UPC alles-in-1 power 100 Mbit of Tweak glasvezel 100 Mbit alles-in-1 , welke ?

Gestart door proconsoles, augustus 1, 2013, 10:51:10

Vorige topic - Volgende topic

proconsoles

Ik wil graag overstappen van alles-in-1 Vodafone, puur omdat ik het te duur vind. Namelijk 81 Euro per maand.

Zelf heb ik een Pioneer KRP 600A plasma en dus goede beeldkwaliteit is wel een wens.

Het abonnement van UPC kost gemiddeld 55.83 Euro per maand
Het abonnement van Tweak kost gemiddeld 57.08 Euro per maand

Voordelen UPC:
- GRATIS Horizon Mediabox waarmee u tot wel 4 programma's tegelijkertijd kunt opnemen
- Inclusief gratis filmzender Film1 (5 filmkanalen, waarvan 3 in HD)

Nadelen UPC:
- upload maar 10 Mbit
- kabel, dus bandbreedte delen met de buren

Voordelen Tweak:
- Glasvezel 100 Mbit up en down
- Gratis TweakNews (hiermee bespaar ik 8.20 Euro per maand :-)
- Gratis Samsung Galaxy tab 10" tablet, maar krijg ik niet omdat ik al aangesloten ben op glasvezel :-(((

Nadelen Tweak:
- TV en ontvanger van KPN ? Weet niet of dit een nadeel is

Wat zouden jullie doen ? Zijn er nog extra dingen om rekening mee te houden ?

Raphie

Digitenne is echt om te janken zo slecht qua beeldkwaliteit, dus tenzij ze TV aanbieden over glasvezel zou ik lekker UPC doen
Digitenne komt er bij mij nooit meer in.
JBL PRX Power!

SpeedyAndré

Als je Tweak Blauw kan krijgen dan is met name de tv kwaliteit beter als bij Groen en je hebt dan analoge/dvb-c tv erbij.
De prijs is ongeveer gelijk en je kan een Amino voor tv blijven gebruiken.
Tweak verbergt Blauw goed, maar je kan het gewoon bestellen als je er naar zoekt.
Je krijgt wel een ander tv pakket, alleen Vodafone heeft standaard veel HD kanalen in het basispakket.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

J.S.

Ik heb thuis UPC gehad en zakelijk nog steeds en ben daar niet tevreden mee; regelmatig storingen en dat is zeker zakelijk zeer irritant.

Thuis ben ik nu zo'n jaar geleden overgestapt naar KPN glasvezel en ben daar wel tevreden mee: nog nooit storing gehad en lekker snel (100/100). De tv ontvanger doet het verder prima, maar ik ben niet zo'n TV kijker dus of je heel veel waarde aan mijn mening op dat gebied moet hechten... Digitenne zou ik niet aan beginnen, dus de TV moet wel via glasvezel binnenkomen.

Ervaring met Tweak heb ik niet, maar voor mij in ieder geval geen UPC als het even kan.

proconsoles

Ik heb nog de mogelijkheid om alleen internet en telefoon te kiezen bij Tweak, dat is 45 Euro per maand.

Bij mij in Almere zit om de hoek een satellietwinkel die ook pakketten aanbied met een schotel met meerdere lnb's, een ontvanger en een abonnement van honderden tv zenders, ook in hd. Geloof dat dat abonnement 150 Euro kost per jaar. Wel moet ik die ontvanger aansluiten op het internet.

Hanky Panky

Ik heb sinds deze week KPN iTV via glasvezel en dat valt niet tegen. OK, als je een MKV via de Dune kijkt zie je al veel meer diepte in het beeld maar gewoon een beetje TV kijken is prima te verteren op een KRP-500. Ik heb een alles in 1 pakketje en krijg dan opnemen er bij. Dat gebeurt niet meer op je HDD maar bij KPN zelf. 200 uur opslag, te bekijken vanaf alle decoders in huis.

Wat me tevens opviel is dat ik geen tweede netwerk meer hoef te trekken. Eerst moest je kennelijk een apart subnetwerkje leggen voor het TV verkeer maar alles loopt gewoon over mijn bestaande netwerk in huis.

Ik denk dat TV kijken via de kabel wel een iets beter beeld geeft, de bandbreedte is gewoon groter.

Alternatief is een 65 cm schoteltje aan de gevel, maar alleen leuk als je maar op 1 plek in huis TV wilt kijken (kaart + decoder nodig voor elke TV).
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

proconsoles

Net Tweak gebeld, en het is geen Digitenne.

Het tv signaal van het Glas 100 pakket verloopt via glasvezel en de tv ontvanger is van het type motorola vip1853.
Verder is de bandbreedte van het hd signaal 8-12 Mbit.

Hanky Panky

Citaat van: proconsoles op augustus  1, 2013, 11:33:10
Net Tweak gebeld, en het is geen Digitenne.

