Bij DofN: Bacch in tha house!

Gestart door DofN, augustus 13, 2013, 21:32:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xander32

Werkelijke beauty 's  :thumbs-up:




In het verleden heb ik de monitoren gehoord en dat klonk (al) super.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Citaat van: DofN op juli 22, 2021, 22:54:01
En ik blijf mijn filosofie wel trouw. Er komen alleen goed metende luidsprekers in. En deze meten prima, wat volgens mijn filosofie een kwaliteitskeurmerk is.

Oude liefde roest niet....  fraaie speakers die Epicons  :wub:
Heb zelf een aantal jaren met Dali Helicons 400 MKII gespeeld - zeer fraai
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

DofN

#1452
Misschien heb je gelijk, en is het een oude liefde. Heb jij nog weleens overwogen om terug te gaan naar DALI? Die Helicon 400 Mk2's waren toch ook wel bijzonder.

De DD8c's blijven (vooralsnog). Ik heb ruimte gemaakt in huis zodat ik kan wisselen. Ik maak nu niet de fout om te snel iets te verkopen waar ik erg tevreden over ben.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

MAW

Interessant om te lezen dat je toch weer 'terug gaat'.

Goed dat je ze bewaart. Net als dat je nu nog spullen op de plank staan die je nu weer kunt gebruiken :)
Gr. Martijn

DofN

Citaat van: MAW op juli 23, 2021, 09:17:43
Interessant om te lezen dat je toch weer 'terug gaat'.

8)

Ik acht de kans aanwezig dat de DD8's me op de lange termijn beter bevallen, maar ik moet dit proberen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

vanzomereng

Citaat van: DofN op juli 23, 2021, 09:01:55
Misschien heb je gelijk, en is het een oude liefde. Heb jij nog weleens overwogen om terug te gaan naar DALI? Die Helicon 400 Mk2's waren toch ook wel bijzonder.
Nee, nooit overwogen, ik vind het zeer fraai om een diversiteit aan (merken) luidsprekers te proberen, echter Dali vind ik zeer fraai merk
en met name de Rubicon-serie vind ik qua prijs/kwaliteitsverhouding zeer interessant.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

chansig

Ik acht de kans zeer groot dat je de 8C toch gaat verkopen. Niet nu al, maar een maand of 2 nadat je ze niet meer hebt gebruikt. Dus eind dit jaar of begin volgend jaar.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

MAW

Citaat van: chansig op juli 23, 2021, 10:04:52
Ik acht de kans zeer groot dat je de 8C toch gaat verkopen. Niet nu al, maar een maand of 2 nadat je ze niet meer hebt gebruikt. Dus eind dit jaar of begin volgend jaar.

Gr. Hans

Dan kun je mooi nog ff sparen Hans :P
Gr. Martijn

DofN

Citaat van: chansig op juli 23, 2021, 10:04:52
Ik acht de kans zeer groot dat je de 8C toch gaat verkopen. Niet nu al, maar een maand of 2 nadat je ze niet meer hebt gebruikt. Dus eind dit jaar of begin volgend jaar.

Gr. Hans

We gaan het zien :) Het plan is om ze beide een tijd te houden en af en toe te wisselen. Tot ik eruit ben of ik ze beide houd, de 8C verkoop of de Epicon 6.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Contour

Zo dan, deze zijn wel heel erg fraai afgewerkt!

chansig

Citaat van: MAW op juli 23, 2021, 10:11:55
Dan kun je mooi nog ff sparen Hans :P

Er staan voor mij als nieuwe luidsprekers in de bestelling. Moeten alleen nog gemaakt worden. Het geld is dus alweer op. Als die klaar zijn, dan ruil ik ze met de C van Abel.. :D :D :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour


scoc

Citaat van: DofN op juli 22, 2021, 22:54:01
En ik blijf mijn filosofie wel trouw. Er komen alleen goed metende luidsprekers in. En deze meten prima, wat volgens mijn filosofie een kwaliteitskeurmerk is.

Maar zoals je zelf nu ook hebt gehoord zullen niet alle goed metende speakers daarom ook hetzelfde klinken  ;)

Trouwens vrees je niet dat de Lyngdorf 2170 wat versterking betreft wat zwak is voor de Epicons. Volgens mij kan je daar nog een stap zetten want die Dali's verdienen dat wel.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

DofN

Ze meten allebei goed maar niet exact hetzelfde, ook heeft DALI een andere filosofie als het gaat om afstraalgedrag.

