen, mocht je die ook willen proberen. Maar misschien heb je gewoon teveel keus...
Devialet 200

frank2

Citaat van: quattronl op augustus 19, 2013, 13:27:28
Nee, nog steeds niet :(

ik ben bezig met een interlink te testen en het ziet er naar uit dat die beter is dan mijn eigen interlink.
Ik heb 'm van een dealer geleend hier in almelo, concept &design, casseopia mono christal. Hoor binnenkort de prijs en het precieze type. KLiene review volgt.

Ben 'm nu aan het inspelen.... eind v.d. week ingespeeld en het vergelijk. Deze kabel zou op elke set matchen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Eddye

Citaat van: frank2 op augustus 19, 2013, 13:33:21
ik ben bezig met een interlink te testen en het ziet er naar uit dat die beter is dan mijn eigen interlink.
Ik heb 'm van een dealer geleend hier in almelo, concept &design, casseopia mono christal. Hoor binnenkort de prijs en het precieze type. KLiene review volgt.

Ben 'm nu aan het inspelen.... eind v.d. week ingespeeld en het vergelijk. Deze kabel zou op elke set matchen.

Staat de kabel hier tussen misschien?
http://www.acfaudio.nl/Prijslijst%20Cassiopeia.pdf
Devialet 200

frank2

Ik denk het niet, het was een kabel met nieuwe connectoren, dit is de eerste versie. Maar de naam ken ik niet, dat zal ik nog vermelden.

Kort gezegd: meestal is een kabel warm of helder of in een bepaalde gradatie ertussen in. Deze kabel is heel neutraal met een mooi geluid, strakke gelaagde bas, mooi vol midden, niet te vol, open hoog. Hij zet niets aan.
Maar het geluid wat hij geeft is erg mooi.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Eddye

Citaat van: frank2 op augustus 19, 2013, 13:51:22
Ik denk het niet, het was een kabel met nieuwe connectoren, dit is de eerste versie. Maar de naam ken ik niet, dat zal ik nog vermelden.

Kort gezegd: meestal is een kabel warm of helder of in een bepaalde gradatie ertussen in. Deze kabel is heel neutraal met een mooi geluid, strakke gelaagde bas, mooi vol midden, niet te vol, open hoog. Hij zet niets aan.
Maar het geluid wat hij geeft is erg mooi.
Je omschrijving maakt me nieuwsgierig, Frank.
Devialet 200

frank2

Citaat van: Eddye op augustus 19, 2013, 13:55:02
Je omschrijving maakt me nieuwsgierig, Frank.

IK heb hier in de loop der tijd echt verschillende interlinks gehad, o.a. AQ colorado, en Cardas Quadlink. Geen van die kabels kon tippen aan mijn eigen Johan Kabel. Dit is de eerste die duidelijk mooier is. (het is niet voor niets dat ik al jaren de Johan kabel heb)