Het tv signaal van het Glas 100 pakket verloopt via glasvezel en de tv ontvanger is van het type motorola vip1853.
Verder is de bandbreedte van het hd signaal 8-12 Mbit.

Check, die heb ik. Aardige kwaliteit van beeld en geluid.

proconsoles

Wel hoor ik veel mensen klagen over de motorola vip1853 , mbt vastlopers. Heb jij daar ook last van ?

Hanky Panky

Citaat van: proconsoles op augustus  1, 2013, 11:58:15
Wel hoor ik veel mensen klagen over de motorola vip1853 , mbt vastlopers. Heb jij daar ook last van ?

Nog niet gehad maar ik kijk ook pas sinds maandag. Na 3 avondjes TV kijken geen vastlopers gehad, opnemen/pauzeren gaat relaxed snel, zappen redelijk vlot.

Enige butt is dat je de zenders niet in je eigen volgorde kunt plaatsen zoals bij mijn sattuner wel kon en dat je geen repeterende opname kunt plannen, bijvoorbeeld elke week serie X op zender Y.

Xander32

:inlove:
Citaat van: proconsoles op augustus  1, 2013, 11:58:15
Ook hier een KPN Glasvezel 100/100 pakket en betreffende decoder. Daarmee in het gegin wel ruzie gehad (i.c.m. Kpn homepluggen), maar onderwijl stabiel en betrouwbaar gebleken.

Grootste angel in het Kpn pakket betreft m.i. diens modem/router (Experiabox).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Hanky Panky

Citaat van: Xander32 op augustus  1, 2013, 12:23:36
:inlove:Ook hier een KPN Glasvezel 100/100 pakket en betreffende decoder. Daarmee in het gegin wel ruzie gehad (i.c.m. Kpn homepluggen), maar onderwijl stabiel en betrouwbaar gebleken.

Grootste angel in het Kpn pakket betreft m.i. diens modem/router (Experiabox).

Hang niets aan je experiabox behalve een 5/8 poorts GB switch en laat al het interne verkeer via die switch lopen.
Volgens de specs is het een 10/100/1000 router maar in de praktijk staat er iemand met zijn voet op de tuinslang....

Die experiabox gaat al over de rooie bij meer dan 12 mbit streams. Met een switch loopt alles als een trein bij mij  :)

Xander32

Citaat van: Hanky Panky op augustus  1, 2013, 12:28:10
Hang niets aan je experiabox behalve een 5/8 poorts GB switch en laat al het interne verkeer via die switch lopen.
Volgens de specs is het een 10/100/1000 router maar in de praktijk staat er iemand met zijn voet op de tuinslang....

Die experiabox gaat al over de rooie bij meer dan 12 mbit streams. Met een switch loopt alles als een trein bij mij  :)
... heb er een Asus RT66 N achtergehangen t.b.v. het internet (wifi) en dat gaat uitstekend (94/62 via wifi op laptop, SBT altijd 100% signaal ontvangst).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Hanky Panky

Citaat van: Xander32 op augustus  1, 2013, 12:34:05
... heb er een Asus RT66 N achtergehangen t.b.v. het internet (wifi) en dat gaat uitstekend (94/62 via wifi op laptop, SBT altijd 100% signaal ontvangst).

Dát bedoel ik. Die Koleriabox is een ramp  :D

Ik gebruik hem wel als router (voor de DHCP) en internet maar heb een aparte wifi AP in huis geplaatst ivm de beroerde wifi performance.

proconsoles

Wat zou betere HD beeldkwaliteit geven, de Horizon Mediabox van UPC of de Motorola vip1853 van Tweak ?

Ik ga zo even langs de satellietwinkel om te vragen wat hun prijzen zijn voor alles.

Hanky Panky

Citaat van: proconsoles op augustus  1, 2013, 12:52:59
Wat zou betere HD beeldkwaliteit geven, de Horizon Mediabox van UPC of de Motorola vip1853 van Tweak ?

Ik ga zo even langs de satellietwinkel om te vragen wat hun prijzen zijn voor alles.

Technisch zou je zeggen UPC maar de consumtenbond heeft een ander lijstje. Het is natuurlijk de vraag hoeveel mensen uit dat onderzoek HT freaks zijn?

http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/tv-en-video/digitale-televisie-providers/extra/beste-digitale-tv-provider/

proconsoles

Dankje, denk dat het hier dan ook gaat om de gemiddelde gebruiker.

Net naar de sattelietwinkel geweest, en die biedt goedkoper setjes aan voor zo rond de 200 Euro incl. ontvanger, schotel en lnb's.
Abonnement kost 100 Euro per jaar, niet duur dus. Schijnt volgens diegene in de winkel een heel netwerk te zijn van servers die het van elkaar overnemen, dus vrijwel nooit downtime. Ik heb wel het vermoeden, dat dit niet legaal is.

Hanky Panky

Citaat van: proconsoles op augustus  1, 2013, 13:58:29
Dankje, denk dat het hier dan ook gaat om de gemiddelde gebruiker.

