Het Linn Sondek LP12 'liefhebbers' topic

Gestart door raindog, augustus 9, 2013, 23:13:16

Vorige topic - Volgende topic

Bama

Citaat van: LPlover op juli 26, 2014, 15:05:24
spuitbus Gamma is stuk goedkoper :D

Dat is wat Jan nu ook aan doen is waarschijnlijk :)

garmtz

Sinds heden levert Beter Beeld en Geluid ook de plinten van Woodsong Audio (Chris Harban)! Check http://linnlp12.blogspot.nl/2014/07/woodsong-audio-de-plinten-van-chris.html  !

Verder zijn wij ook de import gaan doen van de producten van Tangerine. Zij maken de 'Karmen' top plate, de opvolger van de 'Khan'. Check hier: http://linnlp12.blogspot.nl/2014/06/tangerine-karmen-opvolger-van-de-khan.html

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op juli 26, 2014, 22:52:34
Sinds heden levert Beter Beeld en Geluid ook de plinten van Woodsong Audio (Chris Harban)! Check http://linnlp12.blogspot.nl/2014/07/woodsong-audio-de-plinten-van-chris.html  !

een link binnen deze link werkt niet: prijslijst

Bama

Deleted Member 2

Citaat van: Bama op juli 27, 2014, 00:13:51
Vanaf 900

geen interesse om aan te schaffen hoor. Ben goed voorzien en behoor niet tot de "liefhebbers". Was puur uit nieuwsgierigheid.
Ik vind het altijd buitengewoon storend en slordig als zo'n link niet werkt

900 voor een plint....? Tsja....

Gr
Henk

Bama

Citaat van: Onder013 op juli 27, 2014, 00:27:10
geen interesse om aan te schaffen hoor. Ben goed voorzien en behoor niet tot de "liefhebbers". Was puur uit nieuwsgierigheid.
Ik vind het altijd buitengewoon storend en slordig als zo'n link niet werkt

900 voor een plint....? Tsja....

Gr
Henk

Vrij duidelijk hoor dat je niet tot de liefhebbers behoort. ;)
Maar is wel helemaal handwerk en duurt nogal een tijdje eer zo'n ding af is, bij sommige houtsoorten kan het ivm het droogproces wel tot 2 jaar oplopen.
Duurste modellen zijn over de 2000

garmtz

Citaat van: Onder013 op juli 26, 2014, 23:21:24
een link binnen deze link werkt niet: prijslijst

Aangepast. Bedankt voor het melden...

Deleted Member 2

Citaat van: Bama op juli 27, 2014, 00:38:08
Vrij duidelijk hoor dat je niet tot de liefhebbers behoort. ;)
Maar is wel helemaal handwerk en duurt nogal een tijdje eer zo'n ding af is, bij sommige houtsoorten kan het ivm het droogproces wel tot 2 jaar oplopen.
Duurste modellen zijn over de 2000

jajaja ieder z'n meug. Het kan inderdaad erg ver van mijn smaak en voorkeur af staan.
voor twee modellen Thorens heb ik van 35mm essen (best klinkend materiaal voor thorens) de plint gemaakt: 40 Eur materiaalkosten per stuk.

Robiwan

Citaat van: Onder013 op juli 27, 2014, 01:44:02
jajaja ieder z'n meug. Het kan inderdaad erg ver van mijn smaak en voorkeur af staan.
voor twee modellen Thorens heb ik van 35mm essen (best klinkend materiaal voor thorens) de plint gemaakt: 40 Eur materiaalkosten per stuk.

Michell staat dan weer extreem ver van onze smaak en voorkeur af ;)
Naim Supernait | Naim Hicap 2 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N | Naim I Supply |  Denon DP60L+Ortofon 2M red | Neat Motive SX2

raindog

Citaat van: LPlover op juli 27, 2014, 08:27:39
Michell staat dan weer extreem ver van onze smaak en voorkeur af ;)

Denk inderdaad dat Michell en Linn ver van elkaar af staan, het heeft qua klank weinig met elkaar gemeen. Ben wel benieuwd welke andere spelers de gemiddelde LP12-bezitter zouden kunnen bekoren.

