Het Linn Sondek LP12 'liefhebbers' topic

Gestart door raindog, augustus 9, 2013, 23:13:16

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Citaat van: newday op september 24, 2013, 16:10:35
Maar de Cirkus kit staat nog wel in de prijslijst, is de subchassis uit deze kit dan vervallen als je hem toepast op een recentere LP12?

Klopt. Hij is strikt bedoeld als upgrade van behoorlijk oude LP12s.

garmtz

Nog duidelijker; ALLE elementen/onderdelen van een Cirkus kit zitten al standaard in een recente LP12. Cirkus kit is dus 100% overbodig op een wat recentere LP12.

newday

Citaat van: garmtz op september 24, 2013, 16:17:27
Nog duidelijker; ALLE elementen/onderdelen van een Cirkus kit zitten al standaard in een recente LP12. Cirkus kit is dus 100% overbodig op een wat recentere LP12.

Kijk, dat begrijp ik, thanx  :)

garmtz

garmtz

Leuk event... ;)  Vergelijk van oude subchassis, nieuwe 2013 subchassis, Kore en Keel...

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=137317.0

advr

Citaat van: garmtz op oktober 10, 2013, 15:19:54
Leuk event... ;)  Vergelijk van oude subchassis, nieuwe 2013 subchassis, Kore en Keel...

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=137317.0

Heb me al opgegeven :-)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

garmtz

advr

Citaat van: garmtz op oktober 10, 2013, 16:37:24
Had niet anders verwacht... ;)

Soms moet je aan de verwachtingen voldoen, soms ook niet natuurlijk ;D ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Robiwan

das ook balen voor mij, pas een nieuwe Lp12 gekocht met standaard subchassis komen die jongens uit Schotland weer met een nieuw en "beter" standaard subchassis :D 
Naim Supernait | Naim Hicap 2 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N | Naim I Supply |  Denon DP60L+Ortofon 2M red | Neat Motive SX2

bmateijsen

Citaat van: LPlover op oktober 10, 2013, 17:12:11
das ook balen voor mij, pas een nieuwe Lp12 gekocht met standaard subchassis komen die jongens uit Schotland weer met een nieuw en "beter" standaard subchassis :D 

Ach.. gewoon tzt updaten naar Keel, dan hoef je er niet over na te denken ;)

Robiwan

Citaat van: bmateijsen op oktober 10, 2013, 17:14:02
Ach.. gewoon tzt updaten naar Keel, dan hoef je er niet over na te denken ;)

Heb nog geen baan en WW is niet toereikend :D
Naim Supernait | Naim Hicap 2 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N | Naim I Supply |  Denon DP60L+Ortofon 2M red | Neat Motive SX2

bmateijsen

Deleted Member 2

raindog

Heb me zojuist ook aangemeld voor 9 november. Nooit gedacht nog eens een hardkore clinic te bezoeken.. ;)
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

VlisChris

Nieuwe bezem gepakt.

Het betreft een topic voor en door liefhebbers. Flauwe onzinnige opmerkingen of discussies die daar niet relevant in zijn horen daar niet in thuis in mijn ogen.

Dat Garmt gevraagd had om een en ander te verwijderen staat er los van dat ik gelukkig mijn eigen mening heb.

Dit is overigens ook meteen het laatste dat ik hier over zeg. De bezem blijft in de buurt.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Robiwan

raindog

Heren, het spijt me dat het maar niet wil lukken om hier een gezellig topic van te maken voor LP12 liefhebbers. Een topic waarvan ik hoopte dat informatie en gedeeld enthousiasme de boventoon zouden voeren.

Ik herhaal nog maar een keer mijn eerdere oproep en hoop dat de critici hier ons dit plekje eindelijk eens gunnen.