Net naar de sattelietwinkel geweest, en die biedt goedkoper setjes aan voor zo rond de 200 Euro incl. ontvanger, schotel en lnb's.
Abonnement kost 100 Euro per jaar, niet duur dus. Schijnt volgens diegene in de winkel een heel netwerk te zijn van servers die het van elkaar overnemen, dus vrijwel nooit downtime. Ik heb wel het vermoeden, dat dit niet legaal is.

Jep, cardsharing servers of spider servers zijn verre van legaal. Een legaal basis HD-abbo kost iets van 17 euro/mnd

proconsoles

Ok, dankje voor de info.

Net ff Tweak gebeld, en ze hebben dus 2 soorten Glas abonnementen. Namelijk een groene en blauwe variant.

Groen: Glasvezelaanbieder kpn met de experia box router
Blauw: Glasvezelaanbieder Reggefiber met Glashart Media met een packetforce router

Prijzen zijn hetzelfde. Ook apart is dat je een Samsung Galaxy Tab tablet krijgt, wanneer je geen actieve glasvezelverbinding hebt. Volgens de verkoper kun je daarvoor wel in aanmerking komen, als je je glasvezelverbinding opzegt, en de aanvraag indient op het moment van dat je glasvezelverbinding niet meer actief is. Je hebt dan wel een aantal weken geen internet via glasvezel, geen telefoon en geen tv.
Ze hebben trouwens nog geen einddatum voor die actie. Gesproken met verkoper Benjamin.

konijntje

Ik heb tweak blauw en dat gaat als de brandweer. ook zijn de streams hogere kwaliteit dan via KPN. KPN re encode ze en gooit er een encryptie overheen via glashart media krijg je de raw technicolor stream.

Dit geld alleen als je in een WDGO gebied zit. Tenzij er al 2 jaar glas ligt dan zit je in een WMP+ gebied en heb je altijd KPN streams. Dus dan maakt het voor de kwaliteit van de TV niks uit (blauw of groen)
omdat ze beide uit de hoed van KPN komen. WDGO netwerken werden door reggefiber zelf uitgerold maar die zijn daar mee gestopt en alle nieuwe netwerken zijn van KPN. de oude WDGO streams zijn ook unencrypted en zijn met wat slimme trucks ook gewoon op je pc te ontvangen zonder setopbox.

Ik zou altijd voor blauw kiezen omdat je dan niet vast zit aan de KPN experiabox die echt weinig mogelijkheden heeft.

konijntje

Citaat van: konijntje op augustus  1, 2013, 15:03:38
Ik heb tweak blauw en dat gaat als de brandweer. ook zijn de streams hogere kwaliteit dan via KPN. KPN re encode ze en gooit er een encryptie overheen via glashart media krijg je de raw technicolor stream.

Dit geld alleen als je in een WDGO gebied zit. Tenzij er al 2 jaar glas ligt dan zit je in een WMP+ gebied en heb je altijd KPN streams. Dus dan maakt het voor de kwaliteit van de TV niks uit (blauw of groen)
omdat ze beide uit de hoed van KPN komen. WDGO netwerken werden door reggefiber zelf uitgerold maar die zijn daar mee gestopt en alle nieuwe netwerken zijn van KPN. de oude WDGO streams zijn ook unencrypted en zijn met wat slimme trucks ook gewoon op je pc te ontvangen zonder setopbox. Als je glasvezel netwerk er pas net ligt of ze zijn nog aan het graven zit je vrijwel zeker in een KPN WMP+ gebied.

Ik zou altijd voor blauw kiezen omdat je dan niet vast zit aan de KPN experiabox die echt weinig mogelijkheden heeft.

alexander2

Hanky Panky

Citaat van: alexander2 op augustus  1, 2013, 15:18:19
Iemand ervaring met Xs4all?

Zakelijk DSL lijntje, meer niet. Geen klachten, gaat prima. Ze vielen voor mijn privé/thuiskantoor situatie af omdat je bellen niet volledig kunt afkopen.

Bij KPN betaal je € 15 per maand voor bellen binnen NL naar vast én mobiel, 24/7

alexander2

Ik ken iemand die het net heeft en die zegt dat die geweldig beeld en geluid heeft.
Telefoon kraakte wel toen hij het meldde. :D

Hanky Panky

Citaat van: alexander2 op augustus  1, 2013, 15:40:10
Ik ken iemand die het net heeft en die zegt dat die geweldig beeld en geluid heeft.
Telefoon kraakte wel toen hij het meldde. :D

Tjsa.....  ;)

KPN bevalt mij prima, was een tijdje terug wel pissig over een actie van ze maar die is opgelost door mijn host.
Klacht ingediend en een 'oeps-sorry' reactie (nooit wat van de klachtafwikkeling vernomen) en kreeg spontaan een maand gratis van ze  :)