Het Linn Sondek LP12 'liefhebbers' topic

Gestart door raindog, augustus 9, 2013, 23:13:16

Vorige topic - Volgende topic

scrutinizer

Citaat van: John Aries op januari 12, 2015, 15:01:03
Scrutinizer, als je nu zegt dat je geen oplichting hebt willen insinueren, dan wil ik daar best mee akkoord gaan.

Lijkt wel een foute film.
Hoffman in de handen van de 'weisse engel' in de Maraton man. .....

"is it safe"  ;D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Cyreg

Citaat van: scrutinizer op januari 12, 2015, 22:41:11
De veren van de lp12 waren tot begin 80' metaalkleurig zoals ook de Thorens veren dat zijn. Maar de Thorens veren hadden een kleinere diameter en andere grommets.
Na begin '80 zijn de veren aan upgrades onderhevig geweest en 'zwart' voor de lp12
Dus zijn het mijn inziens gewoon org eerste generatie Linn veren geweest.
Daarmee zeg ik niet dat Jan liegt, maar dat de mogelijkheid bestaat dat hij dat niet wist. :notify:

Mooi dat je dat ook weet, maar je hebt die veren zelf niet gezien  :exclamation:
die aanname is nou precies die zelfoverschatting en de wat aanmatigende houding, die in je commentaren doorklinkt  :(
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 2DW Gold > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (8SE)

raindog

Oké mannen, ieder heeft zijn zegje nu wel gedaan denk ik. Ik stel voor dat we het hier bij laten of deze discussie elders voortzetten. Vanaf nu dus weer aardig met elkaar keuvelen over de LP12..  ;)
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Cyreg

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 2DW Gold > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (8SE)

scrutinizer

Citaat van: Cyreg op januari 12, 2015, 23:16:44
Mooi dat je dat ook weet, maar je hebt die veren zelf niet gezien  :exclamation:
die aanname is nou precies die zelfoverschatting en de wat aanmatigende houding, die in je commentaren doorklinkt  :(

Nee, dat is een feit.
Maar ..... het 'waarom' voor het toepassen van Thorens veren op een lp12 en gezien deze, door het diameter verschil, krap op de grommets gezeten zouden hebben, maken dat het voor mij meer dan een aanname is.

Aanmatigende houding!! ....Tja, voor een bewering als deze zou je iemand toch persoonlijk moeten kennen, Cyreg. ;)

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

scrutinizer

Citaat van: raindog op januari 12, 2015, 23:33:24
Oké mannen, ieder heeft zijn zegje nu wel gedaan denk ik. Ik stel voor dat we het hier bij laten of deze discussie elders voortzetten. Vanaf nu dus weer aardig met elkaar keuvelen over de LP12..  ;)

I 'll rest my case......

Bas Akkerman

Citaat van: raindog op januari 12, 2015, 23:33:24
Dat lijkt mij ook een prima plan. Het verschil in mening hebben jullie over het algemeen op een inhoudelijke manier gedaan. De discussie over commerciele belangen danwel aannames over elkaar is alleen te ver van dit topic om er hier verder mee te gaan. Maak anders een eigen topic of stuur een PM.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

scrutinizer

Right!!  :hmmm:
Zal voortaan spitzen dragen ....

Than...for something completely different. ;D

Ik heb voor een jaar geleden mijn eind '70er jaren  lp12 sondek weer eens gereanimeerd.
Orginele staat. Gebruikmakend van een Omega Point toonarm en het Linn Asak element.(Klipsch)

Buiten het feit ik hem van geregenereerde sap voorzag, weet ik weer waarom deze tafel destijds zijn naam en faam vestigde.

Een eigenschap muziek te reproduceren zonder je maar enigszins verleid te voelen tot analyseren. :clapping:

......hij is nu uit mijn verzameling en doet zijn kunstje bij een "liefhebber".

Anton 

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Robiwan

Custom Design WMB1 muurbeugel gekocht voor de LP12 alsmede 2 extra Fraimlite levels, helaas niet meer leverbaar in donker kersen, dus dan maar zwart.