Ik denk dat het veilig is te stellen dat DALI in het midden minder recht meet en in het hoog een ander kunstje vertoont. De DD8c's behoren wel tot een heel kleine familie best metende luidsprekers tot op heden. Tot die selecte familie reken ik de E6 niet.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Citaat van: scoc op juli 23, 2021, 10:33:47


Trouwens vrees je niet dat de Lyngdorf 2170 wat versterking betreft wat zwak is voor de Epicons. Volgens mij kan je daar nog een stap zetten want die Dali's verdienen dat wel.

De E6 dipt niet onder de 5 Ohm en is geen luidspreker die veel vermogen nodig heeft; wel vragen ze om kwaliteit :)

De 2170 voldoet hier denk ik prima. Bovendien zal ik de E6 filteren op 80-100Hz.  Ik kan de SDA2400 nog gebruiken voor het midden en de TDAI2170 alleen voor het hoog.

Over welke versterker ben jij echt tevreden scoc?



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

scoc

Citaat van: DofN op juli 23, 2021, 11:09:34
De E6 dipt niet onder de 5 Ohm en is geen luidspreker die veel vermogen nodig heeft; wel vragen ze om kwaliteit :)

De 2170 voldoet hier denk ik prima. Bovendien zal ik de E6 filteren op 80-100Hz.  Ik kan de SDA2400 nog gebruiken voor het midden en de TDAI2170 alleen voor het hoog.

Over welke versterker ben jij echt tevreden scoc?

Ik kan zelf geen uitspraken doen over welke versterkers de betere zouden zijn in combinatie met bvb de Dali's of zelfs mijn toekomstige ATC SCM40's.

Maar na 10 jaar gespeeld te hebben met Lyngdorf versterking in 2 sets (stereo en HT) weet ik intussen wel dat er naar mijn gehoor beter te krijgen is en dan niet altijd voor meer budget. Begrijp me niet verkeerd ik ben nog steeds fan van het Lyngdorf Roomperfect systeem want gebruik zelf ook een MP60 voor HT. Het is een beetje spijtig dat Lyngdorf geen pure stereo processor heeft zodat je dit kan combineren met andere merken van versterking en behoud van optie om ook nog 2 subs aan te sturen.

Ik ben zelf in mijn beide sets overgegaan naar meer klassieke A/B versterkers ...
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Deleted User

Citaat van: scoc op juli 23, 2021, 20:06:28
Het is een beetje spijtig dat Lyngdorf geen pure stereo processor heeft zodat je dit kan combineren met andere merken van versterking en behoud van optie om ook nog 2 subs aan te sturen.
Ik speel nog steeds met alle tevredenheid met de Lyngdorf DPA-1. Voor de coronatijd heb ik Peter Lyngdorf gesproken. Een opvolger zou in de planning liggen, echter we zijn alweer bijna 2 jaar verder. Maar ik ben het met scoc helemaal eens...

Benco

Zo , terug naar Dali ...
dat was niet te voorspellen ;)

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Vinyl_Fuchs

Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Contour

Ik snap alleen niet dat je ze op 100hz wilt gaan afkappen, dan benut je de woofer sectie en kastvolume niet, logischer lijkt mij pas onder de 40-50hz naar een sub te schakelen.

minplus

Het verbaast me eigenlijk niet, Abel, ook al ken ik die 8C's niet. Wel andere D&D's.
De Dali's zijn iig veel mooier om te zien.
Nu kijken/horen hoe ze in jouw ruimte klinken.

Leuk trouwens dat scoc terug is naar klassieke A/B. Klinkt erg lekker zoals je weet van de Mac hier. :)
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

DofN

#1473
Omdat ze in veel opzichten lijken op de MS4 kan ik de interactie met de kamer goed voorspellen. De kamer is er klaar voor :)


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Citaat van: Contour op juli 23, 2021, 22:18:52
Ik snap alleen niet dat je ze op 100hz wilt gaan afkappen, dan benut je de woofer sectie en kastvolume niet, logischer lijkt mij pas onder de 40-50hz naar een sub te schakelen.

Heb ik ook weleens gedaan, ik denk dat ik alle mogelijke cross-overs heb geprobeerd. Misschien dat het bij de Epicons minder speelt omdat deze vanuit zichzelf erg weinig vervormen, maar ik vond stemmen altijd het beste klinken uit woofers die niet ook de "stress" hebben van de laagweergave. En niet alleen op mijn set.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software