Het Linn Sondek LP12 'liefhebbers' topic

Gestart door raindog, augustus 9, 2013, 23:13:16

Vorige topic - Volgende topic

raindog

Citaat van: Linnie op oktober 12, 2013, 20:18:53
Nu heb ik toch weer het idee om de Lp 12  tot leven te roepen en gelijk een aantal dingen te upgraden.

Groot gelijk, zo'n mooi tafel hoort niet op zolder  :music:. Je hebt in ieder geval hele mooie upgrades voor ogen. Overweeg je ook nog andere phono-pre's dan de Linto?
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Martin!!!

Citaat van: garmtz op oktober 10, 2013, 15:19:54
Leuk event... ;)  Vergelijk van oude subchassis, nieuwe 2013 subchassis, Kore en Keel...

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=137317.0

Ik ben ook van de partij  :P
mainly British stuff

Linnie

Citaat van: raindog op oktober 13, 2013, 13:27:40
Groot gelijk, zo'n mooi tafel hoort niet op zolder  :music:. Je hebt in ieder geval hele mooie upgrades voor ogen. Overweeg je ook nog andere phono-pre's dan de Linto?

Eigenlijk is mijn keuze al langer op de Linto gevallen ,echter het is er nog nooit van gekomen. Nu we weer de tijd van de lange donkere avonden ingaan en er weer meer tijd voor muziek komt heb ik de knoop doorgehakt .

Ik denk dat een mooie Linto een heel goede prijs kwaliteit verhouding heeft tweedehands.

Daarnaast heb ik een 25th anniversary model LP12 en de Linto die ik op het oog heb is ook een 25th model, dus dat is wel een mooie match.
Echter dat wil niet zeggen dat er andere phono pre ook heel mooi bij een LP 12 passen.

Een Urika is natuurlijk heel mooi maar dat ga ik even niet doen, dat ligt even boven mijn budget met de andere upgrades in het verschiet.

En ja source first , dus phonotrap staat iets minder voor in de keten.

Maar als je andere ideeën hebt ?

Robiwan

Citaat van: raindog op oktober 13, 2013, 13:19:19
Mooi om te lezend dat het je zo goed bevalt Robin. Ben wel benieuwd hoe je de verschillen ervaart tussen Adikt en DV10x5? En verschilt de Adikt nu echt zo veel van het Goldring element dat je daarvoor had?

De goldring zat in de Jelco arm die niet goed was dus vergelijk is niet mogelijk. De Adikt heeft t.o.v. de 10X5 vooral meer dynamiek en slam.
Naim Supernait | Naim Hicap 2 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N | Naim I Supply |  Denon DP60L+Ortofon 2M red | Neat Motive SX2

raindog

Citaat van: LPlover op oktober 13, 2013, 14:16:48
De goldring zat in de Jelco arm die niet goed was dus vergelijk is niet mogelijk. De Adikt heeft t.o.v. de 10X5 vooral meer dynamiek en slam.

Oké, heb nog nooit een Adikt gehoord maar ben er wel zeer benieuwd naar, vandaar. Des te leuker ook dat de demo op 9 november met Adikts wordt gedaan  ;D
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

raindog

Citaat van: Linnie op oktober 13, 2013, 13:34:16
Ik denk dat een mooie Linto een heel goede prijs kwaliteit verhouding heeft tweedehands. [..]
En ja source first , dus phonotrap staat iets minder voor in de keten.
Maar als je andere ideeën hebt ?

Mijn eerstvolgende upgrade wordt sowieso een Lingo. Daarna wil ik mijn huidige phono-pre (Lehmann Black Cube SE2) mogelijk vervangen voor een mooier exemplaar, vandaar dat ik alvast nieuwsgierig ben naar de opties.  Over de Linn Linto lees en hoor ik veel goeds maar echt vaak wordt deze niet tweedehands aangeboden. Als je een mooie kunt vinden voor een redelijke prijs dan zou ik zeker toeslaan. Die raak je altijd wel weer kwijt mocht je onverhoopt toch iets anders willen. 