Citaat van: raindog op augustus 11, 2013, 12:25:10
Zojuist heb ik de topic titel even aangepast van 'LP12 topic' naar 'LP12 liefhebbers topic'...  :huh2:

Mijn idee achter dit topic was om een ruimte te bieden aan forumleden met een LP12 of forumleden met interesse in een LP12. Om te discussieren over de LP12, de set-up van de LP12 en alle mogelijke upgrades van de LP12. Een topic voor liefhebber dus  ;D

Begrijp me niet verkeerd, iedereen is welkom, maar onnodig negatief lopen doen over de LP12 of forumleden bekritiseren om hun keuze voor de LP12 vind ik hier niet op zijn plaats. Vandaar bij deze mijn oproep om dit liefhebbers topic een fijne plaats te laten zijn zonder de onvriendelijkheden die we elders op dit forum al te vaak tegenkomen.

Gr. Bas.
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Linnie

Mijn LP12 is een kersen plint 25th Anniversery edition.
Heeft een Akito II arm met Benz Gold element.
Verder met een trampolin II base, Cirkus kit en Lingo voeding.

Ik heb mijn Linn Exotik voorversterker met de Phonostage verkocht waarna de LP 12 op zolder in de doos terecht is gekomen.
Mijn huidige voor versterker (Klimax Kontrol) heeft natuurlijk geen Phonotrap waardoor de Lp12 werkeloos is gebleven.

Nu heb ik toch weer het idee om de Lp 12  tot leven te roepen en gelijk een aantal dingen te upgraden.

Eerst een Linto voorversterker en T-Kable.

Daarnaast heb ik het idee om het nieuwe Kore subchassis erin telaten zetten en een nieuw element.

Als element heb ik als voorselectie een Micro Benz Wood en een Dynavector XX2 op het oog

;D

advr

Citaat van: Linnie op oktober 12, 2013, 20:18:53

Ik heb mijn Linn Exotik voorversterker met de Phonostage verkocht waarna de LP 12 op zolder in de doos terecht is gekomen.
Mijn huidige voor versterker (Klimax Kontrol) heeft natuurlijk geen Phonotrap waardoor de Lp12 werkeloos is gebleven.

Nu heb ik toch weer het idee om de Lp 12  tot leven te roepen en gelijk een aantal dingen te upgraden.

Daarnaast heb ik het idee om het nieuwe Kore subchassis erin telaten zetten en een nieuw element.

Als element heb ik als voorselectie een Micro Benz Wood en een Dynavector XX2 op het oog

;D

Welkom terug  ;D

Met een Linto, de laatste versie van de T-cable en een Benz Wood  ga je heerlijk muziek beleven weet ik uit ervaring :P :P

Linnie

Citaat van: advr op oktober 12, 2013, 21:23:31
Welkom terug  ;D

Met een Linto, de laatste versie van de T-cable en een Benz Wood  ga je heerlijk muziek beleven weet ik uit ervaring :P :P

Hoi Ad

We hebben het er al eens eerder over gehad maar zou nog steeds graag eens naar jouw LP 12 komen luisteren.

advr

Citaat van: Linnie op oktober 12, 2013, 21:32:42
Hoi Ad

We hebben het er al eens eerder over gehad maar zou nog steeds graag eens naar jouw LP 12 komen luisteren.

Kan geregeld worden.
Komende maandag begin ik echter met een nieuwe baan en moet ik even kijken wat dat met de tijdsindeling doet ;D
Maar je bent zeker welkom!

bmateijsen

Leuk! Zonde om te laten verstoffen... ;D. Zou je wel adviseren om hem goed te laten nakijken, dan kan de LP12 er weer tegenaan!
Je mag altijd contact opnemen met ons!

Groet,

Bjorn

Citaat van: Linnie op oktober 12, 2013, 20:18:53

;D

Robiwan

De mijne is inmiddels voorzien van een Linn Adikt MM element :wub:

bmateijsen

Citaat van: LPlover op oktober 13, 2013, 11:41:03

Prachtige tafel! 8)

raindog

Citaat van: LPlover op oktober 13, 2013, 11:41:03

Mooi om te lezend dat het je zo goed bevalt Robin. Ben wel benieuwd hoe je de verschillen ervaart tussen Adikt en DV10x5? En verschilt de Adikt nu echt zo veel van het Goldring element dat je daarvoor had?