Zelf ben ik nog steeds hartstikke blij met mijn eenvoudig uitgevoerde LP12 en voor het geld dat het mij gekost heeft heb ik nog niets mooiers gehoord. Maar ik zit al een tijd tegen enkele upgrades aan te hikken. Wanneer je stap voor stap een upgrade doet is het moeilijk om steeds weer een vergelijk te maken met andere spelers.  Wanneer je enkele upgrades tegelijk wilt aanschaffen dan is het echter misschien wel zo interessant om te kijken wat er verder nog te koop is op dat prijsniveau. En of de keuze voor de LP12 dan nog steeds fier overeind blijft staan.

Zo overweeg ik al langer om voor max. €2000,- tot €2500,- euro mijn LP12 op een hoger niveau te brengen. Maar met inruil/verkoop van mijn LP12 zijn er voor dat geld wellicht ook hele mooie alternatieven te krijgen op de tweedehands of demo-markt.  Een VPI Classic bivoorbeeld.
Vandaar mijn vraag aan de LP12 bezitters, hebben jullie de grotere upgrades 'blindelings' uitgevoerd of steeds opnieuw een vergelijk gemaakt maakt de concurrentie?
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Robiwan

Citaat van: raindog op juli 27, 2014, 17:19:12
Denk inderdaad dat Michell en Linn ver van elkaar af staan, het heeft qua klank weinig met elkaar gemeen. Ben wel benieuwd welke andere spelers de gemiddelde LP12-bezitter zouden kunnen bekoren.

Zelf ben ik nog steeds hartstikke blij met mijn eenvoudig uitgevoerde LP12 en voor het geld dat het mij gekost heeft heb ik nog niets mooiers gehoord. Maar ik zit al een tijd tegen enkele upgrades aan te hikken. Wanneer je stap voor stap een upgrade doet is het moeilijk om steeds weer een vergelijk te maken met andere spelers.  Wanneer je enkele upgrades tegelijk wilt aanschaffen dan is het echter misschien wel zo interessant om te kijken wat er verder nog te koop is op dat prijsniveau. En of de keuze voor de LP12 dan nog steeds fier overeind blijft staan.

Zo overweeg ik al langer om voor max. €2000,- tot €2500,- euro mijn LP12 op een hoger niveau te brengen. Maar met inruil/verkoop van mijn LP12 zijn er voor dat geld wellicht ook hele mooie alternatieven te krijgen op de tweedehands of demo-markt.  Een VPI Classic bivoorbeeld.
Vandaar mijn vraag aan de LP12 bezitters, hebben jullie de grotere upgrades 'blindelings' uitgevoerd of steeds opnieuw een vergelijk gemaakt maakt de concurrentie?

Was vroeger wel te spreken over Transrotor en later Clearaudio. De Transrotor staat nog verder van de LP12 af maar toen met Rotel klonk dat prima. Clearaudio met Naim was wat minder. De LP12 daarentegen is een zeer goede match met Naim.

Ik vind voor mijn set een upgrade van de LP12 helemaal niet nodig, ben zeer tevreden met de huidige configuratie, speelt heerlijk. Dynamisch, krachtig, helder, bite alles is er. Maak ook geen vergelijkingen meer met de concurrentie (ook niet met Naim), die periode ligt gelukkig achter me.

Laatst nog wel de Naim Hydra leads (Grahams) getest in vergelijking met m'n eigen Musicline Netzleiste stekkerdoos. Het was voor mij na een 3-tal dagen vrij duidelijk, geen Hydra leads.
Naim Supernait | Naim Hicap 2 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N | Naim I Supply |  Denon DP60L+Ortofon 2M red | Neat Motive SX2

raindog

Citaat van: LPlover op juli 27, 2014, 17:52:49
Ik vind voor mijn set een upgrade van de LP12 helemaal niet nodig, ben zeer tevreden met de huidige configuratie, speelt heerlijk. Dynamisch, krachtig, helder, bite alles is er.

