Het Linn Sondek LP12 'liefhebbers' topic

Gestart door raindog, augustus 9, 2013, 23:13:16

Vorige topic - Volgende topic

advr

Hoi Garmt, het is voor mij een groots gebaar dat moge duidelijk zijn.
Uiteindelijk zou ik zeker op de Kandid uitgekomen zijn maar was natuurlijk al enorm happy met een Akiva.

Ik zal er zeker zuinig op zijn, zoals op alles en deze geste nooit vergeten.  ;D

Nogmaals dank!!

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

denoontje

Dat is weer top service en mooi voor jou ad....

Nu maar inspelen!

advr

Citaat van: denoontje op februari 19, 2014, 21:54:13
Dat is weer top service en mooi voor jou ad....

Nu maar inspelen!

Ja zeker geweldig.

Lekker inspelen en genieten!
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Robiwan

Die Kandid is gewoon een Lyra hoor :tounge:

Veel plezier.

Ik zou Garmt thuis uitnodigen om de arm/element e.d. te laten finetunen op het/zijn gehoor!
Naim Supernait | Naim Hicap 2 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N | Naim I Supply |  Denon DP60L+Ortofon 2M red | Neat Motive SX2

advr

Dat is alom bekend dat hij van Lyra komt maar heeft wel de typiche 3 punts ophanging, dus een eigen body.

Jan kan dat ook zeer goed!

raindog

Wow! Met een Kandid is jouw LP12 nu dus gewoon full-spec. Niets meer te upgraden... :worship:
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

advr

Citaat van: raindog op februari 19, 2014, 23:22:14
Wow! Met een Kandid is jouw LP12 nu dus gewoon full-spec. Niets meer te upgraden... :worship:

Haha...klopt maar met de Akiva ook hoor. Maar de Kandid gaat weer een stapje verder 8) O0

garmtz

Citaat van: LPlover op februari 19, 2014, 22:39:21
Die Kandid is gewoon een Lyra

Foei Robin! :) Een Adikt is zeker ook gewoon een Goldring? ;)

Het materiaal en vorm van de body, 3-punts montage, de ophanging voor exactere 20 graden VTA, de flying leads... Er zit enorm veel input in van Linn (David Williamson) en iedere iteratie is streng door Linn beluisterd en gekeurd tot het team tevreden was. Uiteindelijk wordt het ding gefabriceerd door Scantech, met een fusie dus van Lyra en Linn ideeën.

Een Kandid is ideaal in een Ekos, een duurdere Lyra is hier niet perse beter in die arm. Andersom zou de Kandid wel eens minder kunnen presteren dan een Lyra in een andere arm. Ik denk dat ik jou niets uit hoef te leggen over synergie tussen arm en element... ;)

Robiwan

Citaat van: garmtz op februari 20, 2014, 09:41:25
Foei Robin! :) Een Adikt is zeker ook gewoon een Goldring? ;)

Het materiaal en vorm van de body, 3-punts montage, de ophanging voor exactere 20 graden VTA, de flying leads... Er zit enorm veel input in van Linn (David Williamson) en iedere iteratie is streng door Linn beluisterd en gekeurd tot het team tevreden was. Uiteindelijk wordt het ding gefabriceerd door Scantech, met een fusie dus van Lyra en Linn ideeën.

Een Kandid is ideaal in een Ekos, een duurdere Lyra is hier niet perse beter in die arm. Andersom zou de Kandid wel eens minder kunnen presteren dan een Lyra in een andere arm. Ik denk dat ik jou niets uit hoef te leggen over synergie tussen arm en element... ;)

;) Dat laatste klopt zeker. Kan me voorstellen dat een Lyra ook gewoon erg goed voor de dag komt in een Linn arm. Verder lijkt het inwendige ook weer op een duurdere Benz.
Naim Supernait | Naim Hicap 2 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N | Naim I Supply |  Denon DP60L+Ortofon 2M red | Neat Motive SX2

bmateijsen

Citaat van: raindog op februari 19, 2014, 23:22:14

Keel.... ;)

advr

bmateijsen

Citaat van: advr op februari 20, 2014, 11:21:32
Je weet hoe ik over de Keel denk 8)

Je zou ze toch nog eens naast elkaar moeten beluisteren ;).

advr

Citaat van: bmateijsen op februari 20, 2014, 11:22:24
Je zou ze toch nog eens naast elkaar moeten beluisteren ;).

Dat is reeds uitvoerig gebeurd. De Keel laat soms dingen weg. We hebben het er een keer over. :-

Linnie

Citaat van: advr op februari 20, 2014, 11:29:16

Dat is reeds uitvoerig gebeurd. De Keel laat soms dingen weg. We hebben het er een keer over. :-

In een direct vergelijk heb ik dezelfde ervaring als Ad.
Toch apart , vele zweren bij de Keel , terwijl ik ook vindt dat het allemaal wat te netjes en gepolijst gaat klinken.

garmtz

Citaat van: Linnie op februari 20, 2014, 17:32:13
In een direct vergelijk heb ik dezelfde ervaring als Ad.
Toch apart , vele zweren bij de Keel , terwijl ik ook vindt dat het allemaal wat te netjes en gepolijst gaat klinken.

Als er weer eens gelegenheid is, zal ik de test ook eens doen. Opvallend dat er meerdere personen zo over denken...

advr

De Keel is natuurlijk niet slecht  :P  maar doet dingen waar niet iedereen van houdt denk ik.
Het geluidsbeeld verandert en iedereen bepaalt voor zichzelf of dat is wat iemand zoekt.

Bij sommige opnames was heel erg goed te horen dat de diepte van de opname verdween. Dat is gewoon jammer.   

Deleted Member 2

Over-demping van het subchassis. Zo zijn/worden ook vele Thorens zoals de TD160 gekild.

advr

Daar kan ik niet van zeggen. Denk niet dat de Keel dempt. Het klinkt gewoon anders. ;D

advr

garmtz

Actionhost

Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Linnie

Citaat van: advr op februari 21, 2014, 15:57:44
Daar is ie dan...

Prachtig , nog wel ff he handtekening onder de mail aanpassen :clapping:

advr

advr

Citaat van: garmtz op februari 21, 2014, 16:02:01
:worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship:

na een uurtje of 2 spelen merk je dat er zoveel in dat naaldje zit. pfffff :angel: :mellow: :music:

advr