Zelf wil ik me straks eens gaan oriënteren op de klankverschillen tussen Uphorik, Nagra BPS of Leben RS30Q. Ik ben sowieso benieuwd wat een phono-pre in die prijsklasse extra brengt tov. mijn Lehmann (of een tweedehands Linto) en of dat dan ook de investering waard is. Source-first werkt volgens mij alleen maar als je versterking en luidsprekers goed op orde hebt. Eigenlijk ben ik dus een source-last voorstander.. ;D

Linnie

Citaat van: raindog op oktober 13, 2013, 18:19:59
Mijn eerstvolgende upgrade wordt sowieso een Lingo. Daarna wil ik mijn huidige phono-pre (Lehmann Black Cube SE2) mogelijk vervangen voor een mooier exemplaar, vandaar dat ik alvast nieuwsgierig ben naar de opties.  Over de Linn Linto lees en hoor ik veel goeds maar echt vaak wordt deze niet tweedehands aangeboden. Als je een mooie kunt vinden voor een redelijke prijs dan zou ik zeker toeslaan. Die raak je altijd wel weer kwijt mocht je onverhoopt toch iets anders willen. 

Zelf wil ik me straks eens gaan oriënteren op de klankverschillen tussen Uphorik, Nagra BPS of Leben RS30Q. Ik ben sowieso benieuwd wat een phono-pre in die prijsklasse extra brengt tov. mijn Lehmann (of een tweedehands Linto) en of dat dan ook de investering waard is. Source-first werkt volgens mij alleen maar als je versterking en luidsprekers goed op orde hebt. Eigenlijk ben ik dus een source-last voorstander.. ;D

Ben ik met je eens dat ook je versterkers op orde moeten zijn , alleen een goede bron doet het natuurlijk ook niet.
Maar daar kan ik wel vertrouwen op een Klimax Kontrol en Klimax Twin

Cyreg

Citaat van: LPlover op oktober 13, 2013, 11:41:03
De mijne is inmiddels voorzien van een Linn Adikt MM element :wub:

En dan nu alleen nog maar 'n Lejonklou Slipsik 5.1 MMtrapje uitproberen?  :D
Deze schijnt speciaal getuned te zijn voor de Adikt  ;)
Veel info oa op de Lejonklou site hierover.
Maar ook blijkbaar pas geleden nog getest door Michael Fremer?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 2DW Gold > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (8SE)

Robiwan

Citaat van: Cyreg op oktober 14, 2013, 11:51:29
En dan nu alleen nog maar 'n Lejonklou Slipsik 5.1 MMtrapje uitproberen?  :D
Deze schijnt speciaal getuned te zijn voor de Adikt  ;)
Veel info oa op de Lejonklou site hierover.
Maar ook blijkbaar pas geleden nog getest door Michael Fremer?

Julian Hart van het Engelse Naim forum kwam ook aanzetten met die phonotrap. Er stond een 2e hands exemplaar voor rond de 400 euro. Helaas geen enkele dealer in Nederland om te proberen. Maar mij kennende kan ik het zomaar niks vinden :D
Naim Supernait | Naim Hicap 2 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N | Naim I Supply |  Denon DP60L+Ortofon 2M red | Neat Motive SX2

Deleted Member 2

"Als je geschoren wordt, moet je stil zitten." Dat is snel en doeltreffend voor me geregeld.
Zeker, ik ben slordig geweest om niet al bij initiële plaatsing naar de url te linken. De url die mij geen letterlijke tekst, maar wel de link bracht tussen de opmerking van de heer Garmtz in de topic 'naar welke muziek luister je' en enkele van mijn opvattingen.
Uiteraard denken lieden die vanuit welk belang dan ook handelen: kill that bastard.
Geen eigen mening? Hahaha, nee geen mening die gevormd wordt door massa en marketing. Open oren en wars van verkoopgeleuter als het primair criterium hanteren.
Dit is wat ik nog even kwijt wil in dit heilige huisje.

pietjepc

Ik vond hem wel scherp :D

garmtz

Henk, met alle respect... Er IS geen absolute waarheid in de hifi... Waarom denk je dat zovelen helemaal wild zijn van de klank van de LP12 en anderen het niks vinden? Dat heeft te maken met smaak en prioriteiten in muziekbeleving, niets met een vorm van 'waarheid'. Een valkuil waar ik na 25 jaar in de hifi niet meer in trap. Ook ik heb duidelijke meningen die ook niet door massa en marketing zijn ingegeven. Dat dat niet jouw meningen zijn, tja...