De WMB1 is voorzien van een glasplaat en deze is vervangen door een licht, stijf en mooi gefineerd plankje afkomstig van een Target TT5 audio meubel. 
Naim Supernait | Naim Hicap 2 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N | Naim I Supply |  Denon DP60L+Ortofon 2M red | Neat Motive SX2

garmtz

Prachtige nieuwe plint van Woodsong Audio van 'Movingui' hout op mijn LP12. Het lijkt en voelt alsof het hout gelakt is, maar dat is niet zo! Chris Harban weet het hout zo te polijsten en oliën, dat het hout gelakt LIJKT. Met olie komt de natuurlijke schoonheid van het hout ook veel meer naar voren en wordt alleen maar mooier met de jaren... ERG blij mee!

Huidige configuratie: Woodsong plint van 'Movingui' - Radikal - Kore - Akito 2B - Adikt - Trampolin 2.

Jumping Jack

The war on drugs?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Joris1971

Citaat van: garmtz op maart 22, 2015, 22:02:57
Prachtige nieuwe plint van Woodsong Audio van 'Movingui' hout op mijn LP12. Het lijkt en voelt alsof het hout gelakt is, maar dat is niet zo! Chris Harban weet het hout zo te polijsten en oliën, dat het hout gelakt LIJKT. Met olie komt de natuurlijke schoonheid van het hout ook veel meer naar voren en wordt alleen maar mooier met de jaren... ERG blij mee!

Huidige configuratie: Woodsong plint van 'Movingui' - Radikal - Kore - Akito 2B - Adikt - Trampolin 2.

Waanzinnig mooi Garmt  :inlove:

Martin!!!

Mooie plint Garmt  :wub: doet deze geluidsmatig ook nog iets met de speler?
mainly British stuff

Robiwan

Mooie plint Garmt, nu nog de glasplaat onder de LP12 vervangen door een lichte houten gefineerde plank ;)
Naim Supernait | Naim Hicap 2 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N | Naim I Supply |  Denon DP60L+Ortofon 2M red | Neat Motive SX2

garmtz

Citaat van: Martin!!! op maart 23, 2015, 07:55:23
Mooie plint Garmt  :wub: doet deze geluidsmatig ook nog iets met de speler?

Moeilijk te zeggen, ik deed meerdere dingen tegelijkertijd aan de LP12. Wel is dit voor mijn smaak een van de fijnst klinkende configuraties die maar mogelijk is...

garmtz

Citaat van: LPlover op maart 23, 2015, 08:10:36
Mooie plint Garmt, nu nog de glasplaat onder de LP12 vervangen door een lichte houten gefineerde plank ;)

Als jij er een opstuurt, ga ik het proberen... ;)

Robiwan

Citaat van: garmtz op maart 23, 2015, 11:08:32
Als jij er een opstuurt, ga ik het proberen... ;)

helaas, rack + planken verkocht! ;)

Martin!!!

Citaat van: garmtz op maart 23, 2015, 11:08:09
Moeilijk te zeggen, ik deed meerdere dingen tegelijkertijd aan de LP12. Wel is dit voor mijn smaak een van de fijnst klinkende configuraties die maar mogelijk is...

Toch (nog) niet voor de Karmen gekozen?
mainly British stuff

ErikmdGH

Maakt het verschil in geluid voor een 'LP12 met trampolin voeten' als er een dun houten plaatje of een glasplaat onder de draaitafel zit?
Wat heeft de voorkeur?

Robiwan

Citaat van: ErikmdGH op maart 23, 2015, 13:51:36
Maakt het verschil in geluid voor een 'LP12 met trampolin voeten' als er een dun houten plaatje of een glasplaat onder de draaitafel zit?
Wat heeft de voorkeur?

ja, voor mij wel. Met glas als ondergrond hoorde ik een moeilijk te definieren "bijklank", soort ringing, met een dun houten gefineerd plankje (lage massa is belangrijk!) is hier geen sprake van en speelt de LP12 heerlijk levendig.

garmtz