Dat geloof ik graag Robin. Hier speelt het ook heerlijk en de noodzaak om te upgraden is er ook niet zo. Ik mis niets en het afgelopen jaar vond ik dan ook steeds andere prioriteiten om mijn centjes aan te spenderen (HT, motor, vakanties etc). Maar het blijft wel verleidelijk. Dat komt vooral door de demo's van die gemene  ;) mensen bij BB&G. Zowel de Lingo als de Kore vond ik toch wel erg veel toevoegen, juist op die aspecten van de geluidsweergave die ik waardevol vind (kracht, drive, diepte, spanning en rust).
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Robiwan

Citaat van: raindog op juli 27, 2014, 18:15:40
Dat geloof ik graag Robin. Hier speelt het ook heerlijk en de noodzaak om te upgraden is er ook niet zo. Ik mis niets en het afgelopen jaar vond ik dan ook steeds andere prioriteiten om mijn centjes aan te spenderen (HT, motor, vakanties etc). Maar het blijft wel verleidelijk. Dat komt vooral door de demo's van die gemene  ;) mensen bij BB&G. Zowel de Lingo als de Kore vond ik toch wel erg veel toevoegen, juist op die aspecten van de geluidsweergave die ik waardevol vind (kracht, drive, diepte, spanning en rust).

Die gasten zijn inderdaad killing :D

Bama

Ik heb er ook de verschillende modellen zitten beluisteren tijdens het servicen van die van mij.
Het resultaat was dat die van mij meteen de verkoop in ging en ik binnen 2 weken een andere heb gekocht en gisteren toch al met Jan over mogelijke upgrades heb gesproken. :blush:
Je hoort gewoon de verschillen maar bij mij zal het op een gegeven moment ook ophouden.

Alco

Ik heb nog niet zoveel ervaring met de LP12 (weet alleen dat de synergie tussen LP12 en Naim toppie is),
maar vraag me toch af in welke zin merken als Michell en Transrotor dan (klankmatig) verschillen met een LP12.

Heb (al is het inmiddels alweer wat jaren geleden) een paar keer een Transrotor draaitafel kunnen beluisteren.
(voornamelijk de Leonardo, in diverse configuraties) Ik weet niet of het nu ligt aan het materiaal waar de meeste Transrotor's van zijn gemaakt, e.v.t in combinatie met het gewicht, maar ik vond ze over 't algemeen wat saai, terughoudend. Meer iets voor de (zoals men 't op het PFM forum zo mooi verwoord) 'The pipe and slippers brigade'. :yawnee:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Deleted Member 2

Citaat van: Alco op juli 27, 2014, 18:51:44
Ik heb nog niet zoveel ervaring met de LP12 (weet alleen dat de synergie tussen LP12 en Naim toppie is),
maar vraag me toch af in welke zin merken als Michell en Transrotor dan (klankmatig) verschillen met een LP12.

Heb (al is het inmiddels alweer wat jaren geleden) een paar keer een Transrotor draaitafel kunnen beluisteren.
(voornamelijk de Leonardo, in diverse configuraties) Ik weet niet of het nu ligt aan het materiaal waar de meeste Transrotor's van zijn gemaakt, e.v.t in combinatie met het gewicht, maar ik vond ze over 't algemeen wat saai, terughoudend. Meer iets voor de (zoals men 't op het PFM forum zo mooi verwoord) 'The pipe and slippers brigade'. :yawnee:

Je woont relatief dicht bij één van de draaitafelspeciaalwinkels van Nederland......

garmtz

Citaat van: raindog op juli 27, 2014, 18:15:40

Ik denk dat een Kore (of Karmen!) en/of een ingeruilde/gebruikte Lingo voor jou inderdaad de grootste stappen zijn op dit moment.