AbZ

Allemaal een grote samenzwering.  Jouw schuld  :devil:

Robiwan

Linn, Naim, Rega, tja eigenlijk al het Engelse spul, allemaal troep ;)

AbZ

Citaat van: LPlover op oktober 14, 2013, 22:40:38
Linn, Naim, Rega, tja eigenlijk al het Engelse spul, allemaal troep ;)
Kan soms toch best aardig klinken   ;D  maar wordt idd vaak nogal overschat in NL. 
In de UK zijn deze merken meer gewoontjes, but if it works for you...  :thumbs-up:

Robiwan

Citaat van: Onder013 op oktober 14, 2013, 20:54:00
"Als je geschoren wordt, moet je stil zitten." Dat is snel en doeltreffend voor me geregeld.
Zeker, ik ben slordig geweest om niet al bij initiële plaatsing naar de url te linken. De url die mij geen letterlijke tekst, maar wel de link bracht tussen de opmerking van de heer Garmtz in de topic 'naar welke muziek luister je' en enkele van mijn opvattingen.
Uiteraard denken lieden die vanuit welk belang dan ook handelen: kill that bastard.
Geen eigen mening? Hahaha, nee geen mening die gevormd wordt door massa en marketing. Open oren en wars van verkoopgeleuter als het primair criterium hanteren.
Dit is wat ik nog even kwijt wil in dit heilige huisje.

Zet weer eens wat nuttigs in het Michell liefhebbers topic :)

Cyreg

Op PinkFishMedia is sinds gisteren ook 'n storm opgestoken over de LP12 van vroeger en nu  :D
Zelfs vergelijkingen met 'n Porsche 911 in de diverse uitvoeringen in de tijdspanne van 30 jaar!

Maar even geen linkje ivm eerdere onenigheid hier  ;)
Het gaat daar nog wel 'n flinke slag harder tussen de verschillende posters  :police: 
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 2DW Gold > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (8SE)

AbZ

Martin!!!

mainly British stuff

AbZ

Citaat van: Martin!!! op oktober 15, 2013, 22:18:18
Valt wel mee toch die storm ..........
Vind ik ook.  The usual suspects, fanatici vs. sceptici.  Ze vermaken zich prima samen.

Linnie

Ik snap niet waar mensen zich allemaal zo druk overmaken op een forum , om te bewijzen dat ze de enige juiste aankoop hebben gedaan ?
Wat maakt het nu uit of het Een Linn, Michell, Rega of wat voor andere draaitafel dan ook hebt.
Als je er van kunt genieten dan vooral lekker veel doen en niet de aankoop van een ander op een forum de grond intrappen.

AbZ

Citaat van: Linnie op oktober 15, 2013, 22:37:32
Ik snap niet waar mensen zich allemaal zo druk overmaken op een forum , om te bewijzen dat ze de enige juiste aankoop hebben gedaan ?
Wat maakt het nu uit of het Een Linn, Michell, Rega of wat voor andere draaitafel dan ook hebt.
Als je er van kunt genieten dan vooral lekker veel doen en niet de aankoop van een ander op een forum de grond intrappen.
Je snapt het idd niet omdat je de TS daar niet gelezen of niet begrepen hebt.  Daar staat gewoon een duidelijke vraag:  Hi All, Can you tell me whats the real lowdown about this "Fabled" Turntable? I guess the Linn owners will say its the nirvana of decks maybe but I want to get opinions if you dont mind sharing with me please. :-)  Daar komen dus gewoon uiteenlopende antwoorden op.  Wil je het niet weten, prima, maar hou de termen als "de grond intrappen" dan ff binnen svp.  Zegt meer over je overgevoeligheden dan over dat topic.

Linnie

Heb het helemaal niet over het Pinkfish forum maar gewoon in het algemeen.
Ik ben een liefhebber van het merk Linn , maar daarbuiten zijn er honderden andere goede merken waar ik ook prima mee zou kunnen leven.
Overgevoelig ben ik zeker niet.

Martin!!!

Gisteren bij Beter Beeld & Geluid in Zevenbergen de Linn LP12 HardKore Klinik bijgewoond, waar vier gelijke LP12's waren opgesteld; een met het oude standaard subchassis, een met het nieuwe 2013 standaard subchassis, een met het Kore- en een met het Keel subchassis.
 De tafels hadden allen een Akito 2 arm voorzien van een Adikt element en een Lingo als power supply.

Je kunt er heel veel over schrijven of juist weinig en dat laatste doe ik dan maar  :D  alle subchassis boven het oude standaard subchassis vertoonden aanzienlijke verschillen waarbij de geluidsweergave telkens een behoorlijke stap vooruit ging. De Keel blijft de overall winner maar als je er geen € 3.125 aan uit wil of kan geven dat is de Kore een meer dan goede tweede voor € 908 en als je zelfs dat nog te gortig is dan kun je voor € 363 met het nieuwe 'standaard' subchassis al een forse stap maken.

Voorlopig ga ik mijn spaarvarkentje maar is rustig vetmesten en over een paar maanden is kijken wat ik nu echt wil (een stemmetje in me roept Keel Keel Keel :pompom: :pompom: ) voorlopig geniet ik nog dagelijks volop van mijn tafel in haar huidige configuratie.....  :worship:  :wub: :inlove:

Van hieruit ook een compliment aan de mannen van BB&G die het deze middag weer dik voor elkaar hadden met een heldere en duidelijke uitleg en voor een ieder voldoende ruimte om zijn muzikale voorkeur of wensen qua wisseling tussen de verschillende tafels op verzoek hoorbaar te krijgen  :thumbs-up:.  Bovendien nog eens goede bak :coffee:  voor en een borrel met lekkere hapjes na de HardKore Klinik.

mainly British stuff

Robiwan

Citaat van: Martin!!! op november 10, 2013, 13:14:29
Gisteren bij Beter Beeld & Geluid in Zevenbergen de Linn LP12 HardKore Klinik bijgewoond, waar vier gelijke LP12's waren opgesteld; een met het oude standaard subchassis, een met het nieuwe 2013 standaard subchassis, een met het Kore- en een met het Keel subchassis.
 De tafels hadden allen een Akito 2 arm voorzien van een Adikt element en een Lingo als power supply.

Je kunt er heel veel over schrijven of juist weinig en dat laatste doe ik dan maar  :D  alle subchassis boven het oude standaard subchassis vertoonden aanzienlijke verschillen waarbij de geluidsweergave telkens een behoorlijke stap vooruit ging. De Keel blijft de overall winner maar als je er geen € 3.125 aan uit wil of kan geven dat is de Kore een meer dan goede tweede voor € 908 en als je zelfs dat nog te gortig is dan kun je voor € 363 met het nieuwe 'standaard' subchassis al een forse stap maken.

Voorlopig ga ik mijn spaarvarkentje maar is rustig vetmesten en over een paar maanden is kijken wat ik nu echt wil (een stemmetje in me roept Keel Keel Keel :pompom: :pompom: ) voorlopig geniet ik nog dagelijks volop van mijn tafel in haar huidige configuratie.....  :worship:  :wub: :inlove:

Van hieruit ook een compliment aan de mannen van BB&G die het deze middag weer dik voor elkaar hadden met een heldere en duidelijke uitleg en voor een ieder voldoende ruimte om zijn muzikale voorkeur of wensen qua wisseling tussen de verschillende tafels op verzoek hoorbaar te krijgen  :thumbs-up:.  Bovendien nog eens goede bak :coffee:  voor en een borrel met lekkere hapjes na de HardKore Klinik.

Hoi,

Wat kan ik klankmatig verwachten van het nieuwe standaard subchassis t.o.v. de oude?

Gr,

Robin