Bij DofN: Analysis Audio Omega met Bacch Audiophile en ORC

Gestart door DofN, augustus 13, 2013, 21:32:25

Vorige topic - Volgende topic

addesmo

Citaat van: Huub-13 op december  8, 2025, 13:31:09Toch wel een hoog bedrag dat je moet bijbetalen.
De Amphitryons kosten nieuw maar 5.000 euro meer dan de Omega's.
Je krijgt voor je Omega's dan toch maar weinig terug . . .
Qua afmetingen zijn die Amphitryons (achteraan op de foto) niet eens zo verkeerd t.o.v. de Omega's (in het midden).
Edit:  sorry, ik vergis mij. De achterste speaker is de Epsilon. Ik ken de speakers zelf niet, maar oriënteer me op deze foto:
https://ohm-audio.nl/audio-nieuw/analysis-audio/
Ik zie een verschil, nieuw van 9k.
De Omega 's kun je daarna niet als nieuw verkopen natuurlijk.......

DofN

Citaat van: addesmo op december  8, 2025, 15:06:26Ik zie een verschil, nieuw van 9k.
De Omega 's kun je daarna niet als nieuw verkopen natuurlijk.......

De retailprijs van de set waar we het over hebben is ruim 32.000 euro nieuw - hoogglans. Ik wil denk ik geen hoogglans. Ik zou dan weer een demo-paar kopen.. De Omega's heb ik ook als demo gekocht. Ik moet zelf ook even rekenen wat ik redelijk vind. En nog eens goed nadenken of het er echt beter van wordt. En wat service mag kosten (niet zelf mijn huidige LS willen verkopen e.d.). Ze zijn nogal onhandig. Als ik ze zelf verkoop moet de koper een busje regelen.. Dit is geen beslissing die ik in een paar dagen neem.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

chansig

Denk het helemaal stuk. Je kan het.  :D

Als je het geld hebt liggen, je weet hoeveel plezier je huidige speakers je geven en hoe leuk het voor mij is om dan weer naar Rotterdam te komen.

Ik zeg doen!!!!

Gr. Hans

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

RZeemering

Weet je ook de reden dat ze je deze aanbieding hebben gedaan?
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

DofN

Ik denk dat ik je vraag niet helemaal begrijp... Ik vroeg zelf naar een mooie aanbieding om te upgraden naar de langere versie van mijn Omega's.

Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Huub-13

Op de website van Ohm Audio is dit de prijslijst (per set van 2 incl BTW).
Daar zit toch maar (ongeveer) 5.000 euro tussen . . ??
Hifi Rose RS151 | Lyngdorf TDAI-3400 | Dynaudio Heritage Special | Stax SR-009 + Paltauf KHV-ES buizenversterker

RZeemering

Citaat van: DofN op december  8, 2025, 15:47:10Ik denk dat ik je vraag niet helemaal begrijp... Ik vroeg zelf naar een mooie aanbieding om te upgraden naar de langere versie van mijn Omega's.
Ah check! Ik dacht te lezen dat zij met een aanbieding naar jou waren gekomen ;)
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

RZeemering

Citaat van: Huub-13 op december  8, 2025, 16:53:16Op de website van Ohm Audio is dit de prijslijst (per set van 2 incl BTW).
Niet als je de luidsprekers als demo paar hebt gekocht. Dan zit er meer verschil tussen...

DofN

Citaat van: Huub-13 op december  8, 2025, 16:53:16Op de website van Ohm Audio is dit de prijslijst (per set van 2 incl BTW).

Het hangt ook af van de uitvoering..  Nieuw of demo. Hoogglans is duurder.. Maar je hebt gelijk, ik moet nog een goede rekensom maken.

Huub-13

Als je een "deal" aangeboden krijgt van 15.000 euro op de aanschaf van een paar speakers die nieuw 24.000 euro kosten en je moet daarvoor je oude paar inleveren, dan moet dat oude paar (de Omega's dus) toch wel heel goedkoop (minder dan 9.000 euro) geweest zijn bij de aanschaf om dit een aantrekkelijk "aanbod" te maken?
Het aanbod betreft dan wel meer glanzende speakers, maar daar klinken ze niet beter door.
Hifi Rose RS151 | Lyngdorf TDAI-3400 | Dynaudio Heritage Special | Stax SR-009 + Paltauf KHV-ES buizenversterker

DofN

Citaat van: Huub-13 op december  8, 2025, 17:24:12Als je een "deal" aangeboden krijgt van 15.000 euro op de aanschaf van een paar speakers die nieuw 24.000 euro kosten en je moet daarvoor je oude paar inleveren, dan moet dat oude paar (de Omega's dus) toch wel heel goedkoop (minder dan 9.000 euro) geweest zijn bij de aanschaf om dit een aantrekkelijk "aanbod" te maken?
Het aanbod betreft dan wel meer glanzende speakers, maar daar klinken ze niet beter door.

De Amphitryon is wel een ander beestje dan de Omega.. 

Huub-13

Citaat van: DofN op december  8, 2025, 17:41:56De Amphitryon is wel een ander beestje dan de Omega.. 
Dat geloof ik graag!
Maar als je voor de Omega's destijds 9.000 hebt betaald (wellicht meer?) en je moet nu voor de Amphitryons 15.000 euro bijbetalen, dan heb je toch in totaal 24.000 euro betaald = nieuwprijs Amphitryons.
Je kunt dan toch niet spreken van een aantrekkelijk aanbod, behalve dat je mooi glanzende speakers krijgt, waar jij toch al niet dol op bent.

DofN

Citaat van: Huub-13 op december  8, 2025, 18:04:55Dat geloof ik graag!
Maar als je voor de Omega's destijds 9.000 hebt betaald (wellicht meer?) en je moet nu voor de Amphitryons 15.000 euro bijbetalen, dan heb je toch in totaal 24.000 euro betaald = nieuwprijs Amphitryons.
Je kunt dan toch niet spreken van een aantrekkelijk aanbod, behalve dat je mooi glanzende speakers krijgt, waar jij toch al niet dol op bent.

Ik zal binnenkort eens een goede rekensom maken en of me dat het waard is! Ik denk ook niet dat het financieel een erg aantrekkelijk aanbod is. Audiofiel  misschien wel, daar moet ik nog eens goed over denken.

Huub-13

Misschien eens informeren wat de prijs van (niet glanzende) Amphitryons moet zijn zonder inruil en dan je huidige Omega's zelf verkopen.
Wellicht kom je dan op een betere "deal" uit.
Meestal levert die handelswijze het meeste op.

DofN

Citaat van: Huub-13 op december  8, 2025, 18:24:19Misschien eens informeren wat de prijs van (niet glanzende) Amphitryons moet zijn zonder inruil en dan je huidige Omega's zelf verkopen.
Wellicht kom je dan op een betere "deal" uit.
Meestal levert die handelswijze het meeste op.

Heb ik gisteren gedaan. We zullen zien. Ik heb geen haast.

Contour

DofN

Citaat van: Contour op december  8, 2025, 18:26:34Al antwoordt van Bryston gehad?

Goede vraag. Ja.. "No sound should be outputted via the speakers....
But yes - if its a ticking sound coming from the amp itself... that is the soft start module "ramping" up the voltage before full turn on.
That is totally normal.
Take care,"

Klopt, de LS zijn dodelijk stil tijdens het opstarten van de Bryston. Dus dat is goed. Ik ga ze binnenkort een geluidsopname sturen. En dan nogmaals vragen om een bevestiging.

Tot nu toe vind ik de Bryston hypnotiserend goed.. Wat een gemak, en genot en detail en warmte! Dit is een EV om te houden. Net als de M33, maar die heeft simpelweg niet de functies van de Anthem STR PRE die ik nodig heb. En alleen daarom moest ik veranderen. Ik hoop, voor mezelf vooral, dat deze Bryston nog 20 jaar bij me blijft. Een EV voor het leven. Tot er iets beters voorbij komt :)

Dura

Harbeth P3ESR, Powernode N331, LG G3 55'. Less is more.

Richi

Citaat van: DofN op december  8, 2025, 18:48:00Tot nu toe vind ik de Bryston hypnotiserend goed.. Wat een gemak, en genot en detail en warmte! Dit is een EV om te houden. Net als de M33, maar die heeft simpelweg niet de functies van de Anthem STR PRE die ik nodig heb. En alleen daarom moest ik veranderen. Ik hoop, voor mezelf vooral, dat deze Bryston nog 20 jaar bij me blijft. Een EV voor het leven. Tot er iets beters voorbij komt :)
Dus de Bryston gaat nog een (flinke) stap verder dan de Warp?
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

DofN

kappa9

Citaat van: DofN op december  7, 2025, 18:11:24Oké, volstrekt subjectief... Ik overweeg de langere (30 cm) en iets brede versie (10 cm) van mijn Omega's..  de Amphitryon. Fantastisch, of best? Of complete onzin?

Ik heb een aanbod gehad van Ohm Audio. In theorie klinkt de Amphitryon nog wat ruimtelijker - en gelijkwaardig of minimaal zo goed als aan de roemruchte Apogees. En ik ben nu al zo blij... De inruil kost meer dan 15k. Is dat het me waard? Geen idee. Het geld staat anders toch maar te verbranden op een van mijn spaarrekeningen.

Als het zaadje éénmaal geplant is..  ;D
Alleen de wijste en domste mensen veranderen nooit

P_j_V

15k is ook genoeg om een weekje (of 2) op reis te gaan...
Think before you speak. Read before you think.
― Fran Lebowitz

Xander32

Indien de beoogde ls je meer beleving gaan brengen, je kan het geld missen en je krijgt een redelijke offerte; why not?

Dooddoener, maar je leeft maar één keer. Enig spaargeld is m.i. een must in deze tijden, maar je hebt er voorts helemaal niets meer aan wanneer je tussen 6 plankjes ligt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

AudioEnZo

Citaat van: Xander32 op december  9, 2025, 06:12:27Dooddoener, maar je leeft maar één keer.
Je hebt helemaal gelijk Xander32. Echter, je leeft elke dag, je gaat maar één keer dood  ;)
Gr. René
► Vinshine x Kinki Studio Taihang
    ► Vinshine x LYH SW-10pro
    ► Rockna Wavedream Reference Signature
    ► Vinshine  x Kinki Studio Dazzle
► Xanadu HRS22YH-MG

Xander32

Over dooddoeners gesproken 😉

Citaat van: AudioEnZo op december  9, 2025, 07:00:33Je hebt helemaal gelijk Xander32. Echter, je leeft elke dag, je gaat maar één keer dood  ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10