garmtz

Citaat van: Alco op juli 27, 2014, 18:51:44

Transrotor is inderdaad wat mij betreft ook wat saai en 'doods', zoals wel meer massaloopwerken. Michell heeft zeker wel leven (is ook geen massaloopwerk) en is vooral enorm neutraal, stabiel, gedetailleerd: heel weinig tot niets op aan te merken, maar gewoon net wat minder 'schwung' en energie dan een LP12. Anderen noemen dat 'kleuring'... :)

Ik verwacht een heel mooi LP12 alternatief in Well Tempered. Dat gaan we na de zomervakantie eens uitproberen. Het is wel een tafel die weinig/geen upgrades kent, maarja, 'goed = goed' geeft ook rust... ;)

Jumping Jack

Mooie tafels die Well Tempered. Alleen geen stofkappen  :nopompom:... Ze klinken erg goed icm Dynavector (allemaal niet toevallig uit de Latham-stal  ;D).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Citaat van: Jumping Jack op juli 27, 2014, 19:19:39
Mooie tafels die Well Tempered. Alleen geen stofkappen  :nopompom:... Ze klinken erg goed icm Dynavector (allemaal niet toevallig uit de Latham-stal  ;D).

De connectie Dynavector/Well Tempered is niet alleen vanwege de importeur, maar zeker ook vanuit Well Temepered zelf. Ze maken zelfs een voeding voor hun draaitafels die een Dynavector phono trap kan voeden. Verder zijn al hun stock foto's met de elementen van Dynavector. Ze zullen die ook wel gebruiken als standaard voor hun armgeometrie. Je kunt namelijk de geometrie van het element in de arm niet wijzigen...

Jumping Jack

Ik bedoelde eerder dat de merken niet toevallig samen bij dezelfde importeur zitten  ;). Ook de match met Naim is erg goed te noemen (bij een dealer hier in de buurt al vaak mogen ervaren).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Alco

CiteerTransrotor is inderdaad wat mij betreft ook wat saai en 'doods', zoals wel meer massaloopwerken
Thanks Garmtz,  ik had al zo'n vermoeden dat de wat saaie/doodse klank door het gewicht zou kunnen komen.
Ook omdat bijvoorbeeld een merk als Rega bekend staat om een levendige klank, en die zijn dus opvallend licht van gewicht.

De LP12 heb ik 2x kunnen beluisteren, i.c.m Naim en dat klonk super. :)
De eerste keer in de 90's op een heel simpele set, bestaande uit Nait 2 en Royd speakers op Royd stands. Heerlijk.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

garmtz

Citaat van: Jumping Jack op juli 27, 2014, 19:26:08
Ik bedoelde eerder dat de merken niet toevallig samen bij dezelfde importeur zitten  ;). Ook de match met Naim is erg goed te noemen (bij een dealer hier in de buurt al vaak mogen ervaren).

Ah, op die manier!

raindog

Citaat van: garmtz op juli 27, 2014, 19:05:57
Ik denk dat een Kore (of Karmen!) en/of een ingeruilde/gebruikte Lingo voor jou inderdaad de grootste stappen zijn op dit moment.

Klopt, dat had ik vorig jaar zo ook al met Jan besproken. Een gebruikte Lingo 3, een Kore en mogelijk dan ook gelijk de armbekabeling vervangen en een Trampolin er onder. Al met al toch wel een investering. Ben wel benieuwd of jullie Well Tempered straks gaan voeren en hoe de vergelijking dan uitvalt met een LP12 van gelijk prijsniveau. 

Kun je overigens iets meer vertellen over de Karmen? Hebben jullie dit jaar nog LP12 demodagen gepland staan waarin de Karmen wordt meegenomen?

garmtz

Over de Karmen vind je alle informatie op de lp12 blog. Wij zullen zeker een demodag houden waarbij we de standaard top plate, Khan en Karmen vergelijken.

Wat mij betreft is de Karmen een overall verbetering op alle punten tov de standaard top plate. Er werd geen enkel aspect van de muziekweergave slechter.