Bij DofN: Analysis Audio Omega

Gestart door DofN, augustus 13, 2013, 21:32:25

« vorige - volgende »

jahtari

Citaat van: katwax op november 12, 2020, 09:32:15
Dat is wel zeer simpel voorgesteld, dus actief + DSP zijn allemaal hetzelfde? Zelfde als zeggen dat een Dacia met benzine motor zelfde is als Porche met benzine motor
Kijk eens naar de studio monitoren. De werkpaarden van de muziekindustrie zijn stukken voordeliger. En dan heb ik het niet over een KRK van 200 euro, maar het goeie spul.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Raphie

Citaat van: jahtari op november 12, 2020, 10:12:25
Kijk eens naar de studio monitoren. De werkpaarden van de muziekindustrie zijn stukken voordeliger. En dan heb ik het niet over een KRK van 200 euro, maar het goeie spul.
Precies.
JBL PRX Power!

Raphie

Citaat van: MichelDW op november 12, 2020, 08:32:16
Als dealer zie ik het ook met lede ogen aan hoe veel dure hifi maar exponentieel duurder wordt.
Een merk als Acoustic Signature (draaitafels) vervangt zijn Triple X model door een nieuwe Double X met een prijskaartje van €3.999 (oude was €2.999). Nu, 2 jaar na de introductie, gaat hij naar €4.799 !?! (prijs zonder arm).

Gelukkig zijn er nog uitzonderingen, maar goedkoper wordt het nooit.
het probleem is ook dat wanneer de vendor 500€ omhoog gaat, de verdeler hier ook weer 30% over pakt en de winkelier ook nog eens minimaal 30%  dus 500€ wordt voor de consument incl. Btw al snel 1.235€ meerprijs.
Als iedere schil genoegen zou nemen met minder marge dan bleven de prijzen ook schappelijker.
En nu is 30% nog conservatief, wanneer we naar accessoires en kabels gaan zijn deze 50-100% marge.
Daarom koop ik altijd bij dozenschuivers die liever dealen en 5-15% pakken, dan dealers die de poot stijf houden en klagen dat de branche het zo moeilijk heeft.
JBL PRX Power!

screw

Citaat van: jahtari op november 12, 2020, 10:12:25
Kijk eens naar de studio monitoren.

Ik draai al een paar jaar met de Lyngdorf en een set Focal solo 6BE, en moet zeggen zou niet anders meer willen!

Neemt niet weg dat het set van DoF ook vast super zal klinken, muziek blijft emotie 😉
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

brt

Citaat van: screw op november 13, 2020, 09:29:16
Ik draai al een paar jaar met de Lyngdorf en een set Focal solo 6BE, en moet zeggen zou niet anders meer willen!

Neemt niet weg dat het set van DoF ook vast super zal klinken, muziek blijft emotie 😉

De Focal 6BE is een nearfield monitor, waarbij het dus de bedoeling is dat je er heel dicht op zit. Ken je luistersituatie niet, maar is dat geschikt als speaker in de woonkamer? De D&D kun je met gemak verder vandaan zitten, als ik het goed begrepen heb.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Koen K

In principe is er geen reden waarom je niet wat verder van een nearfield monitor zou kunnen zitten. Dichtbij luisteren vereist dat de drivers dicht bij elkaar zitten, maar dat is ook op langere afstand een voordeel. Ik heb een tijdlang de JBL LSR305 als speakers in de woonkamer gebruikt en dat klonk uitstekend (zelfs als je de prijs niet meerekent).

chansig

Die JBL wilde ik gaan kopen als ik de m had verkocht.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JBL 8400P, Monitor Audio RSW12,  Monitor Audio RXW12, Paradigm PW link,  akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Koen K

Het irritante aan die dingen is dat ze pijnlijk duidelijk maken hoe veel geluidskwaliteit de eerste paar honderd euro kunnen opleveren, en hoe weinig de volgende duizenden euro's doorgaans opleveren   ;D

Janozj

Ik heb ook het nodige in die richting gehad. Die LSR305 waren inderdaad top. Meest bijgebleven is een paartje passieve Event 20/20. Echt supergoed! Uiteindelijk verkocht aan een geluidsman van Rowwen Heze die ze in zijn geluidsbus wilde hebben. Hij had spijt ze ooit weggedaan te hebben.  ;D

DofN

Het is dat ik nog twee (uitmuntende) subs heb staan en alle middelen om ze goed aan te sluiten en in te stellen, anders had ik bij de DD8c's geen subs geregeld. Ze zijn écht full range (op normale tot zelfs luidere volumes). Maar gisteravond luisterde ik naar wat dark ambient  en ik had mijn subs erbij aan, en het viel me op hoe ik in de diepste regionen hier en daar gegrepen werd door bijna onhoorbare details.

Ik heb al een tijdje geen last meer van een disbalans in mijn oren (het komt en gaat een beetje) en ik hoor zowel links als rechts dezelfde details in ruimtelijkheid. Het is écht genieten met deze luidsprekers en ik vraag me af of dit met deze combinatie de ultieme set (voor mijn ruimte) is. In allerlei opzichten compromisloos. Vandaag heb ik de subs opnieuw ingemeten met RP en ditmaal alle filters in de DD8c's niet uitgezet.

De blauwe lijn is zonder subs (en een paar dB zachter) en met de interne DSP van de DD8c's (zonder RP), de oranje lijn is met subs, de DD8's zijn gedsp-d (onveranderd maar nu gecrossed op 80Hz) én RP staat aan.

Let op de schaalverdeling (stapjes van 5dB). Beide metingen zijn nagenoeg ideaal alhoewel de meting zonder subs een dipje laat zien bij 87dB. Ik denk dat die ook weg te krijgen is als ik er nog eens goed voor ga zitten (of als Martijn langskomt). Zoals je kan zien is de DD8c zonder subs echt full range. Voor de output hoef ik er geen subs bij. En alhoewel ik geen outputverschillen zie in de meting, heb ik mét subs toch een andere laagbeleving - of zou het verschil verklaard kunnen worden door de dip?

De volgende stap is het aansluiten van de subs op de DD8c's en gebruik ik de interne DSP van de DD8c's voor de crossover en filters. De Lyngdorf wordt met die stap steeds minder interessant en hij staat dan ook op het programma om te vervangen te worden.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch binaural software (bass absorbers en akoestiek)

Kwabbernoot

Nu ken ik jouw subs niet maar boet je niet in in de resolutie/snelheid van de basweergave als je die erbij zet?

Groeten...

DofN

Nee de werkelijke kracht van DD8's ligt wat bij betreft >100Hz. Daaronder zijn het eigenlijk 'gewone' weergevers. Hier doen mijn subs het heel goed. Met de juiste delay-instellingen voorkom je fase-problemen en JL-Audio subs zijn excellente subs waar het om resolutie gaat. Maar je hebt wel een punt als je je zou afvragen of kwalitatief lagere subs (zowat alles imho) iets zouden toevoegen aan het droge strakke laag van de DD8's.

NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch binaural software (bass absorbers en akoestiek)

Kwabbernoot

Oké, duidelijk.

Nu vind ik de 8c zeker geen 'gewone' luidsprekers onder de 100 Hz. Met name het gebruik maken van de muur erachter* maakt de bas beter (sneller/minder versmering/zoiets) dan ik ooit ergens heb gehoord. Dat wil uiteraard niet zeggen dat het niet beter zou kunnen. Maar dit allemaal terzijde.

* tenminste, ik denk dat het dat is. Het zou ook gegoochel intern kunnen zijn.

Groeten...

DofN

Ik herken dat wel. De output is hetzelfde en toch klinkt het anders. Droger, zonder subs.

scrutinizer

Citaat van: doorofnight op december  3, 2020, 12:59:41
Het is dat ik nog twee (uitmuntende) subs heb staan en alle middelen om ze goed aan te sluiten en in te stellen, anders had ik bij de DD8c's geen subs geregeld. Ze zijn écht full range (op normale tot zelfs luidere volumes). Maar gisteravond luisterde ik naar wat dark ambient  en ik had mijn subs erbij aan, en het viel me op hoe ik in de diepste regionen hier en daar gegrepen werd door bijna onhoorbare details.

Ik heb al een tijdje geen last meer van een disbalans in mijn oren (het komt en gaat een beetje) en ik hoor zowel links als rechts dezelfde details in ruimtelijkheid. Het is écht genieten met deze luidsprekers en ik vraag me af of dit met deze combinatie de ultieme set (voor mijn ruimte) is. In allerlei opzichten compromisloos. Vandaag heb ik de subs opnieuw ingemeten met RP en ditmaal alle filters in de DD8c's niet uitgezet.

De blauwe lijn is zonder subs (en een paar dB zachter) en met de interne DSP van de DD8c's (zonder RP), de oranje lijn is met subs, de DD8's zijn gedsp-d (onveranderd maar nu gecrossed op 80Hz) én RP staat aan.

Let op de schaalverdeling (stapjes van 5dB). Beide metingen zijn nagenoeg ideaal alhoewel de meting zonder subs een dipje laat zien bij 87dB. Ik denk dat die ook weg te krijgen is als ik er nog eens goed voor ga zitten (of als Martijn langskomt). Zoals je kan zien is de DD8c zonder subs echt full range. Voor de output hoef ik er geen subs bij. En alhoewel ik geen outputverschillen zie in de meting, heb ik mét subs toch een andere laagbeleving - of zou het verschil verklaard kunnen worden door de dip?

De volgende stap is het aansluiten van de subs op de DD8c's en gebruik ik de interne DSP van de DD8c's voor de crossover en filters. De Lyngdorf wordt met die stap steeds minder interessant en hij staat dan ook op het programma om te vervangen te worden.
Ik neem aan dat je bij 87 hz bedoelt. :notify:
Dus voor wat ik zie en als ik je goed begrijp corrigeer je stevig tot boven de 1 khz?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

katwax

Die dips in de blauwe lijn kunnen veroorzaakt worden door de plaatsing van de luidsprekers veronderstel ik.
Je subs staan op "betere" plaatsen en hebben hierdoor minder last van de ruimte?
Dips zijn ook veel minder hoorbaar, dus of dat dan de oorzaak is van het verschil dat je opmerkt weet ik zozeer niet.

Zou je de Lyndorf dan vervangen door een ander toestel of gewoon verwijderen uit je setup?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

DofN

Dat zou kunnen. Ze staan nu ook iets dichterbij de muur en wat verder uit elkaar. Ik heb niet veel zin om allerlei verschillende metingen te doen. Binnen bepaalde marges heeft het schuiven met LS ook niet veel effect op de meting; of eigenlijk de conclusies die je kan trekken op basis van metingen.

Wat ik met de Lyngdorf doe hangt van externe ontwikkelingen af. Ik las ergens dat D&D bezig is met een eigen kastje dat als bron kan dienen. Ook is het nog even wachten tot de subs kunnen worden ingesteld met de D&D's. Tot die tijd is hij nog wel superhandig. Puntje is dat ik de Lyngdorf soms moet herstarten omdat er iets fout gaat met de communicatie met de DD8c's, ik denk door de Ohm convertor. Die wil ik er eigenlijk ook wel tussenuit hebben. Maar het heeft geen haast. En ik heb nog nog een minidsp 2x4HD om de subs in te stellen. Aan de andere kant.. de Lyngdorf is een prima VV met een fraaie techniek voor de volumeregeling. De Lyngdorf verkopen is ook een beetje geld verbranden. Ik kijk wel naar alternatieven maar heb nog niets gevonden. Als je tips hebt?

katwax

Citaat van: doorofnight op december  3, 2020, 14:33:38
Dat zou kunnen. Ze staan nu ook iets dichterbij de muur en wat verder uit elkaar. Ik heb niet veel zin om allerlei verschillende metingen te doen. Binnen bepaalde marges heeft het schuiven met LS ook niet veel effect op de meting; of eigenlijk de conclusies die je kan trekken op basis van metingen.

Wat ik met de Lyngdorf doe hangt van externe ontwikkelingen af. Ik las ergens dat D&D bezig is met een eigen kastje dat als bron kan dienen. Ook is het nog even wachten tot de subs kunnen worden ingesteld met de D&D's. Tot die tijd is hij nog wel superhandig. Puntje is dat ik de Lyngdorf soms moet herstarten omdat er iets fout gaat met de communicatie met de DD8c's, ik denk door de Ohm convertor. Die wil ik er eigenlijk ook wel tussenuit hebben. Maar het heeft geen haast. En ik heb nog nog een minidsp 2x4HD om de subs in te stellen. Aan de andere kant.. de Lyngdorf is een prima VV met een fraaie techniek voor de volumeregeling. De Lyngdorf verkopen is ook een beetje geld verbranden. Ik kijk wel naar alternatieven maar heb nog niets gevonden. Als je tips hebt?
Tips heb ik niet direct, weet dat voor de Kii Control er was ik ook allerlei oplossing aan het bekijken was, maar nooit de juiste kon vinden. Beste optie kwam ik tegen bij Pro merken zoals Mytek.
Als Dutch&Dutch bezig is met zelf iets te maken dat lijkt op de Control zou ik daar gewoon op wachten.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

scrutinizer

Begin nu wel begrip te krijgen voor de prijsverhoging bij D&D........ :)
Dat word nog wat als deze ruim verdeeld raken.... ::) Maak je borst maar nat( of nog natter), Martijn.

Give them too much to play with.....and they 'll f#ck it up. :D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Bama

Ik zit met hetzelfde, de Linn akurate dsm, fantastisch apparaat maar eigenlijk overkill.
Maar een soort vv van d&d zou handig zijn maar eerst de Roon upgrade maar eens afwachten.

Tabcam

Citaat van: doorofnight op december  3, 2020, 14:33:38

Dat was mijn grootste probleem qua concept. Zonder de control unit is het alleen de app en dat is nog niet fijn voor huisgenoten. De integratie in HT wordt er ook eenvoudiger door.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

DofN

Of gewoon een VV en een streamer of VV en streamer ineen.

Koen K

Ja, alleen moet je ze dan nog steeds wel met de app aan en uit zetten. Da's dan weer niet zo tof.

DofN

Ik zet ze elke avond fysiek uit, en 's ochtends aan. Net als mijn streamer. Maar het kan handiger :)

Bama

Ik laat ze altijd aan staan, is nog handiger ;)