kopen bij HDTracks

Gestart door sebassie, augustus 16, 2013, 06:15:52

Vorige topic - Volgende topic

sebassie

Ik wil graag de 192/24 versie hebben van Sonny Rollins - Saxophone Colossus. Nu heb ik 'm gevonden op HDtracks, maar kan 'm niet downloaden: ik krijg een melding dat ik vanaf mijn locatie (NL) dit album niet kan downloaden.

Is er een manier om dit te omzeilen?
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

bmateijsen

Ja... Paypal account aanmaken en een HDtracks account aanmaken met een adres in USA.

Jumping Jack

Je hebt volgens mij zelfs geen account nodig als je met paypal betaald...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

sebassie

Biedt helaas geen soelaas. Ik heb een nieuw account aangemaakt, maar zodra ik op de Add button klik, krijg ik de volgende melding:

This title is not yet available for download from HDtracks in your territory due to current contract restrictions. We are working hard to soon be able to offer this title and many others in pristine high resolution quality. Please continue to check back for further updates. We apologize for any inconvenience. We look forward to having your business.

Ik heb nog niet gevonden hoe ik mn Paypal kan koppelen... Of is dat pas als je gaat afrekenen? Zover kom ik dus niet eens. :(
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

Rudi64

Citaat van: sebassie op augustus 16, 2013, 09:28:52
Biedt helaas geen soelaas. Ik heb een nieuw account aangemaakt, maar zodra ik op de Add button klik, krijg ik de volgende melding:

This title is not yet available for download from HDtracks in your territory due to current contract restrictions. We are working hard to soon be able to offer this title and many others in pristine high resolution quality. Please continue to check back for further updates. We apologize for any inconvenience. We look forward to having your business.

Ik heb nog niet gevonden hoe ik mn Paypal kan koppelen... Of is dat pas als je gaat afrekenen? Zover kom ik dus niet eens. :(

HDtracks en Pay Pall account aanmaken met een gmail adres zou moeten lukken...
Lejonklou Boazu 2◼Linn Aedsm-- Merason Dac1◼Xavian Perla Exclusiva speakers◼Linn K400 speakerkabel ◼BlueJeans 6a ethernetcable◼Lejonklou powercables-Furutech PS-950 powercable◼Plixir Elite Bac 400 mk2.
.

bmateijsen

Ik kan hem niet eens vinden op HDtracks... Heb je een directe link?

sebassie

klopt je kunt m niet zomaar vinden dmv zoekterm. maar ga in de linkerkolom naar top 100 jazz platen en dan naar beneden scrollen, dan zie je me er tussen staan...

bmateijsen

Citaat van: sebassie op augustus 16, 2013, 10:49:11
klopt je kunt m niet zomaar vinden dmv zoekterm. maar ga in de linkerkolom naar top 100 jazz platen en dan naar beneden scrollen, dan zie je me er tussen staan...

Die is gewoon niet beschikbaar....

sebassie

dus dat heeft volgens jou dan niets met 'territory' te maken, maar geldt in zijn algemeenheid dat niet beschikbaar?

LABO

Dit fenomeen kom je wel vaker tegen. Wat ik dan altijd doe is een (elite) proxy opzoeken van het betreffende land (bij qobuz dus een franse) en dan mijn aankoop regelen. Het is wat omslagtig en soms traag maar het werkt wel.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

sebassie

Citaat van: LABO op augustus 16, 2013, 12:16:50
Dit fenomeen kom je wel vaker tegen. Wat ik dan altijd doe is een (elite) proxy opzoeken van het betreffende land (bij qobuz dus een franse) en dan mijn aankoop regelen. Het is wat omslagtig en soms traag maar het werkt wel.

dank voor t meedenken, maar dit is voor mij complete abracadabra... een elite proxy? qobuz?

LABO

Citaat van: sebassie op augustus 16, 2013, 12:47:11
dank voor t meedenken, maar dit is voor mij complete abracadabra... een elite proxy? qobuz?
Op basis van jouw IP adres kan HDTracks achterhalen vanuit welk land jij je aankoop wilt doen. Daar je vanuit NL een aankoop wilt doen voor een album dat niet voor Nederland beschikbaar is gesteld krijg je een melding dat je hem niet kunt kopen. het label ECM is daar bijvoorbeeld heel sterk in (alleen in bepaalde landen kun je online hun albums digitaal kopen). Als je nu in je browser aangeeft dat hij gebruik moet maken van een proxy-server (en dan ook nog een die niet alleen annoniem browsen ondersteund maar helemaal verborgen houd waar jij vandaan komt (een elite-server dus) dan lijkt het voor HDTracks alsof je uit Amerika komt (als je uiteraard een Amerikaanse server gebruikt) en dan kun je wel je aankoop doen. Als je niet thuis bent in deze wereld dan is het in jouw geval misschien te moeilijk en dat is dan pech.

Qobuz is overigens de franse tegenhanger van HDTracks (zou ik zeer zeker eens gaan kijken want hun aanbod is nog groter dan HDTracks).
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

jpmoree

Ik loop hier met Spotify ook vaak tegenaan.

weust

Heb hier pas geleden een mail over gestuurd naar HDTracks.
Helaas zijn zij gebonden aan de overeenkomsten die platenmaatschappijen/uitgevers met landen hebben.
Zoiets.

Het kan dus zo maar zijn dat een artiest bij meerdere uitgevers albums heeft, en je dus sommige albums wel mag kopen/downloaden en sommigen niet.
Diana Krall bijvoorbeeld. Was eind vorig jaar een korting actie, en wilde dus wat kopen. No go helaas.

Waarom? Geen idee. De CD kun je gewoon hier in de winkel kopen...
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Jumping Jack

Irritant idd. Ik gebruik nu geregeld deezer.com om op het werk wat muziek te luisteren, en daar komt het zelfs voor dat bepaalde nummers uit een album niet kunnen beluisterd worden en andere dan weer